אופציה?

חיה1116

New member
אופציה?

שלום
השכרתי את הדירה שלי,בחוזה לשנתיים ולאופציה לעוד שנה. האם אני מחוייבת לשלוש שנים למשכיר. או אחרי שנתיים אני יכולה לדרוש לקבל הדירה חזרה.?
תודה
 
תשובה

קודם כל את מתכוונת לשוכר, המשכיר זאת את.
בעיקרון אופציה היא זכות של השוכר לבחור ולהמשיך לשנה נוספת אחרי תום השנתיים, אם את יכולה שלא לאפשר זאת אז היא חסרת משמעות.
בסופו של דבר זה תלוי בניסוח סעיף האופציה בחוזה ובאם יש סעיפים אחרים שסותרים או מסייגים את האופציה, למשל אם השוכר מפר את החוזה באופן מהותי אז בדרך כלל יש סעיף שמאפשר למשכיר לסיים את החוזה מיידית (בלי קשר ליש או אין אופציה), לפעמים יש סעיף שמאפשר למשכיר סיום מוקדם בהודעה מראש (ואז סעיף האופציה נעקף) , לפעמים נושא גובה דמי השכירות בתקופת האופציה אינו ברור, לפעמים ישנם תנאים למימוש האופציה שהשוכר לא תמיד מקיים (כמו הודעה חודשיים מראש על מימוש אופציה ומסירת שייקים) ועוד ועוד.. לכן אי אפשר לתת לך תשובה חד משמעית.
לטעמי יש לנהוג בתום לב ואם השוכר עומד בהתחיבויותיו אז עלייך לאפשר לו לממש את האופציה ואם מבחינתך זה קריטי אז צריך להגיע להסכמה עם השוכר ולא לפעול חד צדדית.
 
לא נשאר לי מה להוסיף על דבריו של גיא

מלבד התהייה למה עשית דבר כזה? להשכיר דירה לשנתיים מראש זה דבר חריג בפני עצמו, ולתת אפשרות של אופציה במצב כזה זה צעד לא ברור - במיוחד אם קיימת האפשרות שתרצי את הדירה למטרה אחרת.
 
למעלה