כתבה על דיור ציבורי - אפריקה ישראל מתנה תנאים לשכירות

gal-or

New member
כתבה על דיור ציבורי - אפריקה ישראל מתנה תנאים לשכירות

דירה? בלי מנגל ובלי מסיבות בגינה
ההרשמה להגרלת פרויקט הדיור לשכירות ארוכת טווח בגליל ים בעיצומה, וזוגות צעירים רבים נרשמו, אולם מעיון בתנאי החוזה שניסחה "אפריקה ישראל", עולים תנאי השכירות הנוקשים. בין היתר חל איסור להשתמש במנגל, לחגוג ימי הולדת בגינות המשותפות ללא תיאום מראש ולאפשר לאורחים להחנות את רכבם בחניה הפרטית
ירון אברהם | חדשות 2 | פורסם 18/06/16 13:42
[הסיבה שבגללה כדאי לגברים לאהוב כדורגל]
הסיבה שבגללה כדאי לגברים לאהוב כדורגל
[האם יש באמת דבר כזה שפיכה נשית?]
האם יש באמת דבר כזה שפיכה נשית?
[מה הדבר הכי טעים שאתם יכולים לאכול באמסטרדם?]
מה הדבר הכי טעים שאתם יכולים לאכול באמסטרדם?
[הכי נקי שיש: בית מינימליסטי שכבש אותנו לגמרי]
הכי נקי שיש: בית מינימליסטי שכבש אותנו לגמרי
[שקרן אמריקאי: הצלף ההירואי רימה לאורך שנים]
שקרן אמריקאי: הצלף ההירואי רימה לאורך שנים
["אין עוינות בין ישראל לטורקיה"]
"אין עוינות בין ישראל לטורקיה"
[בעקבות תחקיר ערוץ 10: בקשה לתביעה ייצוגית נגד תדיראן]
[Play Video]
רץ ברשת
בעקבות תחקיר ערוץ 10: בקשה לתביעה ייצוגית נגד תדיראן
(נענע10)
[צד ג' בביטוח רכב: למה אתם מבטחים אותו בכלל?]
רץ ברשת
צד ג' בביטוח רכב: למה אתם מבטחים אותו בכלל?
(גלובס)
Recommended by
[אילוסטרציה]
אילוסטרציה
|
צילום: רויטרס
זוגות צעירים רבים שידם אינה משגת לרכוש דירה משלהם קפצו על ההזדמנות ונרשמו למיזם החדש בגליל ים שבהרצליה, המשכיר בפרויקט מגורים דירות לטווח ארוך, עם ביטחון לגבי מחיר השכירות.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
מדובר בחמישה בניינים הנבנים על ידי חברת אפריקה ישראל, והציבור הופנה לאתר האינטרנט שנפתח על ידה, שם מפורטים נהלי ההגרלה ומופיעים ההסכמים עליהם יידרשו לחתום המשתתפים שיעלו בגורל.
עיון בתקנון המתפרש על שני עמודים, העלה שורה של תנאים נוקשים שהדיירים העתידיים יצטרכו לעמוד בהם. כל חריגה מהם תהווה הפרה יסודית של ההסכם בין הדיירים לחברת אפריקה ישראל המפעילה את הפרויקט מטעם המדינה.
[המחירים - נמוכים. התנאים - נוקשים]
המחירים - נמוכים. התנאים - נוקשים
יום הולדת בגינה? רק אם ניתן לכך אישור
למשל, לשוכר אסור לבצע כל שינוי בדירה ללא אישור בכתב מהיזם - כולל התקנות של סבוניה במקלחת או גוף תאורה. סעיף אחר אוסר בפירוש על שימוש במתקן צלייה (דוגמת מנגל) בתחומי הפרויקט. אסור להשתמש במנגל במרפסות השמש, בחצרות ובכל מקום אחר בפרויקט.
סעיף נוסף מונע חגיגת ימי הולדת בגינות ובשטחים הציבוריים בפרויקט ללא קבלת אישור מראש ועמידה בדרישות ובהנחיות של החברה. כמו כן, כל דייר יוכל להחנות בחנייה הפרטית של דירתו רק רכב אחד מסוים עליו יודיע מראש ליזם. כל רכב אחר, בין אם בבעלותו של הדייר ובין אם בבעלותו של אחד מאורחיו לא יוכל לעמוד בחנייה הפרטית שלו.
סעיף 22 בתקנון הוא הסעיף הדרקוני ביותר, ובמיוחד כשמדובר בהסכם לשכירות במיזם ציבורי. הסעיף מאפשר ליזם לשנות באופן חד צדדי את הוראות התקנון כפי שימצא לנכון, וללא קבלת הסכמת הדיירים.
["צריך היה לנהל מו"מ למען הצעירים". כחלון]
"צריך היה לנהל מו"מ למען הצעירים". כחלון
|
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"המדינה לא חשבה על האינטרס של הזוגות הצעירים"
מעיון ביתר נהלי ההגרלה לפרויקט הדיור המדובר, עולה כי המשתתפים בהגרלה לא יתמודדו על דירה עם מספר חדרים מסוים, אלא על כל הדירות באופן אקראי. בכך, למעשה, עשוי זוג ללא ילדים לזכות בדירת ארבעה חדרים, ואילו זוג אחר עם שלושה ילדים עשוי לזכות בדירת שני חדרים בלבד.
"הזוגות הצעירים האלו לא יוכלו לנהל משא ומתן מול היזם", אמרו לחדשות 2 Online עו"ד תומר שילה וארז משעל, שעברו על החוזים ונהלי ההגרלה. "המדינה הייתה אמורה לנהל אותו עבורם. צר לנו שנציגי המדינה לא חשבו על האינטרסים של הזוגות הצעירים".
"אין לנו טענה כלפי אפריקה ישראל", הם הוסיפו. "זו חברה פרטית שזכתה במכרז. הטענות שלנו הן כלפי החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', שבאחריות משרד האוצר, שהייתה אמורה לייצג את הציבור ולא עושה זאת. החוזים האלה דרקוניים ולא סבירים".

עכשיו לתגובות שלי:
לגבי חלק מהדברים אפשר למצוא פתרונות:
למשל למנגל - אפשר לקנות מחבת פסים או פלנצ'ה (מן פלטת פסים שעשויה מברזל ונותנת טעם של מנגל רק בלי כל מה שמתלווה לזה).
ימי הולדת לילדים? בפארק השעשועים, או בבית. לפחות מבחינתי. זאת דעתי, ואשמח לשמוע את דעת הגולשים. סתם נתקלתי
 
תנאים מצוינים

הפרויקט הזה בגליל ים הולך להפוך כמה שנים אחרי הקמתו לשיכון סלאמס. חלק מזה בגלל שיש בו דיקות שמוקדשות לשכירות ארוכת טווח- ולשוכרים לא איכפת מהסביבה שהם שוכרים בה, הם לא מושקעים ריגשית וכלכלית כמו אנשים שקונים בית שיימצא בבעלותם וגם בגלל שחלק מהדירות שם הולכות לזכאי משרד השיכון שאלה לרוב אנשים שאין להם כסף גם ככה.
בקיצור, הולכת להיות שם יופי של שכונת עוני מתישהו בעתיד.
יש כמה שכונות עוני בהרצליה, שהן שכונות עוני ופשע אמיתיות, עם מסוממים וסוחרי סמים, עם כנופיות שתוקפות אנשים תמימים ולא קשורים וכן הלאה. כלומר בהרצליה יש תשתית קיימת להקים שכונות פשע ועוני בכל רגע נתון והפרויקט בגליל ים הולך להיות יום אחד שכונה כזו לדעתי.

מעבר לזה החוזים מאד סבירים. אנשים נורמלים לא מדליקים מנגלים כל שני וחמישי מתחת לבית. ובכל דירה שבנאדם סביר שוכר יש סעיפים שאוסרים עליו לבצע שינויים בדירה ללא הסכמת בעל הבית ובטח שלא שינויים יסודיים כמו לשבור קירות וכן הלאה.
 
רעיון מאוד יפה

לא הבנתי את האזכור של האיסור לבצע שינויים בדירה - מה נוקשה בזה? זה משהו דיי הגיוני שתקף ברוב הדירות השכורות, גם שימוש במנגל זה משהו שלא מתאפשר בלא מעט דירות שכורות, אז אם מישהו ממש אוהב לעשות על האש עם מנגל והכיריים לא מספיקים לו, הוא יכול לעשות את זה בחוף הים.
&nbsp
במדינה שלנו קיימת בעיה כללית של מחסור עצום בדירות בדגש על דירות קטנות לצעירים, כשזה לא רק זוגות צעירים אלא בכלל - דווקא לזוגות שעתידים להפוך למשפחות יש היצע גדול יותר. כבר שנים מדברים על כך שנדרש לבנות מגדלים של דירות שמיועדות לשכירות בלבד, טוב לשמוע שמשהו סוף סוף זז.
 
למעלה