שאלה של מתחילים - גובה המושב

kobbyc

New member
שאלה של מתחילים - גובה המושב

היי לכולם,
יש לי רשיון חדש וביום שישי עשיתי נסיעת מבחן (קטנוע של חבר) על קימקו דאון טאון 250 חדש. הקטנוע ממש אחלה הבעייה היא שלא הגעתי לריצפה, רק עם קצות האצבעות. כל הקטנועים ככה??? או שיש גבהים שונים בין קטנוע לקטנוע?
האם זה עניין של "להתרגל" על קצות האצבעות או שכל כף הרגל אמורה לדרך על הכביש?
תודה לעונים....
 

פרארי1

New member
יש מושבים בגבהים שונים

מעבר לגובה, גם רוחב המושב משנה, ככל שהוא רחב יותר, אתה "מבזבז" אורך רגליים ומגיע פחות טוב לרצפה.
למיטב זכרוני, הג'וימקס יותר נמוך מהדאונטאון, אז אולי כדאי לקחת רכיבת מבחן גם עליו.
&nbsp
לא חייבים להגיע עם רגל מלאה לרצפה ולא חייבים להוריד שתי רגליים, לפעמים עדיף להשאיר רגל אחת על המדרס ועם רגל אחת, בתוספת של תזוזה קלה על המושב ואולי הטיה קלה של הכלי, להגיע טוב יותר לרצפה.
הכל עניין של הרגל, אבל לרוכב חדש כדאי לדעתי לחפש כלי ראשון איתו הוא מגיע בצורה סבירה (גם אם לא רגל מלאה), זה מוסיף לתחושת הבטחון ועם הזמן תתרגל ותראה שאתה מסתדר גם עם כלים גבוהים יותר.
 

אם פי 3

New member
מצטרפת לדברי פרארי

בניגוד לאופנועים, אותם ניתן להנמיך, קטנועים הם פחות גמישים (אפשר קצת לשחק עם המושב עצמו) - אבל יש דגמים רבים שמתאימים לאנשים בגבהים שונים...
(מעניין אגב, שאלו שמתאימים לנמוכים/נמוכות במיוחד, מתאימים לרוב גם לגבוהים במיוחד).
&nbsp
מכיוון שאני אשה נמוכה, ולא ציינת שאתה נמוך במיוחד, אני יכולה לשער שאני נמוכה ממך. לי היו נוחים הקטנועים של סאן יאנג - ג'וימקס (הדגם הקודם, I יותר מהחדש - XI אבל גם זה בסדר), אבל יש גם אחרים.
&nbsp
אין צורך להגיע עם שתי כפות רגליים מלאות לרצפה. לרוב בעצירות ממילא מורידים רק רגל שמאל (בקטנועים זה פחות משמעותי, אבל כדאי להתרגל. באופנועים זה יותר משמעותי). כדאי להגיע עם הרגל השניה טיפה, כדי שאפשר יהיה לתמוך אם אתה מאבד קצת שיווי משקל או במצב של רוח חזקה.
&nbsp
עם הנסיון ושיפור הבטחון והטכניקה, תראה מה מתאים לך. בהצלחה. ברוך הבא לעולם הדו"ג המהנה...
 

אם פי 3

New member
לא עדיף לחפש

קטנוע שמתאים לך, לפני משחקים של החלפות ושיפוצים?
&nbsp
ודרך אגב, נסיעת מבחן על קטנוע של חבר, במיוחד בתור מתחיל, היא בעייתית כי אין לך ביטוח. עדיף ללכת לסוכנויות, לשבת על כלים ולראות מה נוח לך - ואז לבקש רכיבת מבחן על הכלי שמתאים לך (גם אם אחר כך תחפש כלי משומש דומה).
&nbsp
אני מקווה שאתה מקפיד על מיגון.
 
לא מספיק להגיע עם רגל אחת

נכון שבד"כ עומדים רק "על רגל אחת". אבל לדעתי חשוב מאוד שהגובה יהיה כזה שתרגיש בנח עם שתי הרגליים. לא כלכך בגלל הצורך לעמוד עם שתי רגליים על הריצפה (וזה בהחלט נדרש לפעמים) אלא בעיקר לצורך יציבות על רגל אחת:
&nbsp
קורה שבהשענות על הרגל האחת משהו קצת מתפספס. אולי לא הנחת טוב את הרגל, או שהקרקע לא ישרה וכד'. אם הרגל "קצרה" מדי (יחסית לגובה הכלי), התוצאה היא שאתה נעמד כשהכלי בהטיה רצינית. דהינו - כמעט נופל, או ממש נופל!
 

אם פי 3

New member
הפרשי הגובה בין

"להגיע רק עם רגל אחת" (ובכלל לא עם השניה) לבין "להגיע עם שתי רגליים מלאות" הם גדולים.
אני מסכימה שהראשון לא מוצלח (אני לא אקנה קטנוע או אופנוע שאני לא מגיעה בכלל עם הרגל השניה - למרות שיש כאלו שכן, והם מסתמכים על יכולת התנועה של הגוף מצד לצד, או אולי אופי הרפתקני יותר), אבל השני הוא nice to have ולא הכרח.
הפשרה היא איפהשהו באמצע, במידת גמישות שתלויה בגובה (וממנו נגזרות אפשרויות הבחירה), ברמת הבטחון האישית וכדומה.
&nbsp
אגב גם למשקל ומרכז הכובד של הכלי יש השפעה, כי עם כלי קל, אפשר להגיע להטייה גדולה יותר בלי ליפול. אבל גם בזה, השוני יורגש יותר באופנועים ופחות בקטנועים.
&nbsp
 
הכל עניין של להתרגל לכלי,בהתחלה קשה אבל אחרי חודש זה הרבה

יותר קל.
אני עברתי מקטנוע קליל סטייל ההונדה אינובה ששקל בערך 70 קילו
ליאמאהה X-MAX ששוקל 100 קילו יותר וגם יותר גבוה לי כי המושב שלו רחב,אני נמוך ומחזיק אותו על קצה הרגל,מה לעשות התרגלתי
.
השבוע הראשון היה מפחיד,המשקל והגובה שלו עם ההיגוי של המשאית הרגו אותי,אין מה להשוות לקטנוע הדקיק שהיה לי לפניו,אבל מה-אחרי שהתרגלתי אינני מחליף אותו,הוא יציב ודבוק בסיבובים וכח המנוע שלו עדיף בהרבה.
בשורה התחתונה: התרגלתי/התרגלו/יתרגלו/התרגלתם
 
למעלה