2000 הק"מ הראשונים - קטנוע חשמלי BLITZ6000

2000 הק"מ הראשונים - קטנוע חשמלי BLITZ6000

נסעתי כ-2000 ק"מ על BLITZ6000
נסיעה של 50 ק"מ ביום, מישורית, בערך 1/3 עירונית ו-2/3 בינעירונית (כביש 40, רחובות-איירפורט סיטי)
אתחיל מהשורה התחתונה:
הקטנוע עושה את העבודה ומביא אותי מהבית לעבודה באותו הזמן כמו קטנוע בנזין, ובנוחות.
עכשיו נפרט
יתרונות:
• הוצאות שוטפות – ביטוח מוזל (כמו 50 סמ"ק),אגרת רישוי מוזלת,אין דלק, חשמל בזול (מעריך 300 ₪ לכל השנה,אני נוסע 12K לשנה), אין שמן מנוע, אין "הלך הווריאטור", אין "הלך ראש מנוע", אין "הלכו סלילים" וכו'
• טיפולים – קבועים וידועים (250 ₪ כל 4000 ק"מ),סה"כ אני מעריך חסכון שנתי של 6500 ₪ בשנה עבור 12K ק"מ
• נוחות – אין תלונות, אפילו הרגשתי שיפור בכאבי גב תחתון שסחבתי מימי מהג'וימקס
• משקל – הקטנוע שוקל 180 ק"ג, בתוספת משקל הרוכב אני ממש מרגיש יותר יציב בנסיעה, גם כשאיזה משוגע עוקף אותי במהירות מטורפת היציבות נשמרת.
• כפתור רוורס – איזה מגניב !!! גם נחוץ עקב המשקל הגבוה של הכלי.
• שירות – עד היום כל פניה לבליץ נענתה בחיוב וביעילות, היה מקרה של מגן רוח שהתעוות בחום (ע"ע חסרונות) שהוחלף מיידית.טיפול ראשון במוסך היה מהיר והם היו על-הכיפאק.
• אטרקציה לקטנוענים ברמזור – "ווי, חשמלי?" "איפה האגזוז?" וכו'
• היתרון הכי גדול – אתה נכנס לחניה והאשה לא שומעת שהגעת, מה שמאפשר לך לעשות מלא דברים בדקה הזו שבין החניה לפתיחת דלת הבית.

חסרונות:
• עלות קנייה יקרה (28.5K) – כל הרעיון הוא לקזז את זה בשוטף
• ביצועים – פחות טובים מבנזין 250 סמ"ק – האצה ממצב עמידה מבעסת לאללה, הכי כיף לי להגיע לרמזור ולהעמד לפני טרקטור, ככה אני מרגיש זריז...הוא באמת מקביל ל -125 עם גודל פיזי של 250+.
• מהירות סופית לא יותר מ 120 לפי מד המהירות של הקטנוע, אני דיי בטוח שיש סטייה של לפחות 10% בקריאה (כלומר בפועל הכלי יותר איטי)
• רמת גימור – הפלסטיקים מרגישים נורא זולים, מגן הרוח התעוות מחום לאחר שהקטנוע היה מכוסה במהלך שבת חמה אחת, הוא דקיק ומידלדל, אני מניח שזו לא הפעם האחרונה שהוא יתעוות בחום.
• חורף – אני לא יודע איך הכלי יתנהג בחורף....מקווה שלא יעשה בעיות.
• תא מטען מינימלי – אי אפשר לשים קסדה. בעסה.
• תמרון בנסיעה עירונית – הכלי קצת ארוך יותר (אני לא זוכר מספרים – סלחו לי) מה שמקשה קצת על תמרון בין מכוניות בפקק, אבל לא משהו שאי אפשר לחיות איתו.
• החלפת סוללות – אורך חיים מוגבל, אבל עשיתי חשבון שאם יחזיקו 4 שנים אני מורווח, כלומר גם אם אחרי 4 שנים צריך להחליף את כל הסוללות – זה עדיין זול יותר מלהחזיק קטנוע בנזין.

נחזור לשורה התחתונה:
מי שהנסיעה שלו היא רוטינית ללא הפתעות, ויודע בוודאות איפה ומתי הוא יגיע לשקע הטעינה, ומי שמוכן להתפשר על ביצועים כדי לחסוך כסף – נראה לי שהקטנוע מתאים לו
הקונה גם לוקח סיכון מסויים עם חברה חדשה, יצרן סיני, וקונספט לא מוכר
אני באופן אישי החלטתי לקחת את הסיכון הזה, כשהדובדבן הוא שאם העסק עובד כמו שצריך, בשלב מסויים אני מתחיל לנסוע כמעט בחינם, אחרי שהחיסכון השנתי כיסה את עלות הקניה.

מקווה ששפכתי אור על הנושא
אציין כי אין לי שום אינטרס, אף אחד לא משלם לי (וחבל...)
כשאני חיפשתי מידע כזה כמעט לא היה בנמצא
אז תהנו וסעו בזהירות
 

xfwind

New member
היתרון הכי גדול עם האשה...

אחד חוזר מבילוי
בשלוש לפנות בוקר ונכנס על בהונותיו הביתה....


אמה מה בדיוק
השעון קוקיה דופק/מנגן שלוש פעמים....


"שתוק, אדיוט"
הוא לוחש לו "כולם יודעים שעכשיו אחת, אתה לא צריך לצעוק את זה שלוש פעמים
"



 

פרארי1

New member
תודה על השיתוף


מצטרף לשאלה על טווח הנסיעה.
יצא לך להיתקע?
 

אסי משה

New member
אחלה סקירה!

גבי הטעינה בעבודה, איך בידיוק מתבצעת הפרוצדורה הזאת אצלך?
ועוד שאלה, האם נתקלת בבעיות היגוי כלשהן? או רעידות מוגזמות של הכידון מעל 90 קמ"ש?
היו שמועות על החלפת כידון\היעדר משקולות או משהו כזה..

נ.ב. נשמע אחלה של כלי, תהנה ממנו וסע בזהירות!
 
תשובות לכוווולם, ועד כמה נקודות שחשבתי עליהן

להיתקע - פעם אחת אכן נגמר לי החשמל. הכלי לא נעצר מיידית כמו בקטנוע בנזין אלא מאט מאד את מהירות הנסיעה, הגעתי ב 50 קמ"ש לתחנת דלק, התחברתי לשקע למשך חצי שעה ועם זה הגעתי הביתה. תודה למתדלקים האדיבים.
רעידות - בכלי ההדגמה שלהם אכן יש רעידות מעל 90 קמ"ש, נתנו לי נסיעת מבחן על כלי אחר חדש לגמרי, גם עליו וגם על הכלי שלי - אכן יש רעידות ממהירות 110 קמ"ש
העניין הוא שלפעמים יש ולפעמים אין, אני לא יודע למה
אני חשבתי שזה עניין של התנגדות הרוח ובאיזה זווית אתה נוסע ביחס לרוח
בסוכנות טוענים שזה עניין של חלוקת משקל, והם יביאו בקרוב משקולות שיעזרו לפתור את הבעייה.
דברים נוספים שנזכרתי במהלך הסופ"ש:
רפידות בלם - התחושה שלי שקצב שחיקת הרפידות יהיה גבוהה יותר מקטנוע בנזין, כי אין בלימת מנוע
כשאתה עוזב גז אתה נמצא בניוטרל מלא וממשיך מכוח האנרציה
בניגוד לבנזין שיש בלימת מנוע מסויימת
זה נובע מרצון לחסוך אנרגיה, אבל גורם לך להשתמש יותר בבלמים.
זו הערכתי - 2000 הק"מ שעברתי לא יכולים לתת אינדיקציה אמיתית בינתיים.
טיפולים ובעיות:
כל בעיה בקטנוע דורשת להגיע למוסך מורשה שלהם, כולל סתם פנצ'ר (כי המנוע יושב על הגלגל)
כלומר מבחינתי - כל פיפס - צריך לגרור לתל אביב (יש גם בירושלים וחיפה, אבל לא רלוונטי עבורי)

אסי - שאלת לגבי טעינה בעבודה
אין פרוצדורה
נכנסתי לחניון, מצאתי שקע והתחברתי....
אבל מישהו כנאה פתח עין והוריד את השאלטר ששולט על השקעים בחניון.....
אז חזרתי להטעין בבית.
 
למעלה