השאלה שלי היא רק לידיעה בלבד

השאלה שלי היא רק לידיעה בלבד

לא יהיה לה שום שימוש מעשי .

סטרטר של מכונית משפחתית
ידוע שהוא בהספק של 1000 W
וכן ידוע שהמתח הוא 12 V
לפי החשבון המתח הוא 83 אמפר
למה משתמשים בכבלים של 540 אמפר להתנעה מרכב לרכב ?
האם הסטרטר יכול לספק יותר הספק באם ההתנעה מאומצת ?
הרי זה בדומה למקדחה ביתית , האם היא במאמץ מירבי צורכת יותר זרם ?
אפשר לעשות לי סדר בנושא בבקשה ?
 
על הכבלים כתוב 540

אפשר ליכתוב גם 1000 A הדיו חינם

שאלתה שאלות של סלט

אם סטרטר מיתאמץ הוא מיסתובב יותר לאט וצורך יותר זרם
 

shlang

New member
אתה קצת לא מדייק, לצורך הנעת הרכב יש

צורך בכמה עשרות אלפי ווולטים (בפולסים) אשר מספק סליל ההצתה (קויל) ולכן הצורך בכבלי התנעה בעלי שטח חתך גבוה, כבלים דקים לא יצליחו לעמוד בעומס הנדרש ולכן לא יונע הרכב
 
ומה קורה ברכב דיזל????????

בסך הכול סטרטר צורך המון זרם . כי הוא מנוע חזק וצריך הרבה כוח לסובב את המנוע הקר . וזה לא שייך לסליל הצתה .
הסטרטר צורך 100A לכמה ש ניות . המנוע לא הניעה . תנסה 10 פעמים המצבר התרוקן
 

shlang

New member
בדיזל אני לא מומחה, בעיית צריכת המתח הגבוה

זה לא בסטרטר אלא בפלגים לצורך ההצתה ולכן דרוש סליל הצתה, (קויל, שנאי) אשר יעלה את המתח מ 13 וולט ל כמה עשרות אלפים (בפולסים)
 
בדיזל אין פלגים ואין קוייל, ההצתה היא בלחץ גבוה של הבוכנות

יש רק מין פלגים לחימום שעובדים לפני ההנעה, סלילי חימום
מסובבים את המפתח הם עובדים עד שהנורה בלוח השעונים
נכבית ואז מניעים את המנוע .
 
כן, שכחתי לגמרי את הפלגים הם צרכני זרם גדולים ?

האם לדעתך כבל של 3 פעם 2.5 או של 5 פעם 2.5
יצליח לעמוד במשימה של התנעת רכב ?
יש לי רכב חדש , זה רק לידיעה .
 
שאלתי על רכב משפחתי , ואמרתי שיש לי רכב חדש

בכדי שתדעו שאני לא הולך לעשות ניסויים כל שהם עם כבלים
 

shlang

New member
נראה לי שכן, קח בחשבון שלרכב חדש יש מחשב

ולכן ההנעה עם כבלים היא תהיה קצת שונה כדי לא לפגוע במחשב עם מתח גבוה או קצר
 

ארציאל

New member
אתה הרבה לא מדייק במחילה

אין שום קשר בין המתח הגבוה שנדרש למצתים במנוע בנזין ובזרם קטן ביותר, לבין הנעה עם סטרטר שדורש זרם גבוה וכבלים עבים בהתאם
 

רשר

Well-known member
מנהל
לא מכיר את הנתונים של הכבל שלך אך לסטרטר מקובל 25 ממ"ר

שלפי התקנות מתאים לזרם 83A בתנאי בידוד מ PVC, (אותו הכבל שאתה משתמש לריתוך)
למשאית מומלץ כבל 35 ממ"ר ומצבר נוסף בטור כך שהמתח יהיה 24V והזרם ישאר בערך דומה עם התנעה ארוכה יותר
 
מה שאותי מעניין הוא , שיש האומרים

שזרם ההנעה של סטרטר יכול להיות יותר גבוה מ 83 אמפר
ולא בקצת אלא בהרבה עד מאות אמפרים .
הייתכן ?
 

WarDog

New member
ובין "האומרים" האלו נמצא גם אני.

אם לסטרטר יש הספק של קבוע במתח קבוע אז גם הזרם עבודה(!) יהיה קבוע, אבל בהתנעה של המנוע(ממצב עצירה) הזרם יהי פי כמה וכמה מהזרם של העבודה הרגיל במשך כמה שניות עד שהמנוע יתחיל לצבור תעוצה ויגיע לערכי עבודה נומינאלים.
 
למעלה