ערב טוב!!!סוף סוף גם לי יש תמונות!!!!

ערב טוב!!!סוף סוף גם לי יש תמונות!!!!

שלום לכם, אני בדר"כ לא מגיבה,אך תמיד נהנית לקרוא... בכל מקרה למדתי ממכם רבות ולכן רציתי לשתף אתכם מעט... שבוע שעבר חגגתי לעצמי יומולדת עם כ-30 חברים וקצת השתגעתי אז אספר לכם מה הכנתי... בסלטים היה: סלט הכל של אורנה ואלה (הרוטב מעןלה ..הכנתי מלא ולא נשאר פירור...) סלט ירקות סלט עגבניות עם בזילקום נענע ובצל סגול סלט אבוקדו לחמים: לחם חום של אורנה ואלה (מומלץ יצא ממש טעים) לחם פסטו (שעד היום משגעים אותי למתכון, אפילו לא הספקתי לטעום ונגמר) לחם זיתים וכמובן פלטת גבינות (שאף אחד לא אכל..כל שנה אני עושה את אותה טעות) מנות עיקריות: קיש ברוקלי קיש פטריות קיש מנגולד (אורנה ואלה) קיש כרישה וגבינות עזים קיש בולגרית וחצילים (ששת מאפים) לזניה חצילים פסטה ברוטב טונה רביולי ברוטב רוזה ופיצות (4 מגשים שחוסלו....) אני יודעת שזה נשמע שהגזמתי אבל כל שנה רף הציפיות עולה...ות'אמת כמעט ולא נשאר... את האוכל לא צילמתי (מרוב הלחץ שכחתי) ממש באסה רציתי להראות לכם( כי בדיוק קניתי תבניות מדהימות לטארט והקישים יצאו מדהים בתוך התבניות....) ונעבור לקינוחים..לזה יש תמונות! טראפלס על מקלות קינמון (מסודות מתוקים רציתי לצפות בשוקולד לבן אך לא הספקתי) עוגת גבינה דודו חמוד (המתכון המנצח..) טריקולד (קרין גורן) עוגת שמרים שוקולד ועוד אחת חלבה (קרין גורן-סודות מתוקים) עוגיות: מגולגלות של קרין גורן עם ריבה או תמרים או נוטלה מושלגות מקרין גורן עוגיות שקדים (אורנה ואלה- יצאו מדהימות...) עוגיות חלבה עוגיות חול (עם אגוזי מלך) וזהו...אפשר לנוח....
 
לחם חום עם גרעיני חמניה

לחם חום עם גרעיני חמניה/ אורנה ואלה לשאור(לילה קודם): 3 כפיות (10 גר') שמרים יבשים 3/4 כוס (100גר') קמח לבן 2/3 כוס (160 מ"ל) מים לבצק: 3 כוסות (400 גרם) קמח מלא 21/2 כוסות (350 גרם) קמח לבן 1 כפית זרעי כוסברה טחונים 1/2 כפית הל טחון 2/3 כוס (100גר') גרעיני חמניה 12/3 כוס (400 מ"ל) מים 2 כפות ( 40 גר') דבש 1 כף מלח מתקבלת כיכר אחת גדולה או 2 קטנות. ההכנה: שמים את השאור בקערה גדולה ומערבבים במטרפה את השמרים, הקמח והמים הפושרים. מכסים בניילון ומניחים ללילה. לאחר לילה שמים את השאור, הקמח המלא, הקמח הלבן, הכוסברה, ההל, החמניות והמים בקערת המיקסר עם וו לישה. לשים כ-5 דק' במהירות נמוכה. מוסיפים את הדבש והמלח ולשים עוד 5 דק' במהירות גבוהה. מעבירים את הבצק לקערה גדולה, מכסים בניילון נצמד ומניחים לתפיחה לשעה עד שעה וחצי, עד שהבצק מכפיל את נפחו. מעבירים את הבצק למשטח מקומח, יוצרים ממנו כיכר ומעבירים לתבנית מלבנית עמוקה משומנת באורך של כ-30 ס"מ, או מחלקים את הבצק ויוצרים ממנו שתי כיכרות עגולות ומניחים אותן בתבנית מרופדת בנייר אפיה. מכסים במגבת ומניחים שוב לתפיחה חצי שעה עד שעה עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו. מחממים את התנור לחום גבוה (220 מעלות) האפייה: מכניסים את הכיכר או הכיכרות לתנור ואופים 10 דק'. מנמיכים את חום התנור ל-190 מעלות ואופים עוד 30-40 דק', עד שהכיכר או הכיכרות משחימות יפה. הלחם מוכן כאשר נשמע צליל חלול כשנוקשים על תחתיתו. הערות: אני אפיתי עם תבנית מים חמים בתחתית התנור.
 
לחם פסטו

לחם לבן בסיסי/שששת מאפים: חומרים ל-3 כיכרות: 1 ק"ג קמח (עדיף קמח לחם) 50 גר' שמרים טריים 21/2 כוסות (600 מ"ל) מים פושרים 2 כפות (25 גר') סוכר 1 כף מלח 1/4 כוס (60 מ"ל) שמן זית ביצה טרופה עם כף מים, לזיגוג הכנה: שנים קמח בקערת מיקסר עם וו לישה, ומערבבים לתוכו את השמרים. מוסיפים מים וסוכר, ומעבדים עד לקבלת בצק. מוסיפים מלח ושמן, ומעבדים עוד 7-10 דק', עד לקבלת בצק חלק, מבריק ומעט דביק. מעבירים את הבצק לקערה גדולה ומשומנת מכסים בניילון ומתפיחים, עד שהוא מכפיל את נפחו. מעבירים את הבצק למשטח עבודה ומחלקים ל-3 חלקים שווים. מעצבים כל חלק לכיכר בצורה הרצויה ומניחים באופן מרווח על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מתפיחים עד להכפלת הנפח. מחממים תנור ל190 מעלות. מברישים את הבצק בביצה או שמן זית ואופים כ-30 דק' עד שהלחם זהוב, ריחני וקל למגע. מוציאים ומצננים על רשת. אפשרויות גיוון: לחם בצל: מחממים 1/4 כוס שמן זית מוסיפים 3 בצלים פרוסים לטבעות ומטגנים עד להזהבה, מצננים, ומוסיפים לבצק בתום הלישה(לפני התפחה) מעבדים עוד דקה עד לפיזור אחיד(מוסיפים כף או שתיים קמח לפי הצורך) לחם זיתים: בתום הלישה מוסיפים לבצק כוס זיתים קצוצים מעבדים דקה נוספת לפיזור אחיד ומוסיפים קמח אם יש צורך. לחם פסטו: מרדדים את הבצק(1/3 ממנו) למלבן בעובי 1 ס"מ מורחים עליו את הפסטו ומגלגלים ושמים את הרולדה בתבנית מלבנית.
 
קיש חצילים ובולגרית

קיש חצילים וגבינה בולגרית/ששת מאפים חומרים לתבנית פא בקוטר 26 ס"מ: לבסיס: 2 כוסות קמח (280גר') 1 כפית מלח 150 גר' חמאה 1 ביצה 1-2 כפות מים קרים לפי הצורך למלית: 1 מיכל שמנת מתוקה לבישול 3 ביצים 1 כף קמח מלח ופלפל שחור לתוספות: 1 חציל פרוס בעובי 1 ס"מ שמן לטיגון 150 גר' גבינה בולגרית 2 עגבניות פרוסות בעובי 1 ס"מ מכינים את הבסיס: מעבדים קמח מלח וקוביות חמאה במעבד מזון בפולסים קצרים עד לקבלת תערובת פירורית מוסיפים ביצה טרופה ומעבדים עד לקבלת כדור בצק, אם זה עדיין יבש להוסיף מים קרים לפי הצורך. משטחים את הכדור לצורת פיתה עוטפים בניילון נצמד ושמים במקרר לשעה מרדדים את הבצק שמים על התבנית ומחוררים, מקפיאים ל-15 דק'. אח"כ שמים נייר אפייה עליו שמים שעועית יבשה ואופים 10-15 דק' ב-180 מעלות, מצננים. מכינים את המלית: טורפים שמנת מתוקה עם ביצים, מנפים מעל את הקמח, וטורפים עד לקבלת תערובת אחישה מתבלים במלח ופלפל מכינים את התוספות: מטגנים פרוסות חציל משני הצדדים עד להזהבה. מרכיבים ואופים: יוצקים מלית על הקלתית מפוררים מעל גבינה בולגרית, ומדרים לסירוגין את פרוסות החצילים והעגבניות מעל.אופים 35 דק' עד שהמלית יציבה. הערות: אני טיגנתי יותר מחציל אחד והשתמשתי בעגבניה אחת כמו כן הוספתי מעט גבנ"צ למלית
 
קיש כרישה וגבינות עזים

קיש כרישה וגבינות עזים: הבצק הוא מאורנה ואלה ואני עשיתי שינויים במלית, יצא מאוד טעים... לבצק פריך-מתאים לתבנית בקוטר 26: 12/3 כוסות קמח (240 גר') 2/3 כפית מלח 1/3 כפית סוכר 160 גר' חמה קרה, חתוכה לקוביות קטנות 3 כפות מים קרים למילוי: 11/2 ק"ג כרישה (כ-800 גר' לאחר ניקוי) 45 גר' חמאה 2/3 כפית מלח מעט פלפל שחור 1מיכל שמנת מתוקה לבישול 1ביצה 1 חלמון 1 כף קמח חצי גליל פרומעז 50 גר' גבינת עזים קשה (כמו גבנ"צ) הכנת הבצק: שמים במעבד מזון עם להב פלדה את כל החומרים למעט המים, מפעילים בפולסים עד לקבלת פירורים, מוסיפים את המים ומאחדים. עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים את הבצק שמים על התבנית ומחוררים, מקפיאים ל-15 דק'. אח"כ שמים נייר אפייה עליו שמים שעועית יבשה ואופים 10-15 דק' ב-180 מעלות, מצננים. המילוי: מסירים מכל כרשה את השורש ואת העלים הירוקים. שוטפים היטב ופורסים לעיגולים דקים. ממיסים את החמאה בסיר רחב ושטוח ומוסיפים את הכרשה, מערבבים היטב ומטגנים כ-5 דק' עד שהכרשה מתרככת, מוסיפים מלח ופלפל ומצננים. בקערה נפרדת מערבבים את השמנת עם הביצה והחלמון והקמח. שמים חצי מהשמנת והביצים על תחתית הצק מעל שמים את הכרישה ומעליה מפזרים פרוסות פרומעז וגבינת עזים קשה ועל כל זה את חצי השמנת והביצים הנותרים. מחממים תנור ל180 מעלות ואופים כ-40 דק' עד שהמלית יציבה.
 
קיש מנגולד

טארט מנגולד/אורנה ואלה לבצק פריך-מתאים לתבנית בקוטר 26: 12/3 כוסות קמח (240 גר') 2/3 כפית מלח 1/3 כפית סוכר 160 גר' חמה קרה, חתוכה לקוביות קטנות 3 כפות מים קרים למילוי: 1/2 ק"ג נטו החלקים הירוקים של העלים 50 גר' חמאה מלח ופלפל שחור 1 ביצה 3 חלמונים 3/4 כוס שמנת מתוקה 150 גר' גבינת שמנת מלח ופלפל שחור 90 גר' גבינת פרמזן מגוררת הכנת הבצק: שמים במעבד מזון עם להב פלדה את כל החומרים למעט המים, מפעילים בפולסים עד לקבלת פירורים, מוסיפים את המים ומאחדים. עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים את הבצק שמים על התבנית ומחוררים, מקפיאים ל-15 דק'. אח"כ שמים נייר אפייה עליו שמים שעועית יבשה ואופים 10-15 דק' ב-180 מעלות, מצננים המילוי: שוטפים את המנגולד ומסירים מהם את החלקים הלבנים קוצצים גס את החלקים הירוקים. ממיסים את החמאה ומוסיפים את המנגולד ומאדים על להבה גבוהה תוך כדי עירבוב, מתבלים במלח ופלפל ומצננים. מערבבים בקערה את הביצה, החלמונים, השמנת וגבינת השמנת ומתבלים במלח ופלפל. מנחים מעט מהבלילת הביצים והשמנת על תחתית הבצק ועליה פורסים חצי מכמות המנגולד(העלים מתגלגלים וצריך לפתוח אותם מעט) מפזרים על המנגולד חצי מכמות הפרמזן ומעליה עוד מבלילת השמנת והביצים, שוב מנגולד ופרמזן ולבסוף את כל בלילת השמנת והביצים הנותרת(בלילת הביצים צריכה לכסות היטב את המנגולד) לאפות כ-40 דק' ב-180 מעלות. עד שהטארט יציב.
 
קיש ברוקלי

קיש ברוקולי: בצק מאורנה ואלה: לבצק פריך-מתאים לתבנית בקוטר 26: 12/3 כוסות קמח (240 גר') 2/3 כפית מלח 1/3 כפית סוכר 160 גר' חמה קרה, חתוכה לקוביות קטנות 3 כפות מים קרים למילוי: חצי חבילת ברוקלי קפוא של סנפורסט 2 בצלים 3 כפות שמן זית מלח ופלפל מיכל שמנת מתוקה 2 ביצים 1 חלמון 50 גר' בולגרית מפוררת 80 גר' מוצרלה/גבנ"צ קוביית בזילקום קפוה של דורות מלח ופלפל 1 כף קמח הכנת הבצק: שמים במעבד מזון עם להב פלדה את כל החומרים למעט המים, מפעילים בפולסים עד לקבלת פירורים, מוסיפים את המים ומאחדים. עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים את הבצק שמים על התבנית ומחוררים, מקפיאים ל-15 דק'. אח"כ שמים נייר אפייה עליו שמים שעועית יבשה ואופים 10-15 דק' ב-180 מעלות, מצננים. הכנת המלית: קוצצים בצל ומטגנים אותו בשמן זית. קוצצים את הברוקלי ומוסיפים לסיר עם הבצל, מוסיפים מלח ופלפל.(לא טיגון ארוך עד להתרככות כ- 5 דק') ומצננים. בקערה נפרדת מערבבים שמנת, ביצים, קמח, בולגרית, מלח ופלפל וקובייית בזילקום. שופחים חצי מהמלית על הבצק עליה שמים את הברוקלי מעליו מפזרים את המוצרלה ולסוף את חצי מבלילת השמנת והביצים הנותרת. אופים כ-40 דק' ב-180 מעלות עד שהקיש יציב וזהוב.
 
קיש פטריות

קיש פטריות: הבצק מאורנה ואלה לבצק פריך-מתאים לתבנית בקוטר 26: 12/3 כוסות קמח (240 גר') 2/3 כפית מלח 1/3 כפית סוכר 160 גר' חמה קרה, חתוכה לקוביות קטנות 3 כפות מים קרים למלית: 2 סלסלאות פטריות שמפניון טריות 50 גר' חמאה 2 כפות(לראות לפי הטעם) מרק פטריות מלח(אם חסר) ופלפל 2 בצלים שמנת מתוקה 2 ביצים 1 חלמון מעט אגוז מוסקט מגורר 1 קוביית בזילקום של דורות(או מס' עלי בזילקום ) 2 כפות קמח 50 גר' בולגרית 80 גר' גבנ"צ/מוצרלה הכנת הבצק: שמים במעבד מזון עם להב פלדה את כל החומרים למעט המים, מפעילים בפולסים עד לקבלת פירורים, מוסיפים את המים ומאחדים. עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים את הבצק שמים על התבנית ומחוררים, מקפיאים ל-15 דק'. אח"כ שמים נייר אפייה עליו שמים שעועית יבשה ואופים 10-15 דק' ב-180 מעלות, מצננים. הכנת המלית: קוצצים 2 בצלים ומטגנים בחמאה המומסת, פורסיםאת הפטריות ומוסיפים לבצל, מוסיפים את מרק הפטריות ומלח ופלפל אם צריך, לטגן עד שלא ישארו נוזלים (אם נשארו ניתן להוציא אותם עם כף) ולצנן. בקערה נפרדת לערבב שמנת ביצים, קמח, אגוז מוסקט, מלח, פלפל ובזילקום ואת הבולגרית. לשים חצי מתערובת השמנת והביצים על הבצק לשים את מלית הפטריות מעל מעליה לפזר גבנ"צ או מוצרלה ועליה לשפוך את יתר הבלילה. לאפות כ-40 דק' ב-180 מעלות עד שהקיש יציב וזהוב.
 
לזניה חצילים

לזניה חצילים: חומרים: 1 חב' עלי לזניה 1 קופסאה עגבניות מרוסקות(800 גר') 1 מיכל שמנת מתוקה לבישול 12-15 עלי בזילקום קצוצים מלח ופלפל(ניתן להוסיף מעט פפריקה מתוקה) 3 כפות רסק עגבניות 1 בצל גדול 200גר' מוצרלה 100 גר' גבנצ' 1 גבינת ריקוטה 1שמנת חמוצה 2 ביצים 100 גר' גבינה בולגרית (ניתן להוסיף גם 1 קוטג') 2 חצילים מקולפים ופרוסים לאורך ומטוגנים (אני מכינה בתבנית מלבנית חד פעמית) הכנה: קוצצים בצל ומטגנים, מוסיפים קופסאת עגבניות מרוסקות, רסק עגבניות, מלח, פלפל, בזילקום, לקראת סוף בישול הרוטב מוסיפים שמנת מתוקה, מערבבים נותנים עוד דקה של בישול ומצננים. בקערה מערבבים גבנ"צ, ריקטה, שמנת חמוצה, קוטג' ו2 ביצים(מוסיפים מלח ופלפל אם צריך) מרכיבים: משמנים תבנית, שמים עלי לזניה על התחתית, עליהם שמים שכבת רוטב,על הרוטב שמים חלק מתערובת הגבינות ושוב עלי לזניה, שוב לכסות ברוטב, לשים שכבת חצילים ועליה לפזר את כל המוצרלה, עליה עוד שכבת עלים שוב רוטב, ועל הרוטב כל מה שנשאר מתערובת הגבינות עליהם עוד שכבת עלים ולכסות אותם היטב ברוטב. אני אופה כ-50 דק' בחום של 180 מעלות, ב-40 דק' הראשונות מכוסה ואח"כ חשוף. להוציא כאשר הלזניה יציבה.
 
פסטה ברוטב טונה

פסטה ברוטב טונה: חב' פסטה מבושלת לרוטב: 1 חב' עגבניות מרוסקות 2 בצלים קצוצים 3 כפות רסק עגבניות פפריקה מתוקה/חריפה(לפי הטעם) 12-15 עלי בזילקום קצוצים מלח ופלפל 2 קופסאות טונה מסוננות מהשמן הכנה: לטגן בצל, להוסיף עגבניות מרוסקות, רסק עגבניות, מלח, פלפל, בזילקום ולקראת הסוף טונה, לצקת את הרוטב על הפסטה.
 
רביולי ברוטב רוזה

רוטב רוזה לרביולי: לרוטב: 1 חב' עגבניות מרוסקות 2 בצלים קצוצים 3 כפות רסק עגבניות פפריקה מתוקה (לפעמים גם מוסיפה כף אבקת מרק פטריות) 12-15 עלי בזילקום קצוצים מלח ופלפל 1 חב' שמנת מתוקה לבישול הכנה: לטגן בצל, להוסיף עגבניות מרוסקות, רסק עגבניות, בזילקום מלח, פלפל, פפריקה ולקראת הסוף שמנת מתוקה.
 
לגבי שאר המתכונים...

מבטיחה לכתוב עוד את מתכוני העוגיות(אולי מחר) אם מישהו זקוק לעוד מתכון אשמח לעזור... וואו להקליד את כל המתכונים לקח לי יותר זמן מלהכין אותם...חחחחחחחחחחחח........
 

מ צ ד ה

New member
../images/Emo49.gif אפשר להיות חברה שלך ../images/Emo6.gif../images/Emo35.gif

הכל נקרא מעולה ואשמח למתכונים ל: - כל הלחמים - ול- קיש כרישה וגבינות עזים, קיש בולגרית וחצילים, לזניה חצילים ופסטה ברוטב טונה.
רבה
 

דורני

New member
מאמאמיה, איזה שפע של דברים מדהימים,

אפשר מתכונים ל: סלט הכל של אורנה ואלה לחם חום של אורנה ואלה לחם פסטו קיש ברוקולי קיש בולגרית וחצילים
 
למעלה