תפוחי אדמה
שאלת סקר

efratt777

New member
מאפה תפ"א בשמנת

חומרים לתבנית פיירקס גדולה: תפוחי אדמה בינוניים, מאורכים. 2 שמנת עמידה (מתוקה) כוס-כוס וחצי חלב מלח ופלפל לבן אגוז מוסקט אפשרי - מעט אבקת מרק עוף/דגש אפשרי - פטריות פורצ'יני במטחנה הכנה: 1. קולפים את תפוחי האדמה ופורסים לטבעות צרות. מסדרים רעפים בצפיפות בתבנית. 2. מערבבים שמנת וחלב, מתבלים במלח, פלפל ואגוז מוסקט מגורר. משלימים טעם עם אבקת הדגש וטורפים היטב. להזהר מהמלחת יתר כי הנוזל מצטמצם. 3.יוצקים את הנוזלים על תפוחי האדמה וטוחנים מעל פטריות. עוטפים היטב ברדיד אלומיניום ואופים בתנור בחום של 180 מעלות למשך כ- 45 דקות. 4. מסירים את הרדיד ואופים עוד כ- 15 דקות עד לריכוך והשחמה. טוב חם ונהדר גם קר אחרי לילה במקרר.
 

ציפהלה

New member
תפו"א מתובלים וצלויים

קוביות תפו"א בתבנית גדולה בשכבה אחת מקסימום שכבה וקצת, שמנזית בנדיבות, ואז בוזקים: מלח פש"ג פפריקה חריפה, כמון וקינמון, ואם מוסיפים בטטות אז גם אגוז מוסקט. מערבבים טוב טוב ולתנור עד שיש ריח מדהים בבית. המתכון (בערך) של חני פרבר, שממליץ על סיר ותפו"א דזירה נדמה לי.
 

iditush forever

New member
תפוה"א

תפוחי אדמה אפויים בתנור עם שמן זית, שום ורוזמרין. לקלוף מס' תפוחי אדמה כמס' הסועדים. לפרוס לפרוסות לא דקות אבל גם לא עבות במיוחד. 2 בצלים מפורקים לטבעות, ראש שום שלם קלוף. להכניס הכל לתוך שקית קוקי, לתבל עם שמן זית, מלח, פלפל שחור, בזיליקום יבש, 2-3 ענפים של רוזמרין. לאפות בתנור במשך שעה על חום של 200 מעלות. מתקבלים תפוחי אדמה קריספיים ומעולים. אפשר את אותו מתכון לשלב גם עם בטטות יוצא מצויין. עוד שיטה שאני אוהבת לאפות תפוחי אדמה בתנור. לרכך תפוחי אדמה על קליפתם, רחוצים, במיקרו גל מס' דקות. לאחר מכן לחצות אותם לאמצע, לשים 2 שיני שום באמצע, טיפה שמן זית, מלח גס, ומס' עלים של בזיליקום. לסגור את שני החצאים בחזרה, ולעטוף בניר כסף. להכניס ככה לתנור מס' תפוחי אדמה, ל-חצי שעה בערך על חום בינוני 180-200 מעלות. מתקבלת תפוח אדמה ריחני, וטעים בצורה בלתי רגילה.
 
למעלה