הפיצפונת כבר לא ישנה טוב כבעבר + שינה על הבטן?!

eddy7

New member
הפיצפונת כבר לא ישנה טוב כבעבר + שינה על הבטן?!

היי לכולם.

הבת שלי ושל זוגתי הגיעה בילט-אין עם פיצ'ר מעולה של שינה החל מהשכבה סביבות 19:00 ועד 5:00 בבוקר. (מצד שני, היא היתה ישנה במצטבר אולי כשעה במהלך היום).
אבל הפיצ'ר הזה התקלקל כשהגיע ל4 חודשים וטיפה.
מאז היא מתעוררת כ3 פעמים בלילה, לעיתים סתם, לעיתים מרעב... אבל מתעוררת. וזוגתי, המסכנה, גם כן.
מן הסתם זה משבש את שנינו כבר חודש.
ניתן להבין שהיא כבר בת 5 חודשים.

מאז שהיא כבר לא ישנה טוב בלילה, היא התחילה לישון כ3 שעות ואף יותר במצטבר במהלך היום.

שאלותיי:
1) האם יש סיבה לזה שהרגלי השינה השתנו?
2) האם יתכן והיא תחזור לישון רצוף בלילה שוב בהמשך?
3) האם יש משהו שניתן לעשות עם שיגרת היום שלה או כל דבר אחר כדי שתחזור לישון רצוף בלילה?
4) האם שווה להשכיב אותה לישון על הבטן כבר?
במהלך היום היא ישנה לעיתים קרובות על הבטן וישנה חזק מאד. לעיתים שעתיים ואף יותר בצהריים או אחה"צ.
הקטנה מסתדרת לא רע בשכיבה על הבטן בזמן ערות - זוקפת ראש מעלה, כמעט מישרת ידיים. התחילה להרים ישבן לאחרונה. לעיתים נחה עם הראש הצידה.
היא יודעת להתהפך בקלות מהגב לבטן, אבל עוד לא מתהפכת מהבטן לגב כמעט בכלל. היו כ3 או 4 פעמים בשבועות האחרונים שמצאנו אותה על הגב למרות ששכבה על הבטן רגע לפני, אבל לא ראינו אותה מתהפכת. בד"כ כשנמאס לה מלהיות על הבטן היא בד"כ בוכה שיהפכו אותה.

מה דעתכם??

אשמח לפידבקים.
 
ממליצה על הספר "הורים גם בלילה" של ד"ר סירס

הרגלי השינה משתנים בעיקר בשנה הראשונה בגלל צרכים רגשיים , צורך בקרבה פיסית להורה שממש מעיר את הילד מהשינה (אינסטינקט) על מנת לחוש בטחון בעולם החדש, וצורך פיסי שקשור לאי נוחות ו/או כאבים.
תמיד כדאי להתבונן ולהקשיב למה שמתאים לילדה ולמה שנכון לה על מנת לראות איך ניתן להקל עליה את השינה, אולי באמת נדרשים שינויים בלו"ז, אולי שינויים אחרים.. יש הרבה דברים שאפשר לעשות ואת זה אתם תלמדו מהילדה שלכם ומההתנסויות שלכם

&nbsp
סבלנות... ואמון שהדברים יסתדרו .
&nbsp
 
משברי שינה באים והולכים כל הזמן

יכולה לומר שגם שלי באה עם הפיצ'ר המהמם הזה וכבר צלחנו כמה וכמה משברים, כולל התעוררות כל שעתיים או חלון עירות של שעתיים באמצע הלילה

מה שחשוב זה להקנות לה הרגלי שינה טובים, כי בסוף כל משבר הם חוזרים לעצמם.

סביב גיל 4 חודשים יש קפיצת התפתחות - התינוק מתחיל להיות הרבה יותר מודע לסביבתו, הרבה יותר תקשורתי ומגיב. זה נורא כיף כי הם כבר לא זחלים פאסיביים אלא תינוקות סקרניים - אבל זה גם משבש את השינה.
תהיו עקביים, הקפידו על טקס שינה קבוע והיא תחזור לעצמה.

לגבי שינה על הבטן - לא מומלצת עד גיל שנה. זה אחד הגורמים שיש להם קשר סטטיסטי חזק מאוד למוות בעריסה. כשהיא תתחיל להתהפך מהגב לבטן לבד מתוך שינה - אז כבר אין טעם להקפיד להפוך אותה, היא תתהפך שוב תוך כמה שניות.
 
סביב גיל 4 חודשים יש משבר שינה

אצלנו הוא התבטא בזה שהיא פשוט לא רצתה לישון במהלך היום והלילה וכל הזמן התעוררה וישנה טוב רק עלינו.
לאט לאט יש שיפור משמעותי ועכשיו היא כבר ישנה כמה שעות רצוף בלילה (מה שהייתי מגדירה כלילה שלם- נגיד מתשע בערב עד חמש בבוקר) אבל יש ימים/לילות כאלה ויש עם השכמה אחת באמצע הלילה.
&nbsp
אישית אני משכיבה במהלך היום על הבטן, קצת מפחיד אותי להשכיב גם בלילה כי הקטנה עדיין לא מתהפכת באופן טבעי. יצא לה כמה פעמים אבל לא ממש חוזרת על זה לאחרונה וכשהיא על הבטן אני מעדיפה להיות באיזור ועירנית.
&nbsp
מה שלנו עבד היה לנסות להשכיב אותה בפעם האחרונה כשעה וחצי לפני ההשכבה של הלילה. יש לנו שגרת לילה קבועה של אמבטיה, בקבוק אם צריכה לאכול בזמן הקרוב (לדוגמא אם כביכול אמורה לאכול סביב 7 בערב אנחנו מנסים למשוך לאחרי האמבטיה סביב שבע וחצי-רבע לשמונה), קוראים ספר ומרדימים. אם עייפה מידי-מוותרים על הספר. בד"כ זה גורם לה לישון הרבה זמן.
 
למעלה