שאלת בגדים

EloraRose

New member
שאלת בגדים


אני צפויה ללדת (בן) באיזור מאי-יוני (תלמ בתחילת יוני) ומנסה להבין את עניין הבגדים (קצר/ארוך וכמות).
אני גרה בארה"ב (צפון מזרח, קיץ נעים ולא לוהט כמו בארץ למרות שיש גם ימים כאלה. סתיו ואביב קרירים וחורף קפוא. מזל שכל המבנים עם חימום).
אז איזה בגדים צריך וכמה ולאיזה גודל? אני כבר ממש מבולבלת.
האם לניובורן בגדים ארוכים או קצרים? גם וגם? (מאי-יוני עוד קריר, יש ימים נעימים ובבית כמובן תמיד נעים)
0-3 קצר?
3-6 ארוך?
איך יודעים? ומה כמות ממוצעות של פריטים לכל "שכבת גיל"?
***אני מתכוונת לחתל בבד, לא יודעת עד כמה זה משפיע על המידה. הבנתי שיתכן שבגלל שאיזור הטוסיק גדול יותר אז צריך מידה גדולה יותר או לפחות מאריך לבגדי גוף.
ההתחלה יותר חשובה לי להבנה, ברור שלחורף זה כבר יהיה פלנלים וביגוד מחמם שיש פה בשפע (וגם אוכל להבין יותר את עניין המידה כי אני אוכל לראות את הילד
)
תודה!!
 

AlicePJ

New member
תקני בהתחלה בגדים מידה 0-3 ושיהיו לך בבית טיפה בגדים

גדולים יותר, כי לפעמים הם גדלים בהפתעה ומהיום למחר פתאום הבגדים מפסיקים להתאים, מעשה קסם. לא חייבים לקנות מידת ניובורן בכלל. אני לא השתמשתי בזה לאף ילד. לא נורא אם בגד טיפה גדול, תוך כמה ימים הכל מתאים.
מציעה לקנות בגדי גוף ארוכים וחולצות ארוכות דקות, הכל מידה 0-3, ומכנסיים באותן מידות. ותקני גם את החליפות גוף האלה ששכחתי איך קוראים להן, השתמשנו בהם המון. מקווה שאת מבינה למה התכוונתי.
אל תקנו הרבה! תקנו שיהיה לכם נניח 10 מכל סוג בגד, ואחרי הלידה תראו מה בדיוק המידה ומה נוח לכם להשתמש, ואז תקנו עוד. ממליצה לעשות אמזון פריים (אם אין לכם עדין) ואז תוכלו להזמין בגדים וציוד וזה יהיה אצלכם תוך יומיים, ואם אצלכם יש גם אמזון נאו אז הדברים יהיו אצלכם תוך כמה שעות. נוח מאוד.
אין לי מושג לגבי חיתולי בד, אולי כדאי לשאול את זה בחנויות לילדים שמוכרים ציוד כזה.
אה, וממליצה לקנות כמה שיותר דברים יד שניה - קרייגסליסט הוא חברכם, וגם חנויות יד שניה. אנחנו קנינו ככה את רוב הבגדים של שני הילדים. זול, נוח, הבדים שעברו כביסות לדעתי הרבה יותר נעימים. יהיו לכם מספיק הוצאות וחבל לזרוק כסף על בגדים כשאפשר למצוא בזול בגדים מעולים.
&nbsp
שיהיה המון מזל טוב!
 

EloraRose

New member
תודה על המענה המהיר!


יש עכשיו באמאזון מבצעים, וראיתי סט בגדים (5 בגדי גוף) בצבעים כל כך יפים (צבעונים ובהירים, שזה לצערי נדיר לבגדים של תינוק) ונורא רציתי לרכוש כבר. הבעיה שהם קצרים ואין לי מושג לאיזה מידה לכוון (0-3 או 3-6)...
אני יודעת שלא חייבים מידת ניובורן, אבל אמא שלי אמרה לי שעדיף שיהיו כמה פריטים כי בהתחלה ה0-3 גדול עליהם. מניחה שזה גם תלוי משקל.
לקנות 0-3 רק ארוכים? אז מתי כבר אפשר קצר? (תמיד אפשר לשים עוד שכבה עם יהיה קצת קריר, אבל ביולי-אוגוסט כבר יש ימים די חמים של 95 מעלות)
ממש רציתי שרוב הדברים יהיו מוכנים לפני הלידה ולא להתחיל לחפש ולקנות... אני אוהבת שהכל מוכן ומסודר כמו שצריך.
תודה על ההמלצה, אבל ההוצאות שלנו לא יוצאות גבוהות ואנחנו לא חובבי חנויות יד שנייה... אפשר למצוא דברים מקסימים באאוטלטים במחירים זולים, וגם בסיילים השונים.
 

פיץ40

New member
וואו איזו שאלה כיפית!!! :) אז ככה-

אם את גרה בארה"ב זכית!!!
קצת סדר בבלגן:
1-איזה סוגים יש:
אז ככה- מה שאתה צריכה בשביל השנה הראשונה זה-
בגדי גוף (קצר וארוך)
רגליות
מכנסיים (לא חובה קצר)
חולצות (קצר וארוך)
פיג'מות (כאלו עם הרגליות) - עם רוכסן!!!!
רומפרים
גרביים
אקססוריז (הכוונה כובעים וכו - לא במובן הקישוטי)
2- עניינן החודשים (גיל התינוק בהתאמה עם העונות):
בהתחלה- חודש/חודש וחצי ראשונים- את צריכה להלביש את התינוק בארוך כי הוא לא מווסת את החום גוף שלו כמו שצריך עדיין. וכן.. זה מוזר- שלי נולד באוגוסט והיה בארוך... מוזר... אבל ככה זה.
(אם יש מזגן בבית אז בלילה שמים גם פיג'מה מעל בגד גוף ורגליות)
ואז! פתאום יום אחד הוא התחיל להתלונן וכשהורדתי שכבה הוא היה מבסוט. ומאותו רגע- עברנו לקצר :) - כלומר בגד גוף או רומפרים בלי מכנסיים.
ועכשיו תכלס- את צריכה גם ארוך וגם קצר ל0-3 (כלומר לקיץ)
אני כן ממליצה על NB אבל ממש ממש מעט (ורק ארוך כי זה לפחות מחודש יתאים כנראה)
אז-
NB (קיץ)- נניח 3 בגדי גוף ו-3 רגליות
0-3 (קיץ)- 5 בגדי גוף ארוכים, 10 בגדי גוף קצרים, 5 רגליות, 3 פיג'מות, רומפרים (כמה שבא לך- זה יפה ונוח בקיץ), כמה זוגות גרביים שיתפסו את הרגליות במקום וכובע שמש רך.
3-6 - (סתיו)- הייתי הולכת על בעיקר בגדי גוף ארוכים אם קר כבר ממש. אם זה כמו בארץ אז בעיקר קצרים עד אוקטובר בכיף. חולצות ארוכות (מעל בגד גוף קצר כשעוד נעים ומעל בגד גוף ארוך כשמתקרר, מכנסיים (כנ"ל- רק אותם כשנעים ומעל רגליות כשמתקרר), גרביים, כובע חם (שמכסה את האוזניים) ופיג'מות למעל בגד גוף ורגליות בלילה.
6-9 - (חורף) הרבה בגדי גוף ארוכים ורגליות (כ-10 מכל סוג) ומעל כמה מכנסיים וחולצות שבא לך - כמובן גרביים מעילים מאף לעגלה וכו...
9-12- (אביב ואח"כ גם קיץ) בגדי גוף קצרים ומעל חולצה קצרה ומכנסיים קצרים או ארוכים תלוי במזג אוויר - בקיצור- 2 שכבות של קצר.
קחי בחשבון שבהתחלה את צריכה נגיד 3 סטים של בגדי גוף ורגליות ליומיים. לפי כמה בא לך לעשות כביסה- תחשבי כמה לקנות.
3- מאיפה לקנות:
זכית!!
אז ככה-
*קרטרס זה אחלה לבגדי גוף ורגליות. מחזיק מעולה בכביסות.
*פיג'מות (כלומר אוברולים) של גרבר! הם עם רוכסן ומעולים!!!! הלוואי שהיו שולחים לארץ!
*לחולצות ומכנסיים אני אוהבת את זארה, h&m, גאפ (טובים מאוד גם בבגדי גוף), ג'ימבורי וכו'

מקווה שזה עוזר :)
בהצלחה
מוזמנת לקרוא עוד בבלוג שלי על קניות באינטרנט שאולי יעזרו לך


--------------------------------------------------------------------------------------------
בקרו את הבלוג שלי על קניות חכמות ברשת-
http://amothersguidetoonlineshopping.blogspot.co.il/
 

EloraRose

New member
וואו תודה על התשובה המפורטת!

מה ההבדל בין בגד גוף לרומפרז? (לא ממש הצלחתי להבין מה זה רומפרז... זה סוג של בגד גוף עם רגליים קצרים?
)
מה זה אומר 3 סטים של בגדי גוף+רגליות ליומיים? חשבתי שמחליפים בגדים לעיתים יותר תכופות...
דיברתי עם אמא שוב והיא ממש בלבלה אותי. היא אמרה שאקנה 0-3 ארוך, ובאוגוסט יתאים לו 3-6 אז לקנות קצר מזה. אבל באוגוסט הוא יהיה בין 2.5-1.5 חודשים (תלוי מתי יוולד) אז יצאתי מאוד מבולבלת מהשיחה... היא אמרה גם לקנות בעיקר 6-12 ארוכים.
הסתכלתי באתרים של החנויות וראיתי שהם מתחילים לעבור מארוך לקצר, אז מתי מספיקים לקנות NB ו0-3 ארוכים (ושיראו גם נחמד, כי פשוטים לבנים יש לגרבר)?
המון תודה ואציץ בבלוג שלך
 

פיץ40

New member
אז ככה:

- אכן רומפרז זה כמו בגד גוף עם רגליים קצרות - סוגר לך בגד גוף ומכנסיים קצרות באחד.
- לי יצא להחליף מעט (הבן שלי לא פלט וכמעט לא ברח מהחיתול...) זה מאוד תלוי תינוק וקשה לדעת מראש... ממליצה לקנות יחסית מעט (כמו שכתבתי בהודעה הקודמת ואז להוסיף אם תראי שצריך-נניח אם יפלוט הרבה)
- העניין עם הגילאים- שוב עניין תלוי בתינוק... חלק מאוד נאמנים לגיל הבגדים (שלי ממש בול על המידות לפי הגיל שלו) וחלק ממש off (האחיינית שלי לבשה 3-6 בגיל חודש כבר...) לכן כל האמהות פה ממליצות לך לקנות מעט ולחכות להשלים. אני מבינה את הצורך לקנות כמה שיותר מראש. הייתי אותו דבר. ולי (לגמרה במקרה ובמזל) זה עבד. אבל באותה מידה יכול להיות שתקני המון ובסוף לא תשתמשי בחצי.. לשיקולך.
- לגבי חנויות. בגדי תינוקות (ביחוד בגדי גוף ורגליות) יש כל השנה מכל הסוגים לכל הגילאים. חולצות ופריטים אופנתיים יותר קשה אבל גם צריך למצוא. אני מוכנה לעזור לך לחפש אם את צריכה- תשלחי לי מייל:
[email protected]

שוב מזל טוב! :)

---------------------------------------------------------------------------------------------
הבלוג שלי: http://amothersguidetoonlineshopping.blogspot.co.il/
 

AlicePJ

New member
וואוו חם אצלכם בקיץ! למרות שבפברואר נחמד

לחשוב על מזג אוויר חם...
מציעה לקנות כמה שפחות nb. מה אם התינוק יוולד במשקל 4 קילו? אולי תחכי עד להערכות המשקל לפני הלידה ואז תחשבי מה כדאי? גם אם יעשו לכם בייבי שאוור יכול להיות שיקנו לכם בגדים כאלה קטנטנים אז זה יכול להספיק. ולא נורא לדעתי אם הבגדים קצת גדולים, זה לדעתי בזבוז לקנות בגד nb שתוך כמה ימים יהיה לא לביש וקטן מידי. כמובן אם התינוק נולד קטן ולוקח לו זמן להעלות במשקל, ויש כאלה, אז זה סיפור אחר, אבל רוב הסיכויים שהמקרה יהיה הפוך.
אני חושבת שקצר אפשר כבר מגיל חודש.
אני גם בעד לקנות את הדברים לפני הלידה ולהכין הכל, אחרי הלידה אין זמן ואין כוח. אז תקני בגדיל 0-3 במידה מספיקה, ואחרי חודש נניח תראי אם את צריכה לקנות עוד בגדים ובאיזה מידה. הרי אין סיבה לקנות מידה 3-6 כבר על ההתחלה, התינוק שלך לא יתאים לזה בחודש-חודשיים הראשונים גם אם יהיה גדול, והשני שלי נולד 4.250 אז אני יודעת... 0-3 יספיקו ואח"כ תוכלי תמיד להזמין ולקנות בגדים יותר גדולים, כשכבר תתאפסו על עצמכם ותראו בדיוק במה אתם משתמשים ואיזה סוג בגדים נוח לכם.
 

EloraRose

New member
איפה את גרה?

בקיץ זה נע בין 75-95, לחות מאוד כבדה עד שהיא "נשברת" ויורד גשם. האמת שלא יצא לי להיות פה ביוני-יולי (חופשה בארץ) אבל במאי ובאוגוסט היה ככה. יש גם ימים קרירים יותר אבל בגדול אני תמיד עם חולצה קצרה+עליונית בקיץ.
ועכשיו החורף הזה התנהג כמו אביב והיה מאוד נעים, ואתמול התחיל לרדת שלג

קשה לי לדמיין שיצא לי תינוק במשקל 4 קילו (אני ובעלי אנשים קטנים) אז לא הכי בונה על זה, אבל גם אם זה מה שיהיה כמה פריטים בודדים של NB זה לא נורא שיהיה ליתר בטחון. אין לי מושג אם יהיה לי הערכת משקל (אני עם מיילדות ומתכננת לידת בית, מקסימום תהיה הערכה ידנית).
דיברתי עם אמא שלי שוב, והיא אמרה לקנות 0-3 ארוך, 3-6 קצר וארוך. ולקנות בעיקר 6-12 ארוכים. יצאתי מבולבלת מהשיחה...
 
אלא אם הערכת המשקל היא שהתינוק קטן חבל לקנות NB

מהר מאוד זה יהיה קטן


יש לי המון אוברולים 0-3 חוד שלא הספקתי להלביש
 

AlicePJ

New member
אין שום סיבה שבעולם לקנות עכשיו 6-12

זה בגדים שהוא לא יצטרך במשך שנה בערך מהיום. את קונה לעצמך בגדים שנה מראש? אני מניחה שלא, אז גם לתינוק אל תקני, במיוחד כשעוד יותר קשה לדעת מה יהיו המידות שלו. תקני עכשיו בגדים 0-3 ותמשיכי משם. אין כמעט מצב שתצטרכי בגדים יותר גדולים מ- 0-3 בחודש הראשון, וכמו שאמרתי, הקטן שלי נולד ענקי, וגם הגדול שנולד במשקל נורמלי גדל והיה באחוזונים של קרוב ל- 100, ועדיין לא התקרב לבגדים במידה 3-6 עד חודש וחצי או חודשיים אחרי הלידה.
אז תחכי עם זה, באמת שאין סיבה לקנות עדין. אחרי חודש את תדעי הרבה יותר באיזה בגדים את משתמשת בעיקר, מה נוח, מה אתם מעדיפים, ואז תוכלו לקנות עוד בגדים.
אני גרה באיזור קר ואמנם יש ימים בחורף שקשה אבל לי הרבה יותר קשה עם שרב ולחות מאשר עם קור. כשקר מתלבשים ושמים עוד שכבה, אבל כשיש 95 מעלות ו-95 אחוזי לחות, גם אם תלכי ערומה זה יהיה חם ולח ומגעיל. לא מסתדרת עם זה בכלל.
 
בעיניין הזה אני כל מקנאה בכן שאתן גרות בארה"ב!


הכל כל כך זול ובאיכות טובה!
אני לפעמים יושבת וממש מזילה ריר על האתר של קרטרס והמחירים שם
ובטח יש עוד הרבה חנויות טובות שבכלל לא מכירים כאן...
לשאלתך, קשה מאוד לדעת מראש...זה מאוד תלוי בכל כך הרבה גורמים, כמו למשל כמה גדול יוולד התינוק, מזג האויר ואפילו כמה החלפות ביום תצטרכו (שלי היה פולט המון, הייתי מחליפה הכל לפחות ארבע פעמים ביום...). אני מניחה שיש לכם מייבש כביסה, שזה גם שיקול.
אני הייתי מתחילה עם בגדים ארוכים ודקים, ושיהיו גם כמה קצרים. הכי נוח שתהיה אופציה של שכבות- למשל, בגד גוף עם שרוול קצר שאפשר ללבוש גם מתחת לאוברול ארוך. הייתי הולכת על מידה 0-3 ושיהיו בערך 10 מכל דבר (אוברולים קצת פחות).
שיהיה בשעה טובה!
 

EloraRose

New member
האמת שהקולקצייה הנוכחית של קרטרס

פחות לטעמי, צריך ממש לברור...
גם ראיתי באתרים של החנויות שהם מחליפים את הכל לקצר... גם לNB וגם ל0-3, אז מתי מספיקים לקנות את הארוכים?
נראה לי שאני אלך על שיטת השכבות, בגד גוף קצר+מכנסיים ארוכות וקרדיגן במידת הצורך, נשמע בסדר?
תודה!
 
למעלה