שאלות והתייעצויות לסוף שבוע

Emruth2014

New member
מבולבלת לגבי סיבוב 2

היי כולן, חדשה ישנה כאן. מאוד עזר לי הפורום בנסיונות בהריון הראשון ולכן כמתבקש לפני סיבוב שני אני כאן לשאלה.

חושבים על ילד שני, פעוטה בת שנתיים בבית אחרי הריון בהיי ריסק. אחרי הלידה לא ניגשתי לביקורת רופא נשים ולמעשה עד עכשיו לא ביקרתי אצל רופא נשים מאז ההריון. אני צריכה ללכת לרופא לפני? אם עשינו בדיקוץ גנטיות-צריך לעשות שוב? אני פוליציסטית והמחזורים לא כאלה סדירים אנחנו לא נזהרים בכלל בשנה האחרונה מתוך המחשבה של לא להכנס ללחץ כמו בפעם הקודמת אבל פשוט לא נראה שזה קורה-עצות ותזכורות לגבי איך לעקוב אחרי ביוץ עם שחלות פוליציסטיות יועילו כאן מאוד ובכללי דברים שחשוב לדעת לפני סיבוב שני.

תודה למי ששרדה עד כאן:)
 
את צריכה ללכת לרופא נשים קודם כל

שיבדוק אותך ואת הרחם
בעקרון אחרי לידה חשוב מאוד ללכת כדי שיבדקו שלא נשארו שאריות
&nbsp
בדיקות גנטיות לא צריך בפעם השניה ( רק אם התווספו חדשות עי משרד הבריאות , ואת זה האחות כבר תגיד לך )
&nbsp
כשאת הולכת לרופא .. תבקשי שישלח אותך לבדיקות הורמונליות וכל מה שצריך לשלב הראשוני על מנת שתבואי כבר מוכנה עם הבדיקות
&nbsp
בהצלחה
 
פוליציסטיות

ברוכה השבה!
אני גם פוליציסטית, ואשמח לנסות לעזור. זה יהיה ארוך...
דבר ראשון, אני ממליצה ללכת לרופא/ת נשים כדי לבצע בדיקת פאפ ובדיקת גושים בשד. אלו בדיקות שגרתיות שכדאי לעשות בלי קשר לכניסה להיריון, אבל בפרט כדאי לפני כניסה להיריון, כי לא תמיד ניתן לעשות במהלכו או בהנקה.
לגבי בדיקות גנטיות - היתה כאן שאלה ותשובה מפורטת לפני שבוע שבועיים. בשורה התחתונה - נתווספו בדיקות גנטיות חדשות בשלוש השנים האחרונות, ושווה לקבוע תור לייעוץ גנטי כדי לראות האם נוספו בדיקות שרלוונטיות לכם ולשילוב ביניכם.
לגבי פוליציסטיות - כל כמה זמן את מקבלת מחזור? האם נזקקת לעזרת טיפולי פוריות בפעם הקודמת (ציינת שנלחצתם)? אני נכנסתי להיריון בפעם הראשונה בעזרת טיפולים "פשוטים": איקקלומין + מעקבי זקיקים + בדיקות דם + דיקור סיני + דיאטה שמתאימה לשחלות פוליציסטיות. הסיפור בקצרה (טוב יצא ארוך
):
המחזור שלי היה מאוד לא סדיר- פעם בתשעה חודשים - שנה אפילו! (כמה כיף במהלך הצבא...) הייתי על גלולות/טבעת נובה רינג במשך הרבה שנים. הפסקתי לפני הניסיונות להיכנס להיריון. חצי שנה אחרי הטבעת האחרונה עוד לא קיבלתי מחזור אפילו לא פעם אחת. והייתי זכאית להתחיל טיפולי פוריות מוקדם (ולא לחכות לשנה שלמה של ניסיונות) כי לפי רופא הנשים "לא נחכה שנה לביוץ אחד".
לקחתי כמה סבבים (שלושה וחצי) של כדורי איקקלומין או תחליפו הגנרי. יש הרבה בנות שממליצות על זריקה אחרת שאני לא מכירה. את המעקבים עשיתי במקביל - ביום העשירי ללקיחת הכדורים התחלתי במעקבי זקיקים ובדיקות דם כל יומיים. היו שלושה ביוצים, נקלטתי בשלישי. הייתי צריכה לקחת תוסף פרוגסטרון כי אחת מתופעות הלוואי של איקקלומין הוא רירית דקה ופרוגסטרון נמוך.
לגבי טיפולים אלטרנטיביים: לשחלות פוליציסטיות מומלצת דיאטה שזהה לסוכרתיים - אני מוכרחה לציין שאין לי תופעת לוואי של השמנה וזה הפתיע אותי שדיאטה רלוונטית לי, אבל המדקרת הסינית המליצה. בעיקרון ממליצים להימנע מפחמימות שאינן מורכבות, מסוכר ומלקטוז. אבל זה ממש בקצרה - אני ממליצה לך לקרוא על זה יותר.
עשיתי דיקור סיני אצל מדקרת מומחית לבעיות פריון שהייתה נפלאה. היא התאימה את הדיקור לשלב בו הייתי בטיפולים, והמליצה על תוספות תזונתיות. עשיתי את זה דרך הקופה אז זה לא היה כזה יקר.
תוספות תזונתיות: סלק - לבניית רירית הרחם. תרד, ירוקים אחרים - כנ"ל. יש עוד המלצות שתלויות האם את בשלב של לפני או אחרי הביוץ.
איך לדעת מתי הביוץ? לפני ההריון הראשון כאמור הייתי במעקב זקיקים, אבל במקביל, ובעיקר לפני ההריון השני (שאליו נקלטתי באופן טבעי, מיד אספר) תרגלתי את "שיטת המודעות לפוריות" - בדיקת הפרשות וגינליות, מיקום צוואר הרחם, גודל הפתח ורמת הרכות שלו, ודבר אחרון - בדיקת חום השחר. כל הבדיקות פרט לחום השחר הן הרלוונטיות ביותר לפוליציסטיות, כי הן היחידות שיכולות לנבא מתי יגיע הביוץ, ולא מתי הוא כבר היה! חום השחר חשוב מאוד גם כן - כדי לדעת האם היה ביוץ והאם השלב הלוטאלי ארוך מספיק. כדי ללמוד על השיטת את יכולה לקרוא את הספר "שיטת המודעות לפוריות", או באנגלית Taking Charge of Your Fertility. באנגלית יש מהדורה חדשה שאני לא יודעת אם כבר יצאה בעברית, ויש שם פרק על שחלות פוליציסטיות. לא קראתי אותו, רק שמעתי על קיומו.
שיטת מעקב עם מקלות ביוץ גם יכולה לעזור (לעולם לא ניסיתי), אבל פחות יעילה לפוליציסטיות כי תבזבזי המון מקלות על ימים ללא ביוץ.
&nbsp
ההריון השני הגיע בלי יותר מדי תכנון. המחזור הראשון הגיע רק שנה וקצת אחרי הלידה, והגיע רק שלוש פעמים, אבל יחסית סדיר - כל 45 ימים. בזכות שיטת המעקב אחרי הפרשות וכו' ידעתי שאני עומדת לבייץ, הזהרתי את האדון, אבל הוא אמר "נו, מקסימום!" ועכשיו אני בשבוע 21
(הגדולה בת שנתיים עוד מעט).
&nbsp
אם לא הייתי נכנסת להריון כנראה שהיינו מתחילים לנסות עכשיו בכל מקרה. תכננתי להתחיל לקחת תמצית או כדורי "שיח אברהם" שידוע בסידור ואיזון הורמונלי, ומאוד עוזר לפוליציסטיות. שווה לבדוק גם על זה.
&nbsp
בהצלחה רבה! תעדכני איך הולך
 

Emruth2014

New member
תודה על התגובה המפורטת

בהריון הראשון הייתי ילדה מבוהלת. התחתנתי בגיל 21 והלכנו לרופא נשים שאמר לי שלעולם לא אצליח להכנס להריון טבעי לדעתו אבל שנלך ננסה חצי שנה ונחזור אליו. האמירה לכשעצמה ממש הכניסה אותי ללחץ קניתי בעקבות המלצה כאן הר של בדיקות ביוץ מאיביי וחליטה של שיח אברהם. המחזורים שלי עצמם הם די סדירים בעיקר אחרי שהפסקתי לקחת גלולות אי שם בגיל 17 הם באורכים משתנים אבל אני מקבלת כל חודש ולפי ההפרשות גם בייצתי כל חודש ובתאכלס גם לא לקח הרבה זמן כמו שפשוט כל כישלון היה צורם ומאכזב. את הבכורה ילדתי בגיל 23 ועם כל שנה שעוברת יש הרגשה שאיבדתי את ה"פור" שהגיל הקנה לי. מאז הלידה המחזור פחות או יותר סדיר החודש הזה קצת התבלגן לי כי אני לא זוכרת מתי בכלל קיבלתי חודש שעבר. לא הלכתי עד עכשיו לרופא נשים כי ההריון הקודם היה מאוד קשה, הייתי מאושפזת קרוב ל5 חודשים ובסוף יילדו אותי בשבוע מוקדם. כל החיטוטים בגוף שלי השאירו בי חותם מסויים וחשש. עכשיו כבר מבינה שאני חייבת ללכת. אני הבנתי שמקלוני ביוץ לא מהימנים על פוליציסטיות לא?
 

hadarh111

New member
למיטב ידיעתי-ויתקנו אותי בנות אחרות אם אני טועה..

זה לא שהבדיקות ביוץ לא מתאימות לפוליציסטיות.
זה שפשוטט יש חודשים שבהם את לא תבייצי בכלל
או שיהיה ביוץ מאוחר, ואז תחשבי שלא היה כי בדקת בתארכים המסוימים אבל בפועל זה היה באחרים..
אצלי ההריון הקודם נקלט אחרי יומ 30...
אבל אם יש לך כמות גדולה של בדיקות ביוץ, אפשר לבדוק לאורך כל החודש, ואז אולי לאתר ביוץ מאוחר
וגם לדעת שאולי יש חודש בלי..
 

Emruth2014

New member
זה פחות או יותר מה שעשיתי

בפעם הקודמת. אני אזמין עוד פעם בדיקות מאיביי, גם הבדיקות הריון שלהם היו מדהימות וזיהו הריון כבר בבטא 10.
את פוליציסטית? אם כן אשמח לשמוע איך את עוקבת אחרי ביוץ.
לפי מה שאני יודעת לא היו לי חודשים ללא ביוץ לפחות בניסיון הקודם. המבנה שלי הוא פוליציסטי אבל לא היו לי יותר מדי בעיות עם המחזור מעבר לאורכי מחזור משתנים כשהכי ארוך היה 37 יום וגם אז היה ביוץ.
 

hadarh111

New member
האמת אצלי הבעיה היא כפולה

בעיה ראשונה, אני פוליציסטית.
בנסיון הקודם להיכנס להריון, חצי שנה לא בייצתי..
ובביוץ הראשון נתפס והיום היא בת שנה וחודשיים.
אז בדקתי בעזרת בדיקות דם ומעקב זקיקים אצל הרופא נשים.. מתיש מתיש.
אבל זו הדרך היחידה לדעת שבכלל לא בייצתי כל הזמן..
כשכן בייצתי זה היה מעל יומ 30.. לא זוכרת כבר איזה בדיוק.
זאת אומרת ביוץ מאוחר..

הבעיה הנוספת, יש לי apla.
שזו בעיית קרשיות, היא יכולה לגרום להפלות-ולקרישי דם אצלי.
ולכן ברגע שאני נקלטת.. ממש ביום שאני מגלה אני מתחילה להזריק קלקסן ולקחת כדור אספירין.
ואת זה אני לוקחת עד 6 שבועות אחרי הלידה.

אז כרגע אני עוד לא יודעת איך אני אגלה מתי אני מבייצת.. ואם בכלל בייצתי באותו החודש.
וכמו שהבנת זה די חשוב אצלי להבין אם בייצתי כדי לדעת מתי לבדוק אם יש הריון.
אני מקווה שיגיעו הסטיקים של הביוץ, ואז פשוט ארגיש בנוח להשתמש כל יום.
וזה יכסה את כל האופציות..
אבל החודש הם עוד לא הגיעו, ואנחנו כבר מנסים-אין לי פתרון הגיוני עושד להחודש, חוץ מזה שיש לי הרגשה שבכל מקרה אין סיכוי שנצליח על הפעם הראשונהP:

היום אני אצל הרופא נשים שלי-לייתר ביטחון אשאל אותו אם הוא רואה תנאים מקדימים לביוץ, או אם הוא רואה שהיה לאחרונה אחד..
אולי זה ייתן לי תחושת זמן לדעת איפה אני בערך בחודש.
 
נשמע לי שכדאי לעשות עיבוד הריון + לידה

החוויה שעברת בהריון הקודם נשמעת לא קלה (בלשון המעטה), ואני מציעה לך לפנות למישהי מקצועית כדי לעשות עיבוד הריון ולידה. זה יכול לעזור לך בהגעה לרופא לבדיקות שגרתיות, אבל גם למהלך ההריון והלידה (שיגיעו בעתם ובזמנם). בפרט, אני קוראת בין השורות שלך שאת בלחץ מהניסיונות הקרבים - אולי בלחץ מכניסה להריון בעקבות החוויה שעברת? זה לכשעצמו יכול לגרום לעיכוב בכניסה להיריון.
לגבי עיכובים פיזיולוגיים בניסיונות להרות - נשמע שהמצב שלך יחסית "קל". שחלות פוליציסטיות בדרך כלל לא גורמות לשום בעיה, ונשים רבות בכלל לא יודעות שהן "פוליציסטיות". אני תוהה למה הרופא בגיל 21 החליט שלא תצליחי להיכנס להריון טבעי...
יש לך ביוץ סדיר (יחסית, גם מחזורים של 37 ימים מדי פעם זה סבבה), את נשמעת בעניינים ומודעת לגופך.
אם הגיל שלך נכון בתפוז, ואת בת 25, לא איבדת שום "פור" שהגיל הקנה לך. גיל 25 הוא גיל מצויין לכניסה להריון. הרזרבה השחלתית אמורה להיות מצויינת והכל טוב
למעשה, זה נכון גם בגיל 30, ובמקרים מסויימים גם בגיל 40 ואפילו אחרי, אבל בגיל 25 זה בטוח נכון.
&nbsp
השנקל שלי הוא ללכת לעיבוד הריון ולידה, לעבוד על הפחדים השונים ולפרק אותם לגורמים. משם (ואולי גם לפני) - הדרך הטכנית לכניסה להריון יחסית פשוטה (וכייפית) - לקיים יחסי מין
 

Emruth2014

New member
את מהממת ממש

תודה רבה. לא ידעתי בכלל שקיים דבר כזה אבל אני באמת מוצאת את עצמי מתחברת לזה. אני באמת בת 25 עוד מעט 26 אבל מרגישה שעם כל שנה שעוברת הגזר דין של אותו רופא כאילו פתאום יתממש.
 
שום גזר דין של רופא לא צריך להתממש...

אני שמחה שאת מתחברת לעיבוד הריון ולידה. את יכולה לשאול פה בנות (בשרשור אחר, כדי שלא ילך לאיבוד) על המלצות למישהי טובה.
הגיל שלך מצויין לכניסה להריון. אני באמת לא מבינה למה הרופא החליט שלא תוכלי להיכנס להריון טבעי בגיל 21 (פוליציזם קל כמו שלך הוא ממש לא סיבה), ואין שום סיבה שגזר דין אקראי יתממש פתאום.
בכל מקרה, אני מקווה שתמצאי לך בקרוב רופא/ת נשים מושלמ/ת ותוכלי לוודא הכל ולהתעדכן על המצב. (המלצות לרופאים גם תוכלי לבקש פה בפורום).
 
למעלה