מטבח שחור

Ravit5678

New member
מטבח שחור

היי,
רכשנו בית מקבלן ואני ממש רוצה לעשות מטבח שחור. (לא יכולה לראות מטבחים לבנים יותר!) רציתי לדעת אם זה יכול להתאים לשטח שקיים לי בבית. המטבח הוא מטבח סגור ויש לי רק חלון קטן ליד הדלת.
בקיר של ה 5.75 אנחנו מתכננים לעשות יחידה גבוהה עם מקרר, מזווה ותנור. בקיר של ה 4.33 נעשה יחידה של ארונות נמוכים עם הכיור והגז. באמצע יהיה אי מגירות של 1.60 שממנו יצא שולחן נמוך יותר לא.בוקר. את הקירות הקטנים בתמונה שברנו.
האם יתאים צבע שחור למטבח סגור כזה?
הריצוף שבחרנו הוא אפור בהיר.

 

גלמיש1

New member
יופי של מטבח יש לכם! אבל ממש לא הייתי עושה את כולו שחור!

הייי משלבת שחור עם עץ טבעי, או צבע.
צריך לראות את התכנית המדוייקת , ולראות את המצב בשטח מבחינת מרחב ואור טבעי , כדי לייעץ יותר במדויק.
 

גלמיש1

New member
הי. יש לך יד טובה לציור. אבל על ה'פרספקטיבה' עוד צריך לעבוד

(בעצם למה ששרטטת כאן קוראים - איזומטריה)
לגופו של מטבח - התכנון שלכם לא מספיק טוב. לא ברור לי מה אמור להיות בפינה הימנית עליונה, פינת אוכל? לא ברור שיש מספיק מרחב למעברים סביב האי שיושבים מכל צדדיו.
ע"פ השרטוט יש מעט מאד מגירות במטבח. וכו.
ובכלל - אני יכולה להבין שעושים פינת אוכל קטנה במטבח כשהחגיגית רחוקה או ציבורית מדי. אבל לעשות 2 פינות אוכל מלאות בתוך המטבח? זה מיותר בעיני.
&nbsp
לגבי הצבע - אם בתכנון הזה גוש הארונות הגבוהים יהיה שחור התוצאה תהיה מוזרה וחסרת איזון. כמו כן - צריך להבין אלו עוד אלמנטים/ריהוט יהיה במטבח ומאיזה חומר/צבע הוא יהיה.
לפיכך אם את מעונינת במטבח מתוכנן היטב ומעוצב היטב, מה שאני יכולה להמליץ לך זה להיעזר במעצב פנים , ולו באופן נקודתי עבור המטבח. מישהו שיעשה סדר בכל הכיוונים והרצונות וייצר תמונה הרמונית.
&nbsp
אגב - אני בעקרון בעד שחור, אבל לא בשילוב עם לבן כי הקונטרסט קשה. כדי לא לקבל משהו קר ומנוכר כדאי לשלב עם עץ או צבע פסטלי רך.
 
בעיני צריך נורא להזהר עם שחור. אם הארונות שחורים אז קודם

כל שיהיו מעניינים במבנה שלהם. אולי שהשיש יהיה לבן, השולחן והכיסאות לבנים.
תאורה מיוחדת שמאירה את החדר כנגד השחור.
חברה שלי עשתה חדר רחצה שחור, עבדה עם מעצבת שתכננה את המקלחת ויצא בעיני ממש ממש מכוער. אצלה זה אמנם מקלחת ולא מטבח, אבל בעיני עם השיש השחור והריצוף השחור, כיור שחור זה נראה כמו גוש שחור מאיים מהריצפה עד התקרה.
עוד דבר לחשוב עליו זה מה קורה לצבע השחור עוד 10 שנים. אצל חברה שלי (שאני בטוחה שלקחה את החומר הכי טוב) חדר הרחצה ניראה עוד יותר מכוער כיום ממה שהיה לפני 10 שנים כשהיא הכניסה את השחור. כי זה כבר לא במאה אחוז שחור, לא בטוחה אם זה דהה או אולי אבנית, שריטות, אבל חדר הרחצה הזדקן לא יפה בכלל.
אז לדעתי צריך מאוד להזהר עם שחור ואם כבר אז לשבור את השחור פה ושם עם לבן ועם הרבה אור.
עם לבן - גם אחרי 10 שנים אם שומרים אז נראה טוב, לא דוהה
וגם יותר סלחני עם שריטות.
 
למעלה