דעתכם לגבי תכנון אדריכלי של בית צמוד קרקע

adammmatan

New member
דעתכם לגבי תכנון אדריכלי של בית צמוד קרקע

שלום לכל חברי הפורום,

ראשית - תודה רבה על התוכן הנהדר והתגובות המחכימות! קראתי פה לא מעט ולמדתי הרבה דברים חשובים לקראת בנית הבית. תודה לכל הכותבים.

קיבלנו עכשיו את הגרסא הסופית (אלא אם יהיו לנו הערות נוספות) לבית שאנחנו בונים בהרחבה הקהילתית בקיבוץ זיקים, על שטח מגרש של 490 מ״ר.

הרציונל בתכנית:
  • מקסימום שטח גינה רציף (לכן הבית בצורת ר׳, כדי להשאיר גינה ריבועית גדולה)
  • קומה שניה עם הפרדה ואינטימיות, שיכולה לשמש כחלל עבודה, כיחידת הורים / אורחים, או אפילו כיחידה נפרדת לילד גדול עם בת זוג
  • סלון ומטבח גדולים, על חשבון גודל חדרי השינה
  • ממ״ד צמוד לחדר ההורים (בכל זאת, שכנים של עזה) כדי שהילדים יוכלו לישון בו ואנחנו נוכל לרוץ אליו בזמן סביר
  • הרבה אור, ולכן החלונות הגדולים והרבים
  • המשכיות בין הבית לפרגולה / גינה
לגבי מיקום המדרגות - הועדה המקומית לתכנון ובניה לא התירה לנו לבנות מדרגות חיצוניות, ובגלל שלא רצינו לוותר על חדר מיקמנו את המדרגות בסלון. כך יש גם פרטיות ליחידה למעלה, ומצד שני היא עדיין חלק אינטגרלי מהבית.
הגענו לתכנון הזה אחרי תהליך לא קצר עם משרד האדריכלים (״זרתא״ מניר עם), ועכשיו אנחנו רגע לפני הגשת הבקשה (המחודשת) להיתר.

אשמח מאוד לשמוע מה דעתכם על התכנית, ואם יש בה פגמים או ליקויים.

בברכה,
אדם מתן
 

מרי פופ

New member
יש לכם פריבילגיה לתכנן בית תפור כמו כפפה

ואני לא חושבת שזה מה שאני רואה על הנייר.
1. תכנון נכון ואמיתי של בית למגורים צריך להתחיל מהפנים ולא מבחוץ. כן יש עניין של צורת מגרש וכו'... אבל להעמיד סקיצה שבה לא כל הדברים סגורים זה לא נכון בעליל. אני מתייחסת בעיקר לסלון ולמטבח: לא ברור איפה תהיה הספה? אישית מעדיפה שישבו עם הפנים גם לכל המתרחש בבית וגם לגינה ולכן הייתי מעמידה את הטלוזייה על קיר היציאה לגינה ומרחיבה למקסימום את שאר הפתחים.
2. תכנון המטבח עם פינת האוכל והמלבן שאמור להיות אי, לא כל כך מסתדר לי, המיקום של הגוש החוסם הזה לא נראה לי נכון והמטבח עם שטחי "שיש" עצומים ולא מתוכננים (אין אפילו מיקום כיור כיריים?) פשוט לא! איך ניגשים ככה להגשה?
2. המסדרון לחדרים: יש קיר בטחון במקום שבו אמור להיות חלון, מבאס... האם לא ניתן למצוא לזה פתרון אחר? הייתי שוקלת להחליף בין הממ"ד לחדר מספר 1 ההבדל במרחק די זניח והחדר הזה אפילו יותר פנימי ומוגן יחסית בבית.
4. חדר הורים, ארון של 320 בערך הוא ארון קטן מידי לטווח ארוך לשני מבוגרים. אני הייתי ממקמת את החלון שפונה לגינה הראשית הפינה המרוחקת כדי להשאיר אופציות פתוחות לעוד אחסון בעתיד ולהתרחק טיפה מההמולה הראשית של הגינה במידה והילדים משחקים שם עם חברים וכו'...
 

adammmatan

New member
חוסרים בתכנון

תודה רבה על התגובה!
אנחנו באמת עדיין לא סגורים על הפרטים הקטנים יותר, כמו מיקום הספות או הטלויזיה. גם המטבח לא מתוכנן עדיין בצורה מלאה. אני חושב שאת הפרטים הללו (למשל, מיקום הכיור הסופי) באמת אפשר לסגור בהמשך העבודה על הבית - האם זו בעיה בעינייך? הרי ההחלטה על אי (כן או לא, גודל) לא תשפיע בצורה מהותית על הבינוי עצמו.
2. צודקת, כמובן. לצערי אנחנו בתחום של 15 שניות רקטה מעזה, ומרגישים צורך לשמוע את הילדים בלילה, ולכן אין לנו אפשרות להזיז את החדר (למרות שזה מפריע גם לנו).
4. מה לדעתך גודל ארון סביר לשני מבוגרים (הוא מאחסן הרי רק בגדים, אחסון כבד יותר נמצא במחסן החיצוני).

כמו כן, ברור לנו שאנחנו צריכים להתחיל לקבל הצעות ממעצבות מקצועיות שיעזרו לנו בתהליך התכנון - אנחנו פשוט חייבים לסגור קודם את ההגשה לועדה - אנחנו מאחרים מאוד.

תודה!
 

מרי פופ

New member
עם כל ההבנה לזמן הדוחק, לא נגשים עד שהפנים סגור

כבר יצא לי לשנות פתחים, בגלל תכנון מגביל ולא נכון, בבתים שבהם פנו אלי, אחרי קבלת ההיתר,טרם הבניה. חבל, תכנון הפנים צריך להתבטא החוצה.
 
דוגמא קטנה גדולה - מיקום כיור משנה מאד לאינסטלציה

בשל הגדרות של תקנים, הזזה של מטר עשויה לשנות את כל תכנית מיקומי הביוב והצנרת ולכן חיוני להתחשב בזה בבינוי. אל תעשו את הטעות הזו.
אני לא יודעת למה הכוונה שאתם מאחרים - כלפי איזו התחייבות? אבל בכל מקרה - אם חיכיתם עד עכשיו - לא כדאי לוותר על הדברים הקטנים-גדולים הללו ולהבין שהפסדתם הרבה אחר כך.
כמה שהתכנון הוא חשוב ומשמעותי הוא גם חלק זול יחסית באחוזים מכל הבניה ולכן יש איזו נטייה לייחס לו פחות חשיבות, אבל הוא זה שיקבע את הכל אחר כך.
 
למעלה