התאבדה בעקבות התעללות מפקדיה- ולא תוכר כחללת צהל

GreenMamba

New member
התאבדה בעקבות התעללות מפקדיה- ולא תוכר כחללת צהל

למרות שמשרד הביטחון מכיר בחיילת, סליאור אמזלג, כחללת צהל - צהל מסרב להכיר בה שכזו, על אף שהוכח שתלונותיה היו מוצדקות.

בושה וחרפה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4792207,00.html
 

גאיה1323

New member
מסכימה לחלוטין.

מתארגנת יוזמת פעולה בנושא. תרצו להיות מעורבות? אולי אביא לכאן את היוזמת?
 

Berethor

New member
המפקד שהשפיל אותה מילולית הוא הגורם הבעייתי העיקרי במקרה הזה

ולדעתי היה חשוב יותר שיתמקדו בבדיקת ההתנהלות של המפקד מאשר באם כתוב לסליאור אמזלג נפטרה במקום נפלה על הקבר. למנוע אבדות מיותרות זה הרבה יותר חשוב לדעתי מאשר מה כתוב על הקבר, ובמקרה הזה, זה היה מוות מיותר לחלוטין, משום שהיא לא נהרגה בקרב כדי להגן על המדינה, אלא היא התאבדה בגלל מפקד מריר שהיה מזלזל בא מילולית, בנוסף ככל הנראה שהיא הייתה במצב נפשי מאוד לא יציב(האנורקסיה יכולה הייתה לעורר חשד לכך), ואם זה היה ככה עוד לפני הגיוס וזלזול של המפקד אז אולי עדיף שלא היו מגייסים אותה בכלל, וליחידה קרבית מעורבת(גברים ונשים ביחד) בפרט. ככל הנראה אחת הסיבות העיקריות שצה"ל לא מעוניין להכיר בסליאור אמזלג כחללת צה"ל זה משום שהוא שמה קץ לחייה ולא נהרגה בקרב, ולחיילים שנהרגים בקרב בדרך כלל נותנים יותר כבוד ובצדק, לצה"ל יש עניין להעניק כבוד גדול לחיילים אשר הקריבו את חייהם בשביל הגנה על מדינת ישראל, אבל אין לצה"ל הרבה עניין להעניק כבוד להתאבדויות, אם כי צויין בכתבה שהיו מספר חיילים שהתאבדו בהם כחללי צה"ל. לפחות חלק מהסיוע שמקבלים חללי צה"ל היו צריכים לתת בכל מקרה לדעתי, כגון סיוע פסיכולוגי למשפחה של החיילת.

""סליאור התגייסה עם מוטיבציה גבוהה לשרת כלוחמת, נאבקה כדי להתגייס בהתנדבות לקרבי למרות שהייתה אנורקטית, ותמיד אמרה שהיא תיתן הכול כדי להגן על המדינה. חקירת מצ"ח העלתה שהיא כבר ניסתה להתאבד בשירותי הבסיס, המפקדים ידעו ולא לקחו את נשקה. קצין בפלוגה שלה נהג להשפיל אותה לצד חיילים אחרים ואמר לה "תראי איך את נראית, את אפס, המדים לא מחמיאים לך, את לא עושה פה כלום אז לכי'".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4792207,00.html
 

GreenMamba

New member
כרגיל, אתה מרצה בלהט ובנחרצות על נושאים שאין לך מושג בהם

ראשית, למשפחה חשוב שהיא תוכר כחלל צהל, ושצהל יכבד את זיכרה. א-ת-ה תחליט שזה פחות חשוב? חוצפן.
שנית, זה לא רק "עניין של כבוד" כמו שאתה מנסה להציג את זה. למשפחה של חללי וחללות צהל מגיע סל סיוע מהמדינה, שלא מגיע למי שלא מוכר ככזה. אז מה אתה מקשקש על "כבוד"?
שלישית- אף אחד לא ביקש שיכתבו על מצבתה שנפלה בקרב. ישנם 7 סוגי כיתובים שונים על מצבות החללים, רק 2 מהם עוסקים בפעילות מבצעית או בקרב. אפש רק לכתוב פשוט "נפטרה"
רביעית- אני אחדש לך משהו שאולי לא ידעת- רבים החללים הנספרים כחללי מערכות ישראל לא נהרגו במלחמות או בפעולות צהל. ועדיין, גם אם יצאת לחפש"ש, כל השירות שלך היית ביחדת 804 המפוארת, שתית לשוכרה ונכנסת בקיר באשמתך לחלוטין- הרי תוכר מיידית וללא ערעור כחלל צהל. יתרה מזאת- בשנים בהן אין מלחמות, מספר המתאבדים בצהל הוא הסיבה מס' 1 למוות של חיילים בעת שירותם. וכולם מוכרים כחללים ואין לאף אחד שום בעיה עם ההכרה הזו.
&nbsp
בכלל, כאילו שלבוא חשבון עם מפקדה המתעלל של סליאור בא על חשבון הכרתה כחלל צה"ל.
איזה גיבוב של שטויות.
 

aaa123

Member
צורמת לי הדרך בה את מתייחסת לכותב.

ראשית הכותב לא דיבר על מה חשוב מבחינת המשפחה אלא על מה חשוב מבחינת המדינה,ולדעתי זכותו להביע את דעתו בלי שיזלזלו בדעתו,ויקראו לו חוצפן.
הוא לא טען שלבוא חשבון עם מפקדה המתעלל של סליאור בא על חשבון הכרתה כחלל צה"ל אבל נראה כאילו זה נחשב לפחות חשוב מהדברים שקראתי כי לא קראתי בכתבה שהמפקד הועמד לדין על ההתעללות ורק קראתי שהתלונה שלה נמצאה מוצדקת.
&nbsp
שנית:לא ראיתי איפה הוא טען שמדובר רק בענין של כבוד מבחינת המשפחה.
להפך מדבריו נובע שהוא יודע שלא מדובר רק בענין של כבוד:
&nbsp
ציטוט:
" לפחות חלק מהסיוע שמקבלים חללי צה"ל היו צריכים לתת בכל מקרה לדעתי, כגון סיוע פסיכולוגי למשפחה של החיילת."
&nbsp
שלישית:לגבי הטענה שלאף אחד אין שום בעיה עם ההכרה במתאבדים כחללי צה"ל אני לא מסכים.
&nbsp
אני יכול להסביר מה ההגיון להתנגדות,ואני מקווה שלא יתקיפו אותי מילולית רק כי אני חושב אחרת.
המדינה לא צריכה לעודד התאבדויות של חיילים והכרה בחיילים מתאבדים כחללי צה"ל מעודדת התאבדויות(מכיון שהחייל יודע שמשפחתו תקבל פיצוי אם יתאבד).
אולי היו קצת פחות מתאבדים אילו המתאבדים היו מבינים לפני שהם מחליטים להתאבד שהמשפחה שלהם לא תקבל שום פיצוי על זה שהם מתאבדים.
&nbsp
עם זאת חוקים לא משנים רטרואקטיבית,ומהכתבה אני מבין שהסיבה האמיתית שלא מכירים בה כחלל צה"ל היא שהיא נפטרה בזמן נפקדות ולא בזמן שהיתה בצבא.
&nbsp
אני חושב שזאת לא סיבה מוצדקת בהתחשב בעובדה שהבנתי מהכתבה שהיא לא ידעה שתלונתה נמצאה מוצדקת על ידי הצבא בזמן שהתאבדה,וזה נקבע רק שנה אחרי מותה.
 

גאיה1323

New member
עדכון בנושא

ביום הזכרון לחללי צה״ל, בתיאום עם המשפחה של סליאור אמזלג, אני וחברה עולות לקבר בב״ש. אם מישהי/ו רוצה לבוא איתנו אנא שלחו לי הודעה בפרטי.
 
למעלה