ספשיאליזד קפטן קונטרול 2.2 טיובלס - זקנתו מביישת את נעוריו
הצמיג שרת אותי נאמנה תקופה של קרוב לשנה במצטבר.
שימש כצמיג קדמי על חישוק טיובלס עם חומר האטימה של Stan's.
למה ״במצטבר״? משום שאחרי פנצ׳ר גדול שלא נאטם - הורדתי אותו לסגירת הפנצ׳ר באמצעות פטריה, ובינתיים הרכבתי צמיג אחר. הוא ישב כמה חודשים במחסן עד שהורכב מחדש.
בשבת טיפסתי את העליה התלולה לישוב ״נופית״ וכמו בעליות אחרות, הלב פועם בקצב, הנשימה קצובה, המחשבות נודדות לכל הכיוונים והעיניים מתמקדות פעם פה ופעם שם. מביט על הגלגל הקדמי ורואה שיש פחות או יותר באמצע הצמיג, קצת שמאלה מהמרכז, בין הקוביות, איזו בליטה שחוזרת בכל סיבוב. חשבתי שמדובר באיזו אבן שנתקעה בין הקוביות והמשכתי לטפס עד שהגעתי למעלה.
עצרתי להרטיב קצת את הגרון וסובבתי לאט את הגלגל כדי למצוא את האבן וגיליתי שבמקום אבן יש שם ״בולקלע״ קטנה. האוויר מהצמיג חדר את השכבות הפנימיות של הגומי והאריג וניפח לעצמו בועה מתחת לגומי הרך יחסית שמצפה את החלק החיצוני של הצמיג. הפחתתי מעט את הלחץ בצמיג וחזרתי בדחילו ורחימו הביתה על הכביש במהירות איטית כדי להיות בשליטה מלאה במקרה של פיצוץ בצמיג.
בדרך עצרתי עוד פעם לבדוק את המצב וגיליתי שלא מדובר ב״בולקלע״ אחת אלא בשלוש - במרחקים של בערך 10 ס׳מ זו מזו, באותו מיקום יחסית לאמצע הצמיג.
בבית הסרתי את הצמיג והחלפתי באחר. ה״בולקלעך״ עדיין תקועות שם בין הדופן החיצונית לפנימית, גם כשהצמיג ריק. תופעה מוזרה. הצמיג ראה לחצים בין 35-40 psi שנמצאים היטב בתוך תחום הלחצים המומלצים.
כמה אפשרויות:
א. בלאי טבעי של הגומי.
ב. בעייתיות של חומר האטימה שגורם לנזק לגומי.
רק לידיעתכם. זו הפעם הראשונה שמתרחשת אצלי תופעה שכזו.
הצמיג שרת אותי נאמנה תקופה של קרוב לשנה במצטבר.
שימש כצמיג קדמי על חישוק טיובלס עם חומר האטימה של Stan's.
למה ״במצטבר״? משום שאחרי פנצ׳ר גדול שלא נאטם - הורדתי אותו לסגירת הפנצ׳ר באמצעות פטריה, ובינתיים הרכבתי צמיג אחר. הוא ישב כמה חודשים במחסן עד שהורכב מחדש.
בשבת טיפסתי את העליה התלולה לישוב ״נופית״ וכמו בעליות אחרות, הלב פועם בקצב, הנשימה קצובה, המחשבות נודדות לכל הכיוונים והעיניים מתמקדות פעם פה ופעם שם. מביט על הגלגל הקדמי ורואה שיש פחות או יותר באמצע הצמיג, קצת שמאלה מהמרכז, בין הקוביות, איזו בליטה שחוזרת בכל סיבוב. חשבתי שמדובר באיזו אבן שנתקעה בין הקוביות והמשכתי לטפס עד שהגעתי למעלה.
עצרתי להרטיב קצת את הגרון וסובבתי לאט את הגלגל כדי למצוא את האבן וגיליתי שבמקום אבן יש שם ״בולקלע״ קטנה. האוויר מהצמיג חדר את השכבות הפנימיות של הגומי והאריג וניפח לעצמו בועה מתחת לגומי הרך יחסית שמצפה את החלק החיצוני של הצמיג. הפחתתי מעט את הלחץ בצמיג וחזרתי בדחילו ורחימו הביתה על הכביש במהירות איטית כדי להיות בשליטה מלאה במקרה של פיצוץ בצמיג.
בדרך עצרתי עוד פעם לבדוק את המצב וגיליתי שלא מדובר ב״בולקלע״ אחת אלא בשלוש - במרחקים של בערך 10 ס׳מ זו מזו, באותו מיקום יחסית לאמצע הצמיג.
בבית הסרתי את הצמיג והחלפתי באחר. ה״בולקלעך״ עדיין תקועות שם בין הדופן החיצונית לפנימית, גם כשהצמיג ריק. תופעה מוזרה. הצמיג ראה לחצים בין 35-40 psi שנמצאים היטב בתוך תחום הלחצים המומלצים.
כמה אפשרויות:
א. בלאי טבעי של הגומי.
ב. בעייתיות של חומר האטימה שגורם לנזק לגומי.
רק לידיעתכם. זו הפעם הראשונה שמתרחשת אצלי תופעה שכזו.