ספשיאליזד קפטן קונטרול 2.2 טיובלס - זקנתו מביישת את נעוריו

steiff

New member
ספשיאליזד קפטן קונטרול 2.2 טיובלס - זקנתו מביישת את נעוריו

הצמיג שרת אותי נאמנה תקופה של קרוב לשנה במצטבר.
שימש כצמיג קדמי על חישוק טיובלס עם חומר האטימה של Stan's.

למה ״במצטבר״? משום שאחרי פנצ׳ר גדול שלא נאטם - הורדתי אותו לסגירת הפנצ׳ר באמצעות פטריה, ובינתיים הרכבתי צמיג אחר. הוא ישב כמה חודשים במחסן עד שהורכב מחדש.

בשבת טיפסתי את העליה התלולה לישוב ״נופית״ וכמו בעליות אחרות, הלב פועם בקצב, הנשימה קצובה, המחשבות נודדות לכל הכיוונים והעיניים מתמקדות פעם פה ופעם שם. מביט על הגלגל הקדמי ורואה שיש פחות או יותר באמצע הצמיג, קצת שמאלה מהמרכז, בין הקוביות, איזו בליטה שחוזרת בכל סיבוב. חשבתי שמדובר באיזו אבן שנתקעה בין הקוביות והמשכתי לטפס עד שהגעתי למעלה.
עצרתי להרטיב קצת את הגרון וסובבתי לאט את הגלגל כדי למצוא את האבן וגיליתי שבמקום אבן יש שם ״בולקלע״ קטנה. האוויר מהצמיג חדר את השכבות הפנימיות של הגומי והאריג וניפח לעצמו בועה מתחת לגומי הרך יחסית שמצפה את החלק החיצוני של הצמיג. הפחתתי מעט את הלחץ בצמיג וחזרתי בדחילו ורחימו הביתה על הכביש במהירות איטית כדי להיות בשליטה מלאה במקרה של פיצוץ בצמיג.
בדרך עצרתי עוד פעם לבדוק את המצב וגיליתי שלא מדובר ב״בולקלע״ אחת אלא בשלוש - במרחקים של בערך 10 ס׳מ זו מזו, באותו מיקום יחסית לאמצע הצמיג.

בבית הסרתי את הצמיג והחלפתי באחר. ה״בולקלעך״ עדיין תקועות שם בין הדופן החיצונית לפנימית, גם כשהצמיג ריק. תופעה מוזרה. הצמיג ראה לחצים בין 35-40 psi שנמצאים היטב בתוך תחום הלחצים המומלצים.

כמה אפשרויות:
א. בלאי טבעי של הגומי.
ב. בעייתיות של חומר האטימה שגורם לנזק לגומי.

רק לידיעתכם. זו הפעם הראשונה שמתרחשת אצלי תופעה שכזו.
 

shangu23

New member
אם הצמיג בן שנה פלוס כדבריך מדובר בכשל לדעתי

הייתי שוקל פניה ליבואן ומספר על האירוע ומקווה לקבל איזה זיכוי או משהו (למרות שלא הייתי מסתמך על זה).
אין סיבה ריאלית שצמיג צעיר כל כך יגלה סימפטומים כאלה.

אגב, הביטוי הוא "בונקלעך" ולא ״בולקלעך״
 

steiff

New member
ביידיש זה נשמע טוב יותר...

אכן זה נראה לי ככשל. את הצמיג רכשתי בחו׳ל כך שאם אביא אותו לחנות בארץ זה לא על מנת לקבל זיכוי אלא כדי לאפשר להם לנסות להתחקות אחרי הגורם. אם יתנו לי זיכוי או הנחה כמובן שלא אסרב...
לדעתי, אגב, מדובר בכימיה לא טובה בין הצמיג לחומר האטימה. כבר שמעתי על בלאי מואץ לצמיגים של Kenda בגלל חומרי אטימה. גם קונטיננטל ממליצים על שימוש בחומר האטימה שהם משווקים. משהו עם האמוניה שנמצאת בסולבנט. חומרי האטימה היום הם ברובם נטולי אמוניה בדיוק מהסיבה הזו.
מה שצריך זה שחומר האטימה יחדור את שכבת הגומי הפנימית של הצמיג, יגיע לשכבות האריג וימשיך לחלחל כלפי חוץ. בשלב מסויים הוא מתיישב מתחת לשכבה הרכה יחסית של הגומי החיצוני (רכה על מנת לשפר את האחיזה) ומתחיל לנפח תחתיה בונקעלע או בולקעלע (תלוי איפה זה קורה...).
 
למעלה