חשבתי על רעיון

satori79

New member
חשבתי על רעיון

שלום,

לאחרונה חשבתי לעצמי שבכדי לנסות לשפר את היכולות המילוליות שלי, אחת האפשרויות היא להקליט את עצמי מדבר...במשך כמה דקות.. מפתח שיחה או עמדה לגבי דבר מה... ולאחר מכן להקשיב להקלטה לנסות ללמוד ממנה.

באופן כללי, אני אדם די מופנם.. קצת סגור. לא הייתי אומר שתקן.. זה תלוי בסיטואציות.. אך מה שגורם לי לפחד לדבר זה ה"ידע" שקשה לי לנהל שיחות, להביע את עצמי, לעמוד על מה שאני חושב ולהישאר נאמן. מאוד קל לשבור את הדעה שלי.. כלומר, אני נשבר...ברגע שמישהו מביע התנגדות..אז אני מתקפל.
אני וידע שזה גם קשור לביטחון עצמי ואולי ניסיון.. כי אפשר ללמוד איך לא להתקפל, ולמען האמת.. זה אולי יותר פשוט ממה שזה נשמע.

ההקלטות האלו שכן עשיתי, נותנות לי מקום בטוח ללמוד להתבטא ולהתנסח.. לפעמים זה גם מגיע לכדי עשר דקות.. רק צריך למצוא "תבנית" יעילה. לאורך זמן, אני חש שזה כן סייע לי לפתח מיומנות דיבור.

אני יודע שאולי אחד הדברים היותר יעילים זה למצוא מישהו ולערוך איתו סימולציות של מקרים שקורים...כמו שעשיתי עם פסיכולוג.. זה קצת יותר מביך.

מעבר לכך, אני כותב המון. יכולות ההתבטאות שלי בכתב עולות בעשרות מונים על היכולת בהתבטאות מילולית. על הכתב אני שופך הכל.. הכל. שופך ושוכח..

העניין הוא לא לשמור כעסים בבטן, לא לצבור תסכולים... כשמשהו מפריע, להגיד שמפריע. לי מאוד קשה.. עד כמה שזה נשמע פשוט, זה לא. ההקלטות האלו מאפשרות לי לחזור לאחור, לסיטואציות, ולנסות לערוך תיקון של בדיעבד...

מה דעתכם?
 

תאום2

New member
זה נשמע מעניין

אך חשוב לזכור שאין עניין בפרפקציוניזם
 

satori79

New member
אמת

אבל יכולת להיות יותר אותנטי ואני...מאשר להתבטל לחינם. :)
 

תאום2

New member
ברור הוא

שלא לבטל את עצמך, חלילה
וכפי שכתבת "אבל יכולת להיות יותר אותנטי ואני...מאשר להתבטל לחינם." :)
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
להשמיע את קולך

היי סטורי יקר,
ראשית, רוצים לומר שזה נשמע רעיון מעולה! השיטה הנ"ל משמשת בין היתר כהתערבות טיפולית, ויכולה להוות דרך נפלאה עבורך לאמן מיומנויות שאתה מרגיש שהינך מתקשה בהן. ואולי, בהמשך, היא תוכל להיות גם פתח לעליית מדרגה שיאפשר לך לתרגל יותר בקלות את הסימולציות במסגרת הטיפול..
כמו כן, זו נשמעת תוכנית מאד מוצלחת לנסות ולבטא את עצמך כמה שיותר, בין אם בכתיבה ובין אם בע"פ.. להתאמן קודם בסביבה בטוחה וחסרת שיפוט - בינך לבין עצמך, ובהמשך אולי גם מול אנשים אחרים.. (ואולי, בתור התחלה, אפשר להתחיל מפורומים כמו הפורום הזה, שיהווה מקום וירטואלי אנונימי ובטוח בו אפשר גם להשמיע את קולך היחודי, וגם לקבל פידבק תומך ואמפטי מאחרים..
יקירנו, נראה שיש הרבה מאד בתוכך, הרבה מאד רגשות, מחשבות, חוויות, תובנות.. והעושר הפנימי הזה יכול בטח גם להכביד לפעמים, כמו סכר שעולה על גדותיו ולוחץ להשתחרר החוצה..
אתה נשמע בחור מאד מיוחד ורגיש, ואנחנו והפורום נשמח להמשיך ולהכיר אותך, לשמוע עוד עליך, להחשף לתכנים שמעסיקים אותך.. מזמינים אותך להשאר כאן איתנו, לכתוב במילים את מה שעולה מבפנים.. לשתף אותנו בתסכולים ובכעסים שמתעוררים, וגם בהתקדמות ובתהליך שאתה עובר..
 
למעלה