וולבוטרין דחוף בבקשה

חסוי9992

New member
וולבוטרין דחוף בבקשה

היי,
בדרך כלל אני לוקח את הכדור ב-10 בבוקר, היום שחכתי ולקחתי ב-13:00 בצהריים, האם אני יכול לחזור ולקחת ב-10 בבוקר או שאני צריך לקחת ב-13:00?
קראתי באינטרנט שצריך לקחת כל 24 שעות...

ועוד שאלה, מותר להפסיק את השימוש ביום כיפור בתרופה? או שאסור להפסיק?

תודה לעונים
 

בילי79

New member
מהמעט שקראתי זו עלולה להיות תרופה מסוכנת-נדרש מעקב פסיכיאטרי

זו כבר לפחות הפעם השניה החודש שאתה מזכיר את שמה של התרופה ומעולם לא שמעתי עליה וקראתי עליה מעט באתר הזה,
ומשך את תשומת ליבי המשפט הבא:
"באופן פרדוקסלי, אחת התופעות שעלולות להופיע בנטילת וולבוטרין, היא התחזקות של המחשבות האובדניות, שעשויות לאפיין גם ככה חולי דיכאון. חשוב מאוד לקבל את הטיפול התרופתי תחת מעקב פסיכיאטרי, וטיפול פסיכותרפויטי, על מנת לאתר בזמן את התחזקות האובדנות, ואף להחליף טיפול תרופתי במקרה הצורך."

אגב, לפי האתר הזה "יש לשמור על מרווח זמן של 24 שעות לפחות בין מנה למנה".
מצד שני במקום אחר כתוב: "אם רוצים להפסיק את נטילת התרופהיש להפחית את המינון בהדרגה כדי למנוע תסמיני גמילה קשים. אסור להפסיק את השימוש בתרופה, אלא אם הורה על כך הרופא בצורה מפורשת." (ב"איך משתמשים").

ובנוסף יש אזהרה שכתובה כמעט בכל מקום על התרופה הזו:
"בשבועיים הראשונים לנטילת התרופה גדל הסיכון למחשבות אובדניות - במיוחד במטופלים בני 25 ופחות. הסיבה: לרוב חולפים שבועיים (ולפעמים זמן רב יותר) עד שהתרופה מתחילה להשפיע. אם צצות מחשבות על התאבדות או על פגיעה עצמית, יש לדווח על כך לרופא המטפל. על קרובי משפחתו של המטופל לעקוב אחרי התנהגותו ולדווח לרופא המטפל על כל שינוי שיכול להעיד על החמרה במצבו הנפשי כמו דיבורים על התאבדות והתנהגות תוקפנית."


מכיוון שהתחלת לקחת את התרופה לא מזמן, ויש לך שאלות חוזרות לגבי הנטילה שלה, ומכיוון שזו תרופה שנחשבת 'קו שני' לדיכאון חמור יחסית, ויש לה תופעות לוואי שעלולות להיות קשות ומורכבות- במקרה זה, למרות שיתכן ויש כאן אנשים שהתנסו בתרופה ויכולים לספר מניסיונם, מוטב לך לפנות לפסיכיאטר ולקבל ממנו מענה, אפילו טלפוני, או מאיש מקצוע אחר שיכול לברר מול פסיכיאטר אחר.
אם כבר התחלת טיפול אתה רוצה שיעזור ולא יגרום ליותר נזק מאשר תועלת
ובשאלות החשובות שהעלית רצוי שתפנה לאיש מקצוע לדעתי.


אני מקווה שאתה לא מאוכזב מהתשובה שלי
תרגיש טוב.
 
אלה לא שאלות לפורום

אתה שואל שאלות שיש להפנות לרופא המטפל.

בגדול מה שמכתיב את תדירות התרופה הוא הפרמקוקינטיקה שלה. כלומר באיזה קצב רמתה עולה לרמה מירבית (תלוי בקצב הספיגה והזמינות הביולוגית) ובאיזה קצב היא מתפנה מהגוף (לרוב אחרי מטבוליזם בכבד והפרשה דרך הכליות). כלומר, זה לא תלוי רק בתרופה עצמה, אלא גם בפיזיולוגיה של האדם שנוטל (למשל חולה עם אי ספיקת כליות) ולעתים גם באינטראקציה עם תרופות אחרות.

בנוסף , נתון חשוב הוא החלון התרפואטי של התרופה. של תרופות עם חלון צר (כגון ליתיום או דיגוקסין) היכולות להיות חסרות תועלת מחד גיסא או רעילות מאידך גיסא, ברגע שיוצאים מהחלון.

בקיצור- פנה לרופא שרשם לך את התרופה או לרופא המשפחה שלך (אשר צריך להכיר את התמונה הרפואית הכוללת לגביך)
 

Shamy

New member
לא ככ משנה השעה

כן חשוב לקחת כל יום גם בכיפור. יכול לחזור לקחת ב10 כרגיל.
 
למעלה