לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
84298,429 עוקבים אודות עסקים

פורום ספרות וכתיבה גאה

פורום "ספרות וכתיבה גאה".בית חם ליוצרים, כותבים, אוהבי ספרות גאה. זה המקום לפרוק, לספר, לכתוב שירה, סיפורת - בעצם הכל על אהבה, על משפחה על אהבות ונסיונות והכל בנושא הגאווה... .גם אם אנחנו לא בדיוק שייקספיר או ביאליק,כולם מוזמנים!

אודות הפורום ספרות וכתיבה גאה

פורום "ספרות וכתיבה גאה".בית חם ליוצרים, כותבים, אוהבי ספרות גאה. זה המקום לפרוק, לספר, לכתוב שירה, סיפורת - בעצם הכל על אהבה, על משפחה על אהבות ונסיונות והכל בנושא הגאווה... .גם אם אנחנו לא בדיוק שייקספיר או ביאליק,כולם מוזמנים!
x
הודעה מהנהלת הפורום
אנא הקפידו לכתוב בנושא הפורום.
0
המשך >>

לצפיה ב-'פורום "ספרות וכתיבה גאה" מארח את יעקב גלעד'
פורום "ספרות וכתיבה גאה" מארח את יעקב גלעד
16/12/2008 | 00:59
30
199
אנחנו שמחים לארח ביום חמישי הקרוב בשעה 19:00 יתארח היוצר, כותב ומוזיקאי והומוסקסאל מוצהר יעקב גלעד
כבר עכשיו אתם מוזמנים לשרשר שאלות מתחת להודעה זו בלבד שאתם מעוניינים לדעת מאחורי האומן והכתיבה שלו

המון תודה והערכה ליעקב על שהסכים להתארח כאן
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'שלום יעקב..'
שלום יעקב..
16/12/2008 | 05:51
1
35
השיר "נמס בגשם" שכתבת הוא אחד השירים האהובים עליי

רציתי לשאול מה ההשראה לשיר?
הוא מבוסס על סיפור אמיתי או שהוא דימיוני?
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'אהלן ליאונרדו'
אהלן ליאונרדו
18/12/2008 | 19:06
40

את "נמס בגשם" כתבתי מהמקום שהכרתי מהחיים שלי כנער מתבגר, וברור שזה מקום אמיתי לחלוטין ולא מדומין. הטריגר לכתיבת השיר היתה כתבת טלויזיה על בני נוער שגורשו או ברחו מביתם. הכתבה עסקה בעולמם של נערים ונערות שנהגו ולהתגודד בכיכר דיזנגוף ולישון על גגות בתים, במבנים נטושים ועל ספסלי גנים ציבוריים.
כל אחד מאותם חסרי בית צעירים היה סיפור מרתק בפני עצמו, אבל לכולם היו הורים שהתקשו לקבל את הבן או הבת שהחלו להתבגר ומכל מיני סיבות לא צמחו להיות אותם ילדים אידיאליים שאליהם פיללו ההורים המאוכזבים. וכך מצאו את עצמם אותם בני נוער מגורשים מהבית או מעדיפים להיות חסרי בית ולחיות רחוק מהקן המשפחתי החונק.
כשצפיתי באותה כתבת טלויזיה לא יכלתי שלא להזדהות עם אותם נערים ונערות ולהזכר בשנות ההתבגרות שלי שהיו רצופות עימותים קשים עם הורי. היו לא מעט לילות שחזרתי הביתה ומצאתי דלת נעולה כי חזרתי בשעות שנראו להורי מאוחרות מדי. בלית ברירה ישנתי בחדר המדרגות, בחצר, ובמקומות אחרים שהצלחתי לאלתר. הייתי נער מרדן שהתעקש לצעוד בתלם משלו ורק לא בתלם המוכר והמקובל, מה שהדאיג והכעיס את הורי והביא לעימותים ולתגובות קשות. כתבתי את השיר אחרי שצפיתי באותה כתבה וכתבתי אותו בגוף ראשון, מהמקום הפגוע שנשאר בתוכי והלך איתי במשך השנים.
אחרי שיצא האלבום "הילד שבך" ואחרי שהורי שמעו את השיר הזה, התפתחה בינינו שיחה טעונה על "נמס בגשם" ועל תקופה הקשה שעליו השיר הזה נכתב. נאמרו בשיחה הזאת בפעם הראשונה דברים שכנראה אפשר לומר רק ממרחק של כמה שנים טובות. בדיעבד אני שמח שהשיר הזה נכתב, כי בסופה של אותה שיחה היתה בקשת סליחה גורפת, כנה ומעומק הלב. סליחה שלא ידעתי בכלל עד כמה חכיתי לה עד שנאמרה. ומעבר לזה, קיוותי שהשיר הזה יעורר איזו חמלה אנושית ומחשבות נוספות אצל אותם הורים שמתקשים לעכל את הרעיון שיש להם בן או בת קצת שונים מהתקן המקובל, ולקבל אותם ולאהוב אותם כמו שהם.  
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'כבוד גדול לארח אותך.'
כבוד גדול לארח אותך.
16/12/2008 | 15:12
1
28
יש לי שאלה קצת אישית,
האם הרגשת במהלך חייך המקצועיים שהעובדה שאתה הומו
הקשתה על ההתקדמות שלך?

היום בארץ אין הרבה משוררים מצליחים, ואם יש אז לא הרבה מודעים על קיומם.
בכלל המקצוע הזה קצת נופל בין הכסאות. ולא מוערך כמו שהוא צריך להיות.
מה לדעתך הופך משורר למשורר מצליח?



ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'שלום צעיף לבן'
שלום צעיף לבן
18/12/2008 | 19:09
27
כבוד הוא לי להתארח פה. תודה.
בקשר לשאלה הראשונה - מעולם לא הרגשתי קושי כלשהו במהלך ההתפתחות המיקצועית שלי בגלל שאני הומו.
לשימחתי לא נתקלתי בהומופובים בסביבת העבודה הקרובה שלי, להיפך. אני מקווה בשבילי וגם בשבילם שלא נתקל זה בזה מקרוב...

לגבי השאלה השניה. אני לא מסכים עם ההנחה שאין בארץ הרבה משוררים מצליחים. אני יכול לחשוב בקלות על רשימה לא קטנה של משוררים ויוצרים טובים ואהובים. מי שמתענין וקשוב מכיר את היצירות שלהם, ויודע איך למצוא אותן. הצלחה בעיני היא עצם היכולת ליצור משהו אוטנטי, ייחודי, מרגש וחזק, משהו שמצליח לגעת ולעורר משהו במישהו. ורצוי שיהיה ייחודי ומצוין בכל רמה שבה נבחנת יצירה.
יש יוצרים מופלאים שמצליחים לגעת בקבוצה קטנה של אנשים, ויש כאלה שמצליחים לטלטל קהלים גדולים יותר. אבל זה דיון על הצלחה מסוג אחר.
קשה לי להאמין שיהיה בימינו יוצר מוכשר מאד שימות מבלי שאף אחד לא יכיר את היצירות שלו. בעידן שלנו זה בלתי אפשרי אלא אם כן מדובר במישהו שמתעקש ליצור אך ורק למגירה.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'ליעקב'
ליעקב
16/12/2008 | 21:14
3
22
המון תודה והערכה שהסכמת להשתתף בפורום

השאלות:

מה ההשראה העיקרית שלך בכתיבה?
האם אתה נעזר בחוויות אישיות שקרו לך או מדברים אחרים?
איזה שיר שכתבת הוא הכי ה כי אישי לטעמך ומביא הכי הרבה אותך ובזה איזה אופן בדיוק?
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'Ahlan Webrain'
Ahlan Webrain
18/12/2008 | 19:15
2
28
תודה לך. העונג הוא גם שלי.
אני לא מחכה להשראה כדי לכתוב למרות שיש לפעמים גם רגעים של חסד והשראה. כל מה שנרשם בתוכי במהלך החיים, כל מה שקורה לי, כל מה שקורה סביבי, במעגל הקרוב ובמעגלים רחוקים יותר, הכל יכול להיות משהו ששווה לכתוב עליו.הדחף לכתוב הוא הדחף לספר, להגיד ולהגיב. באותה מידה יש לא מעט מצבים שסתם איזו מילה או משפט שמזדמזמים אצלי בראש ומגניבים אותי יכולים להיות תירוץ לכתיבה מבלי לדעת מה ייצא מזה בסוף. זה מין צורך חולני לגלגל מילים ולשחק איתן עד שמתחבר איזה משפט לא מתוכנן.

אין שיר אחד שהוא הכי הכי אישי. בסופו של דבר הכל אישי. אני מרגיש שכל מה שכתבתי הוא תמיד אישי. אם זה לא אישי אז אין לי מה להגיד על זה, ואם אין מה להגיד אז מוטב שלא אכתוב את זה. לפעמים אני נבהל ושואל את עצמי אם זה לא אישי וחשוף מדי, אבל אישי וחשוף זה הרי חלק בלתי נמנע מכל הענין, ואין טעם לנסות להתחמק מזה.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'וזה לא מפחיד ומטריד'
וזה לא מפחיד ומטריד
18/12/2008 | 19:18
1
17
להחשף ככה מול כולם?
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'מפחיד?'
מפחיד?
18/12/2008 | 19:31
22
לא מפחיד ולא מטריד. מעולם לא הרגשתי ככה. לכולנו יש פחדים שמנסים לשטות בנו, אבל אם אני קולט שמתקיים בתוכי איזה פחד אני משתדל להלחם בו גם בכתיבה ופשוט לכתוב אותו. בכל מקרה אסור שהפחד יהיה שיקול בתהליך הכתיבה, ובכלל בחיים, כי הפחד מטבעו יכול רק לתקוע ולקלקל.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'שאלותי ליעקב:'
שאלותי ליעקב:
16/12/2008 | 21:35
1
25
אלו אומנים פה בארץ ומחו"ל אתה מעריך על הכתיבה שלהם
מי האדם שהכי השפיע על הכתיבה שלך מהם
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'Shalom Voda'
Shalom Voda
18/12/2008 | 19:24
23
הרשימה גדולה וצר המקום להכיל את כלם. אנסה למנות לפחות את חלקם. בין כותבי השירים הישראלים אני מאד אוהב את הכתיבה של מיכה שיטרית, שלום חנוך, אריק איינשטיין, חמי רודנר, אהוד בנאי, huck cbth' שלומי ברכה, אוהד פישוף, תמיר אלברט, צרויה להב, אריק ברמן, איתי בלטר, רפי פרסקי, רחל שפירא, יעקב רוטבליט, יצחק קלפטר, לאה שבת, עמיר לב, רונית שחר, קוואמי, סגול 59, שאנן סטריט, דודי לוי, מוטי ביקובסקי, ויש בטח עוד שלא עולים כרגע בזכרוני הצולע...
מבין האמנים בחו"ל שאני מאד אוהב את הכתיבה שלהם אני הכי אוהב את רנדי ניומן, וגם את ליאונרד כהן, ברוס ספרינגסטין, ג'ון לנון, בוב דילן, מיק ג'אגר, מארווין גיי, הנרי רולינס, מאנו צ'או, בוב מארלי,מוריסי,  בונו, פרינס, לו ריד, ג'ארביס קוקר, סול וויליאמס, פול סיימון,  ג'וני מיטשל,  טים באקלי,  ניל טאננט,  מייקל פראנטי, ז'אק ברל, מייקל סטייפ, רופוס ווינרייט' ויש עוד מלא.
כל השמות פה הם כותבי שירים מתחום המוסיקה ובכוונה נמנעתי משמות של משוררים, ואני מקווה שהבנתי נכון את השאלה.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'שאלותי ליעקב'
שאלותי ליעקב
16/12/2008 | 21:42
3
24
איך זה לכתוב אלבום שנוגע לנושאים מאד חדשניים ולא מקובלים כמו על השואה ב"אפשר ואבק"
או "איך קוראים לאהבה שלי" בנוגע להומוסקסואליות?
איך מתקבלים נושאים אלה ע"י החברה?
האם אתה מרגיש סוג של חלוץ בתחום?
איך אתה מרגיש כשאתה שומע כיום בדיעבד שיר כזה שלך מתנגן?
האם אתה מאמין שזה עזר לפריצת דרך לשנות את החברה
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'*הכוונה ל"אפר ואבק"'
*הכוונה ל"אפר ואבק"
18/12/2008 | 00:22
24
לצפיה ב-'Erazio אהלן'
Erazio אהלן
18/12/2008 | 19:40
1
24

אני כותב מתוך העולם החווייתי והרגשי שבו אני נמצא ומתוךהעולם שבו אני חי ואותו אני מכיר. לא כתבתי שירים על השואה כי לא הייתי בשואה, אבל אני בן לניצולי שואה ועל זה כתבתי.
מבחינתי א ני לא מרגיש שום דבר חדשני כי החוויות האלה הן חלק מוכר ומובן מאליו מתוך חיי היומיום שלי ומתוך החיים של כמה מההקרובים אלי. אבל ברור לי שכל מה שאצלי מובן מאליו יכול להתקבל אצל מישהו אחר לגמרי אחרת, וטוב שכך.
כנ"ל לגבי "איך קוראים לאהבה שלי", לא מתקיים בו דיון על הומוסקסואליות למרות שמתרחשת בו פרידה בין זוג גברים. אבל ברקע מתקיימת בדיקה של אותו מובן מאליו שמרכיב את החיים בתוך הבית המשותף שמתפרק, ובדיקת העולם שמחוצה לו - בעיר או במדינה שגם הם מאיימים להתפרק במקביל. השיר עצמו הוא על רגע מסוים בחיים של זוג גברים שאפילו את המושג "אהבה" כל אחד כבר מפרש אחרת, וברור שמתנהל בו תהליך פרידה מכל מה שהיה ולא יהיה עוד, ומכל מה שפעם נראה בטוח ומובן מאליו.

אף פעם אין לדעת איך שיר יתקבל ותמיד יש חששות שמא יפול על אזניים ערלות, אבל זו לא סיבה לא לכתוב. השירים מ"אפר ואבק" וגם מ"איך קוראים לאהבה שלי" קיבלו חיים משל עצמם מרגע שיצאו, ויצאו משליטתנו ככותבים. מאותו רגע ששיר יוצא לאור הוא מתחיל להתגלגל ומגיע במהלך השנים לכל מיני מקומות ומתחבר לסיפור האישי של כל מיני אנשים.
זה מרגש לדעת ששיר הצליח לחדור ולגעת במישהו שאני בכלל לא מכיר. וזה מרגש עד מאד לראות קהל בהופעה שר מילה במילה את השירים האלה, ולדמיין שכל אחד מתחבר לשיר מהמקום הפרטי שלו.
אני יכול לקוות ששיר ירגש מישהו ואולי יעלה בו מחשבות ותובנות כאלה ואחרות  אני רוצה להאמין שאולי אותו מישהו ירצה להיות בן אדם קצת יותר טוב. אבל לצערי אני נמנה על אלה שלא מאמינים בכוחם של שירים לשנות את פני החברה. מקווה שעניתי על כל השאלות ששאלת.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'הכוונה בחדשני היא'
הכוונה בחדשני היא
18/12/2008 | 19:48
11
שלפני כן אנשים לא ניסו להתעמת עם הנושאים הללו
זה לפתוח פצע מדמם ולהעתמת איתו
משהו שהחברה הישראלית העדיפה להתעלם ממנו
ואולי עדיין מתעלמת ממנו כאילו לא זכור לי שנכתבו עוד אלבומים על השואה
מאומנים אחרים (אולי מספר שירים בודדים) וגם על הומוסקסאליות יש אומנים מעטים שנוגעים בנושא
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'יעקב היקר'
יעקב היקר
17/12/2008 | 00:53
1
22
שתי שאלות לי אליך.
ראשית, מהי ההגדרה או הקריריונים שלך לכתיבה טובה?
שנית, מה אתה חושב על הבורות הספרותית של הדור הצעיר?
עם כל ה(ותסלח לי על הביטוי)זבל שנכתב היום, אתה חושב שיש להמשיך ולעודד יצירה אצל הצעירים, או שמא לדכא אותה ולתת  את הבמה והאמצעים רק לטובים ביותר?

ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'Mr. Squirrel'
Mr. Squirrel
18/12/2008 | 19:48
18
כתיבה טובה בשבילי היא כתיבה שמשאירה עקבות במי שקורא אותה או מקשיב לה.
תמיד היו ותמיד יהיו חומרים יותר איכותיים לצד חומרים זבליים, ותמיד יהיה מי שיצרוך את אלה וגם את אלה. תמיד יתקיים האיזון שביניהם ואנחנו לא נוכל לשנות אותו. אני לא חושב שפעם היה יותר טוב. היום יש הרבה יותר ערוצי תוכן ואפשרויות בחירה, פעם היו פחות. היום לרבים וטובים אין אורך רוח וסבלנות לקחת ספר ולקרוא עד תום. מצד שני יש היום הרבה יותר יוצרים ויותר יצירות בכל התחומים, והטובים שבהם תמיד ימצאו קהלים צמאים. ברשת יש כיום יותר במות חופשיות ליוצרים חדשים מאי פעם, והזדמנות להיחשף בפני העולם. בעיקרון, כל אחד יכול ליצור לעצמו קהילה משלו. ברור שאין מה לדבר על דיכוי יצירה חדשה וצעירה, ורצוי לעודד יוצרים בכל התחומים ובכל דרך עד כמה שניתן.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-' שאלותיי'
שאלותיי
17/12/2008 | 07:32
1
14
קודם כל - כל הכבוד על היוזמה ועל היענות  :)

ולשאלתי-
האם לא מפריע לך להשאר מאחורי  הקלעים, להיות פחות מוכר, ולתת לאומנים שונים את השירים שלך? אתה לא מרגיש כמו "למסור את הילדים לאימוץ" באיזשהו מקום?
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'אהבתי את הניק Princhipeta'
אהבתי את הניק Princhipeta
18/12/2008 | 19:51
20
לא רק שלא מפריע לי, זה המצב הרצוי. יותר טבעי לי להיות מאחורי הקלעים כי אין בי שום צורך עז להיות בחזית. השירים שכתבתי הפכו להיות מזוהים עם המבצעים שלהם. כל שיר שייך באופן שווה גם למי שהלחין אותו ולמי שמבצע אותו, וכך יוצא שיש לשיר יותר מהורה אחד. ולא, זו לא הרגשה שמסרתי את "הילד" לאימוץ. להיפך, אני מרגיש שכמעט כל שיר שלי נמצא ושמור במשפחה טובה שאני חלק ממנה.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'יש לי שני שאלות'
יש לי שני שאלות
17/12/2008 | 17:07
1
16
אני מאוד אוהב את השירים שלך הם ממש נוגעים בנשמה. הייתי שמח אם היית מוכן לספר לנו קצת על העבודה שלך עם יודה פוליקר איך מי נותן את הטון בשירים שם בקיצור איך זה
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'תשובה לרדמירס'
תשובה לרדמירס
18/12/2008 | 19:57
18

כמו בכל עבודת צוות המעורבות בתהליך העבודה היא הדדית וזו הדדיות שתמיד מפרה. יהודה הוא זה שבסופו של דבר מי שמחליט מה מרגיש לו נכון ומה לא ותמיד שמורה לו זכות ווטו על כל מילה ועל כל פיפס. אחרי הכל הוא זה שנמצא בחזית והוא זה שצריך להמשיך לחיות בשלמות עם השירים שלו הרבה אחרי שהעבודה על השיר או האלבום מסתיימת.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'שלום יעקב '
שלום יעקב
17/12/2008 | 18:04
1
20
אני מניח שאתה מודע לכך ש"הכוכבים של איגי" עשו את המחזמר "נמס בגשם" בהשראת שירים שלך, ובמיוחד בהשראת השיר 'נמס בגשם' שמבצע יהודה פוליקר.
מה דעתך על כך?
איך זה מרגיש שעכשיו כ"כ הרבה בני נוער [וסמוך עליי שזה הרבה..] בגיל נורא צעיר [מיותר לציין שזה נוער גאה] נחשפו לחלק די גדול משיריך?
לעומת גיל מבוגר שבטח מכיר אותם.
האם בכלל צפית/היית בהצגה שלהם?
כי זה יצא הדבר הכי מושלם בעולם
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'יוני יוני!'
יוני יוני!
18/12/2008 | 20:01
20
הייתי בחזרה גנרלית של ההצגה ערב לפני מופע הבכורה, וראיתי אותה מתחילתה ועד סופה. אני מודה שהתרגשתי ונהנתי מכל רגע. הבימוי והניהול המוסיקלי של האנסמבל הצעיר יחד עם התכנים המאד טעונים הצליחו להפתיע ולרגש אותי. המשתתפים היו מצוינים, השירה המשחק והזרימה על הבמה היו מעולים. ההקשרים שבהם השירים הופיעו בשילוב עם התכנים של ההצגה הטעינו כל שיר מחדש והיו רגעים לא מעטים שזה היה מצמרר בשבילי.
זה כייף אדיר לדעת שישנם שירים ששורדים במהלך השנים ומצליחים להגיע ולגעת באנשים שהיו ילדים קטנים כשהשירים יצאו לאור בפעם הראשונה. זה אושר לא קטן לראות איך כל אחד יכול להתחבר לשיר ממקום אחר ולתת לו אינטרפרציה בהקשרים שלא היו עולים בדעתי בזמן שאותם שירים נכתבו והוקלטו.
זו הזדמנות להודות שוב מעומק הלב לבמאי, למפיק המוסיקלי, למשתתפים ולכל אותם אנשים סופר-מוכשרים שהיו מעורבים בהפקה ההמרגשת של המחזמר.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'תכניות אמנותיות לעתיד'
תכניות אמנותיות לעתיד
18/12/2008 | 00:21
1
18
שלום רב, יעקב .

קבל את הערכתי הרבה על השירים הרבים, שהיית שותף ליצירתם - שירים רבים, שכתבת ליהודה פוליקר ושירים רבים עבור זמרים אחרים, רשימה חלקית קורין אלאל, יהודית רביץ, אריק סיני, מתי כספי, גידי גוב.
הערכתי הרבה היא לאלבומים רבים, בהם היית מעורב, ביניהם (הרשימה ארוכה) האלבומים עם להקת "בנזין", יהודה פוליקר, האלבום "שוטר פושע, ענק לוחש", בו היית יועץ אומנותי, אלבומים שונים לריטה ועוד ועוד.

אשמח לדעת מה עומד על הפרק - אילו תכניות אמנותיות הן לעתיד.

ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'שלום לאורי 404'
שלום לאורי 404
18/12/2008 | 20:05
13
אני שמח שבין האלבומים שהזכרת מנית גם את האלבום של פורטיס. לפני כמה ימים ולגמרי במקרה יצא לי לשמוע את כל האלבום מתוך רמקולים חזקים בזמן שהייתי בטאוור רקורדס עזריאלי. כל שיר הכה בי בעוצמה והצליח להפוך לי את הבטן כאילו אני שומע אותו בפעם הראשונה. כל שיר נשמע לי טרי חדש ורלבנטי כאילו הוקלט היום. בין כל השירים המצוינים שפורטיס כתב לאלבום יש שיר אחד, פנינה אמיתית בשם "דניאל ג'וק". זה הוא אחד השירים היותר מרגשים שנכתבו כאן אי פעם לדעתי. מי שלא מכיר כדאי שיחפש את זה.
אני לא אוהב לדבר על תכניות לעתיד כי כל תכנית היא תמיד בסיס לשינויים ולעולם אין לדעת מה בסופו של דבר ייצא לפועל. נכון לעכשיו אני מעורב בכמה פרוייקטים מוסיקליים, חלקם עם אמנים חדשים. אני מקווה שמתישהו בעתיד הקרוב הם יהיו מוכרים לכלם.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'יעקב שלום!'
יעקב שלום!
18/12/2008 | 01:44
1
20
ברצוני לשאולך מהי ההשראה לשיר "חלון לים התיכון"? האם הוא נכתב על אדם מסויים?

תודה רבה, גיא
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'גיאנחואטו שלום.'
גיאנחואטו שלום.
<< ההודעה הנוכחית
18/12/2008 | 20:07
34

חלון לים התיכון הוא מכתב מדומיין שמבוסס על סיפורים אמיתיים ששמעתי מאמי ומאבא של יהודה. כתבתי אותו בעיקר בגלל שתמיד ניסיתי להבין מה הביא את אותם אנשים שהצליחו לשרוד את מחנות המוות בשואה למקום שבו הם בונים מחדש את חייהם מתוך האפר והאבק שמתוכם הם יצאו לא מזמן.
בעיקר תהיתי מאיפה היה להם האומץ להביא ילדים לעולם שאת הצדדים הכי מפלצתיים שלו הם כבר הכירו מקרוב וחוו על בשרם. זה עדיין פלא בעיני, כי גם יהודה וגם אני בנים לניצולי שואה, שנינו נולדנו חמש שנים אחרי שהורינו השתחררו מאושוויץ.
מה עבר להם בראש כשהם החליטו להביא ילדים לעולם הזה, אחרי התופת ההיא, בתוך העוני של ראשית ימי המדינה, כשכל העולם שלהם וכל מי שאהבו נשאר בתוך ערימות האפר? מתוך שיחות עם אמא שלי ועם אבא של יהודה הסתבר לנו שהיתה שם תמיד איזו תקווה שהחזיקה אותם בחיים גם במחנות ההשמדה וגם בשנים שאחרי המלחמה. תקווה שהם לא העזו לוותר עליה, כי התקווה הזאת נמצאת ביסוד האנושיות באשר היא, וכי המשמעות של הוויתור על אותה תקווה תהיה ניצחונו של השטן.
מכאן נולד המשפט הסיום של כל פיזמון: "ואולי מרחוק יש סכוי אחד למיליון, ואולי  מרחוק איזה אושר מתגנב אל החלון". על הסיכוי העלוב הזה הם באו לכאן, שיקמו את חייהם מאפס, והולידו אותנו. זה כל הסיפור.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'ליעקב -'
ליעקב -
18/12/2008 | 18:49
1
20
ראשית, אני מאוד מעריכה את היצירות שלך לאורך השנים, והן מעידות עליך כאדם רגיש ואמיץ מאוד.
השיר שכתבת, "ילד אסור, ילד מותר", מעסיק אותי כבר שנים רבות. אשמח לדעת מה עומד מאחוריו באמת.

תודה

לירון
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'אהלן לירון'
אהלן לירון
18/12/2008 | 20:14
21
מה שעומד מאחורי השיר הזה הוא תמצית של תקופה בחייו של מישהו, והמישהו הזה הוא אני. אני יכול להגיד שלשמחתי התקופה הזאת כבר מזמן מאחורי. עשיתי עם עצמי דרך ארוכה מאז, וחשוב לי להגיד שהדרך שבחרתי להציל את עצמי מעצמי היא המסלול הטיפולי. כל השאר נמצא מילה במילה בתוך השיר.
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'המון המון תודה ליעקב גלעד'
המון המון תודה ליעקב גלעד
18/12/2008 | 20:23
1
18
שהסכים להתארח ועל ההשקעה

נורא נהננו לשמוע והשכיל
ומחכים לשמוע ממך עוד בהמשך יצירות מופלאות
ספרות וכתיבה גאה >>
לצפיה ב-'תודה לכלכם!'
תודה לכלכם!
18/12/2008 | 20:50
18

הודעות אחרונות

15:24 | 20.03.11 סוסים רצים לך בדם
16:08 | 11.03.11 ספרות גאה
21:50 | 06.03.11 אהבתיה מכל
18:14 | 03.03.11 אהבתיה מכל
22:47 | 02.03.11 julss
19:43 | 02.03.11 לב דבש
12:20 | 02.03.11 סוסים רצים לך בדם
11:48 | 02.03.11 אורטל כהן 3
12:43 | 01.03.11 סוסים רצים לך בדם
11:02 | 01.03.11 אף אחד ושום דבר
23:00 | 25.02.11 חצי אהבה
14:32 | 21.02.11 אהבתיה מכל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ