קדושת האמונה תחליף לצורך האלילי

קדושת האמונה תחליף לצורך האלילי

בעקבות דו שיח ומחשבה תפיסת האמונה בד' כתחליף אלילי, בו עומד ד' הכולל הכל ואינו כשמש או ירח הממקדים באפיק מצומצם, היא הגורם העיקרי לנקיטת האלהת ד' והפניית האנרגיה הרבה לקדושתו ועבודתו. המטרה אינה באמונה אלא בתוצאה האמורה לבוא דרכה - היושר והמוסר. כאן העניין נידון בארוכה - http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=606831 וראה עוד כאן - http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=602438
 
במקום להעלות השערות כדאי לקרוא

את התורה ללא מתווכים. פשוט לראות מה כתוב בפנים ולמה התורה חותרת. מהות התורה זה עבודת ה' לשמה. עונשי מוות על חטאים מוכיחים בעליל שהתורה אינה רק ספר חינוך לדרכי יושר ומוסר. התורה דורשת מסירות נפש על קיום המצוות כפי שגזר ה'. ברית מילה בעולם העתיק היתה כרוכה בסכנת נפשות ממש, ומדי פעם היו מתים ממנה. אז איפה היושר והצדק להביא תינוק לסכנת חיים?!
 
משה איך תדבר??

מילה במקום פיקוח נפש אינה נעשית לפי ההלכה. עונשי המוות הם פשוטים, גם באמריקה יש אותם והם לצורך הרתעה ושמירת החברה. אולי תקרא קודם את הלינקים והפורום יל"א?
 
?????

בעולם העתיק היו מדי פעם תינוקות מתים מחמת מילה. הגמרא מדברת על כך במסכת גיטין וכתובות. התכוונתי לעונשי מוות כמו שני בני אהרון, הזר הקרב יומת וכו'. ובכלל כדאי לקרוא את את התורה מהמקור ולא מכלי שני.
 
למעלה