תעסוקה אחרי סיום תיכון לאנשים ברצף האוטיסטי

2014abc

New member
תעסוקה אחרי סיום תיכון לאנשים ברצף האוטיסטי

מה אנשים שמאובחנים ברצף האוטיסטי בתפקוד גבוה בדרך כלל עושים אחרי שהם מסיימים את הלימודים בבית ספר ?
כולם הולכים רק למסגרות מוגנות או מיוחדות לאנשים על הרצף?
לפי מה שידוע לי לכל מי שמאובחן בכל רמות התפקוד(גם הגבוהות ביותר) אין אפשרות לעבוד כעובד רגיל במקום עבודה רגיל , כי אף מקום לא יסכים לקבל אנשים ברצף האוטיסטי והאפשרות היחידה לעבודה במקום רגיל היא להכנס על תקן עובד בעל מוגבלות, זה נכון ?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
באיזה תחום היית רוצה לעסוק?
גם אם עדיין אין לך מושג, זה בסדר

אם תתארי איפה את עומדת כרגע בעניין זה,
אפשר יהיה לנסות לחשוב יחד לאן ואיך להמשיך
 
לא, אני נכנסתי לעבודה כעובד רגיל

ועבודה טובה, אם כי לקח לי לא מעט זמן למצוא אחת שבאמת התאימה לי
 

2014abc

New member
אני לא מבינה את זה

כרגע אני לא מתכננת ללכת לעבוד בזמן הקרוב, שאלתי כי חשוב לי לדעת

אני לא מבינה איך בן אדם שמאובחן ברצף האוטיסטי יכול להתקבל לעבודה רגילה ,לדעתי ברגע שבמקום עבודה רואים שמישהו שמוגדר ברצף האוטיסטי הם יחשבו שזה אומר שהוא לא יכול לתפקד כמו עובד רגיל , שהוא צריך יחס מיוחד ושיהיה לו קשה להבין דברים והוא יכול לעשות להם הרבה בעיות.
אני לא חושבת שבאמת ישבו ויתחילו לחשוב על זה שאולי לא כל האנשים באבחנה הזאת אותו דבר ושיש ביניהם אנשים שמסוגלים לעבוד בלי בעיות ושאולי הבן אדם הזה הוא אחד מאלה שיכולים . יעדיפו לקבל בן אדם רגיל ולא לקחת סיכון של להתמודד עם עובד ברצף האוטיסטי.

אמרו לי שאפשר גם לא לספר על האבחנה אבל שמעתי שאם יש הכרה בביטוח לאומי אין אפשרות להסתיר את זה .
 
זה לא בדיוק ככה

אתמול קראתי איזה כתבה שבה היועץ לתעסוקה של אובמה תיאר איך בהמון מקומות אנשים כל הזמן מסתובבים עם אזניות אז הוא שאל את עצמו אם בלא הכי אנשים עושים הכל כדי להימנע ממגע אחד עם השני בזמן העבודה לא עדיף שיעבדו כבר מהבית ?

ואכן, יש יותר ויותר אפשרויות כאלה, גם
 
זה לא בדיוק ככה

יש עבודות שבהן אוטיסטים טובים, כמו עבודה עם חיות, צמחים, פיתוח תוכנה, מחקר, כל דבר שמאפשר התעמקות בפרטים ולא מצריך המון מגע בין אישי ישר לפנים

עלי ידעו שאני אוטיסט כי וויתרתי על סודיות רפואית כפי הדרישה במקום עבודתי
 

2014abc

New member
זה לא קשור רק לקושי חברתי או תקשורתי

לפי ההגדרות הרשמיות של האוטיזם אוטיסט לא יכול לעבוד כי יהיה לו קושי להבין את מה שהוא צריך לעשות בעבודה שלו , את מה שמבקשים ממנו לעשות והוא יכול להבין דברים בצורה לא נכונה והמעסיקים שלו יצטרכו לשבת להסביר לו במיוחד הרבה מאוד עד שהוא יצליח להבין .
וגם לפי ההגדרות אוטיסט יכול לעשות דברים שלא מקובל לעשות ,לעשות דברים שיפגעו בעבודה מבלי להבין שזה לא בסדר, לדוגמא יכול להחליט שיום אחד בא לו לאחר או לא ללכת לעבודה מבלי להודיע ,להחליט שהוא לא עושה דברים שלא בא לו לעשות ועוד ..
ואוטיסטים נחשבים לאנשים שלא יכולים להפעיל שיקול דעת כמו שצריך , לדוגמא אם הוא עובד במחשב והמחשב לא נדלק במקום לפתור את זה כמו בן אדם רגיל הוא יעשה משהו לא מקובל כמו להחליט שהוא הולך הביתה כי אין מה לעשות, או שהוא יעשה משהו שיפגע במחשב.
ברור שלא כל מי שאובחן ברצף האוטיסטי ככה , אבל ברגע שאנשים שומעים שמישהו מוגדר ככזה זה מה שהם חושבים ,שאם הם יקבלו אותו לעבודה זה יהיה פחות או יותר כמו מה שתיארתי .
&nbsp
 
זה ממש לא נכון

אוטיסט אינו מפגר, אפילו שרלטני המקצוע יודעים זאת

ולא, דווקא אוטיסטים, כהכללה, הרבה הרבה יותר משתדלים ומסורים והולכים עד הסוף בעבודה, ולעולם לא מוותרים, ומעולם לא שמעתי או ראיתי אוטיסט שמתנהג כמו שאת מתארת, לדעתי גם אין תיאור מקצועי של התנהגות כאלה,
אם כבר אז יש בעיה עם אוטיסטים שהם לא יודעים לוותר ולעזוב
 
למעלה