כיתת ז' תקשורת

ורד751

New member
כיתת ז' תקשורת

הבן שלי בן 12 עולה לכיתה ז' תקשורת אובחן בכיתה ב' והמשיך עד ו' בכיתה רגילה עם סייעת צמודה ושאר השירותים שהזדקק להם (דורנר).
קיבלנו תשובה שהוא יהיה בבית הספר גימנסיה העברית בירושלים, האם יש פה עוד ילדים שעולים לז' תקשורת בגימנסיה?
וחוץ מזה אשמח להחכים קצת בנושא כיתות תקשורת, חדש לנו מאוד.
תודה רבה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
"להחכים קצת בנושא כיתות תקשורת" - מה כוונתך?

תוכלי למקד?
יש כאן לא מעט אנשים שילדיהם למדו/לומדים בכתות תקשורת
ויוכלו לענות אם תוכלי להבהיר מה את שואלת
 

ורד751

New member
מנסה...

הבן שלי לא היה בכיתת תקשורת, היה בגן רגיל ומ- א' עד ו' היה בכיתה רגילה, אני לא ממש יודעת מה זה אומר כיתת תקשורת, איך זה מתנהל? הבן שלי רק לאחרונה יודע את האבחנה שלו והוא יודע שהוא ילד תקשורת, לא הזכרתי בפניו אף פעם אוטיזם ופה הפחד שלי שהבנתי שבכיתות תקשורת מדברים איתם על זה.
 
הוא יודע שיש לו קושי בתקשורת?

רק את השם לא אמרת לו? והוא לבד לא יודע? כי הוא מספיק גדול לגלוש באינטרנט ולהבין לבד.
&nbsp
 
בעית תקשורת לא בהכרח אוטיזם

זה יכול להיות חרדה חברתית, קשב וריכוז שגם גורמית לבעיות תקשורת אולי יש עוד (איש אמצע למשל שזה לא אבחנה רשמית אלא מושג בתפוז, אבל עדיין יכולים להתקשות ..)
 
השאלה מה נאמר לילד

הבן שלי כבר שנתיים בקבוצת מיומנויות חברתיות, בה כולם ילדים על ספקטרום.
אבל בדקתי מראש, ולא אומרים את המילה הזאת בצורה מפורשת.
רוב הילדים יודעים על האבחון (אובחנו בגיל צעיר).
ועדיין, איכשהו הבן שלי לא מודע לנושא.
 

ורד751

New member
הוא לא יודע

חוץ מזה שהוא ילד תקשורת שניסיתי להסביר לו פחות או יותר מה זה אומר... ואיפה הקשיים שלו (שהוא פסל אותם במיידי...) הוא לא ניסה לחפש ברשת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
עדיין... סביר להניח שיום אחד הוא ינסה, לא בטוח שיספר לך
"ניסיתי להסביר לו פחות או יותר מה זה אומר... ואיפה הקשיים שלו " -
לצורך הדיון, הבה נניח שכמו רוזי מהקישור שהעליתי וכמו א"סים רבים אחרים,
גם הוא מרגיש- אפילו אם לא יודע לנסח זאת -
שהשוני הזה שבו, שאת שמו אינו יודע, הוא חלק מהווייתו, ממי שהוא.
אם זה כך, האם זה מפתיע שהוא פוסל את ההסבר שנתת לו?
שכל מה ש"זה" כלומר המהות שלו, אומר זה קשיים?
אולי הסבר אחר, שמדבר באמת על שוני שאינו פגם או חולשה
אלא פשוט שוני, הכולל יופי וגם קושי
יתקבל יותר על דעתו?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כדי לנטרל את הפחד הזה
כדאי לשנות את זוית הראיה:
זה מפחיד, אם רואים באוטיזם משהו שלילי,
ואז אם הילד יגלה שהמילה השלילית הזאת קשורה אליו, זה עלול לפגוע בו.
מציעה לך להקשיב לנערה הא"סית (=אשת ספקטרום) הזאת:
https://www.youtube.com/watch?v=wi7jXcGCrC0
&nbsp
והנה היא כעבור כמה שנים:
&nbsp
https://www.ted.com/talks/rosie_king_how_autism_freed_me_to_be_myself
&nbsp
מזוית הראיה הזאת זה כבר פחות מפחיד, נכון?

&nbsp
במוקדם או במאוחר בנך ייחשף למונח "הספקטרום האוטיסטי" ולקשר שלו אליו.
אולי כדאי שזה יהיה דרכך ועם המסר הזה של רוזי.
&nbsp
לגבי איך מתנהלת כתת תקשורת- הכתה מונה בעקרון 5-8 תלמידים
(במקרים יוצאים מן הכלל יתכן גם 4 או 9).
הצוות מונה בד"כ מחנכת, מורה נוספת, סייעות כתתיות
וצוות פארא-רפואי (מרב"ע, קת"ש, מטפלת רגשית).
מלבד המורות של הכתה, גם המורות המקצועיות של השכבה מלמדות בכתה.
כל תלמיד יכול להשתלב בשיעורים של כתה מקבילה, רגילה,
בהתאם למה שההורים והצוות חושבים שנכון לו.
זה יכול להיות מבכלל לא עד כשליש משעות הלימוד.
זה יכול להיות בכל מקצוע שהוא,
בד"כ בוחרים במקצוע/ות שהתלמיד חזק בו/בהם.
לרוב מלוה אותו אשת צוות לשילוב.
תלמידי הכתה משתתפים בפעילויות שכבתיות (טיולים, מסיבות וכד')
ככל שאר תלמידי השכבה.
יש יום לימודים ארוך- לרוב השעות המאוחרות מוקדשות לפארא-רפואי.
&nbsp
זה בעקרון, באופן כללי.
כמובן שבכל כתה ספציפית הדברים מתנהלים קצת אחרת,
בהתאם לאנשים שמנהלים את העניינים.
&nbsp
אם יש לך שאלות נוספות, מוזמנת לשאול

&nbsp
 
למעלה