החיפוש הייחודי של Gרר

החתולית

New member
לתת אוכל לנכדים הסטודנטים זו מצווה

אחרת הם אוכלים זבל. הם מבקשים גם אחרי ארוחות שישי לקחת אוכל הביתה. ככה זה כשההורים גרים רחוק בצפון או בדרום, והסבתא גרה במרכז.
&nbsp
מפריעה לי הזבלת כמויות של אוכל טרי וטוב. שוב, אילו הייתי מגיעה למטבח בזמן, הייתי לוקחת את כל הסלטים הביתה או מוצאת מישהו או מישהי לתרום להם.
 

HEYלו

New member
הבעיה עם כמויות קטנות

היא שלא כל כך אפשר לתרום אותן לעמותות וגופים דומים.
בפייסבוק יש קבוצות שיתוף אוכל בפריסה ארצית בהן אפשר לשתף עודפי אוכל למסירה לאנשים פרטיים מהשכונה/העיר.
שיתוף אוכל הרצליה, שיתוף אוכל חיפה, יש לנו אוכל (קבוצה תלאביבית) ועוד. הן חלק ממגמה חברתית מבורכת של צמצום בזבוז מזון.
 

foofoo77

New member
הכמויות שם לא סבירות

היתה תקופה שגרתי אצלה בפעם הראשונה שנטשתי את אילת לטובת המרכז. היא הולכת לשוק קונה 2 קילו אפרסק, 2 קילו ענבים, 3 קילו תפוחים ועוד ועוד ועוד. כל יום אכלתי 2-3 פירות ובסוף השבוע היתה זורקת וקונה חדש. היא לא מפנימה שצריך לקנות 3-4 יחידות או פחות אפילו כשחיים לבד.
אבא שלי גם כן, ארון היבשים בבית מתפוצץ קבוע. אני מבינה את הפחדים והזכרונות של ילדות רעבה, אבל הם מעל גיל 70 ובאמת שאין צורך להשתולל עם הקניות וזריקת האוכל. את אבא שלי גמלתי מקניית ירקות ופירות בערימות והוא למד לקנות לפי הצרכים שלו. אצלה עדיין לא והיא זורקת המון אוכל. אני לפעמים לוקחת קצת סלטים וכאלה לאכול למחרת היום. אבל לרוב זה הולך לפח.
 

foofoo77

New member
השבת הודעתי לשיחיה והגמד שאני לא מבשלת משהו מסובך

ולכן שישי בערב היה רביולי גבינה וטורטליני פטריות ברוטב שמנת.
שניה אחרי שסיימתי לעשות את זה בשלוש דקות התחלתי להכין קרואסונים מאפס (יום כיפור מתקרב, געגועים קשים לאמא והרבה חמאה מתכון בטוח לקרואסונים).
יצאו מושלמים אבל זה פשוט לא מה שקבעתי לעצמי. לכן ברביעי לא אבשל!!!

 

foofoo77

New member
הפסטות קנויות

אבל אני כן מכינה פסטות מאפס ויש לי מוקפא בפריזר מחגיגות היומולדת שלי (האבסתי את כל החברים שלי עד תום).
הקרואסונים זו הרוח של אמא שלי שנכנסת בי כל חג וגורמת לי לעשות דברים שהיא אהבה לעשות כשהיתה בחיים. אין לי דרך להסביר את זה. אני תשושה, יש כאן קטנצ׳יק בן 3.5 חודשים, בית ספר צומח שמצריך ממני עבודה רבה ואיכשהו אני מוצאת את עצמי עושה את הדברים האלה.
יחד עם זאת, הזכרון של יום כיפור עם הקרואסונים שאמא שלי היתה מכינה (שלי תמיד עגולים כי לא אהבתי שוקולד למריחה או צמקאו וגם היום לא אוכלת קרואסון עם שוקולד) יעבור עכשיו לילדים שלי. ההתרפקות על זה בחמש השנים האחרונות מאז שהיא איננה, עושה לי טוב.
מקווה שאני מצליחה להסביר את עצמי כי יש כאן דמעות מחוייכות.
 

gastro101

New member
פחות, יחסית


בשבת שלפני , ארחנו את הבן והנכדים - קניתי רביולי משני סוגי מילוי בפסטה דלה קזה- אגסים ורוקפור שהיו מעולים להן הכנתי רוטב שמנת פטריות ומילוי גבינת עיזים שהיה אנמי משהוא אבל רוטב עגבניות חמאה מרווה השביח אותו, יחד עם פשטידת בניצה שקניתי שם וסלט ירקות -סגרנו ארוחה ועוד נשאר

ערב חג, לפי המסורת אצל חברתי הטובה, קהל של צמחונים וטבעונים , הכנתי קיש רוקפור ואגסים שהיה לי פחות טעים מהצפוי- כנראה לא מספיק רוקפור , קציצות עדשים טבעןוניות ברוטב עגבניות - זכו לתשואות, סלט גזר. עוגת דבש, עוגת פרג ובראוניס. היו עוד המון מאכלים שהכינו אחיה ובתה של בעלת הבית - שמחה שדשאר לה לארוחת המחר

ערב חג שני התכנסו אצלנו הילדים (והנכדים) לטובת הטבעונית שבחבורה- ארוחה הודית- קניתי קציצות בנוסח חריימה אצל "מאמא לינה" בפלורנטין - הסועדים אהבו מאד , פשטידת תפוחי אדמה הודית . לזה הוספתי תבשיל עשיר של ירקות עם שעועית אזוקי , קצת עדשים כתומות להסמכה , ברוטב עגבניות מתובל בעוז -יצא טעים מאד ונשארה כמות מכובדת שנלקחה . אורז. סלט גזר, סלט ירקות וסלט פאפאיה ירוקה . לקינוח העוגה הקבועה של שכבות ביסקוויטים וקרמים -לשמחתי ,בקינוחים ,לטבעונית אין אג'נדה.שתינו בירה 8:8 של ג'יימס

חג שני- הייתי מותשת אחרי ארוח נכדים 3 ימים- לחמניה עם סלמון כבוש שנקנה אצל יום טוב לפני החג ושאריות רביולי לצמחוני.
 
אנחנו אכלנו את הארוחה הגרועה ביותר

שזכורה לי מזה זמן רב (רק במלכודות תיירים בחו"ל זכור לי שהיינו בארוחות גרועות במידה דומה) בפרנג'ליקו בר יגור. ככל הנראה הטבח חדש (?) או משהו כזה, אבל בכל מקרה האוכל היה בלתי אכיל (במיוחד כל הבשר - אני החזרתי את המנה שלי, אבל בעלי אכל את שלו, שהייתה עם רוטב אז הרגישו פחות כמה הבשר איום, וגם את הכנפיים - ששוב, לטעמי היו בלתי אכילות, ואני אוהבת כנפיים בד"כ), אחת המנות לא יצאה כי הוא לא יודע להכין אותה (?) ובשורה התחתונה הרגשנו בני מזל לצאת משם בחיים.
בחג עצמו אכלנו אצל חמותי שהכינה שלל מנות אבל אני התמלאתי עוד לפני המנה העיקרית, אז לא אכלתי אותה (אבל ממילא היא הייתה טלה ואני משתדלת לא לאכול טלה). אכלתי סלמון, סלט אורז בר, מין פשטידה של תפוחי אדמה ובטטות, גיבעץ', ותפוח עץ/רימון/תמר בהתחלה. לקינוח הייתה בין היתר עוגת דבש שאני הכנתי
(וגם פירות, מוס שוקולד משובח למילוי של מין גביעי גלידה קטנים כאלה, כדי לשעשע את הילדים קצת, ועוגת פירות).
יום למחרת קיבלתי מבעלי משלוח של סלופי ג'ו מרובן בחיפה, שהיה לא רע (אם כי שונה מסלופי ג'ו שאני מכירה - יותר כמו המבורגר מפורק, ובעלי אמר שכך בערך הם מתארים אותו שם), למעט העובדה שאני לא אוהבת בצל מטוגן (בצל פריך לא מפריע לי, אבל לא הסוג המטוגן הרך) בסנדביצ'ים של בקר (אבל זה שגעון שלי, ולאחרים זה לרוב לא מפריע).
 

החתולית

New member
פרנג'ליקו היא רשת

לא זוכרת דיווחים טובים על סניפים שלה.

סלופי ג'ו הוא סוג של המבורגר מפורק, עם המון רוטב. אחת המנות הכי מרושלות ומנחמות שאני מכירה
 
אני יודעת שפרנג'ליקו היא רשת.

יש לנו סניף בשכונה, והוא דווקא טוב מאוד. אבל פה לא היה סתם לא טוב - היה מזעזע!

ואני יודעת גם מה זה סלופי ג'ו, ואכלתי את זה לא מעט פעמים. זה לא היה מאוד דומה. למשל לא היה ממש רוטב, ואפילו הבשר היה שונה מהרגיל. זה היה המבורגר מפורק עם בצל מטוגן, וזהו פחות או יותר. עדיין טעים - אבל לא ממש סלופי ג'ו.
 
הציעו לי חברי הפורום לאכול צלעות

אצל חאג' כחיל, אז לידיעתכם אין לו צלעות, יש שם שווארמה חומוס ועוד אבל לא צלעות, קרוב לשם יש את אבו חלווה, יש לו צלעות, לאחר שהתישבנו שם והזמנו מנה של צלעות, בעלי לא אוכל בשר, הניחו לנו צלחות עם סלטים על השולחן כאשר במידית החזרתי להם 4 צלחות כי אני מאוד בררנית בסלטים אז המלצר אמר לנו שנצטרך לשלם עוד 30 ש''ח בגלל שמזמינים רק מנת בשר אחד, לאחר שהסברתי לו שאני ביקשתי שיחזירו את החלק הגדול של הסלטים ואין שום סיבה לשלם על מה שלא אוכלים הוא הסביר לי שככה זה עובד אצלהם, קמנו ללכת כי זה לא לעניין לשלם על מנת צלעות 170 ש''ח, בדרכנו החוצה שאל אותנו בעל המסעדה אם נהנינו, אמרנו לו שלא אכלנו, שאל למה? הסברתי לו שבעלי לא אוכל בשר ואני לא אוכלת סלטים ושרצינו רק מנת צלעות חומוס חמוצים ובירות,
אמר לנו בואו איתי תחזרו למקום ואני מזמין אתכם לארוחה על חשבוני אל תשלמו ותקחו מה שאתם רוצים אני לא מרשה לצאת מהמסעדה שלי בלי לאכול, כמעט בכיתי מרוב התרגשות לדבריו של בעל המקום, חזרנו והתישבנו, הזמנו מנת צלעות, מנת חומוס צ'יפס חמוצים כמובן שהגיעו פיתות שנאפות במקום חמות וטעימות ובירות שחורות כי המוסלמים לא מוכרים בירות לבנות, כל רגע הוא ניגש ושאל אם הכל בסדר, בסוף הארוחה ניגש איתנו לקופה ואמר להם כמה לקחת מאיתנו אמר אהלן וסהלן ותבואו עוד פעם, הבטחנו לבוא.
 

אספרסו2

New member
מזכיר את התנהגות התיירים הישראלים בחו"ל

והסיבה שמישראלים תמיד גובים יותר,כי הם מסבסדים את הנזק שבני עמם עושים.
כך גם במסעדות בארץ.
הן יקרות כי צריך לסבסד את כל המפונקים בגרוש שמתלוננים כל הזמן ואוכלים בחינם.
 
אספרסו2 שילמנו לא אכלנו בחינם

אבל שילמנו בשביל מה שאכלנו ולא בשביל מה שלא אכלנו, יש פה ועם הפה מדברים ולא רק אוכלים.

ואת מה את לא ישראלית?
 

החתולית

New member
את בטוחה שהייתם במסעדה בכיכר השעון?

לפי הקרבה לאבו חילווה, אני חושבת שהייתם בשיפודיה של חאג' כחיל ולא במסעדה.
&nbsp
בכל מקרה התנהלות מעוררת כבוד של בעל המסעדה.
 
בכיכר השעון, מול מסעדת חאג' כחיל, יש גם שווארמייה שלהם.

אולי לשם נכנסו למרות שאת צודקת שזה לא קרוב לאבו חילווה...עם זאת, בשיפודייה שלהם, זאת שבאמצע הדרך, לא סביר שתהיה רק שווארמה.
 
לא היינו בכיכר השעון היינו

ביפו מה שנקרה פעם גן-תמר

ושילמנו לא קיבלנו כלום בחינם אבל לא שילמנו על מה שלא אכלנו, שילמנו רק על מה שאכלנו והתגובה מיועדת לזו שלא מבינה ולא מפרגנת שיש פה ועם הפה לא רק אוכלים אלא גם מדברים ומסבירים.
 

החתולית

New member
עכשיו אני מבינה למה לא היו צלעות

כששאלת המלצתי על המסעדה בכיכר השעון, שבתפריט שלה יש צלעות טלה. אתם הגעתם לשיפודיה שבה התפריט שונה לגמרי.
 
למעלה