לונדון לונדון לונדון- האיטלקית של ג'יימי אוליבר

foofoo77

New member
לונדון לונדון לונדון- האיטלקית של ג'יימי אוליבר

בשבוע שעבר שיחיה ואנוכי נטשנו את גמד הבית בידיו המפנקות של אבי (אכל רק שניצלים ובריושים למשך שלושה ימים ולא התעקש איתו על מקלחת, נתן לו יום חופשה ושכח אותו יום אחד בבית הספר.הילד בחיים, אנחנו נהנינו אפשר להגדיר את הטיול כהצלחה מסחררת).
בכל אופן תסלחו לי שאין תמונות אני פשוט עצלנית מכדי להעביר מהפלאפון למחשב אבל היה מוצלח קולינרית.
נתחיל מהאיטלקית של ג'יימי אוליבר בקובנט גארדנס. הייתי בטוחה שלפי ההייפ סביב המסעדה תהיה מפוצצת ולא נמצא מקום בצהרים. הגענו סביב שעה 13:00 המסעדה היתה חצי מלאה וישר הושיבו אותנו.
הזמנו לחם שום להתחלה שהגיע שומי כהלכה עם גבינה בקטנה מעל מאוד נהנינו.
הוא לקח לעיקרית לזניה זנב שור עם בשמל ורוטב עגבניות. לזניה עשויה כהלכה, מנה יפה ומאוד נהנה ממנה.
אני לקחתי פסטה עם עגבניות תמר קלופות וריקוטה. המנה הגיעה קרה, הוחלפה מייד ועדיין הגיעה חמימה (כנראה שהיא לא אמורה להיות חמה לגמרי) היתה טעימה מאוד.
לקינוח חלקנו פנקוטה עם שבבי שוקולד ודובדבני אמרנה על חשבון הבית (פיצוי על המנה הקרה).
בסה"כ ארוחה חביבה ונעימה לצהרים.
 

foofoo77

New member
OH STAKE

בערב הראשון הגענו רצוצים למלון, הפעם המפות התעללו בי קשות ולקחו אותנו לסיבוב ארוך מהטיוב למלון ולכן בחרנו מסעדה ממפות (גם הלא יוצלחים בקבלה לא יודעים להמליץ על מסעדות טובות והיו טונות בסביבה). בחנתי את הדירוג ואמרתי יאללה.
המסעדה היתה 200 מטר מהמלון ונבחרה בעיקר בגלל המיקום שלה.
למסעדה יש תפריט חלאל למקרה שמישהו מעוניין (המסעדה בקנסינגטון לא זוכרת את הרחוב המדוייק).
שיחיה לקח סטייק, הסטייק הגיע רייר לגמרי על אבן חמה ופשוט חותכים את הסטייק ומבשלים אותו בצורה עצמאית עם צ'יפס בטטה. הסטייק היה טוב והצ'יפס חביב.
אני לקחתי צלעות כבש עם טימין ופירה. בפועל הצלעות היו מפוצצות ברוזמרין ולא מספיק מבושלות (יותר לכיוון הרייר מאשר מדיום) אז הוספתי להן מעט בישול על האבן של שיחיה. הפירה היה סתמי.
ויתרנו על הקינוחים וחזרנו למלון להתרסק לישון.
 

foofoo77

New member
ארוחות בוקר

בכל בוקר ליד הטיוב עצרנו בבית קפה אחר. פעמיים עצרנו בקפה לונדוני מסורתי ונהנינו מתה ומאפים רגילים. בפעם הראשונה לקחתי צנימים עם חמאה וריבות, היו שם 4 סוגי ריבות ודבש. מאוד חביב. התה היה מצויין.
&nbsp
בוקר נוסף עצרנו ברשת פטיסרי צרפתית שקוראים לה פול (כולם בריטים אל דאגה), התפריט בצרפתית. היה חביב מאוד שהתלבטתי עם שיחיה בעברית, דיברתי עם הבחור שסידר את המגש באנגלית וקראתי תפריט צרפתי. המאפים היו מעולים, שוקו חם לשיחיה. הבקרים האלה היו רגועים וכיפיים לפני שיצאנו לשרוף את העיר.
 

החתולית

New member
פול רשת חביבה

והקפה שלהם בין הסבירים שאפשר למצוא ברשתות בלונדון.
 

foofoo77

New member
MAZE BY GORDON RAMSAY

נאמנים למסורת הלכנו לאכול במסעדה של גורדון.
היות ושיחיה לא אוכל דברים שבאו מהים או חזיר, או משהו מוזר אני נאלצת לבחור מסעדות שבהן יש לו מבחר סביר לאכול ממנו וגם אני יכולה לבחור גם כן משהו שונה ומעניין. הפעם התאימו סטייקים.
הזמנתי מראש מקום, איחרנו בחצי שעה והגענו למסעדה ריקה. הייתי בטוחה שסגור אבל המנהל הסביר לי שהאיזור שבה המסעדה יושבת הוא מגורים בעיקר ובצהרים יש בין 4 ל 10 שולחנות והעומס מגיע בערב.
לשולחן הוגש לחם מחמצת עם חמאה טעימה מאוד.
מנות ראשונות: שיחיה לקח את העוף פופקורן שהגיע עם רוטב אסיאתי קצת חזק. אבל המנה נאכלה עד תום.
אני לקחתי אבוקדו מרוסק, הגיעה קערית אבוקדו מעולה עם צ'יפס בטטה דק דק דק פשוט טעים וכיף.
לעיקרית לקחנו סטייקים דווקא הפעם בשר בריטי, אנחנו מכירים את ה USDA וכמובן הישראלי המצויין אמרנו שננסה את הבשר הבריטי. שנינו לקחנו אנטרקוט אני לקחתי עם צ'יפס מבושל שלוש פעמים והוא עם טבעות בצל.
הצ'יפס הגיע עבה וחתוך ביד, קראנצ'י בחוץ ורך מבפנים. ביחד עם קטשופ חריף ומיונז, הבשר היה ממש מעולה עשוי בול מדיום לכל אורכו בלי הבדלי בישול שלפעמים קורים בכל מיני מקומות.
שיחיה היה מבסוט מהסטייק והטבעות בצל שלו.
90 פאונד כולל שירות של 12.5% כמקובל באנגליה.
 

החתולית

New member
יש בקר בריטי מצויין

כזה שגדל חופשי ומקבל הרבה כבוד מהמגדלים.
&nbsp
מוזר שהיה ריק. אכלנו לפני כמה שנים צהריים במייז גריל שנמצאת דלת מול מייז, והיא היתה מלאה עד אפס מקום.
 

foofoo77

New member
גם אני הרמתי גבה אבל היה מצויין

וידענו שהבשר לא יהיה פחות ממשובח.
המגניב בסיפור היה שהטבח אירי, המנהל איטלקי והמלצר ספרדי. בריטי אחד לא ראינו שם.
בכלל לונדון היא כור היתוך מעניין של תושבים.
 

החתולית

New member
בלונדון של היום כמעט ואין צוותי שירות בריטים

במלון בו שהינו בשנה שעברה, רק הקונסיירז'ים המבוגרים (בני מעל 60) היו אנשים שאנגלית היא שפת אמם.
 

foofoo77

New member
והארוחה שהכי פחות נהנינו בה..

הלכנו לראות את בית הכלבו הארודס (הקישוטים שם מהממים). ביציאה חיפשנו מסעדה קרובה והיה קפוא אז הלכנו למסעדה בערך שני רחובות מהארודס עם המלצה של מפות למסעדה שקוראים לה ג'ובאני.
הושיבו אותנו, אני ישבתי ליד עציץ גדול שכל תזוזה של היד שלי תלשה לו עוד עלה (עולב של עציץ במסעדה מאוד צפופה), שולחנות קטנים שיש עליהם גם עריכה לארוחה של 3 מנות וכוסות, עציץ ונרות. בקיצור כל הזמן המלצרים מתעסקים בלהזיז את העציצים ולהנדס את השולחנות לאנשים. הבעלים/מנהל מתרוצץ במסעדה כמו תרנגולת ערופת ראש וצועק באיטלקית/אנגלית מתובלת באיטלקית.
חיכינו המון זמן למנות שלנו (משהו כמו 40 דקות). המסעדה היתה מפוצצת וכל הזמן הזיזו אנשים משולחן לשולחן.
בכל אופן כל זה לא היה משנה אם האוכל היה מצויין כמו שהיה בביקורות.
שיחיה (כמובן) אכל לזניה של זנב שור, הוא טוען שהיתה נחמדה מאוד.
אני ביקשתי פסטה ברוטב עגבניות ושמנת עם לובסטר. לא הייתי מוכנה למה שהוגש לי לצלחת. קיבלתי סוג של פטוצ'יני (החלק הזה היה טעים) ששכב על חצי לובסטר עם השריון , מחושים, רגלים וכל השבנג. עכשיו מעולם לא התעסקתי בשריונות של לובסטרים הלובסטרים היחידים שאכלתי היו במול ים ז"ל והגיעו קלופים אבל הפסטה שכבה על כל הקטסרופה הזאת עם המחושים וחתיכות שריון בכל ביס (בערך). הבשר של הלובסטר היה צמיגי ובושל יתר על המידה ממש בלתי אכיל.
המלצרית שמה לב שאני לא אוכלת כי באמת שלא היה נעים עם כל השריון והבלגן הזה (הסתכלתי מסביבי אף אחד לא הזמין את המנה הזו) ושאלה אותי למה אמרתי שהלובסטר לא לטעמי. חוייבנו במחיר של חצי מנה.
שילמנו 45 פאונד וברחנו לכיוון המלון.
 
למעלה