פומו- בשביל זה פתחתם מסעדה?

oreldi

New member
פומו- בשביל זה פתחתם מסעדה?

חג שני של סוכות היינו בהרכב משפחתי בפומו. את העיצוב הגרנדיוזי אי אפשר לפספס- חלונות ענק , מטבח פתוח, טאבון ענקי בצידו, ואינספור פריטי עיצוב מיוחדים. למרות כל הבלגן הזה לכאורה בעיצוב, בסופו של דבר זה משתלב יפה (זה לא קוואטרו של אביב משה). הרבה מאוד כסף שפכו פה על העיצוב וזה ניכר.
מה שכן, וזה יש לציין לזכותם- המסעדה מרווחת. לא דחפו כאן שולחנות עד להתפקע. כבר נקודת זכות למסעדה.

הראשונות כללו:

דלעת צלויה (46 שקל) - 3 חתיכות לא גדולות של דלעת הגיעו על צלחת מלבנית מאורכת. איזה יופי של צילחות עשו פה כדי שהמנה תראה גדולה. בפועל, מעט מדי דלעת בהרבה יותר מדי כסף.
בנוסף כללה המנה גבינת בושה, פרמזן, שמ"ז ועוד כמה דברים. לקחתי ביס אחד מהדלעת, מהגבינת בושה והשמן זית. כל מה שהרגשתי זה את גבינת הבושה שהשתלטה באגרסיביות על הטעמים. בביס השני כבר לקחתי רק מהדלעת, זה היה בסדר. אתם יודעים, דלעת. כל מה שמסביב לא באמת שדרג את טעמה מעבר לסתם דלעת אפויה רגילה.

פיצה פטריות ו-4 גבינות (69 שקל) הפיצה היתה גדולה יחסית. הטופינג היה מוצלח, וכלל כמות נדיבה של פטריות ושל הגבינות. אבל הבצק היה בעייתי – בצק צמיגי, לא מוצלח ולא טעים. איפה זה ואיפה הבצק של הפיצה באיטליאנו דלה קוסטה.

העיקריות כללו:
פסטה ארביאטה- היתה טובה למי שאכל אותה (לא טעמתי)

פילה בקר (142 שקל)– האישה הזמינה את המנה. הנתח הוזמן במידת עשיה מדיום. בפועל כשהיא חתכה מיד ראיתי שיש מעט אדום במרכז והשאר מסביב אפור, מדיום וול בקיצור. היא טעמה ואחרי כמה ביסים שראיתי שהיא לא מי יודע מה נהנית. אמרתי לה שתחזיר אבל היא לא רצתה. לקחתי ביס אחד שהיה לו כצפוי טעם של גומי.

אני הזמנתי טורטליני לחי עגל (74 שקל) מנה נדיבה של 11-12 טורטליני. קמצנות זו לא הבעיה פה, המנות נדיבות. אבל גם פה המנה שקעה בבינוניות הכללית שאפפה את המסעדה- בצק טוב ומלית בשר מחיתית שהרגישה כמו גרבר ובלי יותר מדי טעם. ושוב, לא יכולתי שלא לחשוב מה היד של חמודי מאיטליאנו דלה קוסטה היתה עושה עם אותם חומרי גלם בדיוק.

לקינוח חלקנו טירמיסו שהיה טעים, היה חסר לי טעם אלכוהולי אבל מעבר לזה לא היו בעיות מיוחדות בעוגה והיא היתה מוצלחת.

הדיווח הזה נכתב לפני הביקורת של אבי אפרתי מהשבוע ולא יכולתי שלא לראות את קווי הדמיון לארוחה ולביקורת שלו. אילו השף או הבעלים בטעות קוראים כאן- הנה פניה אליהם- בשביל זה פתחתם מסעדה? בשביל זה השקעתם ים של כסף? בשביל הבינוניות הזו? כי ממילא לרוב הישראלים לא אכפת מה הם אוכלים אלא רק רוצים מנות ענקיות ולא לשלם יותר מדי? בשביל להגיש קנקן יפה שמה שיש בו כבר לא משנה? מתי זה קרה שהפכתם לכל כך לא מקצועיים וחסרי תשוקה?

אה, כמעט שכחתי...קודם הייתי מציע לכם להתחיל בלהדריך את המלצריות שלכם (לפחות את זו ששירתה אותנו) שלא כל מילה שנייה שלה תהיה מהמםםםםםםםםםםם. מודה, זה הוציא אותי מדעתי. ואם אפשר וזה לא קשה מדי, אז גם לתדרך אותה לפנות את הצלחות של העיקריות כשהן ריקות ולא לתת להן לנוח חצי שעה על השולחן.

כמה עצוב שמסעדה כזו באה לעולם. כמה עצוב שזו הקולינריה בישראל 2017.
 

החתולית

New member
ארוחה קצת עצובה

אכן השקיעו הרבה כסף בעיצוב, אבל ממה שאתה כותב, שכחו להשקיע בדברים החשובים באמת.
 

Gרר

New member
וזה לצערי מה שכתבתי בדיון על "סוף עידן מסעדות העילית"

הסכומים שנזרקים על עיצוב חסרי כל פרופורציה. אני מקווה שהמסעדנים יתחילו להבין שבעידן הנוכחי בלתי אפשרי להחזיר השקעות מטורפות כאלה ולכן עדיף להקים משהו קצת פחות נוצץ ולהשקיע במה שבסופו של דבר מביא את האנשים: אוכל טעים ושירות טוב.
 

oreldi

New member
Gרר, לצערי נראה שמה שמביא הרבה סועדים

זו דווקא אריזה נוצצת ואוכל משובט שאינו מתוחכם מדי כך שידבר לכולם.
פומו, למרות הדיווח השלילי שלי, אינה מסעדה גרועה והאוכל בה אינו בלתי אכיל, הוא סתמי כזה שאתה שוכח אחרי רגע מה אכלת, אבל לדעתי, אוכל כזה יספק את מרבית הסועדים.
 
זה כמעט כאילו שמסעדות הם עסקים...

השורה התחתונה שלך מסכמת הכל וגם עונה על השאלה שאתה עצמך שאלת.
זה אולי לא מקום שמעניין במיוחד את אנשי פורום זה, אבל כנראה לא לשם כיוונו מלכתחילה.
אגב לי היתה חוויה די חיובית במקום, והפסטה שלהם מאוד מצאה חן בעיני.בסה"כ באותה רמה כמו למשל מגזינו - מקום לצאת אליו ולסגור ערב במחיר הוגן.
 

החתולית

New member
מסעדה יכולה להרוויח כסף ולהגיש אוכל טוב

בסך הכל, התחושה היא שאילו בפומו היו מקפידים קצת יותר במטבח, ומשקיעים בהכשרת צוות הפלור, החוויה של אוראל היתה אחרת.
 

oreldi

New member
צריך להבדיל בין שני דברים

1. מסעדה עם אוכל פשוט, טעים ובמחיר הוגן שמבוצע היטב- מסעדות כאלה אני מאוד אוהב, אפשר לציין בז'אנר הזה את קפה נואר, קופי בר, אובן קובן, האחים ואחרות.
2. מסעדה עם אוכל פשוט במחיר הוגן אבל מבוצע רע- לכאן שייכת פומו. החפיפניקיות, החוסר הקפדה, זה מה שהפריע לי בארוחה והפך אותה ללא טובה ולא העובדה שהאוכל עצמו אינו מתוחכם במיוחד
 
האמת שמקריאה חוזרת נראה שהיה לך חוויה לא מוצלחת כלל

וזה אכן לא מוצדק (מבחינת המסעדה, כלומר). הושפעתי קצת מהביקורת של של אפרתי כנראה שלטעמי הגיע עם ציפיות מוגזמות.
 
למעלה