סופשבוע בצפון

inבאלי

New member
סופשבוע בצפון

בסופש האחרון של חודש יוני, שהיה גם הראשון של חודש יולי, נסענו הדוק ואני לצפון לשני לילות להתאוורר מעט ולהנות מהכנרת. אכלנו בשלושה מקומות: טאנטי באצ'י בטבעון, הדקס בטבריה ומושבוצ במושב רמות.
 

inבאלי

New member
יופי של ארוחה בטאנטי באצ'י בטבעון

המון זמן שאני רוצה להגיע למסעדה הזו שכה רבים הללו אותה וקשרו לה כתרים. כשיצאנו בצהרי יום חמישי מהמרכז צפונה חשבנו שכדאי לעצור ולאכול בדרך לכנרת, ואני החלטתי על המסעדה בטבעון. הדוק לא כל כך הבין לאן אני מובילה אותו בין רחובותיה של טבעון(למעשה הווייז הוא זה שהוביל אותנו) ואיזו מסעדה מצדיקה את הסטייה הקלה מהנתיב שלנו לנסיעה ברחובות טבעון...

מהדרך צלצלנו והזמנו שולחן וכשהגענו בסביבות ארבע גילינו שהיו עוד סועדים מלבדנו במסעדה. שמחתי לראות שגם בשעה "מתה "כזו ישנם שולחנות נוספים מאויישים.

קיבלנו את התפריט ואת רשימת המנות המיוחדות לאותו היום, ולרגע הרגשנו כמו ילדים שנקלעו לחנות עצועים ואינם יכולים להחליט באיזה צעצוע לבחור, שכן כל המנות קרצו לנו והתלבטנו ארוכות במה לבחור.


בסופו של דבר חלקנו שלוש מנות -

הראשונה, סלט פלפלים שהיה סלט ירוק עם פלפלים קלויים, גבינת פטה, זיתי קלמטה ושקדים קלויים. כל המרכיבים הללו נהנו מרוטב מצויין והתחברו יחד לסלט כיפי וטעים מאד שחיסלנו במהירות. מסוג הסלטים שמוכיחים שמרכיבים איכותיים של סלט מבטיחים בדרך כלל תוצאה מוצלחת. 36ש"ח.

השניה, פיצה סופריטה עם רוטב עגבניות, ממרח שום אפוי, פרוסות חצילים, מוצרלה ואורגנו. בצק הפיצה היה דק וקריספי מאד. ללא ספק מדובר באחד מבצקי הפיצה הטובים שאכלנו לאחרונה. למרות שבאופן כללי אהבנו את הפיצה, לדעתי פרוסות החצילים כתוספת מעל היו פחות מוצלחות והייתי שמחה לתוספת אחרת מעל. בכלל, הייתי רוצה מאד לנסות פיצות אחרות שלהם. יש לי הרגשה שהפיצות האחרות יקלעו יותר לטעמי, למרות שגם את זו כאמור אהבנו. 74ש"ח.

השלישית, רביולי ארטישוק קלוי מוקפץ עם שמן זית ופטרוזיליה. מנה פשוטה וטעימה, כמו שאוכל איטלקי פשוט וטוב צריך להיות. המילוי היה מורגש בכל ביס והכמות היתה נדיבה מאד. יופי של רביולי. 69ש"ח.

לקינוח חלקנו טארט אגסים ושקדים שהיה נפלא: בצק טארט עשוי כהלכה ומילוי שהמילה היחידה לתארו היא – נהדר! לצידו הזמנו כדור גלידת וניל שהיתה לא במיטבה והזכירה גלידות מהסוג הזול. אולי היתה תקלה נקודתית באיחסונה במקפיא, איני יודעת. הטארט עלה 36ש"ח וכדור הגלידה 14 ש"ח, תימחור גבוה מדי לסוג כזה של קינוח, במיוחד שהגלידה איכזבה.

הדוק שתה כוס יין אדום(לפי החשבון קוט דה רון) 38ש"ח, וגם מקיאטו כפול, 12ש"ח.
שתינו גם מים רגילים שהיו לא טעימים


השירות היה בסדר גמור.

השורה התחתונה שלנו היא שלמרות ההערות, בהחלט נהננו. הדוק ממש התלהב מהמסעדה ונחזור באחת הגיחות הבאות שלנו צפונה לנסות מנות אחרות.







 

החתולית

New member
הטארט הזה נפלא לטעמי

עשוי בדיוק כמו שצריך. את חושבת שתמחור של 36 ש"ח הוא יקר? לדעתי מהקינוחים הזולים שנתקלתי בהם במסעדות.
 

inבאלי

New member
אני הסתכלתי על הקינוח כולו

כלומר - טארט עם כדור גלידה לא מוצלחת ב-50ש"ח זה לא זול בעיני.
הטארט עצמו באמת היה מצויין והמחיר שלו לבד סביר מאד.
 

pix37

New member
הגלידה שם היא נקודת תורפה - מאז ההתחלה

הם מתעקשים להכין אותה בעצמם והיא פשוט לא יוצאת טוב מספיק יחסית לשאר הסטנדרטים של המסעדה.

אנימעדיף את קינוח המרק פירות שלהם עם קרם מסקרפונה
קינוח לא שגרתי - עם טעמים מורכבים ומוצלח מאוד
 

inבאלי

New member
אוכל בינוני ושירות גרוע במיוחד בדקס בטבריה

אחרי שבשעות השקיעה טבלנו רגלינו במי הכנרת החלטנו ספונטנית לנסוע לטבריה, עיר בה שנינו לא היינו המון שנים. לצערנו, הסתובבנו קצת בטיילת וגילינו מהר מאד שמסתבר שלא הפסדנו כלום....
היה כבר יחסית מאוחר וחיפשנו מקום לאכול ארוחה קלה. בתמימותנו הרבה נכנסנו למלון הסקוטי ושאלנו אם יש להם לובי או בית קפה בהם ניתן לסעוד ונענינו בשלילה. בסופו של דבר מצאנו את עצמנו במקום שנקרא הדקס.

מדובר במסעדת גריל כשרה ששוכנת על דק גדול מאד. בפתחה נמצא טאבון ענק ובליבה בר. כשנכנסנו בסביבות תשע וחצי המסעדה היתה בתפוסה נמוכה והיו שולחנות ספורים מאויישים, חלקם עם תיירים וחלקם עם ישראלים.

אף אחד לא ניגש אלינו כשנכנסנו ולכן עצמאית בחרנו שולחן והתיישבנו. למרות שהיו אנשי צוות מסביב, חיכינו לא מעט זמן אבל בסוף ניגש אלינו מלצר ולקח את ההזמנה שלנו.



מכיוון שלא היינו מאד רעבים חלקנו שלוש מנות –

פוקצ'ה שהיתה הכי סתמית במובן השלילי של המילה. כשהיא היתה חמה מהטאבון עוד היה בה משהו מנחם, אבל כשקצת התקררה היא לא היתה יותר מסתם לחם שטוח ומעט תפל. המחיר היה בסביבות 30ש"ח - מוגזם לחלוטין ובטח לא מוצדק.

חומוס הזמין הדוק שמשום מה התחשק לו פתאום. ובכן, החומוס היה סביר מינוס. לא חומוס שיש משהו מיוחד לכתוב עליו, גם כאן התיאור המתאים הוא - סתמי לחלוטין, מה גם שפיזרו על חלקים ממנו כמון בכמות רבה מדי.

סלט פטריות טריות היה לעומת זאת הפתעה מוצלחת: פרוסות פטריות, בצל סגול, קשיו קלוי וזיתים ברוטב מצויין. סלט רענן מאד וטעים מאד.

את השתיה הקרה שהזמנו ביחד עם המנות קיבלנו בערך עשר דקות אחרי האוכל ואחרי שהזכרנו שאנחנו מחכים לה. חובבנות לשמה.

סיימנו לאכול וכבר היינו עייפים. ניסינו שוב ושוב לפנות לאחד המלצרים(שלנו נעלם) ולבקש חשבון אבל אף אחד לא טרח לגשת אלינו. אחרי 20 דקות הופיע פתאום המלצר ששרת אותנו והואיל להתייחס לנפנופי הידיים שלנו. ציינו בפניו שאנחנו עייפים ומחפשים אותו כבר הרבה זמן ואנחנו מבקשים לקבל את החשבון כמה שיותר מהר. לנגד עינינו המשתאות במשך עשר דקות ראינו אותו מפנה כלים משולחן אחר ועורך אותו מחדש, מביא סכו"ם לאחת העמדות, מדבר עם מלצרים אחרים וכולי. הוא עשה הכל מלבד לגשת שניה לקופה ולהביא לנו חשבון. אחרי עשר דקות(30 דקות מהרגע בו ניסינו לבקש חשבון) קמנו וצעדנו לקופה לצידה עמד מנהל. כשהתלוננו הוא שאל היכן ישבנו ובזאת סיים. לא התנצל או ניסה להסביר. הדוק שילם 138ש"ח על הארוחה המיותרת הזו והשאיר תשר במוזמן לצד הקופה. אני לקחתי את הכסף של התשר ובקול רם אמרתי שמי שמזלזל כך במתן שירות ללקוחות לא מגיע לו תשר. לא זוכרת מתי נהגתי כך, אבל הגישה של המנהל עצבנה אותי והיתה הקש ששבר גב את הגמל מבחינתי. לא הייתי מוכנה להשאיר תשר.

בקיצור, אוכל בינוני לחלוטין, מחירים בחלקם מופרכים, ושירות מהגרועים שיש.









 

החתולית

New member
התנהלות תמוהה של הצוות והמנהל

של מסעדה ותיקה בטבריה.
&nbsp
את מרשה לי להעביר להם את הדיווח שלך?
 

inבאלי

New member
התנהגות חובבנית מאד...

את יכולה להעביר להם, לי זה לא משנה כי איני רואה את עצמי שבה לשם.
 

pix37

New member
הדקס היתה מסעדה שהתחילה מצוין ואיבדה כיוון

אני לא זוכר אם בהתחלה היא היתה כשרה או לא - אבל בעבר אכלנו שם כמה ארוחות טובות מאוד

במשך השנים היא החלה להדרדר, הבינוניות של טבריה מחד, והשמרנות של הסועדים שומרי הכשרות משכו אותה למטה.

גם היום היא אופציה סבירה לעומת ההצע שסביבה - אבל היא אינה מקום שאפשר להמליץ עליו למי שמחפש חוויה קולינארית.
 

inבאלי

New member
אז היכן אוכלים בטבריה בערב?

לא מצאנו אפילו בית קפה סביר כשהסתובבנו...
 

pix37

New member
בטבריה עצמה אני לא מכיר

לדעתי עדיף לצאת מחוץ לעיר - סה"כ נסיעה קצרה לכיוון מגדל / גינוסר ולאכול באחת המסעדות שם:

א. מגדלנה
ב. אנגוס - של האחים דבח
ג. קצה הנחל.

אופציה שניה היא לסוע לכיוון צמח ולאכול שם
 

Maldini Girl

New member
טבריה די מתה בשבת

לדעתי טבריה הקטנה עדיין קיימת. לא הייתי בעצמי אבל תמיד אמרו לי שזו מסעדה טובה והיא פתוחה בשבת.
מעבר לכך- אורחות הבוקר של המלון הסקוטי טובות אך יקרות. ייתכן שיש להם גם אופציה לארוחות צהריים ואני יודעת שפעם לפחות היו אופציות לארוחות ערב יקרות מאד ונחשבות מאד.
&nbsp
באמצע שבוע אם מזדמנים לטבריה אני ממליצה על שיפודי רחמים שמחה ובניו. מסעדה לצד תחנת דלק. בשרים טובים וסלטים טובים שניתנים ברוחב לב.
&nbsp
ובסוף שבוע- ממליצה פשוט לצאת מטבריה לעמק הירדן ולנסוע ל1910 בדגניה או לרוטנברג בגשר הישנה, או לעל הנהר בקיבוץ כנרת.
&nbsp
&nbsp
 

Sanchez

Member
טבריה היא סוס מת לפחות 20 שנה...
העיר הזאת פשוט "נעלמה".
אוכלוסיה חרדית השתלטה על העיר ומאז זה בית קברות אחד גדול.
&nbsp
לפני כמה שנים הינו בצימר לא רחוק כל כך וניסינו לרדת ערב אחד לעיר עם הילדים. אחרי שיטוט של כחצי שעה כולנו הבנו שלא יצא שום חייר משם ועזבנו מהר.
 

prizman

New member
כמה נכון וכמה עצוב.

זו עיר עם פוטנציאל ענק. אבל הצליחו להשמיד אותה.
יש לי חברים עם בית נופש על אחת הגבעות סביב העיר, נראה לי שזה נקרא גבעת פוריה.
כל פעם שאני אצלם שם אנחנו לא טורחים לרדת לעיר.
לפי מה שאני קורא עכשיו גם האזור הזה מתחרד.
 

gastro101

New member
כל הכבוד שלקחת את הטיפ! תוך קריאה הרהרתי- מקווה שלא השאירו

טיפ...
לפנות שולחנות בזמן שאתם מחכים לחשבון- הוא צריך לתת לכם טיפ
 

inבאלי

New member
ארוחת בשר נהדרת במושבוצ במושב רמות

ביום שישי בערב, אחרי שנהננו יום שלם מהכנרת, עלינו למושב רמות לאכול במסעדת מושבוצ. לא תכננו מראש היכן נאכל ביום שישי בערב והיו כמה אופציות, אבל דיווח שכתבה החתולית זמן קצר לפני נסיעתנו עשה את שלו, ובבוקר שישי הצלחנו להזמין שני מקומות על הבר.

כשהגענו לא יכולנו להתעלם מהשקיעה המדהימה שנפרסה מולנו...

יום שישי בערב וכמובן שהמסעדה היתה מלאה לגמרי, עם המון משפחות לצד זוגות ואינספור אנשי צוות שמתרוצצים סביב. לפרקים ההמולה היתה רבה והאקוסטיקה לא היתה מהמצטיינות.


החלטנו, כרגיל, לחלוק שלוש מנות –

למנה ראשונה חלקנו נקניקיית צ'וריסו שמנמנה מאד מבשר בקר שהיתה מצוינת והגיעה עם נאצ'וס טעימים ושלושה מטבלים טובים : טחינה, צ'ימיצ'ורי וסלסה ורדה. בתור מי שאוהבת מאד נקניקיות, היא זכתה אצלי לציון גבוה. "החסרון" היחיד הוא שבתור מנה ראשונה היא היתה כבדה וממלאת מדי .44ש"ח.


המשכנו לשתי עיקריות –

העיקרית הראשונה היתה מנה ממיוחדי היום של ניוקי ברוטב שמנת עם חתיכות פילה. הניוקי היה לא רע, הרוטב עשיר וחתיכות הפילה היו מצויינות. בסך הכל זו היתה מנה טובה מאד אבל בדיעבד הצטערנו מעט ש"בזבזנו" מקום בקיבה על הניוקי ושלא התמקדנו במנות בשר נטו. 118ש"ח.

העיקרית השניה היתה מנת פורטר האוס: פילה וסינטה על העצם במשקל 500 גרם. ביקשנו והיא הגיעה במידת עשייה מדיום באופן מדוייק. הבשר היה מעולה! באופן טבעי החלק של הפילה הצטיין, אבל גם הסינטה היה טעים. לצד הבשר הוגשו פלחי תפוחי אדמה על קליפתם שהיו גם הם טעימים מאד. כיף לאכול מנה של בשר כזה. 159ש"ח.

מכיוון ששום קינוח לא קרץ לנו, ויתרנו על קינוחים ונסענו אחר כך לאכול גלידה במרכז הקניות בצומת צמח.

שתינו מים רגילים שהיו טעימים והגיעו עם קרח
.
בהמלצת הברמנית ששירתה אותנו הדוק שתה כוס יין של סירה רגב מיקב מאור, 36ש"ח, והיה מאושר. לדבריו, זה אחד היינות הטובים שטעם לאחרונה והוא בשמחה ירכוש בקבוקים שלו.

שירתה אותנו בעיקר ברמנית שהיתה ידידותית מאד, שלטה היטב בתפריט וידעה לענות על כל שאלה או תהייה שלנו. זו דוגמא טובה לשירות מצוין!

היה לנו טעים מאד ונעים מאד






 

החתולית

New member
שמחה שנהניתם ממושבוצ

הבשר שלהם מגיע מעדר שגדל במרעה חופשי ברמת הגולן, ומיושן במקום.
 
למעלה