ארוחת הוט פוט בבית סיני / Peking Duck House

מיכאל ג

New member
ארוחת הוט פוט בבית סיני / Peking Duck House

אתמול באנו אני וחמישה מידידי הטובים לנסות משהו די יוצא דופן - ארוחת הוט פוט סינית במסעדה שאז נקראה "פקינג דאק האוס" וכיום נוספה לה הבותרת העברית "בית סיני". הייתי בה לפני כמה שנים, אחרי הפעם הראשונה שלי בסין, כדי לשחזר את הפקינג דאק שאכלתי שם. אז החווייה היתה רחוקה מלהדהים, ומסתבר שפקינג דאק זה לא עניין של מה בכך. אז לא הייתי בטוח עד כמה החווייה של הוט פוט בבוגרשוב תהיה דומה לחווייה של הוט פוט בצ'נגדו. ובכן, החדשות הטובות הן שבניגוד לכמעט כל מסעדה "סינית" בארץ החווייה כאן מנסה להיות כמה שיותר אותנטית ועם מעט מאוד הנחות לטעם הישראלי.
ועכשיו לפרטים: הוט פוט זה בגדול מעין פונדו. לשולחן מוגשת קערת מרק ענקית על גזיה, והאוכל מבושל מול עיניכם בתוכו. הקערה מחולקת לשניים, צד רגיל וצד חריף, ככה שכל אוכל שמבושל במרק יקבל אחד משני טעמים נלווים. החריף הוא מהסוג שהסינים מאוד אוהבים ויתר העולם לא כל כך, ומכיל פלפל סצו'אן, שהוא לא ממש חריף, זה לא ישרוף לכם את התחת, אבל כן יש לו טעם יחודי וקשה לתיאור, שהכי קרוב שאני יכול להגיע לתאר אותו זה "קינמון מלוח".
האוכל עצמו כולל חתיכות עוף, פרוסות בקר דקות, פטריות שמפניון ואוזני פיל, שני סוגי טופו, שרימפס, קלמרי, מקלות סורימי, כדורי דג בעלי מרקם משונה, איטריות תפו"א שקופות ותרד. כולם מוגשים נאים לחלוטין ואז מוכנסים לבישול במרק. ההנחה האחת שעושה המסעדה לישראלים היא שהשרימפס מגיע לשולחן מקולף, וכתוצאה מכך - כבר לא חי (בניגוד לסין). לשולחן ההוט פוט צמוד מומחה סיני שידליק ויכבה את האש ויכניס את המרכיבים לפי הסדר הנכון ויספר לכם מתי הם מוכנים. המלצר יודע בדיוק את רמת האנגלית שאתם מצפים ממלצר בסין, עוד נקודה לאותנטיות, אני מניח.
הארוחה עולה מחיר קבוע של 150 ש"ח לסועד ותמורת זה מקבלים כמות עצומה של אוכל, כולל ריפיל אם בא לכם עוד בשר למשל.
עכשיו, שתבינו, לא הכל מושלם. העובדה שכל האוכל מגיע בצורת מרכיבים טהורים ואז מתבשל באחד משני צירים גורמת להרבה דברים לקבל את אותו טעם בערך: אתם מקבלים או טעם טבעי של האוכל עם קצת ניחוח מרקי, או את אותו חריף סיני שאפשר לקרוא לו "טעם נרכש". ולכשעצמם, אין משהו ממש מיוחד ברוב מרכיבים. האפקט כאן הוא פחות של מנה ספציפית ויותר של התהליך הכולל.
בקו התחתי, מדובר בחווייה מיוחדת שכל מי שחובב אוכל אתגרי יותר ומוכן להסתכן במשהו לא שגרתי כדאי שינסה לפחות פעם אחת. מומלץ מאוד להגיע בחבורה (עד שמונה).
 

החתולית

New member
על הדיווח

המסעדה היא המסעדה ברחוב בוגרשוב?
&nbsp
פלפל סצ'ואן הוא הפלפל היחיד שאני איכשהו יכולה לסבול את החריפות שלו. יש לו אפקט של חריפות וסוג של קור שמכבה את הבעירה של החריף :)
 
למעלה