ליבירה חיפה

ליבירה חיפה

בתחילת השבוע ביקשתי המלצות על מסעדה לשישי בשעות הערב המוקדמות- לפני הופעה..ומקריאת ההמלצות הבחירה נפלה על ליבירה.
הגענו ב-6 בערב ולמעט עוד 3 שולחנות מרובי סועדים היינו השולחן הזוגי היחיד.
המקום יפיפה. חלל ענק צבוע באפור כהה, מיכלי מתכת גדולים וצינורות אוורור חשופים על התקרה
באמצע בר עם ברזי בירה
בקומה השניה גלריה עם עוד כמה שולחנות ארוכים
הכל מעוצב מקסים, אווירת לופט ניו יורקית
הגענו באחד הלילות הקרים של השנה והטמפרטורה בפנים היתה תענוג, הפשרנו מיד.

לאוכל: הוא פתח במרק כתום שאני בדרך כלל לא אוהבת, הוא תמיד מתוק מדי ומזכיר לי במרקם ובטעם גרבר. אבל לא הפעם, לא יודעת מה הם שמים במרק הזה שהיה רענן וטעים אפילו לי.
אני פתחתי בסלט חסה אייסברג ברוטב גבינה כחולה, שהיה..נו...סלט !
הייתי שמחה אם הרוטב היה דומיננטי יותר לצערי כמעט לא הרגשתי את טעם הגבינה, אבל זה לא הפריע לי לחסל אותו .

לעיקרית הוא לקח ממיוחדי היום המבורגר עם גבינה ורוטב פטריות בשמנת.
הגיעה מנה ענקית- עם הר צ'יפס מהזן הקפוא ועם לחמניה יבשושית . הוא לא מהמתלוננים וממילא הוא לא אוכל את הלחמניה, אבל אם זו היתה המנה שלי סביר להניח שהייתי מתבאסת .
אני הזמנתי ספייריבס שהגיעו על מצע פירה שלא היה מספיק חם לצערי אבל המנה בכללותה היתה טעימה ומנחמת מעל היה צ'טני תפוחים שהייתי שמחה לשכשך בבריכה מלאה בו .
הרוטב היה חרפרף וניגבתי כל טיפה ממנו.
במשך הארוחה חלקנו כוס בירה שאינני זוכרת מה שמה, אבל ביקשתי מהמלצרית שתביא לי משהו לא מאוד מר והגיעה כוס קפואה עם בירה כהה בטעם פירותי.
בשלב מסויים בשולחן המשפחתי לידנו התגבר הרעש, ילדים גררו כיסאות ושברו כוסות.
על דעת עצמה פינקה אותנו המלצרית בריפיל של הבירה.
כשתהינו במה זכינו היא אמרה זה כדי לכפר על הבלאגן לידכם.
לקינוח לקחנו פאבלובה שהיתה טעימה , אמריקנו ותה עם נענע.
החשבון היה סביר 240 ₪ לפני תשר.
במשך הערב התמלא המקום וכשיצאנו בסביבות 8 הוא היה מלא לגמרי והמוסיקה הפכה גבוהה .
לסיכום, מקום נעים, אוכל סביר ולא יקר ואווירה כייפית.
בדיוק מה שהיינו צריכים בשישי קר.תודה על ההמלצות.
 

pix37

New member
כיף לקרוא שנהנתם - יש בעיר התחתית

המתחדשת עולם שלם של מקומות ראויים מאוד, אשר עדיין לא זכו להכרה לה הם ראויים לדעתי.
 

sweetdreams

New member
אפרופו מתחדשת, ביקרת בצ׳אנג בה לאחרונה? היא גם כן מתחדשת..

.. עם כמה שינויים שלא בהכרח פועלים לטובתה.
&nbsp
כגון מעבר מהעיסקית הסופר נדיבה הקודמת, לעיסקית סטנדרטית של 15% הנחה. השינוי הזה אמנם מביא עימו טרוניות של לקוחות שהורגלו לטוב (ומדי פעם תגובות מתוסכלות ולא נעימות של הצוות), אבל אם להודות על האמת, הוא היה בעיניי די מתבקש וצפוי מראש.
&nbsp
השינוי הפחות מתבקש וצפוי הוא המעבר מהגשה בצלחות פורצלן סטנדרטיות לצלחות חד פעמיות מעץ דקל, כדי ״לשמור על אותנטיות של אוכל רחוב״, או בתכלס כדי לחסוך עוד כסף. השינוי הזה פחות נעים בעיניי, לא חביב עליי בלשון המעטה, ובעיניי מבטל חלק ניכר מיתרונות הישיבה במקום על פני לקיחת טייק אוואי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואם כבר העלית את צ'אנג בה, סוף סוף אכלתי בה (ולא נפלתי)

שלל מנות מוקפצות מוכנות באופן קצת יותר אותנטי, אולי (לא הייתי בתאילנד) אבל לא ראיתי בתפריט משהו שונה מהותית שאין במקומות אחרים. רוב התפריט חריף/פיקנטי מה שמצמצם מאוד את מבחר המנות לנטולי סבילות לחריף כמוני. בניגוד למקומות רבים אחרים, הם לא מוכנים להתגמש על כך גם אם הרוטב לא מוכן מראש (למשל להוציא את הצ'ילי מהמנה). נאמר לי שלכל היותר אפשר "למתן את החריפות" (גם במנה שמוגדרת רק "פיקנטי") ועבורי זה כנראה יהיה עדיין יותר מדי.

גם המנה שהזמנתי (שלא סומנה בתפריט כחריף/פיקנטי) הייתה קצת פיקנטית עבורי (אבל ברמה שיכולתי לאכול, למרבה המזל) מן הסתם כי היו שלל נקודות אדומות "מחשידות" ברוטב (הטעים, יש לציין). נתחי בשר הבקר במנה היו קצת גומיים לטעמי; לא היסטרי, אבל הצריכו יותר לעיסות מבדרך כלל. בד"כ במנות כאלה הבקר רך יותר (ו/או חותכים אותו לחתיכות קטנות יותר). בסה"כ מנה חביבה ואכלתי את כולה.

קינוח הטפיוקה היה חמוד וטעים, קשה לפספס (טפיוקה, חלב קוקוס, תותים, ענבים...). זללתי אותו בצ'יק
.

ברמה הטכנית, גם אני לא אהבתי את צלחות הדקל הנוראיות שהוזכרת לעיל. לא כיף לאכול במסעדה בכלים חד פעמיים. זה אולי אוכל רחוב במקור, אבל לא אכלתי ברחוב בעמידה או לקחתי וארזתי להליכה. ישבתי במסעדה ושילמתי מחיר של מסעדה, לא של דוכן בשוק. ואם כבר מקטרים על הכלים, לא אהבתי גם את כוסות המים הקטנות שחייבו אותי למזוג ולמזוג ולמזוג ולמזוג לאורך כל הארוחה, כי הן מתרוקנות בלגימות ספורות (הם כמובן לא המסעדה הראשונה שמשתמשת בכוסות מים קטנות, אבל גם באחרות זה מעצבן...). יצוין לטובה כי ברגע שנגמר בקבוק המים הוא הוחלף מיד בחדש מבלי שביקשתי (ישבנו על הבר).

אחרון חביב (ובעצם ראשון...) המסעדה מגדירה מחדש את המונח "מטבח פתוח". זה לא שהוא פתוח לצפייה וזה לא שיש פתח שממנו אפשר להציץ על הנעשה במטבח; זה גם לא הפס הקר שנמצא בחוץ לתצוגה. זה הכול. פשוט חלל אחד מתמשך מהמסעדה ישירות אל המטבח, ללא שום חציצה, קצת כמו סלון ומטבח בבתים פרטיים רבים (רק שבבית בד"כ לא מבשלים ללא הפוגה בזמן שיושבים אורחים בסלון
). מודה ומתוודה, לא כיף לי לשבת חצי בתוך מטבח מסעדה במטבח ובאופן כללי אני לא חובבת מסעדות שמריחות כמו מטבח (לרווחתי לא יצאתי משם עם "ריח חדר אוכל", גם זה משהו).

לסיכום: בעיניי לא הצדיקה את יחסי הציבור וגם לא את הטרחה שבהגעה במיוחד. זו מסעדה שהייתה יכולה להתאים (מבחינתי) למשלוחים או לטייק אווי מדי פעם אלמלא המרחק. אין בה אווירה נינוחה ומפנקת כמו בנמל 24 השכנה ואני לא רואה אותי מגיעה לשם לשבת עם חבר'ה בערב, קל וחומר לארוחה חגיגית. היא מתאימה לעסקית במהלך היום למי שכבר נמצא באזור (לא אני). בשל מצוקת החניה בעיר התחתית (באמצע היום) לא העזתי להגיע ברכב פרטי, ומאחר שהכרמלית נשרפה
זו הייתה נסיעה של כ-40 דקות בשני אטובוסים לכל כיוון (לא כולל המתנה והליכה ל/מהתחנות).
נו שוין, לפחות ניסיתי.
 
העיר התחתית

הסתובבנו קצת ברגל אחרי הארוחה והופתעתי כמה קטן האזור המדובר.
כל המסעדות שהוזכרו כאן נמצאות ברדיוס של 100 מטר גג...
זיהיתי את ביסטרו וניה ואת הנמל 24 ועוד כמה מקומות שכעת אינני זוכרת. בהחלט נשוב לנסות.
 

pix37

New member
החלק השני של המתחם נמצא מצידו השני של רח' העצמאות

וכולל את רחוב יפו ונתנזון והסמטאות שמחברות אותן לרחוב העצמאות. בחלק שמתחיל מג'ק והאפונים, לינגה, מעיין הבירה ועד כיכר פריז.
 

FiReBall

New member
מה שיותר מפתיע

זה כמה האזור שם מוזנח, לא מתוחזק, ומלוכלך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ללא ספק עניין של טעם, העדפה וכנראה גם השעה


בעיניי החלל לא מזמין, קר ומנוכר (בכל פעם שעברתי לידם בדרך לנמל, לא חשתי שום רצון להיכנס) ובעיקר "ריק" ומהדהד. כדרכם של חללים כאלה, האקוסטיקה קטסטרופה. למזלכם ישבתם בשעה רגועה; כשהמקום מלא הוא מחריש אוזניים (ישבתי שם עם אטמים).

כשהמקום הומה אדם זו אווירה שונה לחלוטין, לטוב ולרע (מבחינתי לרע). לא רק הרעש, גם ההמולה, הצפיפות, השירות האטי... כך שכל האווירה הנינוחה יחסית שתיארת לא מתקיימת ונשארים בעיקר עם פאב עמוס (למי שאוהב) ואוכל של פאבים, על כל המשתמע. גם המנה שאכלתי (תבשיל כלשהו, כבר לא זוכרת בדיוק ומתעצלת לבדוק) הוגשה לא חמה דיה, והיא הייתה די סתמית (ולא נדיבה).

בקיצור, בתור מישהי שכמעט לא שותה בירה בפרט ואלכוהול בכלל, אין לי הרבה מה לחפש שם. בפעם היחידה שהייתי שם הצטרפתי לחבר'ה, ומבחינתי לא תהיה פעם נוספת (כל עוד זה תלוי בי).
 
למעלה