ברלין דצמבר 2016 -מקבץ

ברלין דצמבר 2016 -מקבץ

זוג החברים הכי טובים שלנו החליטו שכמתנת חתונה הם לוקחים אותנו ביחד איתם למיני ירח דבש. כל מה שנדרשנו היה לבחור יעד שכולנו נהנה ממנו והיעד הנבחר היה ברלין. הסיבה לחגיגה אף הייתה כפולה כיוון שהם חתמו הסכם זוגיות בחודשיים שעברו בין החתונה שלנו לבין הטיול.

בסך הכל היו לא מעט הצלחות בטיול, זהו מקבץ של המקומות שהיינו בהם.
 
ארוחות בוקר

ישנו במלון דירות נהדר ב Mitte לא רחוק משוק הקשר ומרחק הליכה קצר מהאלכסנדרפלאץ. כיוון שמדובר במלון דירות הוא לא כלל ארוחות בוקר ולכן היינו צריכים לקחת בחשבון גם את אלו. היו לנו 3 בקרים לנצל לארוחות בוקר והחלטנו לבדוק שלושה מקומות שונים.

Strandbad Mitte - בית קפה די נחבא אל הכלים. נמצא ברחוב ללא מוצא קטן. המקום עצמו מעוצב בחמימות והשירות יעיל. יש מגוון של ארוחות בוקר מעניינות שאמנם מגיעות ללא ביצים אבל בהחלט עשירות ויכולות להשביע. למי שרוצה, ניתן להרכיב גם ארוחת בוקר לבד. שניים מאיתנו אף הזמינו ארוחת בוקר של גבינות מהרשימה והוסיפו לה שתי מנות ביצים.
אני לקחתי ארוחת בוקר לקס & קרב - הרבה מאוד סלמון כבוש מצוין, סלט שהם הגדירו כסרטנים אבל המרקם היה כמו crayfish, גבינת שמנת לימון ועשבי תיבול וירקות חתוכים עם מעט וינגרט עדין.
מולי נאכלה ארוחת בוקר שמזכירה את ארוחות הבוקר של בוקרים - ביצה מקושקשת, נקניקיות, בייקון, שעועית לבנה ברוטב אדום.
יחד עם קפה לכולם ומיץ תפוזים סחוט במקום לשלושה מאיתנו, החשבון הסתכם בכ 60 יורו. כלומר כשישים שקלים לאדם. מחיר מאוד דומה למחירי ארוחות הבוקר בארץ.

Zeit Fur brot - הנפילה היחידה שלנו בטיול. מדובר ברשת של מאפיות שמקבלת ביקורות מצויינות בכל מקום. כיוון שמיהרנו לסיור שנקבע מראש לקחנו סנדוויצ'ים ומאפים לדרך. המטבח במקום פתוח וניתן לראות את העובדים אופים - הסנדוויצים שהיו עשויים מלחם מחמצת דגנים היו לחים מאוד, קרים ולא מזמינים. המאפים היו חביבים בלבד.

Father Carpenter Coffee Brewers - בעיני ארוחת הבוקר המנצחת. בית קפה היפסטרי למדי שנמצא בחצר פנימית של בניין שכנראה בעבר היה מיועד למגורים והיום משמש לחנויות ומשרדים.הקפה הוא אחד המצויינים ששתינו בברלין. אני והבחור חלקנו שתי ארוחות בוקר - גרילד צ'יז עם שתי גבינות לבחירה (בחרתי פרובלון ומנצ'גו. הייתה גם גבינה מקומית וכן רוקפור). המנה מגיעה עם ריבת צ'ילי מעולה ואיולי נחמד.
ארוחת הבוקר השנייה הייתה ביצים עלומות על סלמון ובריוש ברוטב הולנדז, עשירה ומושחתת כמו שארוחה כזו צריכה להיות.
קינחנו עם חתיכה של לחם בננה מהתצוגה שלהם שהיה דחוס, מתוק, בטעם בננה וכמו שצריך להיות.

לארבע ארוחות בוקר, 5 קפה ושתי פרוסות לחם בננה כחמישים יורו. כלומר כחמישים שקלים לאדם - ארוחה משתלמת וגם טעימה מאוד.







 

החתולית

New member
אחפש אותו

אנחנו לנו בדירה בבניין מול מלון ADINA סמוך לתחנת הרכבת של הקשר מרקט.
&nbsp
ממש מול התחנה יש מאפיה / בית קפה. אליו התכוונת בהתייחסות לכריכים הלא מוצלחים?
 
מלון ADINA נמצא ברחוב כמעט מקביל

הכריכים לא באזור השוק אלא יותר באזור של תחנת רוזה לקוסמבורג
 

החתולית

New member
אוקיי, אני יודעת עכשיו לאיזה מקום התכוונת

אם אתם שוב בברלין באותו אזור, נסו את המאפיה מול תחנת הרכבת. היא נחמדה.
 
אנחנו לא עשינו את ההזמנה

אז אני לא יודעת להגיד לך את ההבדלים בין החדרים, אני רק יודעת שזה החדר המשודרג.
&nbsp
החדרים גדולים ומרווחים, יש מטבח מאובזר, מקלחת ושירותים מעולים ובגדול כל מה שצריך.
מה שכן, הנוף מחלק מהחדרים הוא לבית הקברות היהודי הישן (אין כמעט מצבות, בעיקר שדה)
 

Joy

New member
הייתי בחדר זהה לפני שנה.

המלון חביב. מאוד. היה במצב חדש לגמרי. החדר היה מרווח (מיטה זוגית + עריסת תינוק + עגלת תינוק והציוד שלנו).
בבוקר הראשון פתחנו בדיינר שנמצא בדיוק ממול המלון. מאוחר יותר גילינו שמחדר המלון קולטים את הווייפי של הדיינר :)

האבזור של המטבחון גם היה מרשים עם תנור, מדיח, כיריים ואביזרי בישול.
סה"כ נהננו מאוד. בדלפק הייתה בחורה ישראלית לשעבר שהייתה מאוד מסבירת פנים.
בהמשך הרחוב יש בית קברות יהודי עתיק עם סיפור מעניין ולהבדיל אלף אלפי הבדלות בהמשך הרחוב למעלה בר יין שקיבלנו עליו המלצות פה בפורום ולא הספקנו לנסות.
מה שכן, לא רחוק היינו בטאפאס בר ספרדי בשם Yo SOY שנהיננו מאוד מהארוחה בו. היינו גם בא.ערב וגם בעסקית משתלמת.

תהנו!
ג'וי
 
Shiso Burger

לדעתי קיבלנו את ההמלצה על המקום כאן בפורום. מדובר בהמבורגרים של כ - 150 גרם שמגיעים בלחמניה מאודה עם שלל תוספות. אכלנו במקום פעמיים (בפעם השנייה רצינו לבדוק את The Bird Express רק כדי לגלות שבראשון הם לא עובדים בצהריים). מלבד המבורגרים המקום מציע גם קציצות שעשויות מסלמון, טונה, שרימפ וגם אופציה צמחונית.

אכלנו שני סוגי המבורגרים (אחד עם רוטב לימון וצ'ילי והשני על בסיס צ'ילי קוריאני עם קימצ'י), אכלתי גם את המבורגר הטונה שהיה מעולה. המחיר טוב, התוספות מוצלחות (הבטטות וה two twisted potatoes, הצ'יפס די סטנדרטי ומשעמם).

הכל היה טעים ומשביע, השירות יעיל וטוב.
בשתי הפעמים על המבורגר לאדם, תוספת לאדם ובירה לאדם יצא לנו כשבעים יורו סך הכל.





 
הקשר מרקט ו AVAN

מדובר במתחם של שוק מקורה שכולל הרבה בארים וחנויות אוכל נחמדות. השוס שלו הוא שבשבת ובראשון יש דוכנים של אוכל מכל העולם. ניצלנו את העובדה הזו לארוחת צהריים בשבת והתיישבנו בדוכן פסטה נחמד. מדובר בפסטה טרייה עם רטבים מאוד בסיסיים (פסטו, פסטו אדום, חמאת מרווה ועוד אחד שפרח מזכרוני). אני אכלתי ניוקי ממולאים בפטריות שהיו מוצלחים מאוד ברוטב חמאת מרווה.
כל מנה עלתה בין 5-6 יורו והשביעה אותנו לקראת הערב.

ביום האחרון חיפשנו מקום לאכול בו משהו מהיר ומשביע לארוחת צהריים מאוחרת והוחלט על AVAN - לא מדובר בבשורה קולינרית גדולה אלא במקום שמגיש אוכל אסייתי נחמד. חלקנו פוט סטיקרס עוף ובטטה סגולה. אני אכלתי קארי אדום עם שרימפס שהיה נחמד והבחור אכל פו שהיה משביע וגדול.
 
מסייה וונג

נחתנו ביום שישי וכיוון שאנחנו מכירים את עצמנו העדפנו לא להזמין מקומות למסעדה אם יש סיכוי שנצנח לישון מוקדם מעייפות. לכן, היינו צריכים לחפש מקום לאכול בו באותו הערב.

חיפוש קצר ברשתות חברתיות העלה את השם מסייה וונג שהיה במרחק הליכה מהמלון שלנו. מדובר במסעדה ויאטנמית נחמדה מאוד שלמרות שחששנו, לא נאלצנו לחכות בחוץ וחיש מהר נמצא לנו מקום.
בתפריט כארבע ראשונות קובעות, שני סלטים קבועים ושלושה מרקים קבועים. מלבדם יש גם מנות שמתחלפות.

הזמנו שלושה מתוך ארבעת הקוקטיילים המוצעים במקום שהיו מרעננים ומוצלחים.
חלקנו שתי ראשונות - ספרינג רולס עם שרימפס. לבדם הם היו מעט יבשים אבל יחד עם הרוטב שהיה על בסיס בוטנים המנה הייתה מעולה. הספרינגרולס היו עצומים.

הזמנו את שלושת המרקים שבתפריט, כולם עצומים, בכולם הציר עשיר ונפלא וכולם לחלוטין סיפקו את הסחורה.
המלצר שלנו שהיה מצויין החליט לקחת יוזמה והוציא לנו שתי מנות מהספרינגרולס כדי שיהיה נוח לחלוקה ושלוש צלחות מרק (במקום הארבע שהזמנו במקור) וזה היה מאוד חכם כי פשוט לא היינו מסוגלים לסיים את כמויות האוכל. המחיר היה סביר - לצערי לא זוכרת כמה יצא החשבון הכללי.



 
ריצ'ארד - כוכב אחד

החלטנו לנסות מסעדת משלן והפור נפל על ריצ'ארד כיוון שהתפריט נראה לנו הכי מעניין. מדובר במסעדה של שף יחסית צעיר, ממוקמת קצת רחוק מהאיזור שבו היינו אבל כיוון שהתחבורה הציבורית מעולה לא היה נורא להגיע לשם. ניתן לבחור בתפריט של 4,5 וכן הלאה מנות או את כל התפריט כולו. החלטנו ללכת על תפריט הארבע מנות והוא לחלוטין היה מספק.

לפתיחה קיבלנו משעשע חך שהורכב מקרם לחם, ג'לי של דובדבנים חמוצים, טרטר צבי וקצת קראמבל של לחם. המנה לא הכי מוצלחת. הג'לי חביב אבל משתלט על הכל ובלתי אפשרי לטעום את הצבי, קרם הלחם היה בעיקר מלוח.

לראשונה הבחורים לקחו את מנת הפואה גרה שכללה גם שוקולד, גלידת פופקורן, קרם תירס וג'ל של צלפים. הבחור נזכר שהוא לא אוהב צלפים אבל למרות שהטעמים נשמעים מוזרים זו הייתה מנה מצויינת.
אנחנו הבנות בחרנו במנה של סנטר חזיר שהגיע עם פטריות מלך היער והיה פשוט מעולה.

למנה הבאה בחרתי מנה של מולים שהגיעו עם ניוקי שמנמנים בציר זעפרן משגע ועם ירקות חתוכים במעין סלט דק שבתוכו שולב גם אספרגוס ים. הבחור בשלב הזה אכל מנה של סלרי שנאפה בתוך קראסט מלח, נזכרתי שאני לא חובבת גדולה של סלרי אבל הבחור נהנה. מנה נוספת שהייתה היא מנה של דלעת שהופיעה בצורה של קרם עם צ'יפס של ארטישוק ירושלמי ולדעתי גם קצת לפת.

למנה עיקרית חלקנו גם את הברווז שהגיע עם כרוב אדום ורוטב טו מאוד וכן מנה של דג pike עם שומר שנעשה בדרכים שונות (קרם שומר, שומר צלוי עד מתקתקות, סלט שומר חי וכן שבבי שומר מטוגן) שהייתה גם היא מוצלחת במיוחד.

לקינוח לקחנו את שני הקינוחים שהיו בנמצא - כיפת שוקולד שבתוכה מעין ג'ל תפוז ומסביב קרמל נהדר וכן מנה של תפוח - גלידת תפוח, עם קרמבל ועוגיות של שקדים (לבקוכן) כדורי תפוח קטנים ודובדבן ממולא בתפוח ומצופה בשוקולד.

שתינו ריזלינג מקומי יחד עם הארוחה.

האוכל היה טוב מאוד אבל הרבה פחות מסעיר משקיווינו, דווקא הארוחה ערב למחרת הייתה מיוחדת ומרשימה יותר.

סך הכל כ 350 יורו לפני.
 

erezavn

New member
ריצ'ארד או ריכארד?

נראה לי שהגרמנים יקראו לזה ריכארד אבל יתכן ואני טועה...
בטיול שלי בברלין היא הייתה אחת האופציות למסעדה ממושלנת אבל בסוף הלכנו לאחרות (Tim Raue ו-Bieberbau). עיצוב הפנים של ריכארד/ריצ'ארד נראה מעניין עם יצירות אמנות לא שגרתיות...
 
את מנת הברווז לא צילמתם? אגב, הפואה גרא נראה כמו פטה של כבד

אווז ולא פואה גרא שהוא חתיכה שלמה של כבד אווז, לא טחונה. אבל אולי התמונה מטעה.
תודה על כל הדיווחים המושקעים. טוב שפספסתם את הפיגוע....
 
למעלה