אז מה אכלתם בסוף השבוע?

גברת ע

New member
הסופ"ש למרות תכנונים לא יצא לאכול משהו מיוחד

בקטנה ב ביביבי ברחובות ובנאפיס ברחובות (טייק אוואי)
בסה"כ סביר
 

FiReBall

New member
ארוחה נפלאה בפאסטל במסגרת Round Tables

הערה היחידה שלי היא שקצב הוצאת המנות היה מהיר מידי, מלבד הקינוח שם שאלו אותנו אם אנחנו רוצים להמתין, אבל המנות היו נהדרות.
&nbsp
לפתיחה ניתנה כמות מדודה של לחם עם חמאה, ומיד לאחר כן הוגשה כפית עליה הונח רייט של ברווז. מודה שאיני חובב גדול של רייטים אבל היה מדובר במתאבן מדויק.
&nbsp
למנה ראשונה בחרנו במרק פרמזן (בתפריט: פרמז'ן) עם עירית קצוצה וקרוטונים שהיה לא פחות מחלומי, ובדג סלמון כבוש ומפוחם נפלא.
&nbsp
הוגשה מנת ביניים זהה של ארטישוק ירושלמי צלוי בקרם חבושים בהייתה מעניינים עם טעמים בעיקר של חבושים.
&nbsp
לעיקריות בחרנו בבשר בקר בבישול ארוך (8 שעות). הגם שבתחילה המנה לא נטעמה כמיוחדת מדי הרי לאחר ערבוב עם הפירה ועם ציר הירקות היא הייתה מנה מוצלחת למדי. גם בר הים קיבל ביקורות טובות מאוד.
&nbsp
לקינוח לקחנו את שלושת הקינוחים האפשריים - פודינג אורז עם קרם קרמל מלוח ופקאנים מסוכרים שהיה לא פחות ממשולם, לפחות לטעמי - למרות שאני לא בטוח שזו הדעה של יתר יושבי השולחן. מדובר באחת ממנות הדגל של השף סטפן ז'גו, יחד עם מרק הפרמזן, שבמקור אמור להיות מוגש עם בייקון. קינוח נוסח היה מוס שוקולד עם אבוקדו, שלמרות הטויסט המעניין לא הוגש עם, אפעס, מספיק מוס שוקולד לטעמי, וגבינה מהפירינאים עם מרמלדת חבושים, שהתגלתה בפועל כגבינה מקומית, די חזקה.
&nbsp
את הארוחה ליווה בקבוק של יקב המערה שהיה משובח כרגיל.
&nbsp
למרות הנקודות הפחות חזקות של הערב, ועל אף התאורה המאוד חלשה במקום, סך כל החוויה הייתה מוצלחת מאוד.













 

erezavn

New member
בפאסטל הייתי בשנה שעברה בארוחה של השף הבלגי רון בלאו

היה טעים ומוצלח אבל לא יצאתי נפעם מאף מנה. גם בשנה שעברה הוצאת המנות הייתה בקצב מעט מהיר מדי לטעמי.
נראה לי שהארוחה השנה מעט יותר מעניינת, לפחות לפי תיאורי המנות. מנות הסלמון המפוחם ומרק הפרמזן נראות המעניינות ביותר. עושה חשק...
 
נשמע כיף

אכלנו בפריז במסעדה שלו ארוחה דומה (כולל מרק הפרמז'ן המדהים וקינוח האורז שלצערי אני לא מסוגל לאכול כי משהו בפודינג אורז פשוט לא עובר את החיך שלי) שהייתה מעולה. קצת מצטער שלא חזרנו.
 
נלו ביפו שישי שעבר, חנדלה ברעננה - שישי הזה...

אחרי שאכסנו עוד סטודנט במשכנו החדש באיזור יפו, האב המאושר הרגיש צורך נוסטלגי עמוק לעבור בנלו - לזכר ימי הזוהר בהם היה מסיים משמרת לילה ועוצר בחלון הפונה לכביש, ומצטייד בסטייק בפיתה, וחמוצים מהחבית הענקית שעמדה שם ומתענג על המעבר משישי לשבת מלכה... כיום כבר אין חלון, ואין איטליז, יש מסעדה של ממש.
ובשישי בערב ניתן לשבת באולם הקדמי, ולהנות מהופעה מרטיטה של זמרת בליווי אורגן בנוסח שנות השישים המאוחרות, או לשבת בחדר שליד ולנסות להתגבר עם הווליום מההחלל הסמוך. ( היינו הך למען האמת. אל תבנו על שיחת נפש ברעש הזה).
לפתיחה - האב והסטודנט אכלו כבד קצוץ מצוין מאוד, חמוצים בינוניים מאוד ובעיקר מלאי מלח לימון, וסלט חצילים רומני טעים.
לעיקריות - קבב עם ציפס שהיה טעים מאוד לסטודנט ( הם תמיד רעבים אז צריך לקחת בערבון מוגבל ) הנוסטלגי נהנה מסינטה לבן עם פירה, ואני - סליחה חברים סבלתי מכרוב ממולא סמרטוטי, מלא לימון , עם ממליגה שהתקררה מאוד מהר והפכה לסוג של יציקה , לא היה לי טעים. קינחנו בפפנש שהיה טעים כי כל בצק מטוגן זה טעים. יחד עם שתי בירות - כ 400 ש"ח שהשביעו סטונדט רעב תמיד, נוסטלגי תל אביבי לשעבר ו אחת שלא התלהבה אבל "סבלה בשביל הח'ברה".

בשישי השבוע, התכנסנו, חמישה חברי ילדות, למפגש הדו חודשי שלנו. חברותא נהדרת. הוזמן מקום לחנ'דלה, ובעת ההזמנה הגבילו לשעתיים וחצי. בסופו של דבר לא היה צורך אז לא "פינו" אותנו.
החששות לעומס ורעש התבדו, למרות שהמקום היה מלא. היתה אוירה נינוחה, מנהל המסעדה נכח כל הזמן, והיתה יד מכוונת. השירות היה יעיל ונעים.
הוזמנו ארוחות בוקר שונות, שאף אחת מהן לא היתה מסעירה מאוד, אבל כולן היו טריות וטעימות ובכמות מדויקת לגילנו... לא הרבה מדי שכבר לא נעים כי זורקים ולא מעט מדי. חביתות, שקשוקה תרד - נפלאה, מספר ממרחים, סלט אישי לכל ארוחה, וארוחת פנקייק שנראתה נהדר והמזמין סרב בתוקף לכבד...

הערה קטנה, אך מהותית :
לחם דגנים היה ממש לא משהו. לגמרי סוג של לחמנית סופר מגודלת. כדאי לחשוב על שדרוג שיהפוך את הארוחה למוצלחת ממש. קפה קר, וחם, ותה בקנקנים די גדולים מוגשים עם הארוחה, ואין התקטננות - פעמים שתיה זה פעמיים שתיה - תבחר מה בא לך. חוויה נעימה לגמרי, למרות עומס שישי.

בשבת רבצנו ונהננו מפרגיות וקבב של סהר ( בטבעון ) וחומוס מהילד בנצרת. מה רע?
 

amirline

New member
המזללה אתמול, אחת הארוחות הטובות שאכלתי

התקשרתי אחה"צ והזמנתי מקום על הבר ל 21:30, הוזמנו:
&nbsp
דג ים נא בליים - מנה חמצמצה עם שערות בטטה\דלעת קריספיות, מוצרלה ודג ים כלשהו (לא טרחתי לשאול אפילו), מנה מעולה !
&nbsp
קציצות דגים בקארי ירוק , בוטנים וקוביות אננס - המנה מגיעה עם צלוחית אורז ושוב מנה ממש טעימה, טעמים סוחפים ומיוחדים.
&nbsp
קלמארי בליווי טורטייה - לא אכלתי את המנה הזאת אבל מי שאכל אותה התענג עליה וטרח להזכיר זאת שוב ושוב אחרי כל ביס
&nbsp
חריימה בורי ברוטב קארי אדום - פילה בורי ופרחי כרובית ברוטב מדהים, מגיעה עם צלוחית אורז , מנה מדהימה !
&nbsp
לקינוח התלבטנו בין כנאפה וקסטה ולבסוף הזמנו כנאפה שמגיעה עם כדור גלידת יוגורט והייתה פשוט מעולה !, הברמן שמע את ההתלבטות והוציא קסטה OTH .
&nbsp
בצירוף קראף יין הבית שהיה מעולה החשבון יצא 454 , השארנו 620 אחרי ארוחה יוצאת מן הכלל.
&nbsp
נ.ב - כשיצאתי הזמנתי מקום לעוד שבועיים, אני חייב לאכול שם שוב לפני הסגירה...
&nbsp
אחרי שיחה קצרה עם הברמן הבנתי שהמניע לסגירה של כתית ומזללה הוא כלכלי בלבד, לדבריו כתית בשנים האחרונות לא מרוויחה בכלל ומזללה מחפה עליה, אחרי משחקי השף הייתה עלייה מסוימת אבל שוב ירידה וכרגע שתי המסעדות לא מרוויחות, חבל מאוד שמסעדות ברמה כזאת נסגרות ...
 

החתולית

New member
הבראנץ' החדש בבר-א-ווין

בר-א-ווין, הביסטרו ששייך לבעלים של דא דא ודא בשדרות רוטשילד בתל-אביב, התחיל לפתוח לברנץ' בשבתות.
&nbsp
חברה ביקשה להיפגש שם בשבת, והיות שאני אוהבת את המקום, שמחתי להודיע לבחור שלא אוכלים בבית ארוחת בוקר.
&nbsp
הגענו ב- 12:30 למסעדה מלאה והומה אנשים.
&nbsp
החברה כבר הזמינה לעצמה בלאדי מרי (42) עם תוספת שרימפס (16) ואויסטר (32).
&nbsp
הבחור הזמין לעצמו קרוק מאדאם בציר בקר (48) ואחרי שסיים הזמין רוסט ביף ויורקשייר פודינג (66), לזכר האינגליש רוסט שאכלנו בלימסול כשהתחתנו

הוא אהב את שתי המנות. מהראשונה לא טעמתי, אבל קיבלתי טעימה מהרוסט והיורקשייר פודינג. טעם דומה מאד לארוחה ההיא, רוסט ביף עשיר גם בזכות ציר בקר מצויין ויורקשייר פודינג שהיה טבול בציר ואוורירי מאד.
&nbsp
החברה ואני חלקנו קרפ אמנטל שינקן וביצה (51) - לטעמי תמחור קצת גבוה למנה בסיסית בקרפריה צרפתית. טבלנו כל נגיסה בביצה הכתומה, ודמיינו שאנחנו בפריז שוב. הגאלט עשוי משילוב של קמח כוסמת וקמח חיטה, והיה טעים אבל קצת דק מדי לטעמי.
&nbsp
קרוקטים לחי (37) - מנה שאני מזמינה בכל פעם מחדש בבר-א-ווין, כי אני אוהבת אותה מאד. הקרוקטים היו פחות פריכים הפעם, אבל עשירים בטעם הלחי בבישול ארוך. טבילה קטנה בחרדל המצורף למנה, יצרה שילוב טעמים מצויין.
&nbsp
ירקות שורש צלויים (38). המנה הגיעה באיחור, ואנחנו נישנשנו עם השתיה, גזר, סלק ובצלים צלויים ועליהם ויניגרט מצויין. שלא יגידו שאנחנו לא אוכלות ירקות.
&nbsp
החברה הזמינה לעצמה המבורגר עם ריבת בצל ומנטלינו (34) ואמרה שהיה מצויין.
&nbsp
הזמנו לשולחן קנקן ליטר של סנגריה (96) שהוגש לנו בשמפניירה עם קרח. הסנגרייה היתה טעימה מאד. היתה חסרה לי תוספת של אלכוהול במשקה.
&nbsp
הבראנץ' בשבת היה אחד הראשונים של המסעדה, והשירות היה קצת מבולבל ואיטי, חיכינו למנות לא מעט זמן, לכן קיבלנו קינוח על-חשבון הבית:
&nbsp
טארט ננטז (34 בדרך כלל). עוגה שהמרכיבים העיקריים בה הם קמח שקדים, רום וסוכר. קינוח שהיה מצויין לדעת שלושתנו. החברה הודיעה שתשחזר אותו בבית ותזמין אותנו, והיתה מריבה קטנה על הביס האחרון

&nbsp
היתה גם עוגת גבינה אפויה קלאסית, גבוהה ויפה (36 בדרך כלל), שחוסלה די מהר בעיקר על-ידי הבחור חובב עוגות הגבינה.
&nbsp
לסיכום: בראנץ' חדש בתל-אביב, עם תפריט מגוון שכולל גם מנות צמחוניות וטבעוניות, מנות בראנץ' קלאסיות לצד מנות מהתפריט הרגיל של המסעדה.
 

s0sem1

New member
תודה על הדיווח

משעשע שבצילום תפריט הבראנץ הראשון שהם העלו לאינסטגרם (לפני שבועיים), מחיר אותו קרפ היה 42..
 
למעלה