אז מה אכלתם בסוף השבוע?

trilliane

Well-known member
מנהל
חמישי בערב: ליבירה בנמל חיפה

פעם ראשונה שלי במקום; יצאתי לעשות קצת ספורט בחוף הים ולאחר מכן הצטרפתי לחברים שכבר ישבו שם לפניי. הם השאירו לי צ'יפס, נחמד מאוד; פריך, לא שמנוני מדי, לא עבה מדי. כשחיסלתי אותו חיפשתי מלצרים, אף אחד לא ניגש אליי (מרגע שהתיישבתי) עד שהתחלתי לנפנף ביד (טוב, חמישי בערב, היה די עמוס).
&nbsp
הזמנתי מהתפריט "תבשיל בקר עם אייל בלגי" (52 ש"ח). מנה לא גדולה אבל חביבה. בשר רך שעבר בישול ארוך (אני אוהבת) על מצע פירה (לא מתלהבת, אבל בסדר). את השזיפים (המובטחים בתפריט) לא ראיתי ולא הרגשתי וירקות השורש התגלו כשתי חתיכות קטנות של גזר מבושל (
).
&nbsp
האווירה הייתה נחמדה, לא מעשנים, מואר... אבל הרעש, אוי, הרעש! כשראיתי את המקום לראשונה מבחוץ (באחד הביקורים בנמל 24) הוא נראה לי בעייתי אקוסטית וצדקתי. החלל הגדול, התקרה הגבוהה... אקוסטיקה נוראית. אף על פי שלא הייתה מוזיקה בעצמה גבוהה (בקושי הצלחתי לשמוע אותה, למעשה) היינו צריכים קצת לצעוק זה לזה, ואחרי זמן לא רב ממש רציתי לצאת כדי לרחם על האוזניים. ברור לי שיש אנשים שזה לא מפריע להם, אותי זה שיגע. אם אחזור לשם שוב זה יהיה רק בזמנים רגועים בהרבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מוצ"ש: B12 ת"א, take 2


בסניף המקורי בביתן אהרון ישבנו פעמיים ונהניתי מאוד. בשר טעים מאוד במחיר לא יקר (יחסית למקובל). מה עוד צריך?
שמחנו מאוד לגלות שנפתח סניף בת"א ופקדנו אותו לראשונה לפני כחודש. הביקור לא היה מוצלח במיוחד, אבל חשבתי שמגיעה להם הזדמנות שנייה – אולי סתם יום לא מוצלח, אולי חבלי לידה...
&nbsp
לצערי גם הפעם לא הייתה מוצלחת יותר מקודמתה (והפעם באמת כבר לא תהיה פעם נוספת). אתחיל מהטוב (או הסביר):
שותפי לארוחה הזמין כבדים בלחמניית פרנה (40 ש"ח). שאלו אותו איך הוא אוהב את הכבדים, ולפי דיווחו הם היו טובים (אבל קשה לפשל בכבדים כל עוד לא שורפים אותם) וגם הלחמנייה הייתה מוצלחת. עם זאת אמר שהמנה לא הייתה מאוזנת והטעמים לא השתלבו – שמו את הכבדים בתחתית ה"כיס" (פתחו אותה כמו פיתה) ומעליה עגבניות, כך שבהתחלה הוא טעם רק עגבניות ובהמשך רק כבדים ולא היה שום שילוב או איזון.
&nbsp
אני הזמנתי "שרשרת פילה בקר" מדיום בצלחת (68 ש"ח) + תפוח אדמה אפוי (12 ש"ח – מוזמן ומגיע לחוד). בביקור הקודם זה היה חסר, הפעם שמחתי שהמנה קיימת כי אני אוהבת מאוד פילה. הגיעו נתחי פילה לא גדולה, טיפונת שרופים בקצוות, אבל כשפתחתי בפנים זה היה ממש רייר, לא מדיום. החזרתי. בינתיים ניסיתי את תפוח האדמה – קר. לא מהמקרר, אבל נטול חמימות לחלוטין, אפילו לא קצת (מבחוץ אולי, אבל הוא חצוי, מתחילים מבפנים). החזרתי שיחממו.
&nbsp
לאחר כמה דקות הגיע הבשר, הפעם יותר מדיום-וול...
אבל זה היה צפוי... מה שהיה פחות צפוי הם שני נתחונים שהכילו סחוס. זה עוד לא קרה לי בפילה. פילה ידוע כנתח "נקי", כזה שלא מצריך העסקות וניקוי כשהוא בצלחת... פה פתאום כן. תוך כדי התחלתי לאכול את תפוח האדמה החלופי שקיבלתי (הפעם לא רציתי לחכות אפילו דקה, שלא יתקרר לי חלילה) וגם הפעם הוא לא היה חם (בפנים); פושר לכל היותר. ניחא חוסר היכולת לחמם תפוח אדמה כמו שצריך, אבל הוא גם לא היה די רך ונימוח, ובאופן כללי די תפל ולא מוצלח (שמו עליו טיפונת חמאת שום או משהו דומה, אבל ממש בקמצנות). כמה אפשר לפשל בתפוח אדמה מסכן? תפוח אדמה שאני מכינה סתם כך בתנור או אפילו במיקרו כבר יוצא טוב יותר! התעצבנתי והחזרתי אותו בקופה, נראה לי ששני נסיונות זה די והותר. אם הם לא מצליחים לאפות תפוח אדמה כמו שצריך שיצא רך, חם ועם טעם, עדיף שלא יגישו ושלא יגבו עליו כסף מלכתחילה.
&nbsp
לסיכום: לצערי הרב סניף ת"א לא ממשיך את האיכות והמוניטין של הסניף המקורי בביתן אהרון, למעשה הוא רק מקלקל אותם (לדעתנו). מסעדה קמה ונופלת על כמה גורמים, אבל בראש ובראשונה על המטבח. אם במסעדת בשרים לא יודעים לטפל בבשר כמו שצריך, לנקות ולחתוך כהלכה, לדייק במידת ההכנה – אין לה הצדקה. אם לא יודעים לאזן טעמים ולאפות תפוח אדמה ראוי ברמה בסיסית, על אחת כמה וכמה. ממש חבל שסניף ת"א מבייש את הסניף המקורי. המחמאה היחידה שאני יכולה לומר עליו היא שהשירות נחמד ומהיר ומחיר הבשרר לא יקר, אבל עם כל הרצון הטוב, זה לא מספיק.
 

oreldi

New member
ג'ירף רמת החייל

אני אוהב מאוד את הג'ירף. טעים, מגוון, יחסית לא יקר. הפעם טעמתי מנות שעוד לא טעמתי בג'ירף.
אתמול הייתי, אכלנו את המנות הבאות:
גיוזה עוף- זו לא המנה שאני הזמנתי, כי כמה טעים יכול להיות מילוי של עוף? אז דווקא היה טעים והופתעתי לטובה. הבצק היה טוב וגם המילוי טעים ולא אנמי כמו שבדר"כ קורה עם עוף (לפחות ממה שאני מכיר). 39 שקל.
מרק פירות ים תאילנדי - אחלה מרק, הרבה טעמים- חלב קוקוס, טעם ימי, ציר עוף. חבר שלי מאוד אהב , זו המנה הקבועה שלו בגירף. 42 שקל למנה יפה ומשביעה
אני לקחתי ספריבס חזיר-הצלעות היו טעימות, רכות, עשויות טוב, היה להן טעם מתקתק קצת. בצד הגיע טבעות בצל וקולסלואו. 67 שקל
לקינוח- קראנץ אגוזים שכבה של אגזים מעליה שוקולד- לא טעמתי, דווח שהיה טעים. המחיר לצערי מיישר קו עם המחירים המופרכים של הקינוחים בארץ-44 שקל. הזוי
אין איזה בשורה מיוחדת בגירף אבל האוכל עשוי טוב וטעים. 205 שקל סהכ.
 

מיתר44

New member
סיור קולינארי בשישי

במטרה להחזיר לנו את תחושת החופש אחר הסגר של יום הכיפורים.
תחנה ראשונה: מחלבת עברי. טעמנו מגבינות הכבשים (ומעט עזים) ורכשנו מאלו שטעמו לנו.
השירות מאוד חביב, אפשר כאמור לטעום מהכל. למי שמעוניין עברי מייצרים בורטה וגם מוצרלה וגם גבינה בנוסח
פקורינו. בשישי הקרוב מתקיימת שם חפלה שמשמעה התכנסות חברים וטעימות מהמחלבה ומהטאבון.
תחנה שניה: שוק רמלה. הכי שוק במשמעו האותנטי: תוסס, קהל מעורב (מוסלמים ויהודים בכפיפה אחת),
מבחר מגוון וטרי במחירים ממש ממש שפויים. למרות שלא באנו במטרה לקנות, יצאנו במלא הסלים כמות
שתספיק למהלך חג הסוכות: חצילי בלאדי בעלי קליפה מבריקה, אספרגוס, תפוזים מזן וושינגטון, תפוחי
אדמה (וחד עם רגבי האדמה), קלמנטינות מיכל, עגבניות תמר לשקשוקה, אבוקדו אטינגר (עונת ההאס טרם הגיעה)
שלושת עשבי התיבול, מלפפונים עם שבב פרחיהם ועוד. התאפקתי שלא לקנות לימונדה טריי בבקבוק ליטר וחצי
ב 10 ש״ח.
תחנה שלישית: האחים עות'מאן מסעדה מזרחית שבתחנת הדלק על אם הדרך בגדרה. מגוון סלטים-לקחת
מהמזנון וכולל מילוי, פיתות תימניות עבות ורכות מקמח....כוסמין! מעולות וקציצות קבב עסיסיות ורבות טעם
ושיפוד פרגיות כנ״ל. 3 בקבוקי שתייה וקנקן קפה עם בקלאווה והכל ב 140 לפני. שווה שווה.
חזרנו למיתר מרוצים כשפנינו לבלות את כל חג הסוכות באחת מהערים הכי שבעולם - תל אביב/יפו.
 

mereng

New member
תודה רבה על הדיווח !!!

נתת רעיון מעולה לשישי בבוקר !
 
קדוש ביום שישי

מה אני אגיד לכם, חוויה מפוקפקת, כמעט כמו להיות במחנה יהודה ביום שישי.
הגענו בעשרה לשמונה בבוקר (!), המקום היה כבר חצי מלא. מלצר ניגש לקחת את ההזמנה. "המיץ תפוזים יקח קצת זמן, הולכים להביא אותו מלמעלה, תרצו משהו אחר?" התעניינו כמה זמן יקח והמלצר אמר שנראה לו כמו זמן סביר. הזמנו תפוזים עם ארוחת הבוקר. ספוילר - התפוזים הגיע יחד עם החשבון. חוץ מזה חיכינו יותר מחצי שעה לארוחת הבוקר, בלי שהוגש שום דבר לשולחן. מים ביקשנו שלוש פעמים עד שהגיעו. כששאלנו את המלצר מה קורה עם האוכל ואם אי אפשר להוציא לפחות את הלחם הוא אמר ש"זה לא הולך ככה" וגם "לא יודע מה קרה כולם קמו היום מוקדם". בקיצר היה טעים, אבל בשום אופן לא שווה לא את המחיר (139 שח לארוחת בוקר זוגית לפני תוספות) ולא את החוויה.
 

Meirav Flum

New member
ידוע שהשרות בקדוש הוא מהגרועים והקינוחים מהטובים

אם אני בסביבה אני מעמיסה שקית עם קינוחים ומאפים אבל כבר יודעת לא להסתכן בישיבה. הם הצליחו להרוס אפילו ישיבה לקפה ומאפה פעם אחת עבורי.
 
וגם 55 ביס פלאנט

מין פאב בקומה השנייה של היס פלאנט. 55 על שם 55 סוגי הבירה שיש שם. אוכל פאבים שמתעלה דווקא על הציפיות. הזמנתי לחם ממולא שהיה ממש טעים והזכיר לי שפרדס פאי בפאב בוויילס. האיש לקח איזה עוף בסגנון מזרח רחוק שהיה רענן וטעים עם מלא עשבים. עשינו טעות והזמנו קוקטיילים במקום בירה. הקוקטיילים היו בסדר, אבל לשפרדס פאי כמובן היה צריך להזמין איזה אייל טוב. 69 שח ללחם הממולא ומשהו דומה לעוף, 45 לכל קוקטייל. אוירה נעימה, שירות מעולה וגם בונוס - נוף מהמרפסת שלהם.
 

החתולית

New member
פיצות משבתאי כפר ויתקין

החור עבר ניתוח, הנער היה צריך לצאת למשמרת לילה, ושניהם רצו להתפנק. הם החליטו שאסע עם הנער להביא אוכל משבתאי בכפר ויתקין.
&nbsp
הוזמנו פיצה גדולה, חצי בולונז וחצי אננס; פיצה גרמנית מדיום שכוללת תפוחי אדמה, פפרוני ובצל אפוי; 2 מנות כרובית ומנת קלאמרי מטוגן. שלמנו משהו כמו 240 ש"ח עבור הכל (החשבון נזרק לפח עם קופסאות הפיצה).
&nbsp
כולנו חשבנו שהבצק מצויין, הפיצות בסך הכל טעימות אבל היו עליהן מעט מאד טופינגז. VFM נמוך לטעמנו.
&nbsp
הכרובית היתה חביבה. היא מגיעה עם איולי כוסברה חם, אבל קשה היה להבחין בטעמו, וחבל.
&nbsp
טבעות הקלאמרי היו טובות ורכות. ההובלה לא עשתה להן טוב והן אבדו את הפריכות (למדנו מה לא לקחת הביתה).
 

tallybh

New member
הפסקנו ללכת לשם אחרי העלאת המחירים האחרונה

פיצה נחמדה, אבל המחירים שם מטפסים בקצב לא פרופורציונלי לכלום.
 
למעלה