חוויה מתקנת בחיפה בחג

mountsinai1990

New member
חוויה מתקנת בחיפה בחג

שלום חברי וחברות הפורום!

אמנם מזמן לא יצא לי להשמיע קולי כאן.. אשמח בכל זאת לקצת עזרה ובתמורה אשמח לשתף בחוויות..
את החג אנחנו הולכים לבלות בעיר הנמל חיפה. הביקור הקולינרי האחרון שלנו נחל אכזבה קשה עת נפלנו על ערב תשעה באב.. כירושלמים ותיקים בנינו על המסעדות הערביות שייאשרו פתוחות אולם בסוף נותרנו רעבים כ מסתבר שבחיפה חוקים שונים מעיר הבירה.

מכיוון שמדובר גם בחג וגם ב3 ימים בהם נשהה בעיר, אשמח להמלצות עך מקמות שאתם אהבתם אוהבים ( פחות דגש על חומוס... ). מאכלי ים, אוכל מקומי ובעיקר מקומות שסביר שיהיו פתוחים במהלך החג. המיקום לא קריטי אבל כל מה שבאזור המרכז - ממצדה ועד הנשיא יהיה מצוין גם.

תודה רבה ושנה טובה !!!
 

pix37

New member
כרגע המסעדות המעניינות בחיפה - לטעמי

הנמל 24 - מסעדת שף -
סינטה בר - ביסטרו נהדר - אוכל טעים מגוון ומתומחר בהגינות (לרוב)

צ'אנג בה - תאילנדית נהדרת - זולה וקרובה מאוד למקור
כולא - מסעדת שף ערבית - בפועל אוכל ערבי מיוחד טעים ושונה מהמקובל אשר מתומחר גבוה יותר ממזרחית רגילה.

דגיות:
גולדן קוראל / קלאמריס - שתי מסעדות המצויות במתחם המגדלור העליון ומגישות סלטים לפתיחה ומנות עיקריות ברובן מהים מצוינות.
דולפין / מסעדג / אבו זיד - דגיות פשוטות יותר המצויות בשכונת בת גלים - אותו קונספט כמו אלה למעלה אבל סביבת אכילה יפה פחות.

פאבים
המקום של דובי - רח' מסדה - פאב טבעוני עם אוכל ואווירה נהדרת
פונדק הדוב - רח' מחניים במרכז הכרמל - פאב קלאסי נהדר

ייחודי לחיפה
רח' בן גוריון בתי קפה יהודים ערביים - שנותנים לנו הצצה כמה נחמד יכול היה להיות כאן אם היינו מפסיקים לריב עם השכנים ומתחילים להתערות במרחב בו אנו נמצאים. נסו את פטוש, דוזאן או פייס'ס

בתי קפה
הקונדיטוריה של גל במרכז הכרמל.
קפה אווה ברחוב העצמאות

מזרח אירופה / רומניה
מעיין הבירה - רח' נתנזון - אוכל מזרח אירופאי נהדר
לאון ויוז'י - רח' הנביאים פינת הרצליה - מסעדה רומנית קלאסית שפועלת כבר עשרות שנים בלי שום שינוי. לטוב ולרע. אם אתם רוצים לדעת איך נראו מסדות פעם ואיזה טעם היה לאוכל זה המקום המתאים למרות בעיות התחבורה הקשות.

שיפודיות
אבו זוז - רח' הרצליה - שיפודיה נהדרת - כל המנות ב- 25 ש"ח עבור מנות בגודל כפול מהמקובל במרכז - כל המנות מוגשות בשיטת שיש טאוק - כלומר השיפודים מוכנסים לפיתה לבנונית מיוחדת ונשלחים לגריל לעוד מספר שנים אשר אוטמות את הפיתה והופכות אותה למשהו שונה לגמרי.

סביח רמת דוד - תגיעו לשכונה ותשאלו את האנשים איפה זה כי אין כתובת - סביח זה שם האיש לא שם המנה - שיפודים מעולים בפיתה - פתוח מספר שעות מוגבל כל ערב

יעקב קבב - בת גלים והעיר התחתית - שיפודים טובים מאוד מוגשים ועשויים בדרך הרגילה.


מסעדות איטלקיות
איטליאנו - שגסטרו ציינה - היאמצויה בחוף בת גלים
וויוויאנו - בתחנת הדלק מול היכל הספורט חיפה - (רוממה)
רפאלו - בקניון חיפה - נחמדה מאוד

לגבי מה פתוח בחג - תצטרכו לבדוק בעצמכם.
 
בתי הקפה בשד' בן גוריון הם ערבים ערבים

וגם אני ממליץ עליהם. בייחוד על הקינוחים.
 

mountsinai1990

New member
באיחורבביקור בימי קל.. תודה רבה על ההצעות! הנה סיכום הביקור

תודה רבה לכולם על ההצעות!
לצערי עקב תקלה, לא הצלחתי להיכנס ולרשום תגובה.. ( יום שבת יום סידורים לכל מיני הדברים הללו, שינויי סיסמא וכו'


לצערי, בגלל החג אכן היו מעט מקומות שלא היו פתוחים ( מעיין הבירה, סינטה בר בער שרצינו, סמוקהאוס וכו').
בערב החג הראשון קפצנו לפטוש. underwhelming בלשון המעטה. המקום היה מפוצץ, אבל היה השירות היה בסדר. הבעיה הייתה בגזרת האכול. הזמנו חומוס למנה ראשונה, טעם תעשייתי עם פיתות יבשות וקרות. בעיקריות מנת פרגיות ומנת פטושייה. הפרגיות היו בסדר גמור והמנה השנייה הייתה נחמדה אם כי שומנית מאוד מאוד. בקיצור, לא נפלנו למרות ההמלצות שקיבלנו מחברים ומהמארח שלנו.

ביום השני ביקרנו בפלאפל הזקנים- נחמד ( אני לא חובבת פלאפל ולכן קשה לי להשוות בין פלאפליות מהוללות). קפה מסדה- מבינה את האווירה, פחות התחברתי. קפה הפינה, גם ברח' מסדה- מוזלי מעולה! מוגש מקסים עם יוגורט שווה ופירות בשפע, עוגיות טעימות, סלט "שנה טובה"- היה ממש נחמד וסקונס שהיו בסדר. לא מעבר. מקום ממש נחמד ושירות נעים.
בערב הגענו לאיטליאנו בעקבות ההמלצות כאן. אפשר לסכם את החוויה כ-מוזרה. מוזרה מאוד. החל מהזמנת השולחן : ביקשנו ליד החלון לשעת שקיעה. הזזנו ב20 דקות את ההזמנה ואז נאמר לנו שאי אפשר יהיה לשמור ליד החלון. שוין. הגענו. הושיבו אותנו ליד שולחן, בכניסה, עם כסא אחד. היינו שניים. עמדנו כמו מפגרים בחושבנו שמביאים לנו עוד כסא, אבל לא. הכסא לא הגיע...... בקשנו ממלצר שעבר להושיב אותנו בשולחן אחר. הושיבו אותנו ליד המטבח הפתוח. כשביקשנו שולחן אחר, אמרו- אי אפשר ( הקטע המוזר שכל זמן ישיבתנו במסעדה לא הושיבו אף אחד בשולחנות שרצינו לשבת בהם. שוין). לקחנו קצת זמן להזמין, אבל כנראה ששם לא אהבו את זה וכל הזמן די הציקו לנו. אפילו אחד המלצרים צחק על חשבוננו ( בטח סיוט לעשות אתכן שופינג, לוקח לכן כ"כ הרבה זמן להחליט מה ללבוש כל בוקר וכו' ). הזמנו יין ובירה רק שיניחו לנו קצת להתלבט מה בא לנו לאכול... הזמנו פיצה קרבונרה, ומנת פסטה . הפיצה הגיעה ללא הארוגולה שהייתה אמורה להיות מעליה. כשהערתי למלצר- הוא הביא לי בצלחת נפרדת ואני פיזרתי בעצמי. מוזר אבל לא נורא. הפיצה הייתה די שומנית, אבל נראה לי זה עניין של טעם. הפסטה הייתה בסדר ( הערה קטנה וכללית.. כשרשום בתפריט שהיא מגיעה עם אספרגוס, אדם מן השורה לא מצפה לאספרגוס בודד שמונח על הפסטה. זה קישוט, זה לא חלק מהמנה.. אם אספרגוס הוא יקר, או שלא תשימו אותו במנה מתומחרת במחיר זול יחסית, או שתתמחרו בהתאם. סוף מרמור).
החלק הכי מוזר של הערב הגיע בסוף.... שילמנו חלק באשראי וחלק במזומן. המלצר שלקח את התשלום לא שאל איך נרצה לחלק, אבל חשבנו ( טעות קטנה שלנו) שהוא יבין לבד. קיבלנו חזרה רק את האשראיץ ללא קבלה. ביקשתי קבלה כמקובל ( דבר הגיוני כדי שאדע כמה גיהצו על האשראי לא?). וכאן הסאגה מתחליה. קיבלנו קבלה של מישהו אחר. ביקנו שוב. קיבלנו 2 קבלות, ושוב לא שלנו ( על אחת מהן היה פרטי אשראי מלאים.. מיד קרעתי לגזרים). ביקשנו בפעם השלישית. ונחשו מה, שוב קבלות של סועדים אחרים. לא שלנו. עכשיו איבדתי סבלנות ודרשתי קבלה כדי להבין כמה לקחו מהאשראי. כשסוף סוף הקבלה שלי הגיעה, ראיתי שגמובן גיצו את כל הסכום מהאשראי. אז שאלנו- איפה המזומן? המלצר הלך לבדוק ואמר שהם חשבו שזה היה לטיפ. באמת?! 80 ש"ח טיפ על 200 ומשהו ש"ח? על שירות חובבני ושכונתי? הוא ממש התבאס כשביקשנו שיחזיר את ה-80 ש"ח. זאת ועוד, הוא אפילו לא התנצל. השארנו טיפ, כי אנחנו בני אדם, אבל זה פעם ראשונה שקרה לי דבר כזה. הרגיש שיטת מצליח קצת.

זהו לסיכום...
תודה שוב ושנה טובה !
 

salo22

New member
סדר בקצת בלאגן

אין בחיפה מצדה, יש מסדה, אין קשר גיאוגרפי רב בין שדרות הנשיא לאיזור מסדה, הם אינם תוחמים איזור שאפשר להגדירו כ"מרכז". שדרות הנשיא ומוריה נחשבים מרכז הכרמל, אבל אין בהם בשורה קולינארית מיוחדת.
יש חומר במנוע החיפוש וכמו שפיקס ציין, בדוק מה פתוח ומתי, אם נתמצת -
בשביל פירות ים ואם אתם עם רכב - הזמינו מקום וסעו לעכו לאורי בורי, סיבוב בעכו יעשיר את הטיול שלכם. אם בעייתי ורוצים להתפשר - שרימפס האוס, חגיגת פירות ים קפואים. גם גולדן קוראל אופציה, רק חבל שלא תמיד "מחודדים" שם, לפחות הנוף יפה.
על ציר מרכז הכרמל סינטה בר תמיד אופציה נחמדה, כמעט בצמוד אליה נמצא האקספרס שלהם, אופציה טובה לאוכל פשוט יחסית ולא מחייב, באיסוף למלון או לאן שתהיו, יש הנחה משמעותית, יכול להיות פיתרון נוח לסיטואציה "לוחצת".
איטליאנו דה לה קוסטה מאוד שווה ניסיון לכיוון שעת שקיעה, עלה גפן בואך קריות אבל גן כן יכולה להיות אחל'ה לערב עם רכב. רפאלו אמורה להיות מסעדה איטלקית טובה, הכוונה למסעדה בקניון קסטרא.
במרכז הכרמל קונדיטוריה גל מקום ראוי לבדיקה וקפה לואיז שמעט מרוחק יותר, גם כן נעים יחסית, בינהן רולא מסעדה ערבית מעניינת לבדיקה גם כן, אם במקרה בסביבה. .
בעיר תחתית במתחם הרחב ומתרחב, תלוי מה רלוונטי לשעות וימים שלכם - צ'אנג בה, מורל טאפאס בר, ליבירה, הנמל 24, משהו פחות מחייב בפאבים העוגן או הסנדק וגם מעיין הבירה כמובן, אולי בית האוכל המשובח ביותר בעיר, השאלה אם פתוח בימים שלכם. אגב גם הודי צמחוני ב JYOTI יכול להיות מעניין.
לגבי תשעה באב - למה שיפתחו אם מיד יקבלו קנס שלפי השמועות הוא די גבוה ? חוץ מזה סיכוי לא רע שמתוך התחשבות בקהילה היהודית בעיר, לא היו פותחים בכל מקרה גם אם הקנס לא היה משמעותי.
 

salo22

New member
סבבה, אז רשום עליה ביקורת עניינית פה ושם

ככה תעשה למסעדה מצויינת צדק וגם נקבל קצת יותר מידע ותחושה אליה..
 

pix37

New member
כתבתי עליה קצת בעבר

המסעדה נמצאת בדרך העצמאות 72 חיפה.
כעקרון היא מסעדת הודית צמחונית על גבול הטבעונית (יש לאסי שדופק את הטבעונות).
כעקרון המנה העיקרית בה היא צלחת טאלי, כלומר צלחת עם 4 או 5 תבשילים קטנים אורז, נאן וקינוח קטנטן שעולה כ- 40 - 50 ש"ח (לא הייתי שם כבר די הרבה זמן)

בשעתו הם היו במסע למצוא את דרגת החריפות המקובלת בישראל - כאשר לרוב הם היו מעדנים מעט יותר מידי לטעמי את המנות.

סה"כ מקום נחמד מאוד עם אוכל טעים ולא שגרתי - אבל לטעמי רחוק מרחק רב מהאוכל ההודי באנגליה (עדין הרבה יותר) ובהודו.

ד"א לרוב הם נוהגים להציע ריפיל של מנות שאהבת - אין לי מושג אם הם עדיין נוהגים כך.
 
למעלה