סיכום משבוע קולינרי במדריד

Maldini Girl

New member
סיכום משבוע קולינרי במדריד

אתמול חזרנו משבוע שלם במדריד. לפני הטיסה חיפשתי והתייעצתי פה בנוגע למסעדות, לצערי בחיפוש הפורום לא עלו הרבה תוצאות, אז אני מקווה שהסיכום הנ"ל יוסיף אפילו קצת לכל אלו שמתכננים טיסה למדריד.
כמה דברים שחשוב לדעת:
טסתי בלי יותר מידי הכנה וציפיות. אבל מדריד התגלתה כעיר מדהימה גם מבחינה קולינרית. בערך בכל מסעדה, קפיטריה, בית קפה או מכולת יש חמון ונקניקים מרשימים ומוצלחים, יש גם המון שווקי אוכל. פשוט כדאי לחקור מראש ולהכיר.
במדריד כנראה יש ממש החלטה שאין צורך ללמוד אנגלית. בהרבה מסעדות אין תפריט באנגלית וגם אם יש, הסיכוי שהמלצר ידע אנגלית הוא די נמוך, זה נכון בעיקר אם אתם יוצאים מאזור ה"תיירים המובהק" (לב-לב העיר) אל ה"קצוות" של המרכז (כששימו לב שאני עדיין מדברת על מרכז העיר.) כך שאני מציעה מאד לפני הטיסה לעשות סקירה קצרה של מילות מפתח בספרדית ואפילו- כן כן, להסתובב עם מילון.
סדר היום של הספרדים קצת שונה משלנו. לפני 9 בבוקר מדריד פשוט מתה. השמש גם לא זורחת הרבה לפני שמונה וחצי, סופר מרקטים, בתי קפה, לרוב לא נפתחים לפני 9-10, מי שמתחיל לעבוד מאוחר כמובן חייב גם סייסטה (הפסקת הצהריים הספרדית המפורסמת) אך שמקומות רבים נסגרים בין 2 ל-5, וכשזה סדר היום שלך זה משפיע גם על הערב- הספרדים יוצאים לאכול מאוחר. רוב המסעדות מתמלאות סביב 9-10 בלילה, ויש מסעדות שלא נפתחות לפני 8 ואפילו 9. בנוסף, במדריד יש בערך מיליארד מסעדות. אבל הרושם הוא שרובן מלאות רוב הזמן. רצוי לברר שעות מראש ולהזמין מקומות מראש.
בנוגע לשווקים- הרבה מהם נסגרים בשעה 14:00 וחלקם נסגרים בשתיים ונפתחים שוב ב17:00 לאחר הסייסטה, בחלק מהשווקים לאחר הסייסטה לא כל הדוכנים נפתחים, ומשוק מרשים נשאר שוק קטן מאד. גם לא כל השווקים פתוחים בכל הימים. גם כאן כדאי לברר כדי לא להגיע סתם.

מתנצלת מראש שזה הולך להיות ארוך...
 

Maldini Girl

New member
El busco del tiempo

El busco del tiempo
כתובת- calle Barcelona 4
מקריאה של כמה המלצות באינטרנט בערב הראשון הגענו למסעדה הזאת. אני מראש הייתי מכוונת מטרה. היינו אני והבן זוג ואני ידעתי בדיוק מה אני רוצה, לשמחתי הוא זרם.
בתפריט המסעדה יש "מנות ראשונות" ואז מנות "מהים" ו"מהמרעה". הזמנו לראשונה מנה של אנשובי כבוש שהגיע בשמן זית וזיתים שחורים וכמה פרוסות לחם. מנה טעימה ביותר, בדיעבד מיותרת.
אחת ממנות הדגל היא מנה של קילו בשר מופרד מהעצם, שמגיע חתוך לפרוסות עם פלאנצ'ה, חתיכת שומן, ומלח גס. המלצר מדליק את הפלאנצ'ה, משמן אותה בעזרת חתיכת השומן (שתישאר איתכם עד סוף הארוחה לשימון חוזר) ואז כל אחד צולה לעצמו את הבשר.
הבשר היה הכי טוב שאכלתי בחיי. באמת בשר משובח. יוצאת ארוחה כיפית במיוחד, איטית ונעימה. שמספיקה לזוג, שלושה או אפילו רביעייה של אנשים. (מחיר המנה 38 אירו)
בערב האחרון החלטנו לנסות לשחזר את ההצלחה, הפעם חזרנו בהרכב של חמישה והצענו לשלישייה שעוד לא טעמה להזמין את מנת הבשר. ופה קרתה התקלה:
אם מגיעים כקבוצה ומזמינים מקום, מקבלים מקום בקומה העליונה של המסעדה. ושם הם לא נותנים את האופציה של הפלאנצ'ה, אלא מביאים קילו בשר (לצד העצם אך מנותק ממנה) שכבר נצרב מראש. הבשר היה מצוין, אך לא לזה התכוון המשורר...
עוד הוזמנו באותו ערב אחרון: גספאצ'ו (מנה ראשונה) שמגיע עם חתיכות בייקון, הסועדת אמרה שהיה מצוין.
מנת חזיר- ריבוע של בשר חזיר רך (נראה במבט ראשון כמו פשטידה), עסיסי וקריספי מלמעלה, לצידו כמה ירקות צלויים ואיזשהו רוטב. המנה הייתה טעימה מאד, רק שהיו בתוכה חתיכות קטנות של עצמות, הרוטב היה לא מאד מוצלח. (מחיר מנה כ16 אירו)
1/4 קילו שרימפס על הגריל. הסועד אכל ונהנה.
&nbsp







 

Maldini Girl

New member
Tarttoria malatesta

Tarttoria malatesta
כתובת: calle coloreros 5
הערב השני היה ערב ראש השנה, ויצאנו בהרכב מלא-מלא (8) לחגוג את ראש השנה במדריד. מכיוון שחלק מההרכב בררנים מאד באוכל חיפשנו מסעדה איטלקית, כזאת שלכל אחד יהיה בה אופציה. הגענו והושבנו במרתף המסעדה.
הוזמנו לראשונות:
"פרובולונה"- מאין "לזניה" של עגבניות וגבינת פרובלונה. היה מצוין.
מאפה תרד עם רוטב כמהין ודבש (המאפה היה טעים הרוטב היה קצת מוזר)
סלט קפרזה- לא טעמתי אבל נראה טוב ונאכל כולו.
ועיקריות:
פיצה (סבירה)
פסטה שרימפס ופסטו (טובה)
פסטה פירות ים (נחמדה)
פסטה בולונז ופסטה ברוטב עגנביות- שתיהן כמעט לא נאכלו כי אמרו שהן היו מאד לא מוצלחות אך למען ההגינות אגיד שאלו היו ההזמנות של הבררניות שבחבורה.
פילה בקר שהגיע עשוי מידי, הוחזר והגיע שוב בסדר.
מה הקאץ'? כל ההתנהלות הייתה הזויה. מהרגע שנלקחו מאיתנו ההזמנות לקח המון זמן עד שהגיעו הראשונות, הראשונות הגיעו יחד עם אחת המנות (ספגטי ברוטב עגבניות) ואז שוב עצירה. של המון זמן, להערכתי 30-40 דק' לפחות. במהלכה הגיעה המלצרית ואמרה שיש עומס במטבח ונתנה סלסלת לחם קטנה ומעט זיתים ל8 אנשים רעבים. אחרי כ40 דק' הגיעו עוד 2 מנות, ולאחר עוד המתנה של 10-15 דק' הגיעו יתר המנות. כאמור, כשהגיע פילה הבקר הוא הגיע ממש ממש עשוי, הסועדת התלבטה אם להחזיר אותו לגריל מחשש שעכשיו ייקח עוד חצי שעה עד שהוא יחזור, טוב, זה לא לקח חצי שעה אבל בטח 15 דקות לפחות.
הייתה ארוחה הזויה, זמני ההמתנה היו כל כך ארוכים שכבר רק התחשק לנו לעוף משם, בלי קינוח, למרות שרצינו משהו מתוק, כי ממש לא התחשק לנו להמתין לו. כשיצאנו, היה מחוץ למסעדה מקום נוסף שמוכר צ'ורוס ברוטב שוקולד, שמחוץ לו השתרך תור ארוך של אנשים (שנע במהירות), החלטנו שזה אומר שכנראה די מוצלח שם וננסה גם, אז חלקנו כולנו מנת צ'ורוס (5 אירו). קשה להגיד שזה היה מאד מוצלח, אבל חביב וסיום נחמד לארוחה.
&nbsp
 

Maldini Girl

New member
la cocina de san anton

מיקום: בתוך שוק סן אנטון (צמוד לתחנת המטרו של chueca)
ביום השלישי הגענו לשוק סן אנטון סביב 9 וחצי בערב. חיפשנו מקום לאכול ובקומה השלישית הייתה ממוקמת מסעדה שנראתה כמו מקום נחמד לשבת בו. באופן מדהים אפילו היו לנו מלצרים שפחות או יותר ידעו אנגלית. בתפריט יש אופציה בחלק מהראשונות לבחור מנה או חצי מנה, בעיקריות כל המנות הן "חצי מנה", הן קטנות יחסית.
ראשונות:
גספאצ'ו- הגיע גספאצ'ו ירוק בכוס גבוהה (כמו מילקשייק) עם קש ועם "קיסם" ועליו שלושה כדורי מוצרלה. מצוין מצוין מצוין.
אספרגוס עטוף בסלמון מעושן- מנה קרה, הם מגדירים את זה כסוג של סלט. מנה פשוטה וטובה מאד.
עיקריות:
פילה חזיר איברי עם רוטב ברנייז, כרוב וברוקולי. הכרוב והברוקולי היו קרים אך עשויים כמו שצריך. רוטב הברנייז היה שבור אך טעים, הבשר עצמו היה מצוין. הבחור ציין ש"המנה לא עשויה בצורה מושלמת אבל טעימה מאד".
טאטאקי בשר בקר ברוטב יין אדום מצומצם על קוסקוס. מנה מצוינת, הבשר היה עשוי מושלם.
לקינוח חלקנו גלידת בוטנים שהייתה כיפית ונפלאה.
סה"כ הארוחה 63 יורו.





 

Maldini Girl

New member
El Bogavante de Almirante

El Bogavante de Almirante, הנקראת גם Mortadella
מיקום- בשכונת chueca, כמה דקות הליכה מתחנת המטרו
&nbsp
כשנכנסנו שאלתי את המלצר באנגלית אם יש תפריטים באנגלית. הוא ענה "סי" והביא תפריט בספרדית. שאלתי שוב בספרדית אם יש תפריט באנגלית והוא ענה שלא. אז הבנו שכנראה גם אנגלית הוא לא באמת יודע.
המסעדה היא מסעדה איטלקית, הגענו אליה די קלולס ורק ידענו שהממליץ אמר "אורז אורז אורז, פירות ים פירות ים פירות ים". טוב, אז אחרי ששברנו את הראש על התפריט הבחור שאל על מנת אורז שהייתה בתפריט. המלצר אמר שזו מנה לשני אנשים לפחות. (היא מתומחרת ב15 אירו למזמין, מינימום שני מזמינים) אז אמרנו "טוב, מה יכול להיות" והזמנו שנינו.
בפועל, הגיעה מנה מאין ריזוטו שהיה משוקע כולו בנוזל מדהים של ציר דגים ולובסטר, כשבתוכו היה גם לובסטר שלם, חתוך לכמה חלקים. מנה גדולה, מדהימה ומשביעה מאד.
אבל אני מודה שהיה לי ממש קושי. התחושה שהמלצר פשוט לא ניתן לתקשורת כי הספרדית שלי עילגת מאד והאנגלית שלו לא קיימת הקשתה עליי כל כך שאמרתי לבחור שאני לא רוצה להמשיך לשבור את הראש על מנות נוספות בתפריט, אז אחרי המנה הזאת הזמנו חשבון. אולי חבל שכך, כי המנה הזאת הייתה כל כך טובה, ואם שאר המנות במסעדה באותה רמה, מסתמן שזו מסעדה מצויינת.
&nbsp
 

Maldini Girl

New member
Mama ines

Mama ines
&nbsp
מיקום: גם בשכונת chueca, לא רחוק מסן אנטון ותחנת המטרו.
בצהריים שלמחרת, הגענו לאותו אזור לבית קפה שגם עליו קיבלנו המלצה בשם מאמא אינס. בשעות הצהריים, בין 13:00 ל16:00 מוגש כאן תפריט "עסקית צהריים" (הקרוי "תפריט היום") שכולל מנה ראשונה, עיקרית, קינוח, שתייה וקפה ב-10.5 אירו. במנות ניתן לבחור בין שלוש אופציות כל פעם. אגב, גם כאן אין תפריט באנגלית והמלצר לא יודע אנגלית.
מנות ראשונות:
אני- גספאצ'ו סמיך שהגיע עם פרוסות ביצה קשה (בתוך הגספאצ'ו) וחתיכות בייקון. נהדר.
הבחור הזמין מנה של פסטה ברוטב שמנת עם שרימפס, לטעמי הפסטה הייתה טעימה אך עשויה מידי. הוא הסכים. מן "מנת בית קפה" כזאת, רק שבארץ כנראה היינו מקבלים אותה בוורסיה של שמנת-סלמון ובמחיר גבוה בהרבה.
עיקריות-
אני- בשר עם אורז ברוטב צ'ימיצ'ורי- סתם חתיכות בשר עם סתם אורז וסתם רוטב. בסדר ולא יותר.
הוא- דג בקלה ותפו"א, גם כן בסדר.
לקינוח שנינו הזמנו פודינג שהיה בסדר.
הבחור הזמין בירה, נאמר לנו שהיא לא כלולה במחיר הארוחה אך בסוף נתנו לנו אותה במקום הקפה.
שורה תחתונה- לא שום דבר לרוץ לספר לחבר'ה, אבל אווירה נעימה ואוכל חביב, וארוחה מלאה במחיר די מצחיק.
&nbsp

 

Maldini Girl

New member
Juana loca

Juana loca
מיקום: קרוב לתחנת המטרו של "la latina"
&nbsp
מסעדת טפאסים במדריד שכנראה שהיא "שם דבר", הזמנו מקום והמקום היה מפוצץ, כולל אנשים שעמדו על הבר ונוספים שחיכו לתורם. אנחנו הגענו חמישה אנשים, חובה להזמין מקום מראש.
הדבר הטוב הוא שלא רק שיש תפריטים באנגלית, אלא גם קיבלנו מלצר שדיבר אנגלית מצוינת מה שהקל על החוויה כי התפריט שלהם מורכב מאד. המנות נעות בין קטנות לבינוניות והמחירים בין בינוניים (למנות הקטנות) לדי יקרים (למנות שהן בגודל בינוני)
התחלנו מסלט ירוק עם סלרי ותפוחים שהיה סטנדרטי לחלוטין. (8.80 אירו)
המשכנו עם שני טפאסים- אחד שנקרא "our world famous juicy potato, eggs and confit onion Spanish "tortilla"- בפועל- מן פריטטה תפוחי אדמה באמת באמת מצוינת שלא ממש ברור למה היא מוגשת על לחם (זה לא שלא היה טעים, סתם לא ברור). מוגש בטמפ' החדר. (4 אירו)
טאפאס נוסף- Spinach crepe, tender baby eels, fried garlic, chili and green asparagus- גם כאן מדובר בפרוסת לחם שעליה מונח ה"baby eel" עטוף בעלה תרד. טעים מאד, בעייני פחות מהמנה הראשונה. (6.5 אירו) השאר כנראה לא הסכימו איתי והתלהבו מאד, הזמנו ממנו עוד מנה.
שאלנו את המלצר על גודל המנות. הוא הסביר שיש "מנות קטנות, מנות ביניים ומנות יותר גדולות", החלטנו אחרי הפתיחים שכל אחד ייקח מנה נוספת "יותר גדולה" שתהווה מנה עיקירת. בפועל כאמור הגיעו מנות בגודל בינוני לחלוטין:
קרפ עם קונפי ברווז, לא טעמתי אבל הסועדת אהבה (9.50 אירו)
לחם ועליו חתיכת סטייק עם ביצת שליו מטוגנת. נראה די סתמי, גם הסועד לא הביע התלהבות גדולה. (9.80)
Black fideua with homemade squid sausage- אטריות שחורות ועליהן "נקנקייה" (לא היה לזה מרקם של נקנקייה אלא של תבשיל) של תמנון. בעייני מנה מעולה (9.80)
סרדינים מעושנים עם בוראטה ועגבניות, גם על איזשהו לחם (8.80), לא שמעתי תגובות על המנה. כנראה שהייתה בסדר.
מנה נוספת הייתה סוג של "המבורגר"- כלומר, לחמניה עגולה שבתוכה היה סרטן רך שריון. לא זוכרת את המחיר. הסועד אהב אבל לא עף עליה.
לקינוח חלקנו עוגת גזר וג'ינג'ר וקינוח נוסף של סאבלה עם מסקרפונה, פירות יער ושוקולד לבן (כל אחד מהם 6.90), שניהם היו נחמדים ולא הרבה מעבר.
אני מודה, יש לי בעיה עם ארוחות כאלה. התחושה היא שאתה מזמין הרבה אבל בפועל אוכל מעט, משלם לא מעט ויוצא... איך נגיד בעדינות? פשוט רעב. התחושה היא שסבבה, האוכל טעים, מעניין, מושקע, אולי אם היינו בהרכב אחר (נניח רק אני והבחור) והיה לנו הרבה יותר כסף היינו יכולים להעביר שם ערב של 8-9 מנות רק לשנינו ולצאת שבעים ומרוצים. אבל זה לא היה המצב. השורה התחתונה שלי היא "טעים ולא משביע".
&nbsp





 

Maldini Girl

New member
סן מיגל

שוק סן מיגל- מיקום: צמוד לכיכר מאיור
ביום הראשון, בעקבות המלצות באינטרנט וספרי הדרכה למדריד, הגענו בצהריים לשוק סן מיגל. השוק נמצא ליד כיכר מאיור ופתוח כמעט כל היום (החל משעות הבוקר ועד הלילה ברצף, בלי סייסטה.) בשוק הרבה דוכנים של אוכל ובירה במחירים משתנים, אפשר למצוא מנות טאפאס ב-4 אירו, ואפשר גם למצוא מנות בשר/ פירות ים שמגיעות לאזור ה20 אירו.
נדגמו באותו יום- טאפאסים של פאייה מכמה סוגים- עם פירות ים (המוצלח ביותר בעייני), פאייה של אורז שחור עם קלמרי, ופאייה עם צ'וריסוס ועוף. מנת טאפאס עולה 4 אירו וצלחת גדולה ומכובדת 7 אירו.
מדוכן אחר של פירות ים לקחנו קונוס של קלמרי מטוגנים וזה היה כישלון. הרושם שקיבלנו זה שברוב הדוכנים המטוגנים בשוק (ויש כמה כאלה) האוכל מטוגן הרבה מראש ועומד הרבה זמן. לא מוצלח. (13 אירו)
מדוכן אחר של בשר הזמנו טאפאס של 3 חתיכות בשר מופלאות (לא זוכרת איזה נתחים בדיוק, אחד מהם היה שייטל) ב15 אירו, הבשר מגיע עם מעט תפוחי אדמה. הוא היה מצוין אבל מנה קטנה ומעט יקרה עבור גודלה.
מאותו דוכן לקחנו גם קונוס של נקניקים (לקחנו איזשהו סלמי פרוס) שהיה חביב ועלה 5 אירו.
בקיצור, מקום חביב בשביל היום הראשון במדריד כדי להבין על מה מדובר ולנסות. בפועל, בעייני רחוק מלהיות שוק האוכל המוצלח, המעניין והטעים של מדריד.
&nbsp
 

Maldini Girl

New member
שוק אידלפונסו

שוק אידלפונסו-
שוק קטן וחביב של אוכל רחוב שנבחר כאופציה לאחת מארוחות הצהריים פשוט כי היה פתוח ביום ראשון, יום שבו הרבה שווקים אחרים סגורים. בשוק יש כל מיני דוכני אוכל רחוב מסוגים שונים- מתוקים, אוכל ספרדי ועוד. אחרי הסתובבות קצרה בחרנו את דוכן ההמבורגרים (והנקנקיות) שבקומה הראשונה והזמנו שני המבורגרים. הוא לקח המבורגר סטנדרטי (7 אירו) ואני לקחתי המבורגר עם כבד אווז, כמהין ורוטב מתקתק (משהו כמו סירופ של פירות יער, 9 אירו). הוא טען שההמבורגר "הכי רגיל" ולדעתי ההמבורגר היה אחד הטובים שאכלתי בחיי. עסיסי וטעים, מידת עשייה מדויקת.
עושה רושם שאין בשוק איזו תגלית גדולה, אבל הוא היה נעים מכל בחינה וגם לא הומה מידי מה שהפך אותו לנעים אפילו יותר.
&nbsp
 

Maldini Girl

New member
שוק סן אנטון

שוק סן אנטון
השוק מורכב מ-4 קומות.
קומה ראשונה שהיא סופר מרקט (די מרשים לראות את מחלקת הדגים שלו, אבל לחלוטין אין הכרח להכנס)
קומה שניה שהיא בעיקר של פרודוקטים- דוכן של ירקות וקטניות, דוכן בשר, דוכן ענק ומרשים מאד של נקניקים וגבינות, דוכן של דגים ופירות ים מרהיבים.
קומה שלישית- כל מיני עמדות טאפאסים שונות.
קומה רביעית- מסעדה (la cocina de san anton) עליה כתבתי.
השוק נקי, הפרודוקטים נראים מצוינים. רכשנו משם כמה גבינות ונקניקים נהדרים וחזרנו לסיבוב נוסף כמה ימים אחרי לעוד קניות.

 

Maldini Girl

New member
שוק לה פאז

שוק לה פאז (שכונת סלמנקה)
על השוק הזה שמעתי במקרה איפושהו וסימנתי במפה, לא היו לנו תקוות גדולות לגביו. כשהגענו גילינו גן עדן. שוק מדהים עם דוכנים מרהיבים של בשר, נקניקים, גבינות, דגים ופירות ים, פירות וירקות. בשוק עצמו יש גם כמה מסעדות שבצהריים מתמלאות עד אפס מקום. אחרי שהסתובבנו בשוק במשך כשעתיים ורק הסתכלנו והסתכלנו אכלנו צהריים בדוכן המבורגרים שבמקום, הוא הזמין המבורגר מתפריט המיוחדים (11 אירו), שהיה מדהים, לצערי לא זוכרת את השם בדיוק. אני הזמנתי "המבורגר ספרדי" שהיה רגיל וטעים (8 אירו), ההמבורגר מגיע עם צ'יפס.
בהמשך קנינו בשוק גבינות ונקניקים, שמן זית מצוין, וגם מקרונים חביבים. חזרנו אליו כמה ימים אחרי זה לעוד קניות של גבינות ונקניקים, וגם סתם כדי להסתובב ולרייר על המבחר המדהים והמרשים.
שנינו הסכמנו שהוא היה השוק המרשים ביותר שלנו יצא להיות בו במדריד, מבחינת שווקי אוכל.





 
השוק הכי טוב במדריד

והיחיד שביקרתי בו שהרגיש כמו מקום שאנשים אשכרה באים אליו לעשות קניות ורואים בו מאמות (או נונות) עם עגלות. סן מיגל היה ניראה לי תיירותי ודוחה, וסן אנטון חביב אך סטרילי מדי.
בכל מקרה, אם כבר מגיעים למרקדו לה-פאס מומלץ מאוד לאכול ב-Casa Dani, מזנון טאפאס מקומי שעושה את הטורטייה דה פטטאס שנחשבת לאחת הטובות בעיר.
&nbsp
תודה על יופי של דיווח!
 

ortolan

New member
השני הכי טוב

אחרי Mercado Chamartin. מסכים לגבי סן מיגל - התחיל מצויין ודעך מהר מאד לשוקת להאבסת תיירים באוכל שעומד שם במשך שעות. בסן אנטון האטרקציה היחידה היא הסניף של Octavio לצרכי גבינות ונקניקים.
 

Maldini Girl

New member
platea

&nbsp
כשמתחילים לחזור משוק לה- פאז לכיוון תחנת המטרו הקרובה, מגיעים למתחם שנקרא "פלטאה" (נמצא ליד כיכר גדולה ובה אנדרטת התגליות ואנדרטה לקולומבוס)
מתחם פלטאה היה בעבר בית קולנוע שהוסב למתחם אוכל גורמה. בכניסה פרוס שטיח אדום, ונכנסים לתוך חנות של פרודוקטים נהדרים ומרשימים- תבילנים, פירות וירקות יפהפיים, נקניקים, אורז לפאייה, שמנים ועוד.
בהמשך ניתן לראות את מסך הקולנוע הישן (שהושאר במקום) ומסביבו פזורים שולחנות ששייכים למסעדות וברים, שיושבים לכאורה אל מול המסך (בו מוקרנות בעיקר פרסומות). מה שמרשים עוד יותר, זה שהקומות העליונות של המתחם (שהיו היציעים של הקולנוע) הם מסעדות שבהם ניתן גם לשבת ב"יציע" ולהסתכל למטה לכיוון המסך.
הקומה התחתונה גם היא קומה של ברים ומסעדות שעושים רושם של מקומות מאד יקרים ויוקרתיים.
אנחנו קנינו במתחם כמה פרודוקטים, לא ישבנו לאכול במקום כך שאין לי המלצות על המקומות עצמם.
&nbsp







 

ortolan

New member
החנות המרשימה נקראת gold gourmet

הם גם נחמדים וגם יש להם את הפירות והירקות הטובים במדריד (ובעונה כמהין מצויינות עם הבטחה שהן היו באדמה לא יותר מיומיים קודם). יש להם גם עוד סניף לא רחוק.

http://www.goldgourmet.es/
 

Maldini Girl

New member
עוד כמה קטנות

במרכז העיר, ליד הגראן ויה ורחוב סן ברנרדו ישנו שוק נוסף שנקרא "לוס מוסטנסס". שוק בעיקר של פרודוקטים (בשר, ביצים, פירות וירקות), נחמד להסתובבות אבל אין בו הרבה מה לחפש אלא אם כן יש לכם את האפשרות לקנות פרודוקטים ולבשל במדריד עצמה.
&nbsp
ליד תחנת המטרו של לה לטינה ישנו שוק נוסף בשם MARCEDO DE LA CABADA, לצערי כשהגענו לשם בשעות אחר הצהריים (אע"פ שעל פניו כתוב שהשוק בסייסה בין 2-5 ואז נפתח שוב) רוב הדוכנים היו סוגרים, אבל עשה רושם של שוק גדול עם הרבה אופציות.
&nbsp
ביקרנו גם אצל oriol balaguer, אחד הקונדיטורים הספרדיים המובילים. יש לו חנות קטנה גם כן בסלמנקה (מרחק הליכה משוק לה פאז). יש שם מאפים (במחירים שבין 1.5-2.5 אירו, אכלנו כמה מאפים מעולים), עוגות/ קינוחים (קטנים-אישיים ב6 אירו, וגדולים יותר ב26 אירו). יש כמובן גם שוקולדים ואופציה לקנות את ספר המתכונים שלו.
&nbsp
Corte ingles- רשת בתי כלבו עצומים בגודלם שפזורים בכמה מקומות במדריד (כולל שני סניפים ממש במרכז העיר.) אנחנו הגענו למקום ממש בטעות, כשבאחד הערבים שוטטנו ברחוב ונתקלנו בשלט "חדש- קומת אוכל גורמה". אז כאמור מדובר במן "קניון" כלבו בן 9 קומות שיש בו בערך הכל (קומה של ספרים, רהיטים, כלי מטבח ועוד ועוד...) והקומה האחרונה היא "קומת אוכל גורמה" שכוללת כמה ברים-מסעדות וביניהם פשוט המון מוצרים- גבינות, נקניקים, שמנים, תבלינים ועוד ועוד. עושה רושם שהמחירים די יקרים, לא בטוח שאי אפשר למצוא חלק מהמוצרים במקומות אחרים במחירים טובים יותר. בשעות הערב (אנחנו הגענו לשם סביב 10 בלילה) שאר הקומות נסגרות וקומת האוכל מפוצצת באנשים, כדאי לקחת בחשבון אם מתחשק לכם לבוא להתרשם. אנחנו רכשנו במקום גבינת סטילטון מצוינת.
&nbsp







 
נשמע מדהים

תודה רבה על השיתוף והפירוט הרב
&nbsp
מה כיף במדריד חוץ מהאוכל?
איך היה המזג אוויר?
נראה לך שצמחונים יכולים להנות בקלות בעיר?
 

Maldini Girl

New member
מדריד היא עיר

של אומנות ואדריכלות.
מה כיף בה?
&nbsp
אם אתם בעניין יש המון מוזיאונים של אומנות שנחשבים למאד טובים. אליי זה מאד מאד לא מדבר.
מה שהכי כיף זה פשוט ללכת ברחוב ולהסתכל על הבנייה המדהימה, הרחובות פשוט יפים.
אנחנו נפלנו על מזג אוויר מושלם אז ההסתובבות הייתה נעימה.
ההסתובבות היא לרוב ברגל, תכלס רוב אזור מרכז העיר הוא מרחק הליכה (עד כשעה בין נקודות רחוקות של הליכה נינוחה מאד) וכמובן שיש גם את המטרו.
ממליצה בחום גם על יום בטולדו שמחוץ למדריד, שהיא יפהפייה.
&nbsp
בנוגע לצמחונים- האמת שדיברנו על זה במהלך הטיול שלדעתנו לצמחונים יהיה שם מאד מאד קשה. גם אם מנה לא מכילה באופן רשמי בשר, הרבה פעמים אין לך דרך אמיתית לדעת האם נעשה שימוש בשומן חזיר למשל, ובמנות שאת ממש לא מצפה שיהיה בשר (למשל, גספאצ'ו) יש חתיכות של חזיר.
 
למעלה