אז מה אכלתם בסוף השבוע הארוך?

milk man

New member
חגיגות חתונת הכסף החלו

בארוחת בוקר שהילדים הכינו.סלט עגבניות עם כוסברה,צנוברים ושמן זית.קצת גבינות והמון אהבה

בערב הלכנו למחבוא של אדי.אנחנו מוכרים ומכירים שם,לכן לא אפרט .שישי ארוחת חג בשאטו חיימון,חד״א קיבוצי.

ארוחת חג מפוארת עם המון גבינות,פסטות,לחמים,דגים ושאר דברים טובים

הלכנו לישון עייפים אך רעבים
 

milk man

New member
אני מוסיף

המחבוא של אדי,מקום ותיק באילת שנמצא בעיר ולא באזור התיירות.כפי שציינתי,מכירים אותנו במסעדה וזה ניכר

בשירות.למנות ראשונות הזמנו קרפצ׳ו,אצבעות מוצרלה מטוגנות,ולבבות ארטישוק.הכל היה טעים והזכיר את שנות

השמונים,שם המסעדה נשארה מבחינת האוכל.עיקריות קורדון בלו,שנאכל בתאבון ודווח כטעים.לי הוא היה מעט יבש,

הוא מוגש בצורה של רולדה ולא בצורה הקלאסית.פילה סלמון,דווח כטעים מאד ,עם רוטב נהדר.שני סטייקים ברוטב

פלפלת,הכי קלאסי שיש וטעים טעים.שתינו סירה של פלם,מאד נהנינו

המנהל הזמין אותנו לקינוחים .קרם ברולה,עוגת מייפל,פנקייק ועוגת גבינה.שוב מחזיר המון שנים אחורה,אבל בצורה

טובה,הכל היה טעים ומושחת.שמענו את העורקים נסתמים.חשבון לא אני קיבלתי,נדמה שהיה סביב 800₪.
 

החתולית

New member
אחשלי

מחכה בקוצר רוח לדיווח מהחגיגות בפריז.
&nbsp
מודיעה כבר עכשיו, לשמור את החשבון, לצלם אותו ולהעלות לפורום !
 

קליספרה

New member
שבועות משפחתי חלבי ומעולה

פגישה אצל אחי ורעיתו כרגיל גמויות אוכל מטורפות הכל טעים להפליא אני לא מפרטת כי יש לשער שכולנו דשדשנו פחות או יותר באותה מחבצה.
הקטע הממש מוזר היה ביום ראשון - רכבנו עם חברים לאירוע המוטרי בכרמיאל - היה מקסים, היה יום חםואחרי שסיימנו לצפות ולצלם החלטנו לעשות סיבוב למעלה בהריםף כי שם כמעט תמיד נעים יותר.
בסביבות חורפיש הבטן החלה לקרקר ונכנסנו למסעדה הראשונה שראינו ויכולנו להחנות את האופנועים בצמוד - ראס אלעין - אחת הארוחות ההזויות אבר.
בלאגן אטומי - אנחנו מהראשונים שהגענו אז עוד זכינו לאכול. אחרים יצאו משם אחרי שייבשו אותם ביותר מחצי שעה - היו כאלה שקיבלו צלחת חומוס ותחינותיהם לפיתות לא עברו ואכלו במזלג - היו כאלה שאפילו סכו"ם לא קיבלו.
האוכל שיצא מהמטבח לא היה מוגדר אצלי אפילו כבינוני.
ניכר שלא המטבח ולא הפרונט תיפקדו - זה פשוט היה מזעזע -
אין לי מושג אם מדובר במשהו על בסיס קבוע או שקרתה להם תקלה נוראית אבל יש ימים שעדיף למסעדה להשאר סגורה, זה בטוח היה יום שכזה שם.
לא הולך לנו עם הגליל בזמן האחרון.
הפעם הלפני האחרונה באל ליאלי בג'יש היתה ממש מעליבה.
&nbsp
 

החתולית

New member
עלה גפן אחרי אזכרה

ביום שישי עלינו לקברו של חמי בתל-רגב. המסורת שלנו היא לאכול צהריים יחד, אחרי האזכרה. הפעם בחרנו בעלה גפן שחמתי אוהבת וגיסי עדיין לא אכל בה.

למרות הרמדאן, ולמרות שהשף לא היה, האוכל היה מצויין.

חלקנו את כל המנות שנסקרו כאן בעבר (מעתיקה מתוך התפריט ברשת):
  • כרובית מטוגנת (41) - על מצע טחינה עמבה, אבקת טחינה וסומק, בצל סגול לצד פיתת הבית
  • קלמרי על הפלנצ'ה (44) - ראשי קלמרי וקלמרי שלם , מתובלים בלימון, כדורי לבנה כבושים , פרוסות פלפל חריף, קרמבל שחור, טבעות בצל סגול בליווי קרם גזר. אני מוכנה לגור בתוך סיר של קרם הגזר הזה שהיה חלק, עדין ומתובל בדייקנות.
  • פאטה סורייה (58) - גרגרי חומוס עם לחם קלוי, מתובליפ בלימון וטחינה בליווי צנוברים ונתחי בשר מבושלים בחמאה מזוגגות ופפריקה. מנה שהזמנו כדי שגיסי יטעם אותה. בפעמים הבאות נדלג עליה, כי יש טובות ממנה.
  • ספיחה ג'יבנה (54) - בצק מחמצת במילוי מיקס גבינות (ג'יבני ומוצרלה) מעוטר בעלי זעתר. למיטב זכרוני לא היו עלי זעתר במנה שקיבלנו, מה שלא הפריע לחיסול שלה על-ידי היושבים בשולחן.
  • למנה עיקרית (שהיתה מיותרת, כי היינו מלאים מהראשונות) הצעתי שנחלוק צוואר ממולא, למרות שזו מנה שמיועדת לזוג. הנוכחים חשבו שלא תספיק, לכן הוזמנה מנת כתף טלה מבושל בסו וויד ממולא בפריקי ופירות יבשים ומתובל בתבלינים מסורתיים (420). כמובן שלא הצלחנו להתגבר אפילו על חצי מהמנה, ומה שנשאר נארז ונאכל על-ידי גיסי וגיסתי בבית. מנה מצויינת לטעמנו. המילוי בפריקי במקום באורז מעניק לה טעם מעושן, והבשר עצמו רך ומלא טעם.

אחרי הפסקה קטנה, קצת אוויר (שלא לומר הפסקת עישון של הבחור) וקפה, הזמנו כנאפה לקינוח, כי חמתי לא מוותרת על כנאפה (38).

ליווינו את הארוחה עם יין שחמתי בחרה - בקבוק גוורצטרמינר הר של תבור (96), ושילמנו 751 ש"ח לפני שירות.

עלה גפן אינה מסעדה זולה, אבל אם רוצים לאכול אוכל ערבי שמערב מסורת עם קולינריה עכשווית, זה המקום לטעמי.
 

salo22

New member
סופ"ש

פתחנו בסימן אוכל לא בריא במיוחד כבר ביום חמישי בערב - ניסינו בהזמנה את הפיצה שהיא לכאורה בהשראת אסף גרניט והוספנו למטרות המבצע גם פיצה דקה מקמח מלא, התגובות לראשונה היו בין טובה לטובה מאוד (עם חזה בקר), הלוואי שהפיצה של דומינוס הייתה תמיד ככה, די מפתיע האמת, לא מדהימה, לגמרי לא, אבל טובה יותר מכל מה שטעמנו בעבר מדומינוס.
השנייה הייתה דומינוס "במיטבה", בינונית מאוד ומסבירה למה יוצא לנו להזמין אחת לשנתיים שלוש, בעיקר בשם הנוסטלגיה. הבצק היה לא רע בכלל, השאר לא טעים במיוחד, תוספת הפפרוני מייאשת לגמרי, איכות גרועה מאוד של נקניק, ייתכן אפילו שזה נקניק ברמה פחותה נניח מהזמנה זהה שעשינו בעבר הרחוק באיזור המרכז, די מוזר לחשוב שייתכן והאספקות שונות, אולי משהו השתנה באופן כללי. חבל להשקיע בהכנת פיצה ולהרוס אותה עם תוספת נקניקית זולה ולא מוצלחת.

שישי בבוקר מאפים הביתה, הפעם מגל.. תמיד מגל בעצם
אחרי זה קפצתי לשוק, יום כזה שכל התוצרת פשוט הרגישה בשיא - אפרסקי פיתה מטורפים, חייב לעשות ליקר איתם, דובדבנים מושלמים, אי אפשר לתאר אותם טובים יותר, 18 ש"ח לקילו, וישנייה מצויינים גם כן, מקירור כמובן, אבל טובים אפילו לאכילה בפני עצמם, אני אוהב אותם יותר מהגודגודנים
אז לקחנו מכל אחד כמה קילו והשחרנו ידיים לריבות והרבה סלט פירות עם האפרסקים, שהלך מצויין עם גלידות ספונטניות.
שלל דברים אחרים, הבית התפקע מתוצרת טובה, סוף סוף.. לאיש הירוקים יש שקיות תרד גדולות שהוא שוטף מראש, אז לקחתי למייבש, "צ'יפס" תרד הוא מעדן, אולי אפילו יותר מקייל, רק משאיר תחושה קצת מוזרה ומלוחה בפה כשאוכלים ממנו הרבה מידי, בלי להוסיף מלח אגב.. פשוט לזרוק כמויות למייבש וזהו..
בגיזרת ההכנות הביתיות היה נתח סלמון יפה מטוגן בתועפות חמאה טובה (אין כמו חמאה לקירמול
רק שחלק רותח ממנה קפץ לי על האצבעות בעת הפיכה לא אחראית של הנתח, קשים חייו של הטבח הביתי, תמיד טוב שיש בנמצא קצת קרח ומשחת סילברול למי שמכיר באיזור) שהשתכשך והועמס מעל אחרי זה ברוטב קייל ותרד קצוצים ומטוגנים ומועשרים בחצי שמנת וחצי חלב קוקוס וגם שלל תבלינים ואבקות כמובן.
היו עוד כמה דברים שהכנו, בכל מקרה התארחנו לארוחות השבועות ובאמת שאין הרבה מה לספר, לצערי לא היה טעים במיוחד ועמוס רעיונות שגויים כמו פיילות עומדות של רביולי או ספגטי פנה מבושלים ולידם הרטבים, לא קונספט חכם במיוחד, לדעתי. אנחנו תרמנו פאיים שניצלו את הדובדבנים המדהימים והיו כנראה על בסיס רביכת טברוג, ביצים ווניל, יצאו ממש טוב, טברוג זו גבינה מופלאה לקינוחים.

בשני בבוקר הייתי בתל אביב אז עוד הספקתי להאריך במעט את הסופ"ש הארוך ממילא - חידוש תבלינים אצל חבשוש (ויש להם מסתבר תמצית מי זאהר, לקחתי כמה בקבוקים להתנסות), משם צעדתי קלות לפימפנלה כד לגלות שהמטבח עדיין סגור (היה לפני 12), אז החלטתי לשבת בסלימי - חורשט סבזי עם בשק בקר וקערת אורז היה טעים מאוד, אם כי גם די יקר באיזור 48 ש"ח, בהחלט די הופתעתי מהמחיר.. מגיע עם העלים האלו שמזכירים בטעם מין נענע מנטה בזיליקום כזה, חיסלתי חצי קערה וגם פיתה.. לא יזיק להקפיד קצת יותר על הניראות והניקיון, למרות שהמקום כמובן, עממי שבעממי.
משם המשך צעידה לשוק הכרמל, כמה דברים מהדוכן התאילנדי ומזרח ומעורב - הסדר צריך להיות בדיוק זה, הדוכן הרבה יותר פשטני ומחזיק פחות דברים, אך זול שם יותר מהחנות, עבור כמה מוצרים זהים ספציפיים וחבל לשלם יותר.. לקחתי פיש סוס, סוכר חום ג'אגרי, ליימים (20 ש"ח לקילו!!), סרדינים מיובשים, פאפיות ירוקות ויש ניצרי חיזרן משומרים בשקיות ב 10 ש"ח, לא ראיתי בעבר, לקחתי כמה להתנסות ומתנות לחברים אוהבי הגירסא בקופסאת שימורים
משם אוטובוס לרכבת ומנוסה מהירה לצפון מהמרכז המהביל והמאוד לחוץ..
 

מיתר44

New member
החמצנו אותך בפימפנלה

הספק מכובד לחצי יום של שווקים. בלוינסקי דובדבנים בשלושים. זהו שוק של הביוקר?
 

salo22

New member
שוק תלפיות בחיפה הוא כנראה מהיותר זולים בארץ

ו 18 ש"ח זה מחיר טוב לעונה הזו, אני לא בטוח שנגיע לרמות נמוכות באמת השנה. הדובדבנים הפחות מוצלחים נמכרים שם כרגע ב 14-15, ראיתי את המחירים בשוק הכרמל, נראו די גבוהים השנה וקרובים למחירים שציינת בהקשר של לוינסקי, אבל לא התעמקתי. הוישינייה נשאר תקוע על 25 בחיפה.. בפימפנלה נראו די עייפים ומעופפים, באינטרנט רשום שעת פתיחה 10 וגם הברמן כאילו רמז לי שפתוח אבל אין מטבח (האמת שהגעתי כנראה יותר לכיוון 11..) וכנראה התכוון שאני יכול לשבת ולהטביע יגוני המזיע עם שוטים של אלכוהול בוקר או משהו כזה, עד שיפתח המטבח, אבל בהחלט יש לי דברים הרבה יותר מעניינים וחשובים לעשות מזה
 

pix37

New member
בפעם הבאה שאתה בשוק נסה את מסעדת "תלפיות"

זו לא בדיוק המלצה - בעיקר סקרנות לקרוא את הביקורת שלך.
יש שם משהו - אבל אני לא ממש מבין אותו או מתחבר אליו
מעניין אם אתה תצליח.
 

salo22

New member
תודה, אך לא יוצא לבקר שם, יקר לי מידי

אבדוק בבית מה מקור התמצית אגב, אני לא בטוח שזה מאחת ממדינות ערב.
 

oreldi

New member
שבועות בסימן בית, וגם חומוס אסלי ומתחם התחנה

ערב שבועות בסימן משפחתי אצלי בבית. היו 15 איש, הרבה גבינות, כדורי לבנה מצופים, הכנתי גם פטריות ממולאות, רביולי, עוגת גבינה בקיצור הרבה דברים טובים.
בשבועות- קפיצה למתחם התחנה, היה נעים ולא המוני מדי. יש שם כל מיני דוכנים של אוכל, אולי זה חדש ואולי לא כי כמה שנים לא הייתי שם בשבת. יש דוכן מלבי של המלביה,דוכן אסיאתי, מקסיקני, נקניקיות ועוד. יש דוכן פירות חתוכים (אבטיח, אננס אפרסק וכו') התחשק לי אבל המחיר מופרך- 20 שקל לכוס לא גדולה, ו25 לכוס רק של אננס.
ויתרתי ונסעתי למרכז חומוס האסלי ביפו- חומוס שאף פעם לא מאכזב. צלחת חומוס גרגירים, צ'יפס, כרובית עם לימון וסלט ירקות, הכל טרי, וטעים. 60 שקל ליופי של ארוחה שהשביעה בקלות זוג.

ה
 
למעלה