אז מה אכלתם בסוף השבוע הארוך?

ady18

Well-known member
אצלי

רק אנחנו הינו אבל לא התארחנו וארחנו אבל עשינו לנו אחלה ארוחה חגיגית שנחטפה
וכמובן כשרה לפסח
תחיות אטרישוק אחד המאכלים שהכי מתאים לחג ליד הכנו אורז לבן איך אפשר חג פסח בלי אורז?
והכנו "דגי ים" מעיין חרימה ברוטב עגבניות ונחטף למה ראשונה וחגיגית
מרק עוף קלאסי עם קנידלך
ובחלבי הכנו אחד המאכלים הכי הכי שיש לחג "בורקס מצות" טעים ונחטף גם וסלט חסה
 

mereng

New member
גיחה לצפון, עם חברים (והרבה ילדודס).

כיוון שלראשונה היו יותר ילדים ממבוגרים, נאלצנו לחפש את המכנה המשותף הנמוך ובעיקר להכנע לתכתיבי לו"ז קשים.
&nbsp
עצירה ראשונה ביוקנעם. שוקו לטף במקדונלדס, קפה הפוך עבורי. זול אבל רע, וגם מכונת השייקים לא עבדה והטף התאכזבו מאוד.
&nbsp
ארוחת צהריים בעכו- מסעדה סתמית, שילוב של שיפודיה ושווארמיה- אבל כולם מצאו מה לאכול. מרוב שהיה סתמי לא זוכרת את השם, אבל זה נמצא במעיין פסאג' מקורה.
&nbsp
לינה באירוח קיבוצי שמרת - מומלץ ! חדרים נקיים ובסיסיים, המון ערסלים בחוץ, וארוחת בוקר נחמדה מאוד שכלולה במחיר (בערך 1000 ללילה).
&nbsp
אחרי ביקור בראש הנקרה, אכלנו צהריים ב"300 גרם" - מסתבר שהיו על תפריט פסח שהיה יקר וקצת מאכזב. השירות היה מצויין.
&nbsp
ערב ב"שותא" - מסעדה חמודה מאוד, להפתעתי כולם מצאו מה לאכול כולל הטף הבררן שאכל חצ'פורי עם גבינות, פסטה, ופרגית עם אורז.
&nbsp
היה חביב למדי, ובהחלט יש חשק לחזור אבל במתכונת בוגרת יותר.
&nbsp
 

מיתר44

New member
שבוע של המון אוכל

בשלישי - ביקור רווי יין ביקב קסטל החדש (נוף מרהיב. מרהיב! ויין מעולה) שלאחריו
ארוחת צהריים אצל רמה שבמרכזה צלעות טלה מצויינות.
ברביעי - ארוחת טעימות בקיטשן מרקט, עליה דיווחתי. בתמצות: אוכל מעניין וטעים. נוספה ראייה לסברה הידועה כי למבקר המסעדות של הארץ מוגשת ארוחת טעימות משודרגת..
בחמישי - ארוחת ערב אצל חברים בלהבים. הרבה מאוד אוכל + המוני מנות קינוח (שכן המארחת נושאת תואר בקונדטאות) וכן, המלצה - קנו פטיט קסטל 2014 שהוא יין מצויין המוכן כבר עתה לשתייה.
בשישי - ארוחת יומולדת בפופינה. זו לי הפעם הראשונה שאני סועד שם ובהחלט לא האחרונה. אכלתי כבד אווז על טורטליני ריבת גלעת עם רוטב קציפת כמהין. אהבתי. אכלתי פיצה בשר טלה על דף בצק דקיק - פחות הרשים אותי. שתינו
יראון 2006 הכי משובח שאפשר (50 ש"ח לחליצה). לידי אכלו: לחמניית כבד אווז - מעולה, עוף מושחת - מצויין, פילה מוסר עם אורז אסור - מי שאכלה נהנתה מאוד, סלט חורפי נחמד, וגם, מנה שטרם נתקלתי בה - ספגטי מקולרבי עם כדורי קציצות נהדרות מסלק.
3 מנות קינוח (אחת מהן OTH) ומוסקטו ד'אסטי (תחילה קיבלנו שוטים שלאחריהם הזמנו כוסות) סיימו את הארוחה המשפחתית החסרה (לאחר ששני שליש +כל הנכדים עשו רילוקיישן חפוז והותירו אותנו עם ווטסאפ, וויצ'ט וסקייפ).
למי שמתעניין - כ-1000 ש"ח לפני לארבעה, נראה סביר לארוחת ערב מענגת זו.
 

מיתר44

New member
אני מצטט מהתפריט ומוסף מחמאה על תפריט היין

לא אכלתי אבל הסועד התלקק.
"כרע עוף קריספית על חסה צלויה ובריוש, ביצה עלומה ורוטב שמנת כמהין."
להבדיל מתפריט היין של קיטשן מרקט (ואולי מסעדות אחרות) - פה התפריט מפרט
גם את שנת הבציר. ביקר אל שולחננו מלצר היין של המסעדה, שיודע את מלאכתו.
 
תודה דוד. מניחה שהכוונה לכרע וקרע זה סוג התחכמות סטייל שני..

אגב, בהוטל מונטיפיורי יש גם מנה של עוף קריספי מעולה. נסה בהזדמנות.
 

מיתר44

New member
לא סר"ר - הטעות היא שלי והתפריט, תודה לאל, אינו מתחכם כלל

ניכר שיש פה שף רציני מהסוג שנותן כבוד לאוכל (בסגנון צרפתי - הרבה כמהין, שמנת וחמאה וגם 2 מנות כבד אווז לשמחת בת הזוג שלי.
 

מיתר44

New member
אני חייב תודות לפורום זה ובעיקר למספר יודעי דבר

שמנחים אותי לבחור במקומות הראויים ביותר (וגם לא לוותר על מנות אלמותיות).
 

Geralt of Rivia

New member
עוררת את געגועיי לפופינה

מנת הטורטליני וכבד האווז היא מהמשובחות שאפשר למצוא לטעמי. הפיצות שם אכן מלהיבות פחות, אבל בסך הכל זו מסעדה נהדרת.
 

gastro101

New member
עשית לי חשק לפופינה, מענין מה הנכדים היו אוכלים שם?

 
אנחנו כשרים לפסח בבית

&nbsp
אז הייתי די מוגבלת לאורך כל השבוע.
בחמישי הבחור הלך להביא אופות עם צ'יפס ואורז משמעון (מסעדת עופות בגריל בכרם שאבא שלו קונה בה שנים, המסורת היא דווקא לאכול את העוף לארוחה מפסקת, אבל היה לבחור חשק).
בשישי חברים קפצו לביקור והכנו סלט גזר עם פקאנים מסוכרים (מתכון שלהם), ירקות שורש בתנור ואני הכנתי בלינצ'ס ממולאים פטריות שעברו הקרמה בתנור עם מעט צ'דר. שתינו יין לבן כלשהו שאני לא זוכרת את שמו.
בשבת אכלנו שאריות לשון מהחג ובערב - מימונה אצל הורים של חבר ילדות של הבחור, מסורת רבת שנים שלהם, קיבלנו ברכות והיו הרבה מתוקים על בסיס קוקוס, מוצלחים מאוד וכמובן כל המסורות השונות.
 

Meirav Flum

New member
ערב חג בדלידה, משלוח מקופי בר והמון ממתקים למימונה

ביום חמישי התקבצנו בני המשפחה לארוחת ערב בדלידה כי אמא עבדה ערב חג ונמאס לה לבשל. ישבנו חמישה, מצב רוח מרומם והרבה תאבון.
מהראשונות הזמנו: ברולה פילפלים, לבנה, קבב טלה, סיניה חציל, סלמון ודברים מעץ, קרוסטיני בריוש ומאחר והלחם שהגיע עם חלק מהמנות לא הספיק עוד 2 מנות לחם.
המנות הראשונות זרמו בקצב, חלקנו אותן סביב השולחן ונרשמו קריאות הנאה וליקוקי אצבעות.
הבעיה התחילה עם המנות העיקריות. הוזמנו: סמבוסק זנב שור, רביולי סרטנים ופילה בקר.
חיכינו זמן רב לעיקריות עד כדי כך שהמלצרית ניגשה להתנצל על הזמן הרב שעובר אך לא הוצע לנו כלום בזמן ההמתנה.
הסמבוסק מגיע עם קרם פרש וביקשנו אותו בצד כי המזמינה לא מערבבת חלב ובשר. רק בהגשה נזכרו לציין כי הבצק עצמו הוא בצק חמאה כך שמזמינת המנה לא נגעה בה. לא הוצע שום חילוף, המנה נאכלה על ידי שאר יושבי השולחן ולא נרשמה התלהבות. הבשר בפנים היה יבשושי מעט והבצק השתלט.
במנת הרביולי הגיעו 3 רביולי מכוסים עלי חסה לא קשורים בכלל שנדחקו הצידה במזלג ולא נאכלו. הכמות מתאימה יותר למתאבן ולא למנה עיקרית, בטח לא במחיר של 54 ש"ח למנה.
הפילה הוזמן מדיום וול (אני יודעת) לסועד שנרתע מבשר נא. הוא הגיע רייר. נתח לא יפה, מלא שומן וגידים שלא נוקה היטב ולא נעשה קרוב אפילו למידת העשייה בה הוזמן. הוא הוחזר לאש ונאכל בחוסר חשק. השפצלי היה חביב.
אני לא זוכרת את הסכום המדוייק אבל סיימנו סביבות ה-400 לא כולל טיפ.
בשבת, עמוק בתוך ההכנות למימונה בערב, החלטנו להזמין צהריים מהקופי בר. הוזמן שניצל מהתפריט הרגיל- הגיע חם ופריך, לא יודעת איך הם מצליחים כל פעם. היה מעט תפל הפעם.
ממיוחדי היום הוזמן פילה בורי שהגיע עשוי יתר על המידה ויבש ברוטב שנקרא יותר טוב ממה שנראה או נטעם של עגבניות צלויות ולימון כבוש.
השעועית שהגיעה בתוספת היתה לא עשויה ולא מתובלת.
בשבת ארחנו את המשפחה והחברים למימונה ובמשך השבוע שקדם עמלתי על הכנת הממתקים.
הוכנו- ממתק נוגט מהספר "כישופי סוכר", נוגטין בוטנים לפי מתכון של מישלאק, פופקורן בקרמל, מרמלדת תות ומרמלדת אפרסק ממחיות פרי ביתיות, ריבת קליפות תפוזים, ריבת צימוקים, מרשמלו סירופ אגסים, עוגיות בוטנים מרוקאיות, מרציפן, מגולגלים בסירופ, נשיקות מרנג וכמובן מופלטה שאמא שלי עמדה ופתחה בעזרת הדור הצעיר (אחי הקטן) שהחליט שהגיע הזמן ללמוד איך.
מאחר והיו כמויות אדירות חלק מהאורחים הלכו הביתה עם אריזות והשאר נשלח הבוקר עם בן הזוג למשרד.

 

salo22

New member
סופ"ש

סוף סוף הסתיימה לה התקופה המוזרה הזו, בה רבים אוכלים שרימפס אבל מוותרים על הפיתה

רביעי או חמישי כבר לא זוכר מתי, ישבנו ברולא אחרי שהתברר שגל סגר את הקונדיטוריה ומבלה לו איפושהו בספרד. אחרי זה המשכנו ללג'נדה במרכז הכרמל, כבר כתבתי פעמים רבות על התחושה איתם, נחמד לנו מידי פעם עם היוגורט והתוספות שלהם וקצת פחות יוצא לאכול את הגלידה.. אז שוב, לקחנו לקינוח אחרי רולא יוגורט די נחמד וחדש, שאמור לכלול סוג של סורבה אוכמניות "שזור" בתוכו, האמת לא רע לז'אנר.. ים תוספות אגוזיות ושוקולדיות, אם לא מספיק גם רוטב שוקולד מריר על הכל, שחיתות די טעימה ב 30 ש"ח נדמה לי, עסק בכלל לא רע היוגורטיות האלו, למרות שבהחלט התוספות ניתנו די בנדיבות. יאמר גם לזכותם, שבסיס היוגורט הוא לדעתי מהיותר מוצלחים שאפשר למצוא בז'אנר ה"מסחרי"..
לחץ נשי לא מתון הביא לזה שלקחנו גם גלידה במשקל, חצי קילו, משהו פאי תפוזים, משהו ריבת חלב ומשהו פיסטוק וחלבה.. היה די טעים, מוצלח יותר מכמה פעמים אחרונות בעבר, אממה, מתיקות מטורפת על גבול הבלתי נסבלת. ניכר היה תמיד שאורי הבעלים חזק מאוד בקשרי חומרי הגלם שלו, במשחות, ריבות, טעמים, כמובן תמיד גם חומרי הבסיסים, שום דבר לדעתי לבטח לא מכינים שם מסקרצ' ממש, שוב החומרים האלו טעימים ולגמרי סבילים בפני עצמם, אבל ראבאק, כמה מתיקות ?

בשבת בהחלטה ספונטנית החלטנו לציין אירוע בקפיצה לעכו למר ירמיאס, הבחור וזקנו האימתני הסתובבו באושר גדול במסעדה, מחליפים מילים כמעט עם כל שולחן באופן שנראה נעים מתעניין ואמיתי, נחמד..
הפעם לקחנו חצי מנה של קלמארי, מאוד אוהבים את הקלאמרי שם ולא מוותרים עליו, בעיקר כי האישה לוחצת, זו בהחלט מנה ראוייה לז'אנר.
לאחר מכן הביאו חצי מנה של ספיישל היום, בר ים ברוטב שמן זית עמוס בים שום וחתיכות פלפל ירוק.. אני אוהב איך המנות הים תיכוניות האלו אצל אורי שמערבות המון שום, שאלוט ופלפל חריף ירוק, יוצא מין רוטב שהוא גם קלוי אבל גם חצי חי והירקות עזי הטעם והריח די "כבושים" כאלו משהייה בשמן ולימון, ככה שהם לא מעיקים ולא מסריחים מידי, למרות כמות מאוד מאוד מכובדת (לדעתי היו איזה שלוש שיני שום קצוצות בחצי המנה הזו
). קצת פחות אהבנו המנה הזו ביחס למנה מעט דומה שניסינו בעבר עם לבנה וקוביות טונה שם, לא היה יחסית הרבה דג והוא לא היה סופר בשרני או ממש "הרגיש מיוחד" כמו לקבל פילה רציני מבר ים גדול יחסית, גם המחיר מעט גבוה על 72 ש"ח, עם ירקות קלויים נחמדים בצד.. הרוטב תותחי ועז לגמרי, אבל על סה"כ קצת הצטערנו שהזמנו..
לאחר מכן הגיע מנה שלמה של קוקי סן ז'ק ברוטב שמנת ואצות, המנה שהכי טעימה לנו שם, לא גדולה במיוחד, כ 8 קוקיות ב 125 ש"ח, אבל טעים טעים טעים ומושחת מושחת מושחת.

לסיום עוד פייבוריט - חצי מנה פורל בארבעה פלפלים ובצל ירוק, שוב אציין שאשמח לשחות גב באורז אחרי שהוא משתכשך בקדירת השמנת בה התבשל הפורל, אבל זה יהיה קצת מלוכלך.

בהמלצת המלצר לקחנו רוזה של שאטו גולן שנקרא גשם ורוד, ממש סבבה לרוזה, 115 ש"ח לבקבוק של 500 מ"ל, בהחלט אהבנו, יש "נוכחות" יפה ביחס לרוזה, מסקרן לבדוק מה המחירים בחנויות.
הקינוח הרגיל די איכזב הפעם - הכנאפה הרגישה קצת יותר מידי מוכנה מראש וכאילו עמדה וחוממה עם הזמנה, קצת שרוף מידי ו"סטיקי" לא נעים באיזורים מסויימים, לטעמי האכזבה המשמעותית היחידה של הארוחה, כשנת הספיישל בר ים אכזבה קטנטונת..
כ 475 ש"ח לזוג, לא הכי נורא לארוחה לציון אירוע, צריך לקחת בחשבון גם את היין כמובן.. הלחם היה יותר נעים מהרגיל יחד עם חמאה ראוייה והוגש כמו מים קרירים ונחמדים, במילוי חוזר ללא שנצטרך אפילו להזכיר את העניין. אגב שכחתי להזכיר באותו עניין שברולא, המים שהוגשו לשולחן ביום חם ביותר היו לצערי פושרים וממש לא נעימים לשתייה, זה לא אמור לקרות במסעדות משמעותיות.

ביציאה משם עוד הגנבנו שלושה כדורים באינדומלה של הנ"ל, שוקולד מריר, אגוזים חלבה וקרמל מלוח.. הגלידות של אורי מרגישות יותר טבעיות מרוב הדברים שנמצא היום בשוק, אך באופן קצת מוזר הגלידות שאכלנו בעבר במסעדה עצמה הרגישו לנו קצת יותר טעימות ממה שפגשנו בדוכן, למרות שכמובן הכל אמור להיות אותו דבר, אולי סתם יצא במקרה.. הקיצר בשביל 25 ש"ח ללא כל כך הרבה גלידה, די התאכזבנו מהטעמים שניסינו, משום מה לא היה מדהים במיוחד, אבל גם לא רע כמובן, אולי יותר מידי ציפיות.
 

gastro101

New member
בעיקר את "האשה הטובה"


אני במרתון של הסדרה -רואה במקביל עונה 3 ועונה 7...אז מיעטתי לשהות במטבח
ולאוכל - מרק ירקות גדול עם קניידלך די השביעו את הצמחונית, לסרוגין עם סלט ירקות , סלט תפוחי אדמה וביצה מרוסקים עם בצל ירוק -מאכל פסח מסורתי
קציצות עוף ברוטב עגבניות עם לחמניות פסח תוצרת בית
בששי בערב התארחנו אצל חברים- הקדמתי להגיע ,הכנתי קיש בצל כשר לפסח שיצא מעולה ולא נשאר פרור , לצידו היו סלט עגבניות שרי, סלט חסה גדול, סלט אבוקדו שנשאר מערב קדם, כרובית צלויה, המון אצבעות זוקיני בגריל, סלמון אפוי, לברק אפוי . סלט קינואה (מזל שלא היתה קינואה כשהוכרזו איסורי החמץ ואנחנו לא אוכלים קטניות )
קינחנו בבראוניס לפסח שאפיתי באותו יום- יצאו "כמו שצריך" ואף הם נאכלו בהנאה מגיל 91 עד 21 ..

בהזדמנות זו אשבח שוב את המסעדה הטבעונית בכפר סבא שעברה למשכן חדש ומרווח ותמורת 40 שח לסועד השביעה את הצמחונית ואביה יותר מפעם אחת בחג הזה. תודה לדוקטור פוד שגילה לנו אותם
 
שמח מאוד שאתם נהנים מהצמחונית

טרם ביקרתי במיקום החדש, צריך לבדוק מה חדש בסירים
 
למעלה