ארוחת ערב מוצלחת בפיורי בכניסה לקיבוץ יקום

inבאלי

New member
ארוחת ערב מוצלחת בפיורי בכניסה לקיבוץ יקום

היינו אתמול במתכונת מצומצמת לארוחת ערב של שישי בערב והזמנו מראש שולחן למסעדת פיורי בכניסה לקיבוץ יקום.
זו מסעדה אהובה עלינו: אוכל איטלקי פשוט וטוב במיקום קרוב מאד הביתה. מבחינתנו מדובר בשילוב מנצח. יצא לנו לאכול שם בחודשים האחרונים בהרכבים שונים (אני למשל אכלתי עם חברה ארוחה עיסקית שהיתה מאד טובה ומשתלמת) וגם לקחת הביתה מספר פעמים את הפיצות שלהם שהן מהסוג הדק האהוב עליי.

למסעדה יש חלק פנימי לא גדול ובו מטבח פתוח ומעט מקומות על הבר וכמה שולחנות, חלקם גבוהים וחלקם רגילים. יש גם חלק חיצוני מקורה שכולו שולחנות רגילים. אנחנו ישבנו בחלק הפנימי כפי שהזמנו. המסעדה היתה מלאה לחלוטין ומדי פעם נכנסו אנשים ולקחו מנות בטייק אווי.


היינו שלוש פלוס האחיין שלי, פעוט בן שנתיים (שעשיתי לו "עבודת הכנה" וסיפרתי לו אחר הצהריים על האריה שהלך למסעדה ואכל פסטה...לשמחתי המסר נקלט היטב ). לצערי הרב, אמי ואחותי לא רצו לאכול פיצה למרות שהפיצות שלהם הן כאמור מצוינות, ובסוף התפשרנו על חלוקת המנות הבאות בינינו:

לפתיחה קיבלנו על חשבון הבית צלחת ובה שלוש מקלות פוקצ'ה מאורכים עם צלחת ובה שמן זית עם חומץ בלסמי, תלולית רסק עגבניות ותלולית גבינה. זה היה נשנוש נחמד בזמן שהמתנו למנות שלנו.

סלט פיורי: עלי חסה טריים ופריכים, קוביות קטנות של בטטה, פלחי צנוניות, עגבניות שרי, עגבניות מיובשות, זיתים, בצל סגול ורוטב שכולל גם פרמזן.
סלט טוב עם מרכיבים טריים ורוטב עם טעם מעט דומיננטי שאנחנו אהבנו מאד. 38ש"ח.

ריזוטו פרימוורה: ריזוטו עם אפונה, פרחי ברוקולי קטנים, ואפונת שלג חתוכה לחתיכות קטנות.
הריזוטו היה מהסוג הלא דייסתי וכמות הירקות הירוקים היתה יפה. היה חסר בריזוטו מעט מלח וברגע שהוספנו אותו וגם פרמזן הוא היה טעים ומנחם כמו שריזוטו צריך להיות. שלושתינו חשבנו שמדובר בריזוטו מוצלח. 68ש"ח.

רביולי ארטישוק ברוטב שמנת פטריות וכמהין: בעבר כבר אכלתי את הרביולי הללו והם מצויינים לדעתי, שכן טעם הארטישוק במילוי מאד מובחן ומורגש וזו חגיגה למי שאוהב ארטישוק כמוני. הרוטב היה רוטב שמנת כבד כצפוי וגם היה טעים ועשיר עד כדי כך שלא התאפקנו וניגבנו את כולו מהצלחת..
בסך הכל זו מנה טובה וטעימה ומספר הכיסונים היה נדיב מאד לדעתי, אבל אני אישית מעדיפה את רביולי הארטישוק ברוטב עדין יותר בו המילוי יותר דומיננטי בתוך סך מרכיבי המנה. 62ש"ח.

מיקס בלרינה פרימוורה: פסטה מסולסלת בשלושה צבעים עם קוביות חצילים, בטטה וקישואים ברוטב שמן זית, שום ועשבי תיבול.
בחרנו את המנה הזו כי חשבנו שהפעוט יאהב אותה וצדקנו. במקור מדובר במנה חריפה שכן היא מכילה פלפל חריף אבל אנחנו ביקשנו לקבל אותה ללא הפלפל והיא היתה טעימה מאד לכולנו. 54ש"ח

אחרי שסיימנו את המנות הללו היינו מעט רעבות עדיין והחלט להזמין עוד מנה של מיקס בלרינה פרימוורה.
שוב ביקשנו אותה ללא החריפות אבל משהו התפקשש והיא הגיעה חריפה. אני הסתפקתי בכף אחת ממנה וויתרתי אחרי שנאלצתי ללגום שלוש כוסות מים כדי להתמודד עם החריפות. גם לאמי היא היתה חריפה מדי. דווקא הפעוט אכל אותה ללא בעיה...קראנו למלצרית והסבנו את תשומת ליבה לחריפות. היא התנצלה והמנה לא הופיעה בחשבון הסופי. כנראה שהיתה תקלה בהעברת ההזמנה למטבח. בכל אופן, אני בהחלט זוקפת זאת לזכותם כי המנה כן נאכלה בסופו של דבר עד תום, וזה יפה שלקחו אחריות על הטעות שנעשתה.


לקינוח חלקנו מנה פשוטה וטובה שנקראת שוקולד מושחת: מוס שוקולד לבן, מוס שוקולד מריר, קצפת, דובדבני אמרנה ושקדים מסוכרים שביקשנו קיבלנו בצד בגלל הפעוט.
המוסים היו טעימים מאד והקינוח סגר את הפינה של משהו מתוק לסיום הארוחה. הלוואי שמסעדות אחרות היו מציעות אופציה כזו במחיר שפוי לקינוח שכן העלות היתה בסך הכל 24ש"ח


שתינו מים רגילים טעימים שהובאו בקנקן עם קרח ופלח תפוז. כשביקשנו קיבלנו עוד קנקן.



השירות מאד משתדל והרבה אנשי צוות מסתובבים במטבח ובמסעדה.
השיטה היא שכולם משרתים את כולם והתחושה שלנו היתה קצת של כאוס. אמנם בקשות מיוחדות שלנו נענו(ביקשנו למשל פלח תפוז נוסף בשביל הפעוט שנהנה לכרסם אותו כשהמתנו למנות) אבל לפעמים לא היה ברור ממי לבקש מה או שהיינו צריכים לחזור על הבקשה שלנו(למשל לקנקן מים בתחילת הארוחה).


הכל עלה 246ש"ח.


היה לנו טעים ויצאנו מרוצות מאד.
זה אולי לא מטבח איטלקי מתוחכם, אבל בהחלט מדובר במנות איטלקיות טובות וטעימות, ובשבילנו מסעדה כזו ליד הבית היא צ'ופר אמיתי.
ברור שנחזור.







 
למעלה