אז מה אכלתם בסוף השבוע?

Gרר

New member
צנים יבש אחד לצהרים וצנים יבש אחד לערב

זה כל מה שנכנס לבטן שלי שחזרה מקולקלת קצת בחזרה מכמה ימים בתאילנד. דווקא שם הכל היה תקין. לא ברור מה קרה בחזרה.

לצערי לא יצא לי לאכול יותר מדי אוכל תאילנדי שם. זה היה כנס מטעם העבודה ובמלון החליטו שאם יש כל כך הרבה הודים שמגיעים אז כדאי להכין אוכל הודי. בחיים שלי לא ראיתי כאלה כמויות של באטר צ'יקן ושאר המאכלים ההודים מוגשים unlimited. חבל רק שהם חזרו על זה בכל ארוחה, זה היה ממש מגוחך.

היציאה משיגרת האוכל ההודי היתה בשוק הצף בפאטאיה שם מישהו בישלה לנו בסירה שלוש מנות שהרגו אותנו מרוב חריפות למרות שביקשנו ממנה למתן (בקבוק מים שלם נעלם תוך חמש וחצי שניות ברגע שסיימנו את הארוחה). המוצלחת מהשלוש היתה מנה של בשר חזיר. שתי המנות האחרות היו אמורות להיות עם פירות ים אבל מה שהונח שם היה שלד נטול בשר מאכזב במיוחד שהושאר בצד, ולא שציפיתי הרבה ממנה שעולה 5 ש"ח... אבל בכל מקרה בהתעלם משלדי הים ומהחריפות המפלצתית, החוויה בכללותה היתה נחמדה.

יציאת שגרה נוספת היתה באחת מארוחות הערב. מרק טום יאם מעולה ששם דווקא פירות הים היו טובים והיה ההצלה שלי ממזגן קר מדי. היה כיף לעמוד ליד הסיר הזה ולדוג ממנו כמה שאתה רק רוצה


אבל כדי להנות מתאילנד באמת צריך כנראה להתרחק קצת מאי הביבים פאטאייה. זה כבר כנראה יקרה, אם וכאשר, שלא במסגרת העבודה.

נ.ב. זו גם התשובה למי שהתפלא למה דיווח שלא לא נכנס למנוע החיפוש. עכשיו כשחזרתי ייכנס כל מה שנכתב בשבוע האחרון.



 

salo22

New member
לך על פריכיות אורז וקצת קולה, תרגיש טוב


בטח הייתה חווייה ואני מתאר לעצמי שעקב ענייני העבודה, הזמן לחקור ולהתנסות היה מצומצם מאוד, אולי בפעם הבאה
 

gastro101

New member
המלצה שגויה, בקולה יש קפאין שממריץ פעולת מעי

שגם כך אץ לו... עד כאן רגע של רפואה
 
דווקא היה רופא ישראלי שעבד עבור שג' ארה"ב בהאנוי.

וזו הייתה הכוונה לדבריו - להוציא את החיידק החוצה...
אבל גסטרו - כנראה באמת שכל מקרה לגופו.
 

החתולית

New member
יש רופאים שממליצים על שתיית קוקה קולה נטולת גזים

כדי להחזיר לגוף סוכרים ומלחים שאובדים כתוצאה מקלקולי קיבה. כשהנער היה ילדון, לפני הרבה שנים רופא הסביר לי זאת, ואז הסביר גם על הקפאין ופעולת ההמרצה שלו.
לכן, הוא היה ממליץ לאמהות לתת לילדים מים בטעמים ולא קוקה קולה.
 
שוק הצפון מפתיע לטובה

יום שבת בצהרים, חשבנו בהתחלה על ארוחת בוקר אבל היינו בטלנים במיוחד, בצהרים רצינו לחפש משהו מענין לאכול והחלטנו לנסות את שוק הצפון החדש ברמת החייל, הפארק היה מפוצץ באנשים אבל הצלחנו למצוא חניה ולהגיע לשוק שלמרבה ההפתעה לא היה עמוס מדי, המעברים יחסית מרווחים ולא הורגשה צפיפות נוראית, חלק לא קטן מהדוכנים היו סגורים אבל מצאנו בקלות מה לאכול ודילגנו בין הדוכנים.
התחלנו בפורנטו קיוסקו, טאבון יפה במרכז ומטבח פתוח שוקק פעילות, בחרנו להתחיל עם מנה של טלאטיוליני טרטופו (חמאה לבנה, פטריות כמהין, שמפניון ופרמאזן, 55 ש"ח) ואנטיפסטי (12 ש"ח), מצאנו מקום ממול וחיכינו שיקראו לנו, המנות הגיעו בקצב סביר, האנטיפסטי היה בקופסת פלסטיק קטנה והכיל סלק מעולה, כרובית, ברוקולי, בצל סגול ובבטה, כמות לא רעה עם תערבות עשבים דמויית פסטו מוצלחת, מבחוץ זה נראה זול אבל כל ירק טופל בדיקנות ושמר על פריכות , יופי של אנטיפסטי במחיר מעולה, הפסטה הגיעה בקערת במבוק מתכלה איכותית יחסית, כמות נדיבה של פסטה טריייה ודקיקה עם המון פטריות קצוצות דק וניחוח נהדר של כמהין, מחית כמובן , אבל לא שמן הכמהין הזול שנפוץ לצערי ברחבי הארץ, קופסא קטנה של פראמזן איכותי מגורר והתחלנו לאכול, פסטה נהדרת שבושלה בדיוק לנקודה הם קוביות זעירות של פטריות, רוטב עשיר ומנה מעולה שאדם בקלות יתפוצץ ממנה.
משם המשכנו למיאזקי, דוכן ראמן ושיפודים, לקחנו סאיישוקו (ראמן צמחוני, אטריות חיטה דקות, מרק ירקות עשיר, ביצה רכה, בצל ירוק, פול, תרד טורקי, תירס מתוק מהגריל, אבוקדו צלוי, טוגאראשי ושיפוד טופו-פטריות) וגם אבוקדו צלוי בגריל (12 ש"ח) וטארט שומשום שחור וקרם יוזו (15ש"ח)
התחלנו עם האבוקדו שהיה תענוג רך ומפנק, עם פסי צריבה נהדרים, איולי מטריף וקצת פלפל חריף לתת קייק, המשכנו עם הראמן שהיה ענקי ושופע בכל טוב, מעט חירף אבל טעמים עמוקים , המון אטירות, תירס טרי נהדר ומתקתק, ביצה עם חלמון שכמעט נשפך ושיפוד חביב שפורק למרק, מנה שבקושי הצלחנו לסיים ולטעמי הראמן הטוב בארץ כרגע.
הקינוח- קלתית שחוהר קטנה מלאה בקרם מלוח- מתוק- חמוץ מעולה שהייתי אוכל עם כפית כמויות ממנו, קינוח מרהיב עין שאסור לפספס.
בקיצור- שמחה גדולה ומקומות שאחזור לבקר בהם.
 

Ornitr

New member
נשמע יאמי ממש
ננסה להגיע לשוק צפון בקרוב

שאלה - אין שם מסעדות שאפשר לשבת בניחותא, נכון?
 
לכל דוכן יש קצת מקומות ישיבה צמודים

אבל הרעיון הוא לקחת את המנה ולהתיישב בחוץ או באחד השולחנות המפוזרים.
אין מלצרים או שיורת לשולחנות.
צמוד יש כמה מקומות שאפשר לשבת בהם כמו קפה לנדוור
 

Ornitr

New member
אוקיי

אני צריכה רעיונות למקום נחמד לשבת בו עם אוכל מוצלח ודרינקים ברמת החייל.
מה אתה ממליץ?
 
רמת החייל לא מדהימה במקומות שווים

המקומות שאני אוהב הם אובן קובן, אולכ פאן -אסייתי כיפי ומתומחר סביר, יש להם תפריט אלכווהל וקוקטילים חביב.
אם את רוצה מקום יותר בכיוון בר אפשר תמיד להמליץ על הסניף של מולי בלומס ומולו הסניף של מייקס פלייס, שניהם מקומות חביבים שנותונים כבוד לאלכוהול,
 

Ornitr

New member
היה סופ"ש פרודוקטיבי מכל טוב

בחמישי עמלתי כמו עקרת בית על עוגת יום הולדת לעידן, ואני גאה להגיד שהיה שווה את המאמץ (משוויצה עם תמונה
)
בצק קקאו פריך, בננות טריות, קרם פטיסייר וניל, קרם שוקולד וקצפת. את הזילופים עשה עידן. אני הייתי אחראית לשאר.

בשישי בבוקר ביקרנו שוב בסילו בחולון עם אבא שלי, החוויה הייתה פחות טובה מפעם קודמת כי קשה לרצות את אבא שלי (מבחינתו ארוחת בוקר עם סלמון מעושן וסלט ירקות גינה זה מספיק), אבל לנו היה טעים כרגיל.

בערב לקחנו את העוגה ביחד איתנו לביר גארדן בשרונה לחגוג יום הולדת לעידן עם עוד מספר חברים, ואני חייבת להגיד שאני ממש אוהבת את הביר גארדן. אכלנו פרעצל (חם וטוב), אכלתי פטה כבד שהיה ממש טעים וגם הזמנו הרינג שהגיע עם שמנת חמוצה מצוינת. לא יצאנו רעבים, והעוגה חוסלה עד תום


אתמול הכנתי נשיקות מרנג עם כל החלבונים שנשארו מהבצק של העוגה, הכנתי שניצלים ועידן הכין בטטות ותפו"א בתנור (שאת כולם לקחתי היום לעבודה לארוחת צהריים). בערב קפצנו לארוחה זוגית ונעימה בדה לוקאל באבן גבירול, כל המנות היו ממש מוצלחות כמו תמיד.

 

inבאלי

New member
את יכולה לפרט בבקשה לגבי דה לוקאל?

קולגה שלי היתה ואהבה, אבל ציינה שיש שם לדעתה שימוש רב בכוסברה שאני לא סובלת...האמנם?
 

Ornitr

New member
קודם כל - בוודאי!

מחר אפרסם פוסט ארוך ומושקע בנושא, אבל בקצרה, הרגשתי אובר ירוקים רק בסביצ'ה דג (היה שם גם כוסברה וגם מיקרו בזיליקום) וזה הפריע לי.
מעבר לזה על המנות מונח מיקרו בזיליקום לעיטור, אבל ממש אין אקסטרא כוסברה (לפחות לא במנות שאנחנו ניסינו - פולנטה, נתח קצבים, סלמון על ריזוטו וטורטליני בקר)
 
בעיקר הכנו אוכל שעוד לא הספקתי לאכול

כי אני גר לבד...בינתיים:

קציצות עוף וכרובית לפי מתכון של אהרוני עם שדרוג בדמות קרם אפונה תרד בצל ירוק ומיץ לימון וכמובן שמן זית

פפריקש ובצקניות גם לפי אהרוני עם סיבוב צפון אפריקאי קטן (גרגירי כמון במקום קימל)

פרגיות עם אריסה, יין לבן, שני סוגי פטריות ותפו"א כמו סופריטו.

ייקח לי זמן אבל זה ייגמר...
 
למעלה