אז מה אכלתם בסוף השבוע?

dani666

New member
אכזבה משפחתית בסינטה בר חיפה

ערכנו מפגש משפחתי (7 איש) בסינטה בר, שבה נהנינו בעבר.

נתחיל מהטוב - אחלה שירות.

ונעבור לעיקר -

- טרטר בקר (שלי). מלוח ברמות ולא ממש אכיל. פעם ראשונה שאני מחזיר מנה במסעדה. נשאלתי אם ארצה אותה בלי מלח ובשמחה עניתי שכן (סה'כ הצלפים שבמפנים והחרדל והקורנישונים מספקים תבלון לא רע בפני עצם). הפעם היה מוצלח.
- נתח קצבים (שלי). במה להתחיל ?
- ראשית, הוא נלקח כדי להשוות בנתח הקצבים הנפלא שאכלתי במונא בירושלים. וזו מתברר בעייה עבור חיפה. ונעבור לפרטים -
- כשאומרים "נתח" למה מתכוונים ? לבטח לא ל 8 או 9 חתיכות בשר לא גדולות במיוחד (בגודל ביס או מעט יותר/פחות).
- כשאומרים "נתח קצבים" בטח מתכוונים לבשר בעל טעם. כמו בירושליים. אז לא.
- כשמצויין "ירקות רטטוי של חורף" אני בטוח שלא מתכוונים ל 25 גרגרי אפונה (ספרתי !) וכמה חלקיקי גזר מיקרוסקופיים. מכירים אפונה עם גזר מקופסא ? אז כאן זה כנראה היה מהקפאה. המלצרית נשאלה לגבי הכמות והסבירה שזה אל בעצם תוספת אלא רק חלק מהרוטב/ציר ....הפנינו אותה לניסוח בתפריט "....וירקות רטטוי של חורף" אבל זה לא עזר.
- אז נכון שרק כשלושת רבעי המחיר ממונה, אבל ניתן להגדיר זאת רק כבושה וחרפה.
- שתי מנות מולים (לבנות). תנחשו. מלוח. לא ברמה של הטרטר אבל עדין מוגזם.
- פילה דניס (הבת האחרת). במטבח כנראה הפנימו שהטבח היה מאוהב והפריז במלח במנות האחרות אז כאן חסכו במלח. בעצם, חסכו בכל מה שיכול להוסיף טעם לדג.
- מנה אחרונה. לאור ההצלחה של המנות הקודמות וויתרתי. אחת הבנות שלי הזמינה "פונדו שוקולד". אני סיימתי אותו. לא ברור מדוע מנה של קרמי שוקולד ופצפוצים ו .... בכוס נקראת פונדו. שיהיה . אבל לפחות שתהיה טעימה.

וכמה הערות כלליות לגבי התפריט שמראות כנראה על הדרדרות המקום :
יש מבחר נאה של בירות בתפריט כולל גולדסטאר רגילה ולא מסוננת מחבית. אני אוהב גולדסטאר ידוע ובטח של הלא מסוננת. שמחתי. הזמנתי. כמה חבל לגלות מהמלצרית שצריך להתעלם מהרשום בסעיף הבירות בתפריט כי אין קשר בינו לבין המציאות אצלם.

הטרטר, לפי התפריט, מוגש עם באגט קלוי. כמובן שהמציאות שונה והמלצר מברר אם אתה רוצה פוקאצ'ה או לחם כפרי. אין לי טענה עם עצם העובדה. יש לי טענה עם כך שלא מעדכנים את התפריט.


בסופו של דבר החלטנו ש :
-- כנראה נוותר בעתיד על סינטה בר.
-- בפעם הבאה ששתי הבנות בחיפה נלך להרגע ולהנות בעלה גפן.
 

sweetdreams

New member
הטבחים בקבוצת סינטה בר חובבי מלח

אבל אני מוצאת שהשירות הקשוב (שגם אתה ציינת אותו כמצויין) נותן מענה לבעיה הזאת.
יש לי בעיה זהה בששון-בר, ושם אני כבר רגילה לפתוח ארוחות בבקשה מהמלצרים שהטבח המאוהב יפקיד לאהוב את המנות שלי קצת פחות :). לרוב זה מספיק.
 

DANIAVNI

Well-known member
כשאני מבשל אומרים לי תמיד "טעים אבל חסר מלח..."

לא היה עדיף שהמנות תגענה פחות מדיי מלוחות ומי שרוצה שימליח במלחייה?
 
אם הוספתי למנה מלח

הרי זה כשלון של המסעדה. זה צריך להיות מאורע נדיר (ולשמחתי אכן כך הוא). לרוב הוא מעיד על תפלות של האוכל. הוספה של מלח ע״י הסועד יוצרת תיבול לא אחיד
מה שכן מלוח מדי זה עוד יותר גרוע, כי גם אי אפשר לתקן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה בסדר אם מישהו אוהב מלוח במיוחד. עדיף להוסיף מלהחסיר

ובהתחשב בכך שהפוך לא ניתן לתקן, וגם בכך שמלח אינו בריא במיוחד והוא בעייתי עבור רבים, אני לא רואה בכך כישלון של המסעדה.
 

CherryBlini

New member
נתח הקצבים

פעם זו הייתה מנה מעולה ומשביעה, עם פטריות וערמונים. שבוע שעבר הייתי שם הם שינו אותה למנה העצובה שאתה מדבר עליה. באמת חבל
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מנת "נתח קצבים" (לפחות זו שבעסקית) אכן קטנה מאוד ולא משביעה

כשהזמנתי אותה לאחרונה המלצר הזהיר שזו מנה קטנה. מנגד, היא עולה 82 ש"ח (מהזיכרון, ייתכן שאיני מדייקת) שזה יחסית זול למנה שכוללת נתחי בשר בקר (לרוב המחירים תלת ספרתיים, ולא פעם די רחוקים מהמאה). בעבר הייתה להם מנה דומה ברוחה אך מעט גדולה ומוצלחת יותר. אם היה משהו שאכזב אותי בה במיוחד הייתה הקמצנות על הניוקי. בסדר, הבנתי, בשר זה יקר, אבל לפחות פרגנו קצת יותר ניוקי כדי שיהיה סיכוי לבן אדם לצאת שבע...? (אחרי מנה ראשונה, למען הסר הספק).
&nbsp
לגבי מליחות היתר, אני תוהה האם ייתכן שזה אותו טבח "מאוהב" מ"ששון" (הם יחד) כי בפעם האחרון שאכלנו שם המנות סבלו ממליחות יתר (עד כדי כך שאחת, לא שלי, הוחזרה למטבח). את הקרפצ'יו (בקר) שאכלתי שם ניקיתי ידנית מהמלח הגס ושאר הדברים שפוזרו עליו ופשוט "קברו" את הטעם העדין שלו. כשישבתי ב"סינטה" והזמנתי קרפצ'יו למנה הראשונה כבר ביקשתי מראש שלא יפזרו מלח ושלא ישימו לי דברים (למעט חומץ בלסמי) ואכן הכול הגיע בצד והיה טוב יותר.
&nbsp
בגדול זו אחת הבעיות הקבועות שלי עם "סינטה" – האוכל טעים ודי מוקפד (בד"כ) אבל המנות קטנות והמחיר יקר ואני מוצאת את עצמי יוצאת רעבה. למי שמזמין המבורגר זה די משתלם (למיטב הבנתי ההמבורגרים שלהם מצוינים; אני לא אוהבת קציצות) אבל במנות אחרות זה כבר די יקר, וזו הסיבה שאני לא אוכלת שם כ"כ הרבה בסופו של דבר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לכן הדגשתי לאיזו מנה אני מתייחסת, לא יודעת אם הן זהות

 

trilliane

Well-known member
מנהל
הערב נפגשנו עם החבר'ה, אחד החברים התלונן אף הוא על אותה מנה

של נתח קצבים, אמר שעבור מנה של 90 ש"ח (גם כן בשבת בצהריים) הוא לא האמין כמה מעט בשר היה בה ויצא רעב ומאוכזב (וזה לא בגללי, אין לי מושג למה הוא העלה את הנושא מלכתחילה). גם מבחינתי זו הייתה הפעם האחרונה שהזמנתי אותה וחבל, כי בעבר הייתה להם מנה אחרת טובה בהרבה. אולי בשלה השעה שבסינטה בר יחשבו מסלול מחדש?
 

sweetdreams

New member
ויוינו - עדכון לאחר שני ביקורים נוספים

ביקרתי בויוינו לראשונה לפני כשבועיים-שלוש כמדומני. אז דעתי עליהם היתה חלוקה. התנהלות המקום נראתה לי לפרקים כקשיחה מדי ומרתיעה לקוחות, עם זאת, חשבתי שיש להם פונטציאל ששווה לבחון יותר לעומק.

מאז ביקרתי עוד פעמיים נוספות, הן לבד והן עם אנשים נוספים, כאשר האחרונה מהן היתה השבוע, וגיבשתי דעה.

אתחיל עם סיכום המנהלים: הדירוג הכללי שהייתי נותנת למקום הוא לכל היותר בינוני. ניכר בהחלט שהם מנסים לכוון גבוה יותר, אך אני חושבת שיש מספר נקודות שעומדות למפרע, הן במבחן התוצאה במנות, והן באווירה הכללית שמושרית על-ידי הצוות.

ואני אפרט:

מבחינת האוכל: הראשונות טובות, וכן הפיצות והפסטות. אך על אף הניסיון להציג את המסעדה כאיטלקית בעלת תפריט עשיר יותר, המנות העיקריות ממחלקות הדגים והבשר מסתמנות בעיניי כמלכודות תיירים - זוכות מחד לדחיפה יתרה מצד הצוות, לעיתים באופן די תמוה (למשל, כשהתעניינתי לגבי הפיצות קיבלתי בתגובה ש- ״הפיצות מעולות, אבל פיצה זה רגיל. אם את רוצה, יש לנו היום ספיישל אינטיאס מעולה״). אך מאידך, לא מוכיחות את עצמן בהכרח כשוות את התמורה, בוודאי לא בהשוואה למחלקות הבצקים המצטיינות מהן בהרבה.

עניין נוסף בנוגע לאוכל, נראה שכל המנות העיקריות (הן הפסטות והן הבשר/דגים) הן מאוד קטנות. אם במנות הפסטה זה עוד פחות מורגש (שילוב של פחמימות ומחיר יותר סולידי), במנות הדג והבשר קוטן המנות כבר הרבה יותר צורם.

ולבסוף, מחלקת הקינוחים סתמית מאוד לדעתי. לא שווה להזמין שם קינוח.

שירות: אובר-אול, מאוד מוקפד, גם לחיוב וגם לשלילה. תחילה לחיוב - בכל הנוגע לצוות ״הבסיסי״ יותר, הם מקפידים שם מאוד על שירות ידידותי אך מנומס (לא סחבקי), שמאוד חביב עליי. עם זאת, בכל דבר המצריך טיפול מצד הצוות היותר אחראי (עיין ערך, אחראיות המשמרת), החל מהזמנת מקומות וכלה בטיפול בסיטואציות שונות, שם ההקפדה היתרה ללא כל גמישות על ״חוקי המקום״ מצטיירת כנוקשות שלא לצורך, ולא מאוד מסבירה פנים, בלשון המעטה..

שורה תחתונה: אני חושבת שנכון לעכשיו הספיק לי מהם. בשביל בצקים טובים אני עדיין מעדיפה את טאנטי באצ׳י, ובשביל מנות בשר/דגים יש אופציות טובות בהרבה מהם. בנוסף, השירות המתעתע לא מעודד אותי לתעדף אותם על פני מקומות אהובים אחרים. לא נראה לי שנשוב לשם בקרוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוזמנתי לקרוא את הביקורת ומכיוון שהשתתפתי בארוחה אפרט יותר

ישבתי כבר פעם אחת ב"ויוינו", הזמנתי פיצה עם ירקות קלויים ופירות ים, ולא הייתה בעיה לוותר על עגבניות ולהשאיר רק שרימפים (לא אוכלת קלמרי). ייאמר לזכותם שהם ממש בסדר עם שינויים ומוכנים לבוא לקראת הלקוח וטעמו, וזה מקל עליי מאוד. הפיצה הייתה מעולה – בצק דק ופריך בקצוות, כמו שאני אוהבת (סגנון איטלקי) והכול היה מדויק ובמינונים הנכונים. השרימפים הגיעו חמודים ויפים, קלופים לחלוטין, ללא זנב, ובלסתי את חלקם בנפרד, כדי להתענג על כל אחד ואחד.

&nbsp
בתפריט היו מנות נוספות שנראו לי מסקרנות ותכננתי לחזור בקרוב. הארוחה (השנייה) התארגנה באופן די ספונטני ויצא שכבר אכלתי די בצק באותו היום; לכן כשהמלצר הציע בשר ויתרתי על הפסטה בשמחה. המלצר פירט על כל המנות המיוחדות שמחוץ לתפריט והמליץ במיוחד על אחת מהן שכללה נתחי בשר עם פירה וירקות קלויים. הוא הציג אותה כמנה זוגית (140 ש"ח אחרי 15% הנחה בעסקית, כלומר מחיר סביר מאוד לאדם) וסיפר שיש 250 גרם סינטה בקר + 200 גרם טי-בון טלה. שאלתי אותו אילו נתחים יש בטי-בון (לא מבינה בזה הרבה) והוא אמר שסינטה ופילה, וגם הדגיש (לשאלה של אחד הסועדים האחרים) שזו עצם קטנה וכמעט לא מורגשת בנתח.
&nbsp
היינו ארבעה (שלוש נשים וגבר) והזמנו שתי מנות לחלוקה בין שני זוגות (כשאחד הזוגות מורכב משתי נשים שאינן אכלניות גדולות). בזמן שהייתי בשירותים נודע לי שהמלצר עדכן שחסרה להם סינטה במטבח ולכן יוציאו את המנה עם יותר טלה. נו שוין. כשהגיעו המנות הן נראו מעט קטנות בעין, אבל במבט על קשה לזהות מה זה מה ואת טיב הבשר. כשהתחלנו לאכול התברר במהרה שכמעט ולא הייתה שם סינטה, אולי חתיכה אחת קטנה. במקום זה היו שם בעיקר חתיכות טלה, ואין לי מושג איפה אמור היה להסתתר בהן פילה בין כל העצמות, השומן והסחוס. כשנעצנו סכו"ם והתחלנו לפרק את הבשר גילינו שיותר נשאר על הצלחות משאכלנו, ולמעשה כל אחד אכל כמה ביסים וזהו. ממש ביזיון; במקום להשביע זה רק פתח לנו את התיאבון...
גם התוספת ליד הייתה מעט פירה ועליו פרח ברוקולי וזהו בערך... ממש לא כמות לזוג. המנות חוסלו תוך 5 דקות(מילולית), זה היה כמעט ברמה של מנות ראשונות (רק במחיר של מנה עיקרית, וזו לא מסעדת יוקרה).
&nbsp
קראנו לאחראית, עברו לא מעט דקות עד שהיא הגיעה (תוך כדי ביררנו פעם שנייה מה קורה כי אף אחד לא ניגש אלינו). היא הסתכלה על הצלחות ואמרה "אני רואה שהיה לכם טעים" וארבעתנו ענינו יחד "לא". פשוט לא היה כמעט מה לאכול... זה לא האופן שבו המנות הוצגו לנו, זה לא מחיר שאנחנו מוכנים לשלם על מנה כזאת. בסופו של דבר היא הציעה להוריד את אחת המנות מהחשבון (כלומר שילמנו רק על אחת ולא על שתיים) ולהוסיף קינוח כפיצוי. זה היה פתרון סביר ונסבל, אך לא הצליח להפיג את אי הנעימות. הרגשנו מאוכזבים ודי מרומים.
&nbsp
זו מנה שמוטב היה לא להגיש מלכתחילה, לא אם חסר להם בשר, לא אם המלצר לא יודע להציג אותה נכון, לא אם הם משווקים אותה כמנה זוגית כשהיא בקושי מספיקה לאדם בודד. להכניס מנה כזאת ל"ספיישלים" זה לא לעניין, והתמורה ביחס למחיר פשוט לא קיימת. עשרות שקלים תמורת ביסים של בשר (לא מיוחד ולא מדהים, אם כי הרוטב היה טעים) + פירה וחתיכת ברוקולי, זה פשוט עלבון.
&nbsp
ועדיין היינו רעבים, וחלקנו בחרנו להבליג ולהזמין מנה עיקרית חלופית (בתשלום) כעצת האחראית. הזמנתי ניוקי עם פירות ים (גם הפעם ביקשתי רק שרימפים ונעניתי) ברוטב רוזה (שאמור לבוא עם צ'ילי אבל אני לא אוכלת חריף וגם לא פיקנטי). בעיניי העגבניות היו מיותרות, היה עדיף לדעתי רוטב עדין יותר שמכיל רק שמנת ויין לבן, אבל בסדר, ידעתי מראש שזה יהיה הרוטב; הניוקי עצמם היו סבבה ובכמות סבירה בהחלט, וספרתי עשרה שרימפים במנה שגם זה מכובד וראוי. בסה"כ מנה יפה (ודי משביעה לאדם יחיד) ובמחיר הגון (כ-70 ש"ח) וזו גם המנה שחשבתי להזמין מלכתחילה, אלמלא המלצת המלצר על הבשר. יצא שבעצם שילמתי עוד 35 ש"ח על מנה "ראשונה" שלא הייתי מזמינה מלכתחילה (לו ידעתי איך היא תהיה) אבל ניחא.
&nbsp
הקינוח (תותים ומסקרפונה) שהזמינה אחת הסועדות האחרות (ולא שילמנו עבורו כחלק מהפיצוי) היה חביב למדי, סיום מתוק לארוחה חמוצה משהו. לא משהו מיוחד או מעניין, אבל מה רע בתותים טריים במסקרפונה מתוקה?

&nbsp
אני לא מתכוונת לפסול אותם לחלוטין, יש שם עדיין מנות מוצלחות ואני חושבת שהפסטות והפיצות סבבה לגמרי (מבחינת מה שטעמתי) והיא נגישה לנו יותר מחלופות אחרות באזור, אבל נראה שזה ממש לא המקום להזמין בו בשר ובאופן כללי מנות שאינן פסטות/פיצה (שזה לא רע, רק צריך לתאם ציפיות) ויעבור זמן עד שאשוב לשם שוב.
 

Ornitr

New member
דלידהההה


מקום כיפי וטעים בלוקיישן רע

אכלנו:
* סטייק טרטר מפילה בקר עם צ'יפס - היה מעולה!!
* קובנייה מהים - טרטר טונה אדומה עם בורגול - המון בורגול, מעט טונה. התבאסתי כי ציפיתי למשהו דומה למה שאכלתי בסנטה קתרינה בזמנו.
* רביולי שרימפס וסרטנים - היה מדהים אבל הגיעו 3 חתיכות של רביולי
בשביל 54 ש"ח הייתי מצפה לקצת יותר.
* טורטליני עם ריקוטה, מנגולד עם רוטב שיטאקי, עגבניות שרי, למון גראס וחמאת מרווה - מנה גדולה, נדיבה וטעימה

בנוסף לקחנו גם 2 קינוחים (פנקוטה עם קדאיף - הייתה מצוינת) וקינוח עוגת גבינה שהיה סביר, פונקנו בצ'ייסרים ובצלוחית של שעועית לבנה גדולה.

האווירה כיפית ובהחלט מומלץ. נחזור שוב


בקרוב גם דיווח בבלוג שלנו
 

Ornitr

New member
זה דרום-דרום ת"א, בפנייה מרחוב אילת

מרחק של 500 מטר אווירה מהתחנה המרכזית של ת"א.
הלכנו קצת ברגל (היינו שלושה, אני, הבחור ועוד ידיד) כך שזה לא נורא,
אבל כבחורה לא בטוחה שהייתי הולכת שם לבד בלילה...
 

londi81

New member
נו באמת..

מילא שזה איזור שופע במסעדות מצליחות - אוזריה, החלוצים 3, ג'וז ולוז ורומנו, רק לשם הדוגמה.
מילא ששוק לוינסקי הוא איזור עירוני שוקק חיים שעבר ג'נטרפקציה בשנים האחרונות שהפכה אותו לא רק לאיזור בילוי אלא גם האמירה את מחירי הנדל"ן באיזור באופן היסטרי
אבל שגם בסוף מרחק הוא יחסי, דלידה ממוקמת במרחק דומה גם מתחנה מרכזית וגם מרוטישלד או מאיזור בית הכנסת הגדול...
יצא לי ללכת שם גם לבד בלילה, לא חשתי שום איום מיוחד
 
למעלה