סנטה קתרינה

Gרר

New member
סנטה קתרינה

מדי פעם אני זקוק לתזכורת למה אני כל כך לא מתחבר לקטע ה"ספונטאני". יש אנשים שבשבילם זו דרך חיים להגיע "על המזל". אצלי המזל בדרך כלל לא עובד, אז אפילו אם נזכרתי ברגע האחרון אני מעדיף להתקשר, ולשמוע משמונה מסעדות שכאן יש שולחן רק מעשר ורבע, וכאן רק בשבע וחצי, ואצלנו בכלל אין אבל נקח טלפון למקרה שיהיה שינוי, וכו' וכו'... זה די מתסכל.

בסופו של דבר אתה צריך או להמר או לסגור מקום רק בגלל ששם במקרה כן יש שולחן. כל זה לא בא לי טוב. אני אוהב להזמין מראש ולהתחיל את הבילוי איך שאני מגיע, בלי לבזבז אפילו דקה מיותרת בשביל לחכות לשולחן.

אבל לפעמים אין ברירה, וכך היה בשבוע שעבר. התלבטנו בין ברוט לבין סנטה קתרינה. החלטנו על סנטה קתרינה, גם בגלל ששם היה "חצי" שולחן בחוץ בשעה שרצינו, וגם בגלל ריבוי האופציות במתחם הפופולארי הזה, כך שגם אם משהו מתפקשש לא נצטרך להתחיל לנדוד הרבה בערב עם סיכוי לגשם.

חמישי בערב. עברנו דרך כל המסעדות של הר סיני: פורט סעיד. שישקו. וכו' - כולן מפו33ות מאנשים. כנ"ל גם סנטה קתרינה. אני מאמין שמישהו שהיה מגיע ממש בספונטאניות היה צריך לחכות די הרבה, או לנסות במקומות אחרים. מזל שהתקשרנו.

אחרי כמה דקות המתנה קיבלנו את השולחן. שולחן של ארבע שהופרד לשנים. קצת קלסטרופובי, אבל נסבל. בדרך כלל אני לא אוהב לשבת בחוץ על המדרכה. דווקא כאן בגלל הקשתות והאווירה וגם בגלל שבפנים נראה די "סגפני" - רשמתי אוקיי על הישיבה בחוץ.

כיוון שהיה קריר פתחנו במרק חצילים עם ריקוטה. היה טעים, עם כי הגירסה של שגב אקספרס זכורה לנו כיותר עוצמתית מבחינת העומק של הטעמים.

מנה שניה מהטאבון המפורסם של המקום: פיצה ביאנקה עם גבינת אמנטל ופטריות שמפיניון. שני דברים לא אהבתי בפיצה. אלף - קרוב לשליש מהמשולש היה בצק נטו, שלא כוסה בגבינה. בצק זה נחמד, אבל בסופו של דבר הוא רק בצק, וכשחלק ניכר מהמשולש הוא בצק נטו, בצק עם טעם די אנמי, שלא מכוסה בגבינה שיכולה להעשיר אוו - זה מבאס.

השני - פטריות חיות. חייב להגיד שזו פעם ראשונה שיצא לי לקבל פטריות שמפיניון "חיות" על פיצה והן הרגישו כמו גוף זר, הן מבחינת הטמפרטורה והן מבחינת המרקם. זה היה מאכזב, כי סך הכל זו היתה פיצה לא רעה, ששתי ה"עיזים" האלה די גרעו ממנה מבחינתי.

מנה שלישית, גם כן מהמפורסמות של המקום - בורקס חתונות במילוי זנב שור. החלק הטוב של המנה - היה הבצק. טרי ומושחת. החלק הלא טוב של המנה - שמן כמהין שדי השתלט על הטעם ועל הריח. בזנב שור כל הכיף זה לקבל את הטעם של הבשר. לא רואה סיבה להשליט עליו את הטעם הדומיננטי של הכמהין.

עם היין לא נחלנו הצלחה בכלל. שלושה יינות אדומים מוצעים שם בכוס. אף אחד מהם לא קלע בול לטעמנו. הם מוגשים בכוס פשוטה, בדומה לדרך ההגשה במקומות רבים באיטליה. אישית, אני מעדיף כוס זכוכית הולמת, אפילו שלכאורה כוס פשוטה מתאימה יותר ל"רוח" המקום. יין זה יין. תנו אותו בכוס של יין ולא בכוס של מיץ פטל.

החשבון הסתכם בפחות מ-240 שקל. אמנם לא אכלנו הרבה, אבל גם אם היינו מוסיפים קינוח או מנה נוספת - עדין היינו יוצאים באיזור ה-300 שקל לזוג כולל יין. זה נחשב די זול במונחים של תל אביב.

קצת קשה לי לכתוב שורה תחתונה על המקום. אני לא בטוח שיצא לנו להתנסות בחתך מספיק מייצג של התפריט שלהם. פסחנו על מנות מהים, כמו גם על ניוקי שנקרא בתפריט כמאד מסקרן. ממה שכן אכלנו, אף אחד מהמנות לא היתה מהממת בעיניי. הפיצה היתה מפוספסת. המרק והבורקס סבירים, אבל טעמתי טובים מהם.

אם לוקחים בחשבון את המחיר, ומתייחסים למקום כאל אופציה לארוחה קלה - הוא נותן תמורה סבירה, אבל בעיניי - לא יותר מזה, לכסף.

לנו הביקור החד פעמי הזה הספיק. לא היה בביקור הזה משהו שימשוך אותנו לרצות לבקר פעם נוספת.

ואני מקווה שזו פעם אחרונה שאני סומך על הטלפון של האישה שינפק תמונות סבירות. פעם הבאה - חוזר לקחת איתי את המצלמה. מי שרוצה באמת לקבל תמונות סבירות - הבלוג של בוב כרגיל מספק את מלוא הסחורה






 

Omnivore

New member
תודה על שיתוף

עניין כוסות היין מעצבן ביותר, כשהיינו במקום לפני כחצי
שנה היין הוגש בכוסות הולמות, עכשיו כנראה למדו מפורט סעיד.
 

erezavn

New member
מתכנן לקפוץ לשם בשישי הקרוב בצהריים ולבדוק על בשרי...

ישבתי בסנטה קתרינה פעם אחת בחודש הראשון לפתיחתה, ודווקא נהניתי. מקום מינימליסטי, אבל האוכל שאכלתי היה טעים וטוב. עשה לי דווקא חשק לחזור ולבחון יותר לעומק.
מאז היא הספיקה להפוך לאחת מיקירות מבקרי האוכל ומדורי האוכל (כולל זכייה בפרס המסעדה החדשה הכי טובה של טיים אאוט - אם אינני טועה).
כמו בכל מסעדה - כנראה צריך לדעת מה להזמין, ולקוות שעל הטבחים עובר יום טוב...
בכל מקרה אני לא חושב שצריך להתייחס למקום הזה כמשהו של יותר מארוחה קלה. לא הייתי הולך לשם לחגוג אירוע... זה מקום מאד casual...
 

Gרר

New member
כמקום לשישי בצהרים ברמת ציפיות מתאיה יכול להיות סבבה

מעניין איך האוירה שם בשישי בצהרים. בערב זה אחד המתחמים היותר מעניינים של תל אביב, בצילו של בית הכנסת הגדול.

שיהיה בהצלחה!
 

erezavn

New member
עברתי שם לפני כחודש בשישי צהריים. היה די רגוע...

בשאר המסעדות במתחם היה יותר הומה...
 

החתולית

New member
על הדיווח

סנטה קטרינה הוא מקום קז'ואל לגמרי. ישבתי בו על הבר ולא חשתי שהוא סגפני.
&nbsp
אני זוכרת יין בכוסות יין, והמנות שאכלתי היו שונות מאלה שאתם אכלתם, וכולן היו טובות עד טובות מאד (כלומר כאלה שהייתי שמחה לאכול שוב ולא צריך לשנות בהן דבר).
 

Gרר

New member
מוזר הקטע עם הכוסות יין

אם היו בעבר לא ברור מה הסיבה להחלפה. זה בטח לא שיפר שום דבר. שלא יתברר בסוף שסתם נגמרו להם הכוסות יין ביום חמישי בגלל העומס


באשר למנות - המרק חציל היתה בדיעבד המנה הטובה של הערב. בשתי המנות האחרות היו בעיות שבעיניי הן קונספטואליות, ולא סתם משהו נקודתי.
 
אהממ אהה- מסבירה לגבי כוסות היין כי יש כאן בלבול של האיש

לפני שבחרנו את היין- שכאמור אף אחד משלושת האופציות לא קלעה "בול"- ביקשנו לקבל טעימות מהיינות.
הטעימות ניתנו בכוסות של הפטל...
היין עצמו הוגש בסופו של דבר בכוסות יין רגילות- ולא בכוסות של הפטל ..

לגבי הפיצה- לפי דעתי מדובר היה בפטריות פורצי'ני ולא שמפיניון- ועדיין באמת היה מוזר ולא צפוי לקבל פטריות חיות.
גם בפיצה היה שמן כמהין- כנראה שהם אוהבים שמן כמהין....
בפיצה זה עוד איכשהו תרם-
בבורקס חתונות זה ממש לא תרם ואפילו גרע לטעמי..
 

Gרר

New member
טוב.. כנראה שנאלץ להתחלף בתפקידים

אני אצלם ואת תדווחי.
צר לי אבל או שכישפת אותי או שאני מוכן להשבע שהכוסות פטל ליוו אותנו כל הארוחה אבל... אוקיי. כמו שאמרתי אני מתפטר ועובר לתפקיד הצלם בלבד.
 

Gרר

New member
אגב לדעתי אלו היו שמפיניון

הפורצי'ני לפי תיאור המנה הם שבבי פורצ'יני שאמורים להיות מפוזרים על הפיצה.
 

החתולית

New member
ילדים, לא לריב


מה שאשתו של Gרר מתארת לגבי כוסות היין, הגיוני לי. אני זוכרת שגם לי נתנו לטעום יין בכוסות רגילות קטנות.
 

Omnivore

New member
פורצ'יני חיות מאוד נדירות ומאוד יקרות בארץ

והמחיר שלהן בהתאם. לא נראה לי סביר לקבל פורציני טריות
בינואר בסנטה קטרינה.
 

inבאלי

New member
תודה על הדיווח

עם כל ההסתייגויות שציינת, לא פלא שזו המסקנה שלכם.
 

Ornitr

New member
היינו אתמול, והחוויה שלנו קצת שונה.

קודם כל - האוכל היה מדהים לטעמי.
לקחנו כמה מנות:
* בייגלה ירושלמי - היה מצוין ופריך.
* ירקות צלויים מהטאבון - מנה שקיבלנו בחינם כי המלצרית התבלבלה, והייתה מצוינת (אם כי רגילה).
* סביצ'ה ערבי - היה נחמד מאוד אבל טעמתי סביצ'ה טובים בחיי.
* פרנץ טוסט עם בשר סרטנים - הייתה מדהימממההה והלוואי והיה יותר ממנה.
* קובניה - פילה בקר נא קצוץ דק עם בורגול וחרדל מתקתק - הייתה הלהיט של הערב והמנה הכי טעימה שאכלתי בחודש האחרון. פשוט ללקק את האצבעות והצלחת.
* גם אנחנו לקחנו את הפיצה ביאנקה ודווקא נהננו מהפטריות הטריות (פורצ'יני) על הפיצה. עניין של טעם

* ולקינוח את הפנקוטת יוגורט כבשים ותותים שהייתה קלילה ומרעננת.

חייבת להגיד שאחרי לחם + 4 מנות ראשונות + פיצה + קינוח, יצאנו בחשבון של 300 שקלים ומפוצצים בטירוף.

אכתוב על המסעדה בהמשך בפוסט נפרד בבלוג שלנו


 
והנה דיווח שלי (הייתי שם אתמול)

בעקבות שאילתה שהעליתי כאן לפני כמה ימים - הגעתי לשם אמש עם שני חברים (פעם ראשונה שלי במתחם הזה!). אתחיל מהשורה התחתונה: נהניתי מאוד מן הארוחה ומהמחיר. אני מסכים עם ההגדרות כאן של המקום כקז'ואל, אולי אפילו אקרא לו קז'ואל+ (בכל זאת, לא מדובר במטבח עממי).
לקחנו:
  • בייגל ירושלמי - הצליח להפתיע אותי מאוד. הכי רחוק שאפשר מהבייגל הירושלמי האותנטי: פריך בחוץ, אוורירי בפנים, מוגש עם שתי צלוחיות של מסבחה ושמן זית (שניהם חריפים). בקיצור, מעולה!
  • ירקות צלויים בטאבון - מנה פשוטה ומדויקת. הירקות הוגשו במידת עשייה מצוינת ועל מצע טחינה.
  • פיצה רוקה - נחמדה מאוד, אם כי בטח לא יכולה להתמודד על תואר "הפיצה הטובה בעיר". כפי שצויין פה כבר למעלה - היה יותר מדי בצק נטול-רוטב. זאת ועוד: חלק מעלי הרוקט היו גדולים מדי ולא נעימים לעין. בכלל, נראה שמישהו זרק כמה עלים על הפיצה כלאחר יד.
  • פריקסה - לא טעמתי (אני לא אוכל בשר/דגים), לא נרשמה התלהבות יתרה מצד זה שהמנה היתה שלו.
בתוספת שתי בירות, החשבון הגיע ל-187 ש"ח. השירות היה מהיר וענייני (אם כי המלצר היה קצת חמוץ-פנים...). כאמור, בסך הכל היתה חוויה חיובית ויש סיכוי טוב שאחזור לשם.

ארנון

 
למעלה