אז מה אכלתם בסוף השבוע?

salo22

New member
סופ"ש

ביתי לחלוטין, התחיל כמובן ביום חמישי עם "מסיבת" הסילבסטר בסלון, בתפריט היה סלט שובה רוסי, ללא סלק וטיפלה מיונז, סלט שמזכיר באופן מדוייק בגירסא הזו, את הסלט דה בף הרומני מהבית. לעיקרית קוק או ון מושקע שיצא מצויין, המון בצל מטוגן, כולל קוביות פנצ'טה פריכות שמוסיפות המון, ליד פירה כמובן.
לקינוח עוגת שחיתות מטונות של שוקולד מריר ומסקרפונה, משהו ישן מאוד של אהרוני לפי השמועות, שמסתבר שהפך להיות מתכון בין לאומי ונמצא באתר "לא מקומי". קרמו פשוט, טעים ודי זול להרמת הכוסית..
בשישי חברים הגיעו לארוחה הודית "מסורתית" לגמרי, צירוף שפע התבלינים מחבשוש ושפע ספרי בישול הודיים שהוזמנו בשנה שתיים האחרונות, הוביל לדעתי אולי לארוחה ההודית הכי טובה שאכלנו עד היום בארץ, למרות שלא אובייקטיבים כמובן
לא מעט השקעה מקדימה, איך לא, צירים, רוטב עגבניות "הודי" בבישול ארוך, אי חיסכון בחומרים ותבלינים, פאניר ביתית..
שני ספרים משפיעים מאוד שבהחלט לטעמי מוכיחים עצמם ככדאיים - האחד יותר בייסיק, שנותן סקירה מעולה למתחילים וגם למתקדמים, על התבלינים והמושגים במטבח הודי ובישול צמחוני, של "גורו" בישול צמחוני בשם Kurma Dasa, ונקרא cooking with Kurma, מאוד ברור ונגיש ולמרות שלא נראה כך במבט ראשון, גם מאוד מקיף ומגוון, ניתן ומומלץ למצוא משומש ברשת. הספר השני לטאצ' מעט מודרני יותר, "שפי", הוא מה שהזכרתי מהשף של Cinnamon Kitchen מלונדון, ויווק סינג', מגוון מאוד ומעניין, לא מושלם.
אז מה היה - באטר צ'יקן שהוריד דמעות, סאג פאניר עם רוטב תרד שקירב לבבות, דאל מלכותי שריפא חולים, אלו גובי שהתיר אסורים, שרימפס טנדורי ש.. לא כל כך הצליח, מחוסר תשומת לב, סמוסות כבש מזוייפות מבצק עלים עם רוטב אפונה ונענע וליד צ'אטני תמרינדי וצ'אטני להיט של כוסברה, שהופך כל דבר לטעים (גם דברים לא אכילים). מנה מעניינת נוספת הייתה חצילים צלויים בצ'אטני של התמרינדי מחוזק במחית שום וג'ינג'ר (הדבר הראשון שצריך לדאוג לו כשמתחילים הכנות לארוחה הודית) ומירין, מעל אבקת קשיו מלוח קלוי ורוטב ירוק של עשבי תיבול, יצא טעים.
למרות ההשקעה שחיסלה פחות או יותר יממה בין חמישי לשישי, בהחלט ארוחה מיוחדת לנו בהיקף המנות בפעם אחת מהמטבח ההודי ובמיוחד לאורחים, שלא רגילים בכלל למטבחים אסיאתיים, הכיף והסיפוק הכי גדולים הוא לחדש ו"לפתוח חלון" לאנשים שפחות יוצא להם להתנסות. יש עוד המון מה להתנסות ולהכין במטבח הפשוט מופלא הזה, מקווה לתקל בהמשך גם את עניין הלחמים, למרות שקמחים רלוונטיים לא במיוחד זמינים, אולי רק בחנויות הבאמת מתמחות ברמלה ואשדוד, לצערי לא באיזור הצפון.
 
כל הכבוד על ההשקעה

בעברי הרחוק הייתה לי תקופה הודית, פחות מושקעת אבל עדיין משמעותית. עבר לי.....
ואוף עכשיו כל מה שאני יכולה לחשוב עליו זה הסלט דה בף של אמא שלי. פעם אחרונה שהיא עשתה , היא שכחה את קופסת המשלוחה בבית
 

salo22

New member
תודה, אצלנו

הסלט דה בף על פיו נמדד היקום הוא של סבתא שלי, בת 94, איתנו ולא איתנו, אז היום הסלט הוא של המטפלת שלה, שלשמחת המשפחה היא בשלנית אוכל רומני בחסד עליון
הכרוב הממולא שלה הוא הכי מושלם שפגשתי, אולי זה לא חוכמה כשמכינים בערך 1000 חתיכות בממוצע בבת אחת לאירועים משפחתיים, ככה לפחות היא מספרת.
 

salo22

New member
תודה רבה, כן בטח

בסיס הצ'אטני נמצא כאן :
https://cooked.com/uk/Vivek-Singh/Absolute-Press/Cinnamon-Kitchen/Basics/Coriander-chutney-recipe
אני שיחקתי עם כמויות והייתה לי חבילה אחת ממוצעת בגודל של כוסברה, לא בדקתי אם זה 100 גרם, אני די בטוח שזה פחות. עקב התחשבות במצבים רפואיים של חלק מהאורחים, עדכנתי תבלינים וחריפות כלפי מטה והלכתי לכיוון הרבה יותר מתקתק, אני לא בטוח שאורחיי היו עומדים במתכון המקורי.
אז השתמשתי בחבילת כוסברה, שן אחת בינונית של שום, חצי החלק הפחות חריף של פלפל ירוק גדול יחסית מנוקה היטב, כמעט כפית של סוכר ומעט מירין לסמיכות, שמן זית, אולי הורדתי קצת מהמלח..
אין ספק שלארוחת "מיטיבי לכת" ואוהבי חריף, הייתי מנסה את המתכון כפי שהוא בלינק.
 

gastro101

New member
אשרי אורחיך !~ תודה על ההמלצה לספר , לפני שנה וחצי

הכנתי ארוחה הודית טבעונית לרגל יום הולדתי- שעות עבודה רבות.....טוב שיש את הערב ההודי בטאיזו
 

salo22

New member
לי יש את השחור

והוא טוב, נוטה יותר לכיוון הבסיסי, אבל עושה את זה בצורה מצויינת. דגש על המטבח ההודי ואני מתאר לעצמי שזה כן מתאים לך, יש גם מתכונים מהכיוון האיטלקי וצמחוני כללי.
לגבי האדום, אין לי, אבל לא הייתי מהסס להזמין משומש במחירי המינימום שאני רואה כרגע ב abebooks. את השחור, יש כרגע במחירים יחסית גבוהים יותר למשומש, השאלה אם להזמין או לחכות להזדמנות מעט יותר זולה.
באמאזון הבריטי, יש קישור באיזור 7 פאונד לא כולל המשלוח, מחנות משומשים מופלאה שנקראת betterworldbooks, זו החנות ב abebooks עם המשלוח לארץ הכי זול שיש, לא משנה מה משקל הספר, אך מה שקצת מוזר, זה שב abebooks לא מופיע שיש להם את הספר הזה השחור, אבל זה יכול לקרות.
 

salo22

New member
אגב הערה קטנה ששכחתי

קחי בחשבון שהאדום מ 1990 והשחור מ 1998, אז צריך, באופן יחסי, לשפוט ספרים כאלו גם "במבחן הזמן". איפה היינו אז בתחומי הבישול הצמחוני\טבעוני ואיפה נמצאים היום
בקיצור לא אמורה להיות שם, באופן ממש משמעותי, חדשנות ודברים "פלאיים", אלא מחקר והתנסות מאוד עמקים בתחום, אך גם "ברוח התקופה". אם מחפשים ממש ממש "מודרניזציה" ודברים הרבה פחות קונבנציונאליים שמאוד יפתיעו, אולי עדיף לחפור קצת יותר בתחום..
בהאמר כל זאת, השחור הוא עדיין ספר נפלא בלי קשר לרוח הזמן, שאני שמח מאוד להחזיק בספריה הביתית.
 

gastro101

New member
תודה רבה ! באמזון משומש במצב טוב עולה 8 פאונד והמשלוח

מחיר דומה, חשבתי לשלוח לחבר שנמצא על הקו לונדון תל אביב אבל העלות דומה - 1 פאונד הבדל ....
 

salo22

New member
אפרופו ספרים טבעוניים

אחד מודרני ושפי מ 2015, שנראה מעניין מאוד, מהשף האקס ישראלי טל רונן. רשימת המתכונים באינדקס בסוף ממש עושה חשק, אבל מדובר בכל מקרה בספר יותר מורכב ומתכונים שדורשים לפי השמועות, די הרבה השקעה.. לא שזה רע כמובן..
http://www.amazon.com/Crossroads-Ex...XK0_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1452104972&sr=1-1
 
גם כאן היה הרבה בית

בחמישי בערב כמובן מסיבת נובי גוד עם חברים. תרומתנו הצנועה כללה עץ עוגות חמאה פריכות עם קצפת ובלינצ'ס במילוי גבינות וקישואים.
&nbsp
בשישי הבחור היה צריך לעשות את איסוף הקניות בבוקר לבד כי הייתי צריכה להיות בלימודים. בצהריים אחרי שחזרתי וכמובן ניקיונות, הבחור החליט לפנק אותנו עם ארוחת בוקר מאוחרת של קוביות פרנץ' טוסט עם מייפל
&nbsp
בערב, בעבודה משותפת הוכנה פסטה עם קציצות ברוטב לימון מהספר של הדיי עפאים, יצא מצוין.
&nbsp
בשבת בצהריים הוזמנה המשפחה אלינו, בהתחשב במזג האוויר הכנתי חמין עשיר מאוד, המחמאה הטובה ביותר שקיבלתי היא שהחמין הוא כמו של אבא שלי - שעועית בובעס, אדומה ולוביה, המון תפו"א, ביצי חמינדוס, אונטר ריב ושורט ריב. לצערי, למרות שרציתי, לא הצלחתי להתארגן עם מעי נקי ולכן הקישקע לא היה תוצרת בית.
&nbsp
ליד החמין שני סלטים נחמדים - אחד של חברה שהתארחה וכלל קייל, אורוגולה, עגבניות, אבוקדו ואגוזים ברוטב דבש והשני שלי וכלל עגבניות כוסברה ופלפל חריף ברוטב בסיסי עם לימון ושמן זית.
&nbsp
לקינוח עוגת תפוזים של הבחור.
&nbsp
&nbsp
 

salo22

New member
יפה מאוד


סופ"ש כזה דרש בית בית בית.. למרות שגם להסתובב בחוץ, לטעמי היה כיף..
הייתי עכשיו עובד על קערת חמין כזה, אצלינו רק אימא שלי מכינה, היא עושה את זה בסדר, אבל לא יודעת מה זה אונטר ריב ושורט ריב "
גם בשעועית בובס אינה משתמשת וזה חבל מאוד.. אולי נתפוס איתה שיחה בנושא

איך הספר של הדיי עפאים ? נמצאה מקבילת ספרי האוטולנגי הישראלית ?
מקווה שימצאו את כל העיזים שלהם, איזה גניבה מסריחה ומכוערת, כל הכבוד להם שלגמרי לא מוותרים ונלחמים בעניין הזה, לצערינו מסתבר שהמשטרה וגורמי ביטחון לא עובדים קשה בצורה דומה בכל גניבות של בעלי חיים.
 
למעלה