שני קצרים על סופ"ש בצפון

Gרר

New member
נדב קינוחים

תחנה די קבועה שלנו בדרך לצפון. בדרך כלל להצטיידות במאפים. הפעם גם ישבנו לארוחת בוקר.

על סמך הניסיון שלנו מהפעם הקודמת ויתרנו על אחת מארוחות הבוקר שהם מציעים, כי היא לא היתה לנו כזאת מלהיבה, ובחרנו שני קישים שמוגשים עם סלט: קיש פטריות וקיש כרישה.

שני הקישים הגיעו בזמן ממש קצר, מה שימסביר כנראה את האכזבה שלנו מהם. לא יודע מתי הכינו אותם אבל ההכנה מראש והחימום מחדש העלימו מהבצק את המושחתות של קיש מוצלח. הכרישה היה מעט יותר טוב. הפטריות ממש לא. מה הכיף בלאכול קיש שהבצק שלו דלוח?

לשאלת המלצרית אם טעים לנו אמרנו שכן, כי אי אפשר להגיד שזה לא היה טעים. אבל לא היה כיף. כיף זה הקישים שהאישה הזמינה לא מזמן מהקישריה.

דווקא הסלט הרגיש טרי והיה חביב. אבל לא בשביל סלט הגענו לנדב קינוחים אלא בשביל המאפים, ולהגיש קיש עם בצק ברמה כזו - זה ממש לא הולם מקום שמאפים זה השם הנרדף שלו.

דווקא שני המאפים שלקחנו לדרך היו יותר מוצלחים. מאפה ריקוטה שהבצק שלו היה ללא רבב אבל המילוי כמעט ולא הורגש. דניש שוקולד שהזכיר להפליא את עוגת השמרים שוקולד אגוזים המושחתת שלהם היה היחיד שסומן כמשהו שהיה ממש שווה לעצור שם בשבילו.

להבא נוותר לחלוטין על ארוחת בוקר במקום ונסתפק במאפים בלבד. ארוחת הבוקר שם, לטעמנו, ממש לא מספקת.
 

Gרר

New member
קשה לי להאמין

אבל לא בדקתי... יכול להיות שהבצק מלכתחילה לא היה משהו יכול גם להיות שזה עמד יותר מדי זמן לפני החימום בכל מקרה התוצאה לא היתה מוצלחת.
 

נופשתתת

New member
קיש טוב הוא יצור עמיד וידידותי למשתמש.

קל מאוד לשמור אותו ולחמם אותו ושעדיין יהיה פריך והכל.
או שהוא מראש לא היה משהו, או שחתולית צודקת.
מיקרו הוא אויבו הטבעי של הקיש.
&nbsp
 

Gרר

New member
המלון הסקוטי בטבריה

מסתבר שבכל זאת יש איזשהו יתרון ביום הולדת ש"נופל" על החורף: המלונות במחירי off season מה שאיפשר לנו להזמין במלון הסקוטי, שבעונה המחיר שלו (מהפעם האחרונה שבדקנו) קצת מחוץ לתקציב שלנו.

בדרך כלל אנחנו נמנעים לחלוטין מארוחות ערב במלון ומעדיפים לנסוע בערב למסעדה. הפעם, בהיעדר אופציות יותר מדי קורצות בסביבה ובהתחשב בכך שהמלון כשר, החלטנו לסטות פעם אחת ממנהגנו. כך יצא שאכלנו שם גם בערב וגם בבוקר.

ארוחת הערב
מוגשת במזנון, כפי שזה בדרך כלל במלונות. אי אפשר לפספס את היעדר הכשרות עם עמדה של גבינות צאן, שמחכה לך כבר בכניסה, ליד עמדת הלחמים. למרות שבדרך כלל מסיימים עם גבינות אנחנו בחרנו להתחיל איתן, יחד עם לחם לא רע בחמאה וטעימה מהיין שהבאנו (סירה של רוטב מאור, מצויין לדעתי, טוב אבל לא מושלם לדעת האישה) היתה פתיחה יפה לארוחה.

הסלטים: חלק טובים יותר, כמו גזר מתוק-חריף עם בוטנים, אנטיפסטי, סלט סלק טעים וכו'. חלק יותר סטנדרטי. בכל מקרה לא משתווה לאיזו מנת פתיחה מעלפת במסעדה, אבל אפשר לסמן כסביר.

העיקרית היתה חלשה להחריד. פילה עגל ברוטב עם מתיקות כל כך מלאכותית, שהיה ממש בלתי אפשרי לאכול את זה. לזניה בשרית שגם שם לבשר היה אותה מתיקות כמו לרוטב של העגל, וגרמה לי לתהות אם המטבח שם הוא בהשראתו של שאול בן אדרת. תפוחי אדמה ברוזמרין חסכנו קלוריות. אורז האישה רק טעמה כי קשה לה לעמוד בפני אורז וגם כן לא נרשמה הצלחה. הדבר היחיד שבאמת היה מענג הוא כתף בשר בעשייה שהזכירה אסאדו.

הקינוחים, הגם שהיו קצת יותר חזקים מהעיקרית, היו אכזבת הארוחה. ממקום שיכול להגיש קינוחים חלביים דימיינתי כל מיני קינוחים שווים בכוסות. מוס טוב. קצפת. מושחתות שתאפשר לי לעשות אונה לך ואונה לך לכל מי שנאלץ לאכול במלון כשר. כמה מאכזב היה לגלות שרוב הקינוחים שם היו עוגות ומאפים שלא שונים בהרבה ממה שמקבלים במלון כשר. אז כמובן שהיתה גם עוגת גבינה. אבל בראוניז וטארט פירות העונה לא הרגישו שונה ממה שמקבלים בכל מלון אחר.

אישררנו שוב לעצמנו שארוחת ערב במלון זה ביג no no מבחינתנו. לא מבחינת האוכל וכמובן שלא מבחינת אוירה, למרות שבאמת השתדלנו לא לתת לזה להרגיש בופה אלא לקחת קודם את הסלטים ואחרי זה את העיקרית ולהשאיר רווח בין לבין ואפילו הבאנו בקבוק יין טוב - זה לא זה. בפעם הבאה חוזרים למסעדות, אפילו שהמבחר בצפון באמת מקשה מאד על החיים.

ארוחת בוקר
אם ארוחת הערב איכזבה - דווקא ארוחת הבוקר נרשמה כהצלחה. בראש ובראשונה - חביתה עם גבינות ובייקון שהאישה התענגה על כל ביס ממנה (אני מעדיף בלי חביתה על הבוקר אז אין לי רשמים מזה). הסלטים אפילו בערב היו החוליה החזקה, אז על אחת כמה וכמה בבוקר. במגש הגבינות חזרו חלק מהגבינות של הערב ואפילו נוספו להם 2-3 נוספות. במאפים כיכבו סוג של bread pudding שהתפצח בפה. קרואסון חמאה אליפות. לא אפרט על הכל, אבל אסכם שארוחת הבוקר שם שווה.

המלון עצמו מיוחד. כמה מבנים שבעבר שימשו כבית חולים. החדרים נעימים. השירות טוב. ארוחת הבוקר מוצלחת ורק ארוחת הערב, למי שמחפש איכות, לחלוטין לא עוברת.
 

החתולית

New member
הייתי במלון הסקוטי לפני שנים

וגם אני זוכרת את ארוחת הערב כמאכזבת. היתרון הגדול של ארוחת הבוקר, מבחינתי, קפה טרי ואמיתי ולא משהו שהוכן מראש בפרקולטור וחומם פעם אחר פעם.
 

אולה *

New member
אחי היה במלון הסקוטי לפני שבוע

ארוחת הערב בחמישי אכזבה מאוד. לעמות זאת בשישי בערב היה מעולה.
אני זוכרת לטובה את שתי הארוחות, אבל זה קרה לפני 6 שנים
 

טינטיןS

New member
זכרונות מהעבר

אני זכיתי להיות מהלקוחות הראשונים של המלון כשנפתח. היינו שם כמה פעמים, אכן מלון מדהים, יפהפה עם אוירה של חו"ל במרכז הלבנט. ארוחות הבוקר זכורות לי כנהדרות. ובזמנו גם א. הערב היתה מכובדת למדי. אבל זה היה די מזמן....
אני מבינה שהרמה ירדה וחבל. אבל מוזרה לי האמירה " בהעדר אופציות קורצות" כשיש את 1910 ורוטנברג , קצת יותר רחוק המושבוץ ועוד.
 

gastro101

New member
מזל טוב! מאכזב לקרוא על הקינוחים- היינו שם לפני מספר שנים

הקינוחים נראו כל כך טוב שלא טרחתי לאכול מנה עיקרית ואכלתי רק קינוחים ...
תודה על האזהרה. לא רואה סיבה להגיע לשם .
 

inבאלי

New member
תודה על הדיווחים

אופן חימום הקישים בנדב קינוים מעצבן מאד ומעניין מדוע אינם ערוכים לחמם בצורה נכונה יותר.
 
עכשיו שאני חושבת על זה

יש בהחלט מצב שהקישים חוממו במיקרוגל...
כי הם ממש הגיעו דקות ספורות לאחר ההזמנה.
חבל חבל חבל
זכור לי דווקא שלפני כמה שנים- אכלתי שם קיש שדווקא היה משובח ביותר..
הפעם זה היה פשוט לא זה...
הקיש פטריות בצלים וטימין שלי היה ממש נפילה.
הקיש כרישה ומנגולד של האיש- היה סבירקה לא יותר...

כאמור- בפעם הבאה נדבוק במאפים TO GO בלבד- הדייניש אגוזים ושוקולד היה משובח ביותר- כמו שצריך להיות!

עוד הערות שלי לגבי המלון הסקוטי..
החביתה שאכלתי שם בארוחת הבוקר הייתה אחת מהחביתות היותר משובחות שיצא לי לאכול לאחרונה- שילוב של בייקון, פטריות טריות, בצל וגבינה שהייתה כנראה גבינת עזים כלשהי- כי היה לה טעם עז ומשובח...
בקיצור- יאממממי

עוד אהבתי את המבחר של הגבינות, ושל המאפים
אכן ארוחת בוקר מוצלחת ביותר!
אם יזדמן לי לחזור שוב למלון- נראה לי שאזמין את החדר על בסיס ארוחת בוקר בלבד...
 

Gרר

New member
זו היתה אחת ההתלבטויות שלנו

בדיעבד חבל שלא עשינו את הנסיעה לשם.
 
למעלה