פק היי, מסעדה סינית בבת ים

inבאלי

New member
פק היי, מסעדה סינית בבת ים

ערב שישי לפני כמה שבועות, נתתי לדוק את הזכות להחליט היכן נסעד והוא בחר במסעדת פק היי בבת ים. הוא מראש "הזהיר" אותי שזו לא מסעדה רגילה, אבל באותה נשימה הוא גם אמר שזו מסעדה שהוא ומשפחתו מכירים שנים ומאד אוהבים.
שיטוט ברשת העלה דיווח של ריטה גולדשטיין במאקו מלפני כמה חודשים, בו היא מכתירה את המסעדה כ"מסעדה הסינית הטובה ביותר שאתם לא מכירים". כמובן שבאתי עם ציפיות.

מדובר במסעדה ששוכנת בבית דירות רגיל בקומת הקרקע שלו, ברחוב ניצב לטיילת בת ים. תארו לכם מעין דירת קרקע באזור של בתי מגורים בה שוכנת מסעדה. המסעדה עצמה לא גדולה במיוחד ויש בה רק כמה שולחנות. העיצוב מזכיר מסעדות סיניות קטנות ומצועצעות כמיטב הז'אנר.

השולחן שלנו הוזמן לשעה שש וחצי ומראש הוגבלנו לשעה וחצי, מה שהתאים לנו.

לפתיחה חלקנו זוג אגרולים במילוי ירקות. האגרולים השמנמנים היו לא פחות ממצויינים. הם הגיעו חמים מאד, ללא שמן מיותר, עם מילוי נדיב לצידם כמיטב המסורת רוטב בצבע ורוד זוהר מתקתק. שנינו נהננו מהם מאד. 15ש"ח.

בהמשך חלקנו שתי מנות עיקריות ותוספת אחת –

בקר סצ'ואן היתה המנה הראשונה שהורכבה מאצבעות חצילים רכות וחתיכות בשר ברוטב טעים ומרוכז מאד. מנה טובה, למרות שלטעמי היו בה יותר מדי חתיכות חצילים ופחות מדי חתיכות בשר. 58ש"ח.

עוף עם אגוזי קשיו ופטריות היתה המנה העיקרית השניה שהזמנו. כאן דעותינו היו חלוקות: בעוד הדוק מאד אהב אותה, לי היא לא היתה טעימה. בעדינות אכתוב שהמנה לא הצטיינה בנדיבות בפטריות או בקשיו. התחושה שלי היתה שפשוט התקמצנו עליהם, במיוחד על הקשיו. במקום זה, הטעם הדומיננטי נע בעיני בין טעם של סלרי לטעם של אבקת מרק. מכיוון שגם סלרי וגם אבקת מרק אני לא סובלת, הסתפקתי בטעימה קטנה מהמנה שאיכזבה, אותי לפחות. 55ש"ח.

לצד המנות העיקריות אכלנו אורז מוקפץ בקערית קטנה שהיה בסדר גמור. 12ש"ח.

יחד עם שתיה קלה הגענו לחשבון של 164ש"ח.

שתיים מתוך שלוש מנות מוצלחות זה לא רע, וגם המחירים מאד הוגנים אבל הבעיה שלנו היתה עם השירות.
בסיום הארוחה שאלנו אם נוכל לעשות הזמנה של טייק אוויי לקחת איתנו לארוחת ערב למשפחה. נאמר לנו על ידי המלצרית שזה ייקח בין ארבעים דקות לשעה. עשינו את ההזמנה והחלטנו לעשות טיול בטיילת של בת ים לחילוץ עצמות.
חזרנו אחרי שעה לאסוף את ההזמנה ואז גילינו לתדהמתנו שעוד לא התחילו להכין את ההזמנה שלנו. התחיל ויכוח לא נעים בו המלצרית טענה שלא עברה שעה אבל בדיקה בנייד של שעת השיחה מהבית בה התבקשנו לעשות הזמנה, הראתה שכבר עברה שעה. המלצרית בחרה להתעלם מזה...אז, בטון שהזכיר לי בעיקר זלזול הציעו לנו לוותר על ההזמנה, ופתאום ,בעודנו באמצע השיחה עם המלצר מבואסים ומתלוננים, בחור שעמד לצידנו אסף את ההזמנה שלו בטייק אוויי והבנו שפשוט הכינו קודם את ההזמנה שלו, לפני שלנו. בנקודה הזאת ממש רתחנו מכעס. אלה היו סיטואציה מאד לא נעימה ויחס מאד לא שירותי מצד שני העובדים. מכיוון שבבית הסתמכו על ההזמנה לארוחת הערב, לא רצינו לבטל אותה, עמדנו וחיכינו עשרים דקות נוספות לקבלת ההזמנה. כך שעברו שעה ועשרים דקות מרגע ביצוע ההזמנה.
בשום שלב, אף אחד לא חשב להתנצל או להודות שקרתה תקלה. להיפך, המסר היה שאנחנו לא בסדר מכיוון שאנו מתלוננים, ושאנחנו בעיקר מפריעים להם כי אנחנו עומדים ומחכים להזמנה שלנו.

השורה התחתונה היא שעם יחס כזה אני לא רואה סיבה לחזור לשם, וכנראה גם שאני צריכה לקחת בעירבון מוגבל את ההכרזות של ריטה גולדשטיין.









 

החתולית

New member
התנהלות לא שירותית ולא חכמה

מה שאת מתארת היא התנהלות של צוות שכנראה לא אכפת לו שהמסעדה תאבד לקוחות.
&nbsp
אני מכירה אנשים שנהנו מהאוכל בפק היי, וחבל שהחוויה שלכם היתה אחרת.
 

inבאלי

New member
מסתבר שיש למסעדה עדת מעריצים שגדלו באיזור

גיליתי כמה אנשים שגדלו בחולון/בת ים וכבר שנים הולכים למסעדה ואוהבים אותה מאד.
אני לא רואה טעם לנסוע במיוחד לבת ים בשביל האוכל שהיה טוב רק בחלקו, גם ללא ההתנהגות של המלצרים.
 

salo22

New member
תודה על הדיווח

מצד אחד האוכל יכול לסקרן, יחסית, אך מצד שני יחס לא חכם כזה הוא בהחלט טרן אוף וחבל, מקומות רבים לא שמים לב לדברים האלו ומעדיפים לנסות לצאת צודקים מאשר חכמים, זה לא כיוון מוצלח.
 

dfl

New member
ולו רק כדי ליישר את המדגם...

אכלתי בפק היי 4 פעמים בחצי השנה האחרונה. בכל הפעמים האוכל היה מצוין, השירות ללא דופי וארוחת השאריות למחרת - זכרון מתוק.
&nbsp
אני חושב שלסועד התל אביבי מן השורה קשה להבין את ההקשר של חווית השירות בפק היי ביום שישי בערב. אלה השעות הכי לחוצות של המסעדה הזו בכל השבוע (ומי שחושב על "מסעדה" במונחי רחוב אחד העם או שרונה, צריך לקרוא שוב את התיאור בפוסט - זה פשוט חדר לא גדול בקומת עמודים של בניין מגורים).
השמועות ברשת עושות את שלהן, אנשים מגיעים מרחוק במסגרת החיפוש הבלתי נלאה אחרי חוויה "אותנטית" וזה לא מיטיב עם הצוות. במקום לאתגר אותם בשיא הלחץ ואז להזדעזע מהיותם פחות ממושלמים, עדיף פשוט להגיע בשעות פחות עמוסות - או מאוחר יותר בשישי, סביב 9-10, או ביום אחר. לטעמי פק היי היא מהמדורגות הבכירות בסולם התמורה לכסף.
 

inבאלי

New member
כל מה שכתבת לא מצדיק את היחס שקיבלנו

באותו יום שישי לא היו מלבדנו יותר משלושה שולחנות, כך שהיא היתה בסך הכל במחצית התפוסה ולא כל השולחנות היו מלאים. זה היה המצב כשחזרנו לאסוף את המנות בטייק אוויי.
למרות האמירה שלך על "סועד תל אביב ממוצע" (ואני אפילו לא תל אביבית...) ההתנהלות שלהם חורגת לטעמי גם מסטנדרט של מסעדות ביתיות בפריפריה או דוכן פלאפל.
אתם לא יכולים לעמוד בהכנת הזמנות לטייק אוויי? אל תקחו מאיתנו הזמנה.
פישלתם וההזמנה לא מוכנה בזמן? לפחות תתנצלו.
אני מאמינה לך שתמיד קיבלת שירות טוב, אבל מבחנו האמיתי של שירות נמדד כשיש תקלות.
הדוק ומשפחתו על ענפיה השונים אוכלים במסעדה שנים ותמיד נהנו מאד, והוא היה המום מההתנהגות שלהם. הוא לא האמין שהוא מקבל מהם כזה יחס.
גם בלי קשר לנותני שירות, יש כללי התנהלות והתנהגות בסיסיים בין בני אדם.
 

dfl

New member
מתנצל על שלא כתבתי בבהירות

אני לא מקל ראש בהשפלה שחווית באותו ערב בלהות בבת ים. השאלה היא מה הלקח לקוראים.

אם הם רוצים לנקום את נקמתך, כפי שבוודאי ראוי וצודק, אזי עליהם להחרים את פק היי, כדי שסגירתה תשמש אות קין לדראון עולם.

אפשרות אחרת היא שקוראי פורום ״ביקורת מסעדות״ ינסו להסיק מהדיון הזה, מה הסיכוי שהם יהנו מארוחה בפק היי. אני מסכים שזו הסתכלות צרה שלא מביאה בחשבון את הסיוט שעברתם, אבל עדיין - יש נקודת מבט כזו. באספקלריה הזו, כתבתי שאם רוצים ליהנות במסעדה הקטנה הזו, כדאי להגיע בזמן שבו הצוות פחות מאותגר. אני עשיתי זאת ארבע פעמים עד כה עם 100% הצלחה; לעניות דעתי גם הנתון הזה חשוב לאותו מיעוט שפחות מתעניין בסגירת החשבון ויותר בסיכויים שלו לקבל חוויה קולינרית חיובית. ושוב, אין כאן כוונה ישירה או עקיפה לטשטש את העוול שנגרם לכם, קל וחומר שלא להצדיק אותו.
 

inבאלי

New member
קטונתי מלהבין את בחירתך בטרמינולוגיה כזו

בעיני, כתבתי דיווח מאוזן בו ציינתי גם לטובה את המנות שאהבתי.
לא זכור לי שכתבתי משהו שמשתמע ממנו שאני ממליצה למישהו מהקוראים לנקום את נקמתי על היחס שקיבלנו או לסגור חשבון עם המסעדה ועובדיה. בטח שלא התנסחתי בצורה ממנה עולה שייחלתי לסגירת המסעדה. כל אלה ניסוחים שלך.
אני שמחה שנהנית במסעדה, את זה אני כותבת בלי שמץ ציניות, ומקווה תמשיך ותהנה גם להבא

לגבי הקוראים, כל אחד יבחר מה מתאים לו.
 

החתולית

New member
אני חושבת שהדיווח היה מאד הוגן

מבחינת השירות, מה שאני מסיקה ממנו, הוא שהמסעדה לא מלאה (הצוות לא היה מאותגר כלל), ובכל זאת בחר להתייחס בזילזול ללקוחות.
&nbsp
מבחינת האוכל, המנות שהוזמנו אינן מיוחדות, והדיווח עליהן היה הוגן ביותר.
 
למעלה