אז מה אכלתם בסוף השבוע?

mereng

New member
בליקר בייקרי, פארק המדע רחובות- נסיון מס' 2

אחרי שרשמתי ביקורת לא אוהדת בביקור הראשון וזכיתי לשוחח עם הבעלים ולהסביר בפירוט מה השתבש, החלטתי לחכות עם הביקור השני כדי לתת למקום צ'אנס להשתפר ולהשתפשף.
&nbsp
בחמישי בערב הבחור הביע רצון ל"אוכל של בית קפה" - מצב נדיר אצלו, וכך נבחר הבליקר בייקרי. המקום היה מלא למחצה, ומצאנו שולחן פנוי בקלות. התפריטים שקיבלנו היו משומשים מאוד, שלא לומר מתפרקים ממש בקצוות- שמישהו ישלח אותם ללמינציה דחוף.
הזמנו מהר- שקשוקה איטלקית עבורי, בוקר בכפר עבורו. תהיה מסויימת העלתה המילה "מתבלים" בתפריט - לעניות דעתי צריך לכתוב "מטבלים", מהמילה טבילה, ולא מתבלים מהמילה תיבול....
שנינו הזמנו תה עם נענע שהגיע במהירות, ומאז- דממה.... לקח לאוכל חצי שעה להגיע לשולחן. משהגיע, ראינו ששכחו להניח לנו סכו"ם של השולחן ואין איך לאכול. התחלתי לחפש במבט מלצר. אחד מהם ניגש אלי ושאל אם הכל בסדר- עניתי שאני לא יודעת כי אני לא יכולה לאכול. הוא הביט על השקשוקה ושאל- "הביצים עשויות מידי ? " עניתי שאין לי מושג, כיוון שאין לנו סכו"ם.... מייד אחרי שהלך הגיעה מלצרית והניחה את הסכו"ם החסר.
&nbsp
ובכן, הביצים היו מבושלות לחלוטין (אבל אני לא מאלה שיחזירו מנה על זה). השקשוקה עצמה היתה סבירה מינוס (מעט רוטב, המון המון פלפלים). הלחם היה נפלא והמטבלים חמודים (זיתים טובים, טחינה טעימה, גבינות מתובלות נחמדות). הסלט הגיע בכמות קטנה במיוחד, והיה חסר בו מלח אבל היה לי די טעים.
&nbsp
החלטנו לא להשאר לקינוח - הקינוחים בויטרינה נראו עייפים ולא מצדיקים את הקלוריות. בשולחן לידנו ראינו שמגיעה צלחת עם קינוח ותלולית של קצפת לידה, קיבלתי פלשבק לקפולסקי והחלטנו לוותר בלי נקיפות מצפון.
&nbsp
לא נראה לי שנחזור. מרגיש סתמי, ויש אופציות מעניינות יותר מסביב (ארקפה למשל).
 

salo22

New member
סופ"ש

הדברים הטובים - גבינת אירית וקומטה של עין כמונים, יופי ויופי, ראויות מאוד, הרבה אבוקדו טוב ולא יקר, דאל כהילכתו (יותר מפחות) שיצא נפלא, עשיר ועמוק מאוד, כשזה יוצא טוב, זה כמעט כמו "חמין עדשים" ומפתח לא פחות חשוב, להעשיר במעט קוביות חמאה איכותית לקראת הסוף, לא דיאטתי בעליל אך בהחלט עושה הבדל. פולקס מבושלים זמן רב עד פירוק במשרה של סילאן סויה ושום ותבליני הבית, איזה הבדל עושה הסילאן הטבעי היקר, גם סתם לאכול אותו ככה זה תענוג. אופת הבית הכינה בלינצ'ס מאצ'ה אך לצערי לא הגזימה בתה, כך שהטעם היה מינורי מידי והבלינצ'סים הפכו לעוגת שכבות עם יוגורט וקיווי, יצא יפה וגם טעים

עליצות בגיזרת המייבש, חצאי מרשמלו ופלחי מנדרינה מקופסאת שימורים, יצא דווקא אחל'ה ממתקים באפס עבודה ובפעם הבאה נעשה אינפוזיה בין השניים
או שננסה השריית מרשמלו לפני במיץ פירותי, פסיפלורה לדעתי יהיה נחמד, גם תותים, תמיסת יוזו או "סתם" לימון וסוכר, נפתח סטארטאפ.

בגיזרת הרע - גלידה מלג'נדה, סניף קרית חיים, כמו שכתבתי בעבר, לטעמי זיקנתם (והתפתחותם) מרשימה אך הגלידה התרחקה מאוד מהטבעיות והרמה שאפיינה אותם בפתיחה, לפני שנים רבות מידי. הגלידה לא הייתה ממש מוצלחת, טעמים בולטים וסוכריים לא נעימים, זו לא גלידה שיושבת למעלה עם הקטנות והטובות באמת. בעצת הבחור שלפני בתור, לקחתי בלי לטעום גלידת מאלבי טבעונית, מה שהתגלה כטעות קשה, תנחומי לטבעונים במקרה הזה, אפילו גלידה ב"תירוץ" טבעוני לא אמורה להיות עד כדי כך לא טעימה, אין סיבה, מעבר לרישול בעבודת הטעמים.
 

gastro101

New member
אודה למתכון הדאל ! אגב, זה שהוגש בטאיזו היה דליל ודל טעם

 

salo22

New member
מוזר, Vivek Singh שהתארח בטאיזו

הוא תותח דאל כמובן
ואוכל הודי באופן כללי.. היה לי קצת מוזר לראות את השף של טאיזו מתראיין בטלויזיה בזמן סרוויס משותף ונראה קצת לא מרוצה מהסיטואציה, או שזה היה נדמה לי..
השף ההולנדי שהתארח בפאסטל נדמה לי, עשה רושם של איש נחמד מאוד וצנוע, גם השף הספרדי שהתארח ביפו תל אביב עשה רושם נחמד מאוד..
אכתוב קווים מנחים לדאל היום יותר מאוחר, אין לי לצערי מתכונים וכמויות..
 

erezavn

New member
הדאל אכן היה קצת דאליל... אבל שאר הארוחה הייתה מעולה...

הייתי בטאיזו ביום חמישי. ישבתי ממש מול המטבח ודווקא היה נראה שהעניינים מתקתקים שם יפה ובהרמוניה, אם כי לא הייתה הרבה אינטראקציה בין יובל בן נריה לעמיתו ההודי...
ישבתי כפי שדיווחתי גם בפאסטל. שם נראה היה שהשף רון בלאו נהנה מכל רגע ואף "ירד אל העם" במהלך הערב... הסתובב מחוייך ומבסוט, קשקש עם הסועדים, לחץ ידיים. בהחלט עשה רושם נחמד. נראה לי שהצוות בפאסטל נפל על טיפוס מגניב...
מעניין לשמוע על מה שהלך למשל בתרנגול הכחול שם התארח שף ניו-יורקי ובהרברט סמואל שם התארחה שפית גרמניה עם כוכב מישלן. על 2 אלה לא קראתי שום דיווח בשום מקום...
 

gastro101

New member
השף של טאיזו יצא מהמטבח לברך שולחן לידנו , לא טרח

לעבור בין שלושת השולחנות הנוספים (ישבנו במתחם שיוצא מהחלל המרכזי) , בדרך לשרותים-הצצתי במטבח החצי פתוח- לא נראה אף פרצוף הודי במטבח .
יצוין לשבח השף אלן דבהיבה (מקווה שלא טעיתי) מברצלונה שבשל ביפו תל אביב - יצא אל העם (ולא שוכחת שנישק לי את היד!)
 

salo22

New member
דאל

לכמות של 2-4 אנשים, תלוי מה אוכלים ליד כמובן -
הרוטב - לתוך כלי הפלסטיק של הסטיק בלנדר נכנסים בצל אדום, פלפל כתום, קצת שום, קצת פחות מקופסה של עגבניות שלמות מקולפות של MUTTI, אבקות ברמה הכי טובה שאפשר למצוא - ג'ינג'ר, כורכום, גראם מסלה, אבקת שווארמה מחבשוש (יש שם כל מכל, לדעתי גם שום ושאר ירקות מיובשים, פפריקות וכולי), פפריקה מתוקה, מעט קינמון, פלפל שחור או עדיף אבקת פלפלים אדומה, טוגראשי יפני לדוגמא יהיה מצויין, לא להגזים עם החריפות
סוכר חום בכמות הגיונית ולא גבוהה מידי, חלב קוקוס יאזן בהמשך עוד מתיקות.
לכל הכבודה הזו קולים במחבת זרעי כמון, כוסברה, חרדל ושומר, בכמות יפה אך לא מטורפת ושופכים לפלסטיק, מוסיפים קצת מלח גס, סויה טובה או קטשפ מאניס, מבלנדרים הכל היטב היטב בתוספת קצת מים, מחממים מעט שמן זית במחבת ומתחילים במין "טיגון" של הרוטב בהתחלה ואז די מהר עוברים לאש קטנה ומתחילים את הבישול הארוך (יחסית). מוסיפים טיפה מים אם הדלילות לא מספיקה וטועמים ומתקנים תוך כדי אם מרגישים שהרוטב לא מאוזן.
הרוטב אמור להתבשל לאט לצד העדשים ואז הן פשוט מוספות פנימה והכל ממשיך להתבשל די לאט, אין לי זמנים, אבל בהחלט מדובר בבישול ארוך ושימוש באש יחסית נמוכה עם ערבוב מזדמן, כמו תמיד. וכשהאש נמוכה בתבשילים קשה מאוד להרוס ולטעות אבל בהחלט צריך שליטה על החום, בשלב מסויים המרקם וגם הטעם מתקרבים ל"חמינים" ואז אנחנו במחוזות טובים

השתמשתי בעדשים כתומות\חומות, בערך חצי קופסאת פלסטיק מקופסאות הסופר הבינוניות לסלטים של "חצי קילו", או קצת יותר. בישול במים עם מלח עד קרוב לנקודת המוכנות, אבל כמובן לא להגיע לדיסה, רק קרוב לדרגת המוכנות..
חלב קוקוס הוא עוד אחד מהמרכיבים מעבר לתבלינים והעגבניות, שיש חשיבות משמעותית מה המקור שמשתמשים - אני אוהב את הקרטונים הירוקים, המחיר יחסית סביר והם טעימים בתבשילים. מוסיפים כמות יפה בשלב מתקדם של הבישול וממשיכים לערבב ולבשל, כמה דקות לפני הסיום מוסיפים כמה קוביות של חמאה אירופאית טובה, ממש לא להגזים, אבל כן לשים כמות סבירה שיהיה "קרמי" יותר וגם משפיע על הטעם..
חשוב מאוד לטעום ולאזן לאורך שלבי הבישול וכמובן לעבוד בכמויות הגיוניות עם התבלינים, יש הרבה מהם והנטייה היא לרוב "להיזהר" ולשים פחות וזה קצת חבל, אז להתנסות ולחפש את נקודות האיזון שמתאימות לכל אחד ואחת
.
 
טיול בשוק הכרמל

יום שישי בבוקר, מסתובבים ברחובות הכרם ומחפשים טבעות למסע לפראג בחודש הבא ומתחילים להיות רעבים ומתחיל מסע אכילה נודד

הבורקס התורכי- אחד קשקבל, אחד תרד- גבינה, הבורקס הכי טוב בעיר, שירות לבבי ונעים, כוס איירן חמצמץ ומרווה, ביצה חומה ומלפפון חמוץ כבוש קלות והעיקר- בצק עשיר עם המון עלעלים ומילוי מושחת.

דוכן הבוריקה- פעמיים בוריקה תפוחי אדמה וביצה בפיתה, התנועות טיגון מהפנטות, הנחת עלי הסיגר בשמן הרותח ואז הביצה שנוחתת באמצע והעלה שנסגר מהחום... הפיתה חמימה ומכילה יפה את העלה הפריך, רק חבל שהביצה קצת עשויה מדי, אבל בשביל 15 ש"ח נשנוש נהדר.

ביר באזר- פעמיים חתול שמן, IPA חביבה וקלילה שנהתאימה למזג האוויר, צוות ידידותי וכיפי שמדסקס בשמחה על בירות וממתקי גומי טעימים עם החשבון.

אראפס- פעם אחת אראפס בשר שהיה שמנמן, עשיר ומלא בכל טוב, ממרח שעועית שחורה מוצלח, גאווקמלה שמאזן והרבה גבינה, לקחנו עוד 4 מנות טייק אווי שנזללו מיידית כמעט.

משם כבר הגעתי לשרונה שמפעם לפעם נראית לי יותר פלסטית, לפחות הבירה בביר מרקט (שלאגר של אלכסנדר) נמזגה במומחיות והייתה יופי של סיום לאמצע היום
 

RainBird

New member
פיצריה פרסקה בקיבוץ מסדה באזור עמק הירדן Fresca
http://www.frescapizzeria.co.il/

מדובר לכאורה בהבטחה גדולה- סביבה קיבוצית כפרית ונונשלטית שמגישה פיצה טעימה מחומרי גלם מקוריים וטריים. בסופו של דבר ההבטחה לא קוימה. הלכנו ידידי הטבעוני ואני: הייתי צריך לברר אם אפשר להביא כלבים (ברור מדובר בקיבוץ), האם יש פיצה טבעונית (פיצה מרינרה ויש) והאם ניתן לשבת בחוץ- וברור שכן. הגענו, המקום היה עמוס לקוחות וכל השולחנות בחוץ היו מלאים. חברים נוספים ביקשו להצטרף אלינו, אבל אני הייתי רעב, אז הזמנתי מוקדם שתי פיצות- האחת, פיצה קרבונרה, והשנייה פיצה מרגריטה קלאסית. שילמתי 104 שקלים לשתי פיצות אישיות- שזה הגודל היחיד שהם מייצרים.(30 ס"מ לפי התפריט)

לאחר שראינו כי השולחנות לא מתפנים התיישבנו בפינה עם הפיצה שהזמנתי, על הבטון. יצא אלינו בחור ואמר ש"לא נהוג לאכול טייק-אאוט באזור המסעדה". אבל כמובן לא היה מוכן להוציא לנו שולחן נוסף החוצה- למרות שהיו הרבה שולחנות בפנים שהיו פנויים. הלכנו לאכול רחוק יותר- והרי הביקורת על האוכל:

1. פיצה מרגריטה- הבצק בקצה היה עבה מאוד, וכמעט בלתי לעיס- הכלבה קיבלה את רובו, אבל הבצק במרכז הפיצה היה כל כך דק שהוא לא החזיק את הרוטב והתוספות כלל וכלל, לא היה אפשר להרים משולש פיצה מבלי שיתפרק וזה היה נכון לשתי הפיצות. ידוע לי שיש אוהבי בצק פיצה דק ועבה, אבל אם הבצק עבה יש מקום לרכות, ואם דק הוא צריך להיות מעט קשיח כדי שהמנה תחזיק את עצמה. רוטב העגבניות היה ממש כמו רסק עגבניות פשוט. לא היה מעט סוכר לסתור את החמיצות, וגם לא שמץ ניחוח של אורגנו או שום פשוט רוטב עגבניות מקופסא. המוצרלה לא נמסה כמעט ונפלה גושים גושים כאשר הרמתי משולש פיצה.

2. פיצה קרבונרה- כאן ציפיתי לסוגים שונים של בשר וגבינה על מצע הבצק. כאמור, הבצק לא היה יציב, היה ממש מעט מהבשר,פתיתים מעטים, מספיק רק כדי לתת ניחוח קל לגבינות וגם זה לא. הביצה האפויה הייתה נוזלית מידי ויצרה בלגן וקושי להנות מהפיצה הזו.

תוצאה סופית- חבל, עם חומרי גלם טריים שכאלה אפשר לייצר תוצאה כל כך הרבה יותר טובה. חסרות לנו פיצות באיכות גבוהה בצפון הרחוק... אני מקווה שהם ישתפרו. האם זה היה שווה 104 שקלים? גם המזון היה מתיימר ויקר יתר על המידה וגם השירות לא משהו, ובוודאי שלא אדיב. לא אשוב לשם. ציון? 3 מתוך 10.

ארדן.
 

Maldini Girl

New member
חבל שזו הייתה החוויה, מסכימה ועם חלק ממה שכתבת

מסכימה איתך שאחד הדברים שאני לא אוהבת בפיצה שלהם (אנחנו גרים קרוב ולקוחות די קבועים בתקופות מסויימות) זה הקצה העבה ובעייני הלא מספיק טעים.
אבל האמת שזו פעם ראשונה שאני שומעת (ולי זה לא קרה) שהבצק ה"פנימי" דק מידי, לי תמיד הוא היה דק בדיוק במידה הנכונה, מאד אוהבת את הפיצה קרבונרה שלהם. בעייני היא מצויינת.
אבל כמובן שהחוויה היא אישית... חבל לי שזו הייתה החוויה שלכם.
 

Maldini Girl

New member
ירושלים פעמיים- פיורי ומונא

ביום חמישי נפגשנו 3 נשים ורצינו משהו "בקטנה" היינו במתחם התחנה וניסינו את פיורי האיטלקית. פיורי מציעים פסטות טריות (אפשר לבחור במקום את סוג הפסטה וסוג הרוטב, על העיקרון של פסטה בסטה, אבל יותר יקר- מחירים שנעים בין 37-55 שקלים)
אכלנו שתי פסטות (כ"א 55 אאל"ט) מהספיישלים- ספיישל ירוק- רוטב שמנת עם ברוקולי, אפונה, נדמה לי שהייתה גם שעועית ירוקה, וצנוברים. קצת חסר מלח אבל מצוין
ועוד רוטב שאני לא זוכרת את שמו- רוטב עגבניות עם ירקות קלויים, שהיה מהמם.
אכלנו גם פיצה עם חצילים קלויים (40 ש"ח הפיצה+5 שקלים תוספת חצילים) שהייתה מהיותר טובות שיצא לי לאכול בארץ,
ובנוסף סלט ירוק (חסה+עגבניות שרי+בצל סגול ושבבי פרמז'ן) שהיה מושלם. אבל באמת.
אמנם היה יקר ב10% ממה שחשבנו, אבל כמו שציינתי, היה ב50% יותר טעים ממה שציפיתי, והמקום היה ממש נחמד. השירות נעים ואדיב.
&nbsp
בחמישי בערב אני והבחור חגגנו שנתיים והלכנו למונא.
כשהגענו קיבלנו שתי כוסות שמפניה נפלאות, ובהמשך אכלנו-
קונסומה עוף+ טורטלין במילוי כנפיים. הקונסומה היה חם, מנחם ומחייה נפשות. כיף.
ריזוטו כרישה שהיה מצוין, ובטן חזיר על שעועית- אני פחות אהבתי את השעועית אבל המנה עצמה מצויינת.
עיקריות- עוף (פרגית) בחמאה וגרטן תפו"א. הרוטב היה, לדעתי- רוטב חרדלי שהיה עשיר ומקסים. הגרטן היה מוצלח מאד, גם העוף.
נתח קצבים שהיה מצוין, לא זוכרת את התוספת כי גם לא טעמתי ממנה. הבחור היה מרוצה.
קינחנו בעוגת גבינה שהייתה נהדרת.
היה ביקור מדהים. ישבנו עד 11 בלילה והיינו ממשיכים לשבת עוד הרבה אם העייפות לא הייתה מכריעה.
&nbsp
 
פיצה מעולה בנונו. רק בשבילה שווה לנסוע במיוחד.

שותפי לארוחה הזמינו לעיקריות ניוקי גורגוזולה ואוסו בוקו עשוי בטאבון. אני הזמנתי רביולי.
כרגיל, היה מצוין אבל היינו די מלאים מהפיצה הגדולה ועוד מנה ראשונה אז ביקשנו לארוז את הרביולי והאוסו בוקו.
היום הפשרתי את המנה שהקפאתי והנה, בטעות לקחתי את האוסו בוקו. בדיעבד, יצא לטובה. האוסו בוקו היה ממש מצוין [חוץ מזה שתפ"א והבטטות כרגיל, לא עוברים טוב הקפאה].
ועוד נקודה לציון, יין הבית הנמזג ישירות מהחבית לכוס או לקאראף, פשוט טוב.
בקיצור, מסעדה מוקפדת וטובה.
 

oreldi

New member
אכן פיצה נפלאה

אחד המקומות הבודדים שאכלתי ובאמת נהניתי מהפיצה. טוב לקרוא שהם ממשיכים לשמור על הרמה
 
למעלה