אז מה אכלתם בסוף השבוע?

בקשה מסבתא רותרות

ההודעה הקודמת שלי נמחקה, אז אני אכתוב את מה שכתבתי יותר בעדינות.
אני מאוד אודה לך אם לא תעירי כל כך הרבה לכותבים פה ותתקני אותם, זה יוצר אווירה לא נעימה. אני כבר נעלבתי בעבר ממך...ברור שיש לך ידע קולנירי רב מאוד, אין חולקים על זה, אבל לא צריך להפגין זאת על ידי העלבת אחרים.

תודה רבה
 
אם כך גם התגובה שלי אליך נמחקה. אחזור על מה שאמרתי:

איני רואה איך הערה אינפורמטיבית הופכת לעלבון אישי. אני חושבת שמי שנכנס לפורום הזה מתעניין בתחום וישמח לקבל אינפורמציה נכונה.
יש תחומים שאני מבינה בהם פחות ותמיד שמחתי כשמישהו האיר את עיני - 'מכל מלמדי השכלתי'.
לא זוכרת מי אתה בכלל כך שאיני יכולה לדעת ממה נעלבת בעבר אבל נראה שחיכית להזדמנות לגמור חשבון. לבריאות.
 

pix37

New member
אין שום סיבה להתהדר בבורות או להנציח טעויות.

כולנו טועים וכל תיקון ענייני מבורך.
 

החתולית

New member
היות שבחרת להפר שוב את תקנון הפורום

למרות שביקשתי ממך במפורש לא לעשות זאת, אחזור ואפנה אותך אליו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/articles/article.aspx?forumid=551&aId=105736
&nbsp
אם יש לך משהו אישי לומר למי מהכותבים או הכותבות בפורום, עשה זאת במסר ולא מעל גבי הפורום.
&nbsp
לגופו של עניין: אין מה להעלב מתיקונים והארות של מי שהידע שלהם גדול משלנו. אני לומדת דברים חדשים כמעט כל יום, ואין בכך שום בושה. כאשר התיקונים ותרומת המידע נעשים בצורה עניינית ולא פוגענית - כולנו מברכים על כך.
&nbsp
&nbsp
 
פריז

ממש בקצרה כי אכתוב בהמשך דיווח מסודר עם תמונות והכל.
&nbsp
חזרנו לפנות בוקר מארבעה ימים בפריז, היה קסום ונפלא (וגם חווינו רגעים היסטוריים קצת פחות נעימים).
&nbsp
לדואגים, היינו בצד השני של העיר כשהתרחשו האירועים ולכן היינו מבודדים מהמתרחש.
&nbsp
רציתי להגיד תודה לכל מי שתרם לטיול ובעיקר לסאלו, אריה שגיא והחתולית (שלבסוף לא הצלחתי לפנות זמן להרים טלפון אליה אבל הייתה מקסימה ונכונה לסייע)
&nbsp
כאמור, דיווחים יגיעו בהמשך.
 

salo22

New member
בכיף

כשקרה מה שקרה, חשבתי על זה שאתם אמורים להיות שם ושמח לשמוע שאתם בסדר. לה בטקלאן אגב מקום אהוב מהעבר, בכל אופן מחכה לקרוא חוויות..
 

החתולית

New member
בשמחה רבה

ואני שמחה שהייתם בצד השני, ושהיה טיול מוצלח יחסית.
&nbsp
הדיווחים שלי על פריז נכתבים בימים אלה.
 

salo22

New member
סופ"ש ארוך

בחמישי סיבוב בתל אביב, בזמן שהאישה הייתה עסוקה בסידורים הספקתי לעבור כמה פעמים את שוק הכרמל אבל שום דבר לא ניצנץ וגם לא התחשק לסחוב דברים, אז הסתפקתי כמובן באשורה ואחרי זה חברנו לארוחה במקום שאני הכי אוהב בעיר עם הצוות הכי נחמד, הפיצה בבוגרשוב - היה נפלא כרגיל ודי זול, אכלנו מנות די רגילות שם, פיצה עם קרם טרטופו, סלט חציל קלוי בשמן בזיליקום, רביולי פטריות מצויין, ספגטי עם אספרגוס וסלמון, ארטיק שוקולד לבן קטנטן וקינוח זביונה ברוטב אספרסו מצויין, אני שוקל לקנות את המקום עם הצוות ולהעבירו מתחת לבית, נראה מה יהיה

שישי אנטריקוטים עבים מיושנים היטב מאיטליז במבינו מהואדי, ישבו בתנור די הרבה עם חום ממש ממש נמוך סטייל רוסטביף, מה שהפך השומן לחגיגה אחרי צריבה זריזה מאוד על מחבת פסים שחוממה זמן רב, יצא נפלא..
בשבת פסטה בקארי עם שרימפס קפוא מובחר, ברוקולי, פטריות וכמה קונדימנטים..
על החופש בראשון ושני נשתדל להרחיב בהמשך, בדרך לאיזור הכינרת הצטיידות במקומות נפלאים ודי קרובים לבית, בהחלט נקפוץ להצטיידות גם בהמשך, נהננו מאוד מהכנסת האורחים במחלבת הנוקד (צריך לתאם מראש, במיוחד בראשון, לנו במקרה הצליח גם בלי טלפון מקדים) וממקצועיות ומבחר מסחרר בעין כמונים, יותר מידי גבינה ברמה גבוהה הביתה לחודשיים שלושה הקרובים
כל הכבוד לשני המקומות, גם על מחירים יחסית מפתיעים לטובה (יחסית) בחנויות "המפעל", עין כמונים במיוחד לדעתי עשו עוד קפיצה מאוד משמעותית בשנים האחרונות וכל מה שטעמנו וקנינו, בהחלט נמצא באיזור של הרבה גבינות טובות בעבר, כל הכבוד.
הספקנו לעבור גם בשראביכ, הכל במרחקים קרובים מאוד אחד לשני, אייטמים רבים מידי היו חסרים כך שההצטיידות הייתה בהחלט קשה, יש גם כמה הגבלות כמו "בלי טחינה" מצד האישה, כך שהמבחר המצומצם מראש הפך לכמעט בלתי אפשרי.. הבעייה המרכזית הייתה שנראה שהמקום (והאיש) עסוקים בעיקר בהחלמה והתאוששות מפרעות סוף השבוע, ממה שכן לקחנו לדרך די התאכזבנו, יכול להיות שזה לא אוכל דרכים אולטימטיבי (ברור שקובה לדוגמא לא יסע טוב), אבל גם היה די ברור שלא מדובר באיכות יוצאת דופן ביחס לאופציות בואדי ניסנס, לפחות מה שלנו יוצא לנסות. אז בכל מקרה לקחת בחשבון שיום ראשון הוא לא יום מזהיר שם בשום אופן, למרות שלא תמיד אפשר לבחור מתי להגיע.
אחרי ארוחת בוקר טובה מאוד לסוגה בצימר, המשכנו קצת לטייל בראש פינה עד שהגשם הניס אותנו לאיזור עכו, לארוחה מסכמת טובה מאוד באורי בורי, ביקורות אינפורמטיביות יותר בקרוב.
** שכחתי - ראשון מוקדם בבוקר עוד הספקתי לרכוש מגוון מאפים מתוקים מהקונדיטוריה של גל לדרך (וחבל שבשעת בוקר מוקדמת מלוחים לא היו מוכנים עדיין, או שדווקא טוב שכך). ההפתעה - שנק הריקוטה, גרידת תפוז וצימוקים נותן פייוט בתור אחד המאפים הטובים שיצא לנו לאכול בזמן האחרון בטור העירוני, הוא פשוט מעולה לסוגו ולא מתוק מידי, כמו אולי כמה מאפים שוקולדיים\חלוותיים אצל גל. גם המאפה תפוחים לא פראייר בכלל, אבל זה של לואיז עדיין נותן כנראה נוק אאוט קטן.
 

pix37

New member
אתה בהחלט חי טוב

רק למד את אישתך להשלים עם טחינה ותוכל לטעון שהחיים שלך מושלמים
 

salo22

New member
מילא טחינה

היא לא מסוגלת להיות באותו חדר עם זיתים כבושים, בעוד שאני יכול להתרחץ בעונג יום יום בפיילת זיתים, אבל כמובן לא עושה זאת מטעמי חיסכון ונוחות. מה לעשות, אף אחד לא מושלם וטוב שכך.
 
ועוד אחד מאתמול - רובע 5

הסתקרנו מהמקום החדש, חשבנו שיותר גרוע מספגטים (אותו הוא החליף במיקום) כבר לא יהיה, ונכנסנו לנסות. היה לנו זמן מוגבל ביותר אז דגמנו בקטנה יפראח פירות ים ומנה של שקדי עגל וקציצות. היפראח היה טוב, עם אורז טעים עשוי במידה נכונה ומתובל מצוין. פירות הים הורגשו מעט מדי לטעמי.
מנת שקדי העגל הייתה מצויינת פלוס. במיוחד הקציצות (לא זכור לי ממה עשויות עמכם הסליחה) שהיו עדינות ואווריריות ומושלמות ממש.
הצלחות מאוד מושקע, השירות מצוין (מים בלי שביקשנו, אדיב ולא מסתחבק מדי) . היינו שולחן יחיד במסעדה ענקית, אמנם בשעה שבע בערב שני, אבל עדיין, אני כבר רואה איך ירושלים לועסת ויורקת גם את ההבטחה הזו :/
 

erezavn

New member
עצוב לשמוע שמסעדה חדשה ריקה לגמרי בערב...

גם אם היא זכתה לקטילה משגיא כהן... (אני לא מאמין שהריקנות היא תוצאה של הקטילה).
דווקא בכתבות היח"צ עם פתיחתה זה נראה כמו מקום מעניין, ודאי ביחס להיצע הירושלמי הלא מספק.
 

החתולית

New member
ארוחה משפחתית מוצלחת בחדר האוכל

כמעט אותו הרכב שהתאכזב בפדרו באילת, יצא מרוצה מאד מחדר האוכל.
&nbsp
איחדנו שוב את אמא שלי ואחותה שהגיעה מקנדה, וצירפנו את הנער שומר הכשרות, לארוחת שישי בצהריים בחדר האוכל.
אמא שלי אוכלת תפריט די מוגבל מבחינת טעמים. ברוב המקרים תזמין במסעדה חזה עוף, פרגיות או המבורגר. אנחנו אוכלים במסעדות לא מעט, והדודה נמצאת אי שם באמצע. הוסיפו לזה נער שומר כשרות לייט, ותגלו שלא פשוט למצוא מסעדה שבה כולנו נהנה.
אז הנה - מצאנו עוד אחת כזאת.
&nbsp
הגענו למסעדה מלאה מפה לפה בקהל שלפני תיאטרון ואופרה, ויחד עם זאת השירות היה חביב ויחסית מהיר. הזמנו שולחן לחמישה אנשים, הושיבו אותנו לשולחן שנערך לארבעה בלבד, ולקח קצת זמן לפני שהוסיפו סכו"ם, אבל מלבד זה, השירות זרם.
&nbsp
המבוגרות (לא אני), חלקו מנת קובה עגל (34) - שתי קובות שמנמנות מטוגנות מונחות על רוטב טחינה ורכז רימונים, ומקושטות בגרגרי רימון. נטרפו על-ידי הסועדות שהיו מרוצות מאד, וניגבו את הרוטב עד תום.
&nbsp
אני הזמנתי ארצ'יני סרטנים ממיוחדי היום (52) - צלחת עם 6-7 ארנציני ולצידם גרגרי תירס בחמאה. הארצ'יני מפתיתים ובשר סרטנים, היו עשויים טוב, חלק חיצוני פריך וזהוב, ומילוי עשיר ויחד עם זאת לא כבד. לצד הארצ'יני הוגש רוטב חרפרף שהחיך שלי יכול היה להנות ממנו, וממול טבלו בו כרובית

אני אוהבת את השימוש של עומר מילר בפתיתים בחדר האוכל, וזוממת לנסות להכין ריזוטו פתיתים בהזדמנות.
&nbsp
הבחור והנער חלקו כרובית מטוגנת עם טחינה, בצל סגול וצ'ילי (34) - מנה שאכלנו כבר בעבר, והרוטב החרפרף הוסיף לה מימד נוסף.
&nbsp
לעיקריות, הבחור והדודה הזמינו שווארמה פרגית (74) שמוגשת במגש מתכת עגול, עם טחינה, צז'יקי, עשבים ושני חצאי פיתה חמה. הבחור מילא את חצאי הפיתה בשכבות של בשר, רטבים, ועשבים. הדודה אכלה במזלג וסכין וניגבה את הרטבים. לפי המגשים הנקיים, הם נהנו מאד.
&nbsp
אמא שלי אכלה שיפוד כבדי עוף עם פלחי תפוח אדמה ובצל צלויים (66). הכבדים היו עשויים בצורה מדוייק, מדיום כמבוקש. לא טעמתי, אבל לפי הצלחת הריקה והבעת שביעות הרצון, זו היתה הצלחה.
&nbsp
הנער שומר הכשרות הזמין סינייה דג עם טחינה חמימה, בצל מתוק, סלט ירקות (89). המנה נראתה יותר כמו סלט ירוק עם פיסות דג, ולמיטב זכרוננו בעבר הוגשה אחרת, אבל הנער נהנה מאד, חיסל את המנה ושמח שלא הזמין בשר, כי יכול היה להנות מהקינוחים.
&nbsp
אני אכלתי קנלוני טלה ממיוחדי היום (78) - שני קנלוני שמנמנים ממולאים בבשר טלה טחון ועשיר בטעמים מעושנים ועמוקים. לא ממש הסכמתי להתחלק עם אחרים, למרות שהציעו לי כמה עסקות חליפין. לדעתי, המנה המוצלחת של הארוחה
.
&nbsp
ליווינו את הארוחה במים קרים ואני שתיתי אלכסנדר גרין (32) בירת IPA זהובה ומרירה.
&nbsp
לסיום הארוחה קיבלנו ע"ח הבית פלטת קינוחים שהוגשה על קרש חיתוך, והכילה קרמבל תפוחים מצויין (אחד הקינוחים החורפיים האהובים עלי), מוס שוקולד וקרם בוואריה שהבחור די הלאים. לצד אלה הונחו על הקרש תלוליות של קצפת וקנלים של גלידת וניל טובה.
&nbsp
שילמנו 545 ש"ח כולל אספרסו, לפני טיפ.
&nbsp
לסיכום, ארוחה מוצלחת לקהל מגוון, ומסעדה שמתפקדת היטב גם כשהשף נמצא במטבח של המסעדה שניה שלו.
 
למעלה