אז מה אכלתם בסוף השבוע?

gastro101

New member
דן אילת- ממשיך להגיש אוכל מצוין, מגוון , לא להאמין שזה מלון

כנס בדן אילת , מיום חמישי . ארוחת ערב בחמישי - אורז עם חתיכות בשר קטנות בתבול של בהרט כנראה- מעולה , כבדי עוף עשויים כמו שצריך עם פירה שלא הורגש כפרווה , מי שלקחה עוף צלוי התמוגגה. היו גם קוביות תפוחי אדמה בתבול הודי- חרפרף , נפלא. המגוון היה אדיר אבל אני התרכזתי במנות האלה ובקינוחים שלא הורגש שהם פרווה . הימה דוכן של המבורגרים שהוגשו בלחמניה עם כל התוספות ואפילו כרוב כבוש משובח
ארוחת בקר- שוב מבחר מסחרר, הסלמון הכבוש שהם מכינים לבד- אלוהי והפעם היו גם בייגלס קטנים . מבחר מאפי בקר נהדר, לחמים מעולים, טירמיסו- מתברר שגם את שכבת הבצק הם מכינים לבד

ארוחת ששי- סושי עם סלמון או טונה- אורז מדויק, אצה פריכה , דג בכמות נכבדה.אחרי זה אכלתי רק כבד קצוץ עשוי כהלכה הוגש כשלצידו קערת טוסטונים
והשארתי מקום לקינוחים - שכללו גם מבחר עוגיות מסחרר, מוס שוקולד ללא סוכר , עוגיות מקרון , פטיפור של 3 סוגי שוקולד- אם עוצמים עינים חושבים שאתם בפריז .

השף הותיק של המלון אופיר קדם נראה מסייר בחדר האוכל . למחוא לו כף
 

מיתר44

New member
האוכל זה לא דן אילת. זה אופיר קדם. 100%.

אחד מהשפים המוערכים המסורים למסעדה ברמה של מפעל חיים. כבר
שנים הרבה ואת יודעת בדיוק כמה.
 

מיתר44

New member
דלידה בערב שבת.

בשש ורבע נמצא לנו שולחן לשעתיים. אכלנו סטייק פילה אלא מינוט עם פירה
ירקות שורש בסגנון גרבר ושפצלה מעולים שבמעולים. בבשר היו חלקים שלא
הצלחתי ללעוס ולבלוע. חבל.
סלט ירוקים (ע״ח הבית לפי קופון פיצוי), סלט זוקיני חי,
קרפצ'ו דג ים ופלגרינו גדול.
האוכל מתובל ביד טובה ומבינה. המנות חסרות
מעוף ויצירתיות. כולן ניתנות להכנה במטבח
הביתי ללא קושי מיוחד.
עלות 240 ₪ לפני מעמידה דילמה לגבי vfm.
אגב, השירות ידידותי וחברי עד מאוד אבל לא ממש מוקפד וקשוב.
 

JewelStone88

New member
היינו פעם אחת וזה הספיק לנו

כדי להבין חדש משמעית שהVFM נמוך מאוד (מאוד)
 

מיתר44

New member
ארוחת חברים מספר 2

היינו הפעם 9 והתכנסנו בכוכב מיכאל. לא האמנתי עד שראיתי את הנזק
העצום שהותיר הטורנדו. נורא.
אכלנו:
קונפי סלמון עם סלט תואם, מרק כתום עם מקלות
פרמזן, מאפי גבינה, סלט גבינת עזים חמה, קרואסון
במילוי שקדי עגל, נתח קצבים על הפלנצ׳ה, בשר בתיבול תאילנדי, קציצות דג נוסח אינדונזיה,
סלט ירקות גדול, קרם חצילים, טינאמן תפוחי עץ,
קרמבו שתי גירסאות. ואולי דילגתי על כזה או אחר.
כמובן שהיו לחמי מחמצת ופוקצ׳ה והרבה יין.
במהלך שעות הארוחה סיירנו וירטואלית במוקדי המסעדות הטובות שבעולם.
היה כייף.
אני חש חובה להעניק קרדיט לקצבי אטליז אבו חילווה.
תמונות תהיינה בדף הפייס שלי.
 
תמונות ותיקון

שמחנו לארח את החבורה בכוכב יאיר (לא מיכאל)
הארוחה היתה נהדרת והחבורה מקסימה כך שהבילוי נמשך
מלפני 13:00 ועד אחרי 17:30 הרבה אוכל טעים והרבה יין (4.5 בקבוקים)
מצ"ב תמונות של כמה מהמנות
פילה בקר בנוסח אסיאתי
מוס החצילים וסלט גבינת העיזים החמה
מרק כתום עם מקל פרמזן
קינוח הקרמבו







 

טינטיןS

New member
שבוע שעבר עדין נחשב?

בחמישי שעבר, אחרי העדרות ארוכה חזרתי לשוק מחנה יהודה. היה לא צפוף
אולי גם השעה, וגם קצת המתח באויר... עצירה ראשונה הכרחית בבאר היווני סירטאקי , האהוב עלי כ"כ. הזמנתי 1/3 בירה יונית מהחבית והכנגד סטלה מבקבוק. הזמנו איקרה ומטיאס , עד שהגיעו קפצתי לדוכן אחר וקניתי חמאה צרפתית כדי למרוח על הלחם. האכזבה היתה כשקיבלנו פיתות. לא מה שזכור מבקורים קודמים. חבל. קצת הוריד לי. עדין היה נחמד מאד. קינחתי בערק טוב. ישבנו כשעה דיסקסנו והשלמנו פערים. סורי שבוע אחורה, אין מצב למידע מדוייק יותר או מחירים. סה"כ השארנו שם כ150 ש"ח. למרות הפיתות עוד נחזור לבקורים. סירטקי בגדול כמעט נקודת חובה בשוק מבחינתי.
לאחר שיטוט ותהייה עצרנו במכמורת. מסעדת דגים קטנה וחמודהההההההההה. ב68 ש"ח מקבלים כמה פתיחים (האמת לא משו) ומנת דג שלם(או פילה, לפי בחירתך). אני לקחתי ברמונדי שהיה עסיסי ונפלא. תוספת ירקות בגריל שהיו גם מעולים. הכנגד לקח פורל , לטעמי קצת יבש- כי זה הדג, לא בגלל טעויות בהכנה.
עדין היה מצוין והוא לא התלונן , וצ'יפס, שהיה חתוך לרוחב והיה אף הוא קריספי מספיק וטעים. הצטרפה לארוחה 1/2 לף בראון מהחבית. מתההההההה על לף, ועוד מהחבית! היה טעים. נורא נעים. המוזיקה היתה שמיימית, כך שלמרות העייפות לא רצינו לעזוב. אז אחרי הקפהתה הוזמנו עוד קפהתה ובסוף עשו עימנו חסד ושמו שיר שיכולתי להרשות לעצמי לוותר עליו, ויצאנו מהר, לפני שאתחרט. סביב ה180. הנאה צרופה. מומלץ בחום.
בשבת עם הסטודנטיות שלי חנכנו בקטנה מקום דנדש לגמרי. רינה ואליס.
נדגמו- לף(הפעם מבקבוק) , סלט ירוק טרי טרי ומרענן שאהבנו במיוחד. קממבר אפוי במילוי צ'אטני, נחמד אבל המנה לא לגמרי סגורה על עצמה. פיצה רושטי מצוינת, רק שלהבא נזמין פיצה ללא גזיזי הצ'יפס(=הרושטי), שאין מה לעשות לא הולך לטעמי עם בצק. ומנה כרובית בתנור. היתה בעיה עם ההזמנה, אז קיבלנו את המנה ללא חיוב, למרות התנגדותנו. מודה שהמנה היתה סתמית לחלוטין והארנו את עיני המלצרית- הנעימה מאדדד על כך . בדיעבד, טוב שלא נדרשנו לשלם עליה. היה צהרים רגוע ונעים. החברה משובחת. חשבון סופי לדעתי סביב ה150? אולי הסטודנטית תחליט להשלים פרטים, מוחה רענן ומחודד הרבה יותר משלי. אבל קו תחתון זה היה קצה קצהו של המזלג ועוד נגיע לנסיון יותר רציני.
 

salo22

New member
סופ"ש

בחמישי בערב החלטנו לעשות משהו שלא עשיתי כשני עשורים לדעתי, לאכול במקדונלדס. יש בגרנד קניון בחיפה את אחד הסניפים הנעימים, מרווחים ונקיים שביקום והאישה הייתה חייבת הזרקת אנרגיה מיידית, אז נכנסנו, הקניון ענק בגודלו, אך הוא לגמרי שיממון קולינארי. איך היה ? יחסית לא רע לז'אנר, למרות שהקציצה אפרפרה ומעט מוזרה (משהו פריים ריב אנטריקוט, תנחומי לפרה הנכבדה). הקוץ הוא המחיר, בסביבות 50 ש"ח לארוחה. אבל באמת, לא היה כזה גרוע, בעיקר כי הסניף מדוגם ונעים לישיבה.
שישי בערב אירחנו חברים לעוד סשן של חנוכת בית, מרק ברוקולי טבעוני על בסיס ציר דאשי ירקות של מכשפות
יצא נפלא, עמוק כמו כל ציר בשרי, בייקון מטוגן מפורר וקרוטוני גרוייר לשומרי הגיזרה הלא טבעונים. תועפות חומוס, סלטים וקובה מהואדי, סלטי חצילים ושושקה ביתיים, לזניה גדולה ולחמים מצויינים מקפה לואיז..
הומאז' קטן ללואיז, אנחנו לא נהננו במיוחד בשנים האחרונות אצלם, גם לא הגענו הרבה, בהווה אין ספק שנגיע לשבת בגל ולא אצלם, אבל בלחמים ובמאפים נראה שהם עושים עבודה מעולה - ה chausson au pommes שלהם מקמח מלא, הוא עד עכשיו המאפה הטוב ביותר שאכלנו בשבועות האחרונים בחיפה ואין ספק שנמשיך לדגום את קופסאת המאפים שלהם.
לקינוח משחק עם אבקת קינאקו, קמח גרעיני סוייה צלויים, זה חומר מעניין, הוא נותן תחושה כאילו יש נוכחות של חמאת בוטנים בלי השמנוניות כמובן, וגלידה על בסיס תבלינים (מקלות ליקריץ, קינמון ווניל) פלוס כמה כפיות מהאבקה יצאה מעולה, רוטב שוקולד מריר השתלב יפה. ה"קמח" הזה זול מאוד כמובן ביפן וחבל שקצת פחות זמין במחוזותינו, אולי ננסה משהו בעתיד בבית.
בשבת היינו בגולדן קוראל לציון אירוע של חברים, לצערי לא היה מוצלח מספיק, פחות טעים ומדוייק ממה שיצא לי לאכול שם בעבר. מנת השרימפס שהזמנתי הייתה נקודה חלשה במיוחד, השרימפס בסדר אבל לא בשורה במחוזותינו, הבעייה הייתה הכמות והרוטב הלא מוצלח, המחיר המוגזם של 89 ש"ח לא תרם. הסלטים כרגיל ברוחב לב ונחמדות, אך לצערי גם הם יותר מידי חזרו על עצמם ולא היו מעניינים מספיק, חבל.
החלק המעניין יותר של הסופ"ש - אבקת פטריות ומלח טרגון במייבש, שניהם חומרי על לבישול, בכלל כל עניין האבקות מייבוש וכיווני האוממי פותחים חלונות חדשים ומאוד עמוקים במטבח, מומלץ
 

salo22

New member
אצות קומבו כמעט כתבלין

טוב זה כמובן לא ממש דאשי וביפן היו כנראה מרביצים לי, ולא בעדינות, במיוחד כשהיו רואים איכות הקומבו בו אני משתמש כרגע, בכל מקרה כתבתי גם בעבר על הכנסת "גורמי אוממי" לצירים, רטבים ותבשילים, במקום דברים מסורתיים יותר, כמו אבקת מרק או צירי בשר. האפשרויות והטעמים מפתיעים מאוד, ה"בעיה" העיקרית היא משחק השליטה בכמויות, בשביל זה דרושים סבלנות בהכנה ובעיקר להתנסות, בכל מקרה התוצאה אף פעם לא רעה, אלא לעיתים לא "עמוקה" מספיק, אז אפשר כמובן לשפר עם תבלון בהמשך.
אין לי מתכונים וכמויות קבועות, אלא עקרונות מנחים, בפעם הזו כמו בכל הפעמים, קוצץ דק כמה שאפשר (חובה!) את בסיס תערובות הירקות ממה שהיה בבית - כרישה, בצל, בטטה וגזר מגורדים, כרובית וקישוא מגוררים. שלב החובה השני, לטגן אותם די טוב בסיר הלחץ (חובה 3), קירמול הוא מימד נוסף של טעם

לאחר מכן מוסיפים את ה"אוממי", מי יותר ומי פחות - "צד המקלות" הלא אטרקטיבי לכאורה, של צרורות פטרוזיליה ושמיר, קצוצים כמה שאפשר לכמעט משחה, שתיים שלוש כפות מאבקת פטריות חורש מיובשות (כמו אבקת מרק רק על סטרואידים), גם אבקת טרגון מיובש נכנסה, ובערך שני פסים יפי מראה של אצת קומבו, אפשר גם לשים מעט מאוד שבבי בוניטו מיובש אם יש, אבל זה כבר למתקדמים וכנראה גם ללא צמחוניים.. קליפה שניים של קינמון, לא להגזים, עלי דפנה מיובשים, שמתי גם מעט מאוד עלי קפיר ליים יבשים, כמה פלפל אנגלי שבורים, פשוט "להפציץ" עם טעמים.
מוסיפים כמובן גם תבלינים נוספים כמו פלפל ומלח, קצת סויה הולך טוב, גם מירין פשוט נדמה לי שנכנס קצת, לא זוכר. המפתח הוא לא להתבייש עם הטעמים והתבלינים ולמעשה כל סוג אבקה יוסיף מימדי טעמים ואפילו סמיכות ומרקם, נניח קישואים, לבטח גם אבקה מתפוחי אדמה טובים, אני מתכוון לנסות בקרוב גם עם אבקת תירס מיובש, היה לי תירס אורגני מופלא לא מזמן ואני בטוח שתירס איכותי יהפוך גם לאבקה בלתי נורמלית לבישול, פולנטה ו"סתם" כתבלין

חשוב גם שהבישול בסיר הלחץ יהיה ארוך יותר מהרגיל למומלץ לירקות, עם הוצאה תדירה יחסית של הלחץ, לדעתי גם זה עושה הבדל, אני מבשל לפחות 40 דקות לדעתי לאחר הרתיחה הראשונית וזה הרבה לציר ירקות בסיר לחץ.
אין ספק שצריך לזה קצת הכנות וסבלנות, לדעתי התוצאות שוות בהחלט את ההשקעה, שלא לדבר על הצד ה"טבעי", לדעתי באופן מלא, של צורת הבישול הזו.
 

foofoo77

New member
שבת ביתית

בשישי עשינו אזכרה לאמא שלי. הכנתי קרואסונים מאפס הום מייד. יצאו מעולה ואני מחממת לעצמי ומתרפקת על הזכרונות שאמא שלי היתה מכינה לנו כשהיינו ילדים.
בשישי בערב הכנתי פוטטוס בתנור, התפו"א לא התאימו ויצאו לי רכים מדי. אבא שלי ושיחיה טרפו אני עיקמתי פרצוף ואכלתי ערימת חסה.
בשבת לא מצאנו מקום במסעדה שיכולנו להסכים עליה והכנתי פסטה ברוטב עגבניות בליווי פרגיות מוקפצות במחבת.
שבת הקרובה שבת מסעדות. יום נישואים והילדון הולך לחברה טובה שלי.
 
למעלה