ואם כבר נכנסתי לפה, שתי ביקורות מטיול בצפון בתחילת החודש

אחוזת שולמית בראש פינה

אחוזת שולמית היא מסעדה שהמשפחה שלי היתה אוכלת בה בכל חופשה בגליל עוד מאז שהם היו המסעדה של אחוזת דוברובין, ואף פעם אני לא זוכר שהתאכזבנו - אז החלטתי שזו אחלה הזדמנות להכיר אותה לאשתי. אני שמח להודיע שהמצב נותר על כנו, אם כי המסעדה יקרה(מה שלא שמתי אליו לב כשההורים שלי שילמו :) ).
למנה ראשונה הזמנו חזה אווז מעושן עם פרי(במקרה הזה פרוסות מלון) ופטה
ביצים מעושנות. הפטה היה נחמד, אבל החזה גנב את ההצגה - מעושן במידה הנכונה, מסודר בפרוסות דקות בין פרוסות מלון ככה שהמנה הית גם יפה וגם טעימה. בפירוש הצדיק את המחיר.

אשתי הזמינה למנה עיקרית פסטה בולונז ונהנתה מאוד(אני לא סובל בולונז, אז לא טרחתי לנסות), ואני אכלתי את צלעות הטלה המעושנות, שהיו נהדרות ומוקפדות, אבל קצת יקרות עבור מנה של 4 צלעות.

לקינוח הזמנו קרם ברולה שהיה מעולה, עם אספרסו טוב.

נהגתי אז לא שתיתי יין. השירות היה מוצלח מאוד -קשוב מצד אחד, ולא מציק מצד שני. ממליץ בחום כל עוד מביאים בחשבון מראש את המחירים.
 

Omnivore

New member
המקום האהוב עלינו בראש פינה מאז עזיבתו של חיים טיבי את מוסקט

 

inבאלי

New member
מה סדר גודל המחירים?

בכלל לא קישרתי בין אחוזת שולמית לבין המסעדה באחוזת דוברובין שיצא לי להיות בה כמה פעמים בשל חברה שגרה קרוב. אני זוכרת שתמיד חישבנו באופן מדוייק מה לקחת בגלל הארנק הסטודנטיאלי שהיה מהודק.
תודה על הדיווח.
 
נכון - שכחתי לכלול מחירים

הם גבוהים אבל לא מזוויעים:
חזה האווז עלה בסביבות 50-60 ש"ח, הפטה 40(המנות הראשונות נעות במנעד הזה, חוץ ממנת כבד מעושן שעולה 85)
פסטה בולונז עלתה בסביבות 70-80, והצלעות סביב ה140 - הן בערך המנה העיקרית הכי יקרה.

כמו שאמרתי, כל המנות בהחלט שוות את המחיר.

לגבי המסעדה של אחוזת דוברובין - אתה מדבר על לפני בערך 20 שנה, כן? כי כשהם עזבו נכנסה מסעדה חדשה שפשוט אף פעם לא אכלתי בה.
 
"אל סולטן" במסעדה

ל"אל סולטן" הגענו די במקרה - היה הערב האחרון של החופש ולא היה לנו כוח ליסוע רחוק, ובקבלה של הצימר המליצו עליהם בחום. ובצדק, מתברר.

כשהגענו המסעדה היתה ריקה, כך שאני לא יכול להעיד על השירות כשעמוס, אבל המלצר היה נחמד מאוד, ולמקום היתה הרגשה מאוד טובה של בית. שנינו חיפאים במקור וגדלנו על המסעדות של דליה ועוספיה לפני שהן התקלקלו - וזו ממש כמוהן.

בהמלצת המלצר הזמנו פלטת סלטים קטנה, אני הזמנתי גם עלי גפן, ואשתי, שהיתה יותר רעבה הזמינה פלפלים ממולאים. לשולחן הגיעו 8-9 צלחות קטנות ונחמדות של סלטים : לבנה דרוזי טוב, חומוס, חצילים בשלוש צורות(מומחצים, בסלטט עם פלפלים ובטחינה), פול ובטח עוד דברים שאני שוכח, עם פיתות טריות. הכל היה נהדר - אכלנו עד להתפקע ונהנינו מכל רגע. לקינוח קילנו קפה דרוזי טוב ושתי בקלאוות קטנות על חשבון הבית. לא היתה להם כנאפה אבל כשאשתי היתה מאוכזבת הטבח יצא ואמר שהוא מכין לה והיא תקבל, קיבלנו אותה והיא היתה כל מה שאפשר לבקש מכנאפה, לטעמי.

בסה"כ הארוחה עלתה לנו בערך 120 שקל בלי שירות ועם הנחה של 10% בגלל ששלחו אותנו מהצימר. ממש ממליץ אם אתם מחפשים אוכל טוב ופשוט.
 
למעלה