שרונה מרקט - אני דווקא אהבתי (מאוד)

pix37

New member
שרונה מרקט - אני דווקא אהבתי (מאוד)

אני צמחוני כבר למעלה מ- 10 שנים, למרות שבעבר מאוד אהבתי בשר לרוב אין לי בעיה לוותר עליו (בחירה אידאולוגית מודעת) אבל לפעמים, לעתים נדירות, כאשר אתה מרגיש כי מולך ניצב מישהו שבאמת מבין מה הוא עושה עולים בי רגשות געגוע והרהורי חרטה.

בארץ זה כמעט ולא קורה - בחו"ל לעתים קרובות יותר, אבל אתמול הגעגועים בהחלט תקפו אותי בכל הכח במהלך הביקור בשרונה מרקט.

אני ונסראללה (בני הבכור כמעט 11) נצלנו חלון בין הרצאות באייקון כדי ללכת ולבדוק את שוק האוכל החדש. במתחם שרונה עצמו ביקרנו כמה פעמים בעבר והוא מאוד לא הרשים אותי - מסעדות תל אביביות מהסוג הרע, מפעלי מזון מהונדסים במקום מסעדות עם לב ונשמה,שאתה ממש יכול לדמיין את גליונות האקסל שעומדים מאחורי כל שורה בתפריט.

לשמחתי דווקא בשוק החדש ההרגשה הזו כמעט ולא היתה קיימת - ונראה שחלק גדול מהדוכנים שם מופעלים על ידי אנשים שבאמת יודעים מה הם עושים - ואפילו נהנים מזה, כך שבחלק גדול מהדוכנים מרגישים את הנשמה שכל כך חסרה לפעמים.

כמו שהוזכר בביקורות קודמות השוק צפוף מאוד, ובימי חול המועד אני מניח שהצפיפות גדולה עוד יותר מאשר בימי חול רגילים. וקיים מחסור חמור במקומות ישיבה - מה שהופך גרוע יותר לאור הנטיה הישראלית לרוץ ולתפוס שולחן עוד לפני שהזמנת את האוכל - כך שפעמיים היינו צריכים להעיר לאנשים שאנחנו כבר עם אוכל ביד ונשמח לשבת על השולחן בעוד הם ממתינים להכנת ההזמנה שלהם.

אחרי סיבוב ראשוני על מנת להבין מה האפשרויות, נסראללה המכיר את נקודות החולשה של אבא שלו החליט להעמיד אותי במבחן האולטימטיבי ולהזמין נקניקיות חזיר בדוכן של ביירן. הזמנו שתי נקניקיות מבשר לבן בלחמניה, צ'יפס מתובל גדול ובירה פילזנר קטנה (סה"כ 73 ש"ח). הקופאים לא היו מאוד שרותיים, ולא ממש סייעו להבין את הרכבי הארוחות סוגי הנקניקיות ואיך לעזאזל מבטאים את שם הנקניקיה הגרמנית בראטוורסט, אך בעלת המקום / מנהלת המשמרת מאחורה היתה חייכנית ונחמדה והשרתה אווירה טובה.
הגדול טרף את הנקניקיות וטען שהן בין הטובות שאכל בחייו וגם הכרוב שהתווסף אליהן ערב לחיכו. הצ'יפס המתובל גם הוא היה טעים (מעולם לא חשבתי שפפריקה מתאימה לתיבול צ'יפס אבל כנראה שטעיתי) והבירה היתה טריה קלילה וטעימה. בהחלט ארוחה טובה במחיר מעט גבוה - והרבה מאמץ מצידי לא לשבור את הצמחונות.

אני לא איש של דגים מעולם לא אהבתי אותם (גם לפני הצמחונות) אבל דוכן הדגים ופירות הים שם עשה לי פשוט חשק אדיר שגם אותו נאלצתי לכבוש - הן דוכן חמרי הגלם והן דוכן מסעדת הדגים שלידו וכך גם המקום שמכירים כריכי פורל אשר בעליו עמד ליד הגריל וצלה את הדגים ונראה שהוא נהנה מאוד מעבודתו.

איפוק דומה נדרשתי להפגין מול הדוכן של קארל ברג והתפריט המרשים שלהם.

אני תכננתי לאכול במסעדת הראמן של אהרוני - ולמרבית ההפתעה האיש עצמו עמד בדוכן ובישל עם שאר הטבחים. התור היה ענק ומאחר ונסראללה כבר שבע מהנקניקיות לא הרגשתי נכון לתפוס שני מקומות עבור ארוחה אחת אז ויתרתי ובמקום זאת חזרתי לנקודת החולשה התמידית שלי גבינה טובה.

עברנו לדוכן של באשר ושם הזמנתי כריך גבינות בבגט תוצרת בית - 35 ש"ח של אושר צרוף - ביקשתי חמאה ושיתמקד בגבינות האנגליות והרכיבו לי כריך מופלא עם חמאה, סטילטון, צ'דר חריפה, צימוקי עגבניות וחסה. פשוט אושר צרוף.

חזרנו לאייקון עם הבטחה לחזור אחרי סבב ההרצאות הבא - וכך עשינו.

בערב המקום היה פחות עמוס ונעים יותר - אני עדיין הייתי מפוצץ - אז למרות שהפעם היה תורי לבחור ראשון וויתרתי וזרמתי עם נסראללה לדוכן המתוקים לקראת הסוף לנסות את מנת הכדורים המתוקים. 6 כדורים מטוגנים של בלילה שמזכירה פנקייק כך שאתה מקבל כמעט רק את הקרום הטעים ובתוכם מוטבעת חתיכת שוקולד נמס (להלן: "הפלאפל") על זה מפזרים רוטב שוקולד לבן, חלב או כרמל או צרוף שלהם (להן: "טחינה / עמבה") ומקשטים בסוכריות או אגוזים (להלן: "חמוצים") אנחנו הוספנו למנה גם גלידה טובה אבל לא מופלאה, ותמורת 42 ש"ח מקבלים ים של מתיקות "טפשה" וקלוריות מיותרות. מיותר מיותר אבל טעים מאוד ופעם בחצי שנה לגיטימי.

אני קינחתי בקפה טעים בקפה רומא - כאשר הברמן טרח עבורנו להציג הופעת אורח של חמוצית המלצרית התל אביבית המיתולוגית שעד עכשיו לא הופיעה מה שדי הדאיג אותי. הבריסטה לעומת זאת ידע מה הוא עושה והתערובת היתה טובה. מי צריך יותר.

כמה תובנות נוספות:
א. מי לעזאזל שיבץ שם 3 דוכנים של שווארמה של שגב ? זה כל כך לא מתאים כל כך מיותר ושובר את כל ההרמוניה של השוק.
ב. בעיניים חיפאיות בורקס פוני נראה חובבני לחלוטין ולא מתקרב לבורקסים האמיתיים - משהו שניתן לקנות במחלקת המאפים בסופר
ג. כך גם פלאפל ג'ינה - לא מבין מה הוא עושה שם ולמה לא להביא פלאפל טוב באמת ? (גילוי נאות לא טעמתי)
ד. הדוכן של פושון פשוט דוחה - אוכל שנראה מפלסטיק ומהונדס משהו שנותנים לבובת בארבי לאכול לא לאנשים.
ה. דוכן הליקרים / ויסקי / שמן הזית לא היה נגיש ולא ממש עורר עניין - לראות תצוגת כדים זה נחמד אבל לא באמת מעודד לנסות לטעום או לקנות והצוות היה מאוד "מאופק" ולא מזמין - וחבל.

ונקודה אחת לסיום:
לאורך שני הביקורים - משהו הפריע לי - אני לא סובל קניונים והם מוציאים לי את התאבון ושם בהחלט היה לי תאבון אבל משהו לא היה נכון ולא הצלחתי לשים עליו את האצבע. רק ברכבת בדרך חזרה לאור הערתו של lriemann על המזגנים הבנתי שמה שהיה חסר לי שם זה ריח - יש שם המון אוכל ואפס ריח.
מבחינתה זה מעקר חלק גדול מהחוויה. איש המיזוג שלהם ומתקיני קולטי האדים עשו עבודה נפלאה - אבל קיקלו חלק מהותי מחווית האוכל - שכן במקום שמוכרים אוכל חייב להיות ריח כלשהו הפותח את התיאבון.
אני מבין שאם כל דוכן יוכל לשחרר את הריח של המאכלים שלו בחלל הציבורי זה עשוי לייצר עומס קשה מנשוא אבל העדר ריח לחלוטין פשוט לא נכון. אז תנו למאפיות לשחרר קצת ריח אפיה לחלל הפתוח או לקולי הקפה או ריח אחר שלא מעורר מחלוקת ומעורר תיאבון.

מבחינתי (ומבחינת נסראללה) למרות הכל זו היתה חוויה מצוינת שאני מקווה לשחזר בקרוב.
 
הייתי אתמול בערב ואני פחות התלהבתי

נתחיל דווקא בריחות. היה המון ריחות של בישול/טיגון. חזרתי הביתה עם שיער ובגדים ספוגי ריח - באיזה שלב בסיבובים זה ממש הפריע לי.
אני בכלל יצאתי פחות נלהבת. לא רואה סיבה לחזור לשם לסיבוב נוסף.
אכלתי ראמן וגיוזה בדוכן של אהרוני - אז מלבד השיטה שאתה תופס מקום בעצמך כך שנוצר מעמד מאוד לא נעים שאנשים רבים מאחוריך ומחכים שתסיים לאכול אז סורי אבל יש ראמנים טובים יותר בעיר !
נקנקייה בביירן היתה טובה לסוגה אבל מבאס שעל רוטב שהוא לא מיונז פושט צריך להוסיף 4 ש"ח. הציפס היה לא טעים בעיני ולא מתובל נספיק.
בר פירות הים קרץ לי אבל המחיר יחסית לישיבה בתוך "קניון" הומה הרתיע אותי. במחיר של 55 ש"ח ל 100 גרם שרימפס אני כבר אעדיף ללכת לשילה ולקבל שירות במסעדה.
אז לאוכל מוכן, לא רואה סיבה לחזור וכרגע גם לקניות זה לא ממש רלוונטי כך שדי עשיתי V וזהו.
.
 

Nרב

New member
דיווח מהנה ביותר

המקום באמת מזמין לנסות כל מיני מנות, לעשות כמעט "סיבוב דוכנים" (על משקל "סיבוב פאבים")
מתקנת רק ששלושת הדוכנים של שגב לא כולם שווראמה - אחד שווארמה במגוון ממרחים, אחד קינוחים ואחד כיסונים מכל מיני סוגים.
לגבי הבורקס והפלאפל אני די מבינה את שיבוצם בשוק - כדי שלא יתפס כפלצני אלא כמציע גם אוכל עממי למי שחייב לצרוך כזה...
לגבי ה- VOM FASS - השמן זית ובלסמי אני מניחה שהם לא מזמינים לטעום כי יש שם המון תעבורת אנשים ואם כל אחד יטעם מכל הכדים שהוא חפץ הם יצטרכו להעסיק שם (לפחות בימים עמוסים אלו של חג) צוות ענק. נראה לי שקיבלו הנחיה להענות רק למי שמבקש מפורשות טעימה (מסקנה - לא להתבייש)
 

Gרר

New member
תודה על הדיווח!

דווקא ביום שישי בבוקר כשהיינו - היה ריח. יכול להיות שהמזגנים עוד לא הספיקו לסלק אותו אז אולי זה עוד סיבה להגיע בבוקר.

הנקניקייה של באירן - שווה. גם כשאנחנו ביקרנו כולם היו מאד טרודים בעניים ורק האחראי היה חביב ופיזר חיוכים והסברים. כנראה זה נובע מהאינטנסיביות שם ומהרצון לא לעכב את ההזמנות.

ראמן נורא רצינו אבל היה סגור. מבאס רק שזה דוכן מאד בעייתי מבחינת הישיבה, שמחייב לחכות עד שיהיה כסא פנוי להבדיל מהדוכנים האחרים. על אחת כמה וכמה כשעומדים מאחריך ורומזים לך לא בעדינות לסיים. לא כיף.

פושון - לקחנו ארבעה פריטים. בעיניי - רק אחד היה שווה את הטעימה, אקלר אגוזי לוז אם אני זוכר נכון. בכל היתר - אקלר נוסף ושני מקרונים - היו טעמים מודגשים מדי, בחלקם אפילו לא נעימים (טעמי חמיצות במקרון עם פירות היער) ואני נוטה להסכים אתך שעדיף לוותר שם על פושון. אבל יש לי חילוקי דיעות בעניין אם האישה שכנראה התחושה של להרגיש פריז בכל זאת עושה לה את זה.

דווקא את חנות הליקירים והשמנים מאד אהבנו, אבל אצלנו אנשי הצוות דווקא נתנו לטעום מפה ומשם (אולי בגלל שהאישה נראתה מתעניינת וביקשה לטעום - בהמשך למה שמרב כתבה). כנראה שזה גם מה שעושה את ההבדל.

מקווה שעם הזמן כמות האנשים שם תתאים את עצמה ליכולת הספיגה של המקום, ומנגד שהדוכנים ילמדו קצת יותר איך להתמודד עם הלחץ... ואז אולי החוויה הכללית בכל הדוכנים תשתפר. כרגע ברוב המקומות נראו מאד לחוצים אפילו קצת מפוחדים וזה עוד בטרם היה לחץ רציני...
 

Nרב

New member
לגבי ההמתנה בדוכנים

אני חייבת לציין ש:
א. זה לא רק בדוכן של אהרוני (אולי כי בדוכנים אחרים אפשר לקחת טייק אווי, זה נמנע)
ב. מי שהיה בשוק כמו הבוקרייה או במסעדת פירות הים בצ'לסי מרקט (ורצה לשבת כדי לאכול את הלובסטר שלו) יודע שנהוג מאד לעמוד לאנשים על הראש ולחכות שיסיימו רק כדי לקפוץ על המקום הפנוי. זה אולי חלק מהחוויה של אוכל רחוב
 

Gרר

New member
עברתי את החוויה הזו בבוקריה


וגם שם היה לא פשוט לזכות בכסא המיוחל אבל לפחות אחרי זה לא היתה תחושה שעומדים לך על הראש אלא שומרים מרחק. לא ניסיתי אצל אהרוני אבל יש לי תחושה שבארץ, ובמיוחד כשצפוף שם, השמירה האישית יותר לוחצת מאשר בברצלונה...
 

אודרי11

New member
גם אנחנו עברנו אותה חוויה בבוקריה

דוכן פינוקיו המעולה...אחרי שחיכינו די הרבה זמן, הצלחנו להשיג רק כסא אחד, אני ישבתי , והאדון עמד מאחורי וזלל לי את רוב הצדפות מהצלחת....

בארץ האדון הנכבד שלי , בחיים לא יעמוד בתור בשביל כסא, אבל כשהוא ראה מה הם מגישים שם, הוא מחל על כבודו...
 

החתולית

New member
משהו בנו משתנה בחו"ל

אולי בגלל האווירה ומה שמקובל במקומות בהם אנחנו מבקרים.
&nbsp
בפריז עמדנו עשרים דקות בתור למסעדה. משהו שיש לשער שלא היינו עושים בארץ. אבל עמדו אתנו עוד אנשים, התפתחה שיחה והיה נחמד. אותו הדבר קרה גם בתור לפיצה דה-בפטו ברומא לפני שנים.
 

pix37

New member
אבל תל אביב זה בהחלט סוג של חו"ל עבור חלקנו :)

ולגופו של עניין שווה להיות פתוחים גם בארץ - לרוב פוגשים אנשים מעניינים ובכלל נהיה נחמד יותר.
 

אודרי11

New member
כי זה חלק מהחוויה..


בארץ , הרבה פעמים הולכים לאכול בין לבין, ויש מטלות אחרות..עבודה, סידורים.
בחו"ל יש את כל הזמן שבעולם, לנו לפחות...כי אנחנו לא נוסעים במאורגן, ולא רצים לסמן V, אז זה כייף....
ואם כבר שווקים טובים, גם בשוק של גרנוויל איילנד בונקובר , עמדנו בתור של דוכן קינוחים כדי לקבל את הקרם ברולה שלנו...

וזה אחרי שחיכינו יפה מאד בתור לשולחן, בשביל לאכול פיש אנד צ'יפס מעולה..
 

mitzikit

New member
בדוכן של אהרוני החוויה שונה לגמרי


אכלנו שם יום רביעי , כל ישראלי שעבר וקלט את אהרוני בפנים התחיל לצלם/לשלוח הערות וכו'.
השיא היה כשמישהי הזיזה את בעלי בזמן שאנחנו אוכלים כי ניסתה לצלם והפרענו לה !
סה"כ הראמן היה טעים אבל לא כמו הראמן שהייתה מכינה בזמנו יוקה (ממש מתגעגעים לטעם שלו)
 

החתולית

New member
כנראה שבכל זאת עשית משהו בסדר

כי נסראללה ממש מקור גאווה להוריו

&nbsp
שוק אוכל בלי ריח, הוא אכן משהו סינטטי ולא אמיתי. חלק מהעניין בשוקי אוכל היא האווירה.
&nbsp
אני מחכה לסיום חופשות החגים ומתכננת לבקר בשרונה באחד הימים באמצע השבוע.
 

amirline

New member
לשגב יש 3 דוכנים שונים, לא כולם שווארמה

שווארמה, כיסונים וקינוחים. דווקא ממליץ בחום על השווארמה והקינוחים.
&nbsp
לגבי דוכנים שלא קשורים למקום אני מסכים לגמרי, דוכן הממתקים וחנות לאביזרי סלולר.... , למה להרוס קונספט כ"כ נחמד של השוק עם דוכנים כ"כ מיותרים ולא קשורים ???
 

pix37

New member
תודה - לא הבחנתי בהבדלים בינהם + הערה על הקונספט

כל הרעיון של לשבץ את שלושת המתחמים של שגב בשוק - לטעמי פשוט סותר את עצם הרעיון.

רציתם לייצר שוק גורמה של טבחים מתמחים שמתגאים שאת מה שהם מגישים הם עושים הכי טוב - ואז אתם נותנים דריסת רגל למסעדות המהונדסות שלמעשה כל הקונספט של השוק יוצא נגדם.

אם היה דוכן אחד שלו - סבבה ! בזה שגב חושב שהוא הכי טוב ועם זה הוא מוכן להתמודד מול כל שאר הבוטיקים - אבל פתאום לדחוף 3 חנויות של קסטרו בין כל הבוטיקים של החייטים שתופרים ביד ועוד כאלה שתופסות את מרבית השטח - זה פשוט לא נכון קונספטואלית, ושובר את כל הרצף "הרעיוני" של השוק.
 

Nרב

New member
בקניונים חנויות כמו קסטרו, זארה וכו' נקראות "עוגן"

ומושכות את ההמון (לפחות אלו שהן מתחת למידה 42
). כנראה שזה גם אחת המטרות בהצבת "הקונספט" בשוק
 

viczi

New member
ניסיתי ולא הצלחתי להתחבר

במערכות יחסים זה נקרא "זה לא אתה - זו אני".
יתכן שגם כאן המצב דומה.
אני לא אוהבת רעש ודוחק (אם כי יש דברים שעבורם שווה לסבול קצת. ע"ע "אייקון").
מבחינתי שוק הוא אחד ממדורי הגיהנום.

ועם זאת, אחרי המלצות רבות - החלטתי לנסות את שרונה מרקט.
בפעם הראשונה הגעתי בתשע בבוקר, בחיפוש אחר ארוחת בוקר ובתקווה שיהיה פחות עמוס.
המקום ממוזג ואסטטי אך כבר בשעות אלה עמוס מדי לטעמי.
מקומות הישיבה מועטים ונמצאים קרוב מדי ל"אקשן".
לי אישית לא נעים לאכול כך, אפילו אם מדובר באוכל מאוד טעים.
על בנדיקט כתוב "הפתיחה בקרוב" (לפחות בחוץ, לא מצאתי כניסה בתוך המתחם).
כיוון שהייתי באיזור 3 ימים, חזרתי שוב, פעם בערב ופעם בצהריים והיה עמוס מאוד. הליכה הייתה כמעט בלתי אפשרית ובכל פעם יצאתי מספר דקות לאחר שנכנסתי.
לא טעמתי דבר והמקום לא עשה לי חשק לטעום.

ידעתי ששווקים זה לא בשבילי.
ניסיתי והגעתי שוב למסקנה שאני צריכה מקום ישיבה, תפריט ושקט יחסי על מנת להינות מהאוכל.

אגב,
באחד הימים חברה אמרה שהיא הולכת לאכול שם עם משפחתה.
היא לא רגישה לרעש ודוחק כלל ובדר"כ אין לה בעיה עם שווקים, אך כששאלתי אותה איך היה היא אמרה שהם נכנסו ויצאו מיד כי לא יכלו לסבול את העומס. כך שאני לא לבד.
 
למעלה