אז מה אכלתם בסוף השבוע?

Gרר

New member
פעם שניה את המילפיי של מילק ביפו

אין מה לדבר. ההכנה על המקום הופכת את המילפיי הזה לתענוג מושחת מאד. העלים מתפצחים בפה כשהם בלי טיפת רטיבות ופשוט תענוג לאכול את זה. זוג שבאו אחרינו גילו שאכלנו את שני הריבועים האחרונים של דפי הבצק שהכינו לאותו יום כך שאם רוצים - צריך להגיע כמה שיותר מוקדם. אחרי 12 אין סיכוי שיישאר.

ככה זה נראה רגע לפני שבירת הבצק...

 

החתולית

New member
נראה מצויין

אולי אקפוץ לשם השבוע, כדי להרגיע את געגועי לפטיסרי בפריז.
 

Gרר

New member
ולא תאמינו מה מנוע החיפוש אכל בסוף השבוע


מנוע החיפוש לדיווחי מסעדות מתרחב כל הזמן, ועכשיו הוא מכיל את כל הדיווחים מ-12 החודשים האחרונים של...
  • אבי אפרתי מ"ואללה" לינק
  • שגיא כהן מ"הארץ" לינק
  • גיל אקרמן מ"טיים אאוט" לינק
  • דניאל שק מ"טיים אאוט" לינק
  • מדור ביקורת מסעדות של "מאקו" לינק
  • הבלוג של "דורון מבקר במסעדות" לינק
  • הבלוג של בוב68 שלנו, כבר ותיק במנוע לינק
  • קצת ממדור ביקורת המסעדות של "העיר" (הוא קצת מנומנם שם, או שפיספסתי משהו?)
  • וכמובן... הדיווחים שלכם מהפורום שלנו!
בקיצור הרבה חומר קריאה מרתק ליום כיפור


אשמח לשמוע מכם על בלוגים ששווה להוסיף או מבקרי מסעדות נוספים ששווה לסרוק ולהוסיף אותם - ספרו לי ואוסיף אותם בהדרגה. זה מעשיר מאד את מנוע החיפוש ולאט לאט נמשיך גם לחזור אחורה בזמן לדיווחים המוקדמים יותר
 

מיתר44

New member
תבורך! יש אפשרות לאכול דיווחים מאורט אוכל?

וגם
הבחורה שעושה התמחות בנומה
וגם
הבלוג של בייגלה.
מה עם בלוגיסטים פודים מהעולם הגדול?
 

Gרר

New member
הבאת אותה בקצרנות

אם יש גישה לאתר של אורט או למאגר הנתונים של אורט אז כן. אם לא... אז מן הסתם לא יהיה לי מאיפה לדלות את הנתונים.

אם הבחורה שעושה התמחות בנומה כותבת על מסעדות אשמח להוסיף גם אותה.

לגבי העולם - קודם כל נעשה שיהיה מספיק עשיר בידע בנוגע לארץ אחרי זה נפליג הלאה לעולם הגדול..
 

החתולית

New member
אלא שבייגלה הוא בלוג עסקי

היות שבייגלה הוא עסק. לא חושבת שנכון יהיה לפרסם כאן עסק.
 

Gרר

New member
מסכים ביותר

בדיוק כמו שלא אכלול שם דיווחים מ-rest...
 

lady D 123

New member
EL VASINO גיליתי באיחור בר יין קסום בלב ת"א

עם מקומות ישיבה בחוץ בירוק שמקיף באויר הפתוח, מקום עם וייב צעיר וחיובי , אוכל טעים ממש התאהבתי במקום מבחינת האויר , היצע של היינות והאוכל היה טעים. תחילה לקחנו חציל שרוף עם טחינה אדומה שחששתי להזמין מה כבר יחדשו לי עם עוד חציל ? אבל הופתעתי לגלות חציל חדש, הרוטב היה מטחינה עם עגבניות, פלפלים וג'ינג'ר היה קצת חריף מתקתק כזה ,ממש מעולה .
לקחנו ברוסקטת סינטה, נתח סינטה מובחר מוגש עם איולי חרדל וירקות , עישון וחיתוך נעשים במקום, היה חסר טיפה מלח גס מעבר לזה היה ביס מושלם. פולנטת תירס טרי אספרגוס ומחית כמהין,פולנטה פשוט טעימה ומנחמת, אי אפשר להפסיק ללקק מהצלחת.
חברתי ואני חלקנו ניוקי פטריות, ניוקי עבודת יד על קרם פורצ'יני , אפונת גינה , שימאגי שמן כמהין ואגוזי לוז. ניוקי יחסית קליל במרקם נימוח ולא כבד.
הדבר שפחות אהבתי זה סשימי באלדי , דג נא , סלט טאבולה עם עשבים ואגוזים לצד קרם קולרובי ,הסשימי היה אמור להגיע על קרם אבוקדו ולא היה אז הוגש על קרם קולברי. הדג היה שמנמנן וכתמתם, הקרם לא החמיא לו היה קצת מר , פחות אהבתי. היתה לנו מלצרית חמודה , ישבנו בחוץ על שולחן גדול עם עץ מעלינו , היה אויר טוב ומוזיקה ברקע.
כייף לגלות מקום מדליק













 
שרונה מרקט

יום חמישי בצהרים אחרי פגישה קצרה חשבנו איך לבלות את היום והחלטנו לנסות את שרונה מרקט, אחרי חנייה מהירה ושיטוט+ התמקחות בגלריה שרונה על יצירה שככל הנראה תתחיל את אוסף האומנות החדש שלנו נכנסו לשוק.
כמו שכולם כבר אמרו- מסודר, נקי, ממוזג וסטירילי מעט יותר מדי.
התחלנו אצל החברים בביר מרקט בכוס של בירה לבנה של הרצל שהייהת מענינת, הכוסות המצוינות של הביר מרקט מצליחות באמת לחדד טעמים ולאפשר טעימה משובחת של בירות.
רצינו לנסות את הראמן של אהרוני אבל הדוכן היה סגור זמנית אז התיישבנו בפיורי ואכלנו מנה נעימה של רביולי גבינת עזים ברוטב רוזה שהיה מוצלח מאוד ונדיב בגודלו במחיר סביר של 48 ש"ח.
המשכנו למעדני צדקיהו, הצוות החביב הציע המון טעימות ויצאנו עם ממולאים מוצלחים (עלי גפן, בצל וכרוב) זיתים לא רעים וחומוס ביתי שהיה מעט חסר טעם.
משם לבאשר שכרגיל הפציץ על חמאת כמהין מושחתת, צ'דר מיושנת איכותית, גבינת ברקנית וזוג בקבוקי יין ניו זילנדי משובח שגם נטעם בשמחה.
עוד קצת איסוף של קייל, עשבי תיבול, ירקות אורגניים והכל במחיר סביר במיוחד יחסית לחנויות נקיות ומפונפנות וסיימנו עם גלידה בגלדריה שמשכה את תשומת הלב עם מערכת מסוע מכנית משעשעת וגלידה במבחר טעמים רחב אבל טעם סכריני מדי לטעמי....
בסיכומו של דבר- יש כמה דוכנים מענינים, אפשר בכיף להסתובב שעה-שעתיים והאופציה לקחת כוס של בירה/יין ולהסתובב בין הדוכנים מאוד קורצת
 

1Shir

New member
אין עליך, אתה בלתי נדלה
רק תיזהר...

לא לגמור בעלים של הפועל ת"א עם אוסף האמנות הזה
 

dror2311

New member
טאיזו

ארוחה ראשונה שלנו בטאיזו ולחלוטין לא אחרונה.
נהנינו מאוד מהאוכל, מהעיצוב, מהאווירה ומהשירות המצוין.

אכלנו במסגרת עסקית שבת שכוללת שתי מנות ראשונות ואחת עיקרית לאדם.
אכלנו: שני קורנטים נפלאים לפתיחת הארוחה (מחווה לתומאס קלר?), סלט דפי שעועית (באופן מאוד מפתיע, המנה המצטיינת של הארוחה), הר גאו שרימפס, ברווז "שלוש כוסות", דאמפלינג שנחניזי, פילה לברק צרוב, וינדאלו.
לקינוח חלקנו פאי שוקולד עתיר מרכיבים, מרקמים וטעמים.

המנות כולן, מורכבות, עתירות רבדים וטעמים.
נהנינו! נחזור!
 

salo22

New member
סופ"ש

מאוד עמוס ומעייף, עובדים על החזרה צפונה (תודה לאל) ובשישי לא היה הרבה זמן וכוח לקניות ולהכין, אז אספנו משלוחה מטופולופומפו. האריזה שלהם הייתה באופן לא מפתיע מצויינת, אך הם בהחלט שברו לדעתי שיאים (או שאנחנו לא מזמינים מספיק), בזה שארזו מרכיבים כמו רטבים, בוטנים גרוסים עשבים וכולי בנפרד, עם סימון ברור למה זה שייך, כל מה שנשאר רק "להרכיב" בבית.
התמקדנו כרגיל במנות עיקריות הפחות יקרות והאוכל היה פנטסטי לטעמינו - המבורגר שהיה טעים גם קר, יחד עם צ'אטני בצלי הודי מתקתק מצויין, בנגלור צ'יקן לגילגול בתוך הרוטי, באפט חצילים טעים טעים טעים והאנוי בון צ'ה שזה מנת איטריות אורז שהפכה בזמן האחרון לפייבוריטית שלנו שם, אופציה שפוייה תמחורית ונפלאה לעסקיות, אנחנו לוקחים עם פרגית ושילוב הרטבים והתוספות החמצמצות שם טוב בצורה בלתי רגילה, המנה הכי מעניינת שאכלנו לאחרונה.
סה"כ 390 ש"ח ל 4 מנות עיקריות, יקר אבל נפלא, לטעמינו..

שבת כבר התאמצנו קצת יותר
ארוחת חברים עם סושי בהרכבה עצמית (סלמון ושרימפס חומרי גלם מרכזיים), תפוחי האדמה המופלאים מעדן טבע מרקט שבושלו קודם בדאשי ואז ב"רוטב" שפע תבלינים, אוהב כל כך את חבשוש האלה, בביקור האחרון לקחתי בין היתר את תבלין השווארמה שלהם, ראס אל חנות והגראם מסלה שהבית הספיק להתמכר אליו והמקום יחסר לי מאוד
צריך למצוא מקבילה צפונית או לנצל הגיחות למרכז.. אגב יש שם גם טחינה שמגיעה לפעמים ישר מהמפעל והיא חמה ביותר וטעימה ברמות אחרות, הרוזטה מ"ייצור עצמי" מאיפושהו, גם כן משהו משהו.. ועוד המון המון דברים.. שוב, הם לא זולים במיוחד וגם לא יקרים בצורה יוצאת דופן, אבל מי מסתכל על זה כשיש כזה מבחר.

בגיזרת המדיה, ספר בישול הודי מודרני מעניין שנקרא Cinnamon Kitchen הגיע סוף סוף, יש מסעדה כזו בלונדון והשף ויווק סינג' אישיות די ידועה בתחום, לדעתי הוא גם מגיע לארץ בקרוב במסגרת שבוע המישלן או איך שזה נקרא.. בקיצור ספר חמוד שבמקרה עלה די בזול בחכה, לא חובה, אבל מי שמתעניין בהודי ובעיקר במטבח המודרני, ימצא בו עניין..
ובשבועות האחרונים מתענג גם על סדרת דיסקים שנקראת L'invention de la cuisine, זו קופסא של כ 10 דיסקים דוקומנטריים בצרפתית עם כתוביות באנגלית, של שפים אירופאיים ממושלנים מוכרים, מאוד אישי, לא יתאים לכולם, אני ממש ממש נהנה למרות שלא כל הדיסקים באמת באותה רמת עניין, בינתיים אלו של Pascal Barbot ו Michel Bras, ופייר גאנייר היו סבבה בעוד שאחד או שניים אחרים קצת שיעממו.. זו יכולה להיות מתנה נהדרת לשפים צעירים או פודיז כבדים ושוב לא יתאים לכל אחד, יקר יחסית בכל הרשת אבל במקרה בהשוואה רוחבית נמצא במחיר אטרקטיבי של 26 יורו באמאזון הצרפתי (לפני משלוח כמובן), למי שחושק, בכל האתרים האחרים זה בערך כפול..
http://www.amazon.fr/Linvention-cui...&qid=1442819832&sr=8-5&keywords=pascal+barbot
 
סופ"ש קולינארי מטורף באיסטנבול

מסע קולינארי מדהים של "בייגלה" באיסטנבול
ב4 ימים עשרות מסעדות ודוכני אוכל יחודיים
מעולם לא אכלנו דונר (שוארמה כזו) קציצות וצלעות טלה
שלא מהעולם הזה
גם בשרים נוספים דגים ופירות ים ומתוקים היו בתפריט
ביקרנו בשווקי אוכל מעניינם וכמובן קנינו גם הביתה
יש לי עשרות רבות של תמונות צריך לברור מהן את המעניינות
ומקווה שאדווח קצת יותר בפרוטרוט
לחלק מהסיור הצטרף גם ירון שליו (טוטו)
הסיור הזה גרם לנו להתאהב באיסטנבול ולרצות לחזור אליה בהקדם
אגב היחס אלינו כישראלים היה חביב וידידותי מאד
 

gastro101

New member
איך אפשר לאכול כל כך הרבה בזמן כה קצר ?

אינסטנבול בהחלט מענינת וכה קרובה (בעלי יבלה בה סופשבוע בדרך לכנס במינכן ..ואת המלצות בייגלה יקח איתו)
 

gastro101

New member
פסטל- ארוחה טובה מאד

מס]פר ימים שלא נפתחו לי הודעות כאן , בא ה"צדיק" ואמר תנסי דרך הכרום ובא לציון גואל

בששי האחרון אף ילד לא נסמך על שולחננו וזו היתה הזדמנות לאכול בחוץ. בחרתי בפסטל . בשעה שבע היה מלא למחצה ועד מהרה התמלא, הרבה שולחנות משפחתיים וגם ילדים (שמעתי את המלצר מספר שיש גם מנות ילדים )

לראשונות הוא לקח מרק סלק קר - בצבע ארגמן נפלא נמזג על תכולת הצלחת העמוקה - התמוגג. ואני קוקי סן ז'אק צרוב על ריזוטו שום ירוק - מנה נהדרת, בתוך הריזוטו היו קוביות זעירות של עגבניה שנתנו ביס רענן. הקוקיות היו עשויות כהלכה. מנה ראשונה שהיתה כמעט מנה עיקרית

בקשנו לחם והוא הגיע ביחד עם המנות הראשונות - יצאו ממש מהר כאילו היו כבר מוכנות . בסלסלה היו שתי פרוסות לחם כהה עם אגוזים, פיסות פוקאצ'ה ועוד לחם בהיר. בצד עגבניות מרוסקות וצלוחית זיתים מעולים אותם לא הספקנו לאכול ולבקשתנו קבלנו כוס חד פעמית ולקחנו אותם לארוחת בקר .

עיקריות - לו מנה ממיוחדי היום - שיפוד פילה בקר עם תפוחי אדמה פריכים - היו עוד מרכיבים- פטריות כמדומני - מנה מצוינת , בשר עשוי מדיום תפוחי אדמה נהדרים
לי- גם ממיוחדי היום פוקאצ'ה עם שרימפס - קבלתי פוקאצ'ה תפוחה, עבה מאד גדולה עליה 4 שרימפס צרובים טעימים, קרם פרש. אמרתי למלצר שזו מנה משפחתית לחלוקה ולא ליחיד- שמעתי אותו אומר זאת אחר כך בשולחן ליד , שם ישבה משפחה ...
עם הלחם- יותר מדי פחמימות ...

לקינוח חלקנו קינוח שלא הופיע בתפריט אבל קראתי עליו - לזנית אננס- פרוסות דקות של אננס ומנגו צמודות זו לזו עם סורבה קוקוס. מיוחדת , רעננה. טעימה מאד

מים קבלנו בקנקן אבל בלי קרח

החשבון סביב 380 שח לא כולל שרות. במדרגות הוא אמר- זו היתה הארוחה הטובה ביותר שאכלתי בזמן האחרון. בהחלט נחזור . גם ננסה את העיסקית
נראה שהמסעדה יציבה ותחזיק עוד הרבה זמן מעמד
 

יצורה

New member
את לונדון


מקווה להעלות דיווח מסודר בהמשך (אם כי הוא יהיה ממוקד בצמחונים, עם קצת פיש אנד צ'יפס)
 
למעלה