מה אכלתם בסוף השבוע?

החתולית

New member
פריז בקטנה

עדיין לא אכלנו ארוחה נהדרת בפריז, אבל אנחנו לא מתייאשים.
&nbsp
אתמול (שבת) קרוק מאדאם מצויין והמבורגר בינוני, עם רוזה קר ובועט, בבית קפה קטן במונמרטר. חצי מהבאגט שזכה כבר פעמיים בתואר הבאגט הטוב בפריז - טרי, מתפצח ולגמרי סימן לזללנות שלי.
ארוחת ערב, שני מטר מהבית במסעדה שוויצרית / סבויארדית - פונדו גבינות מצויין, קרם ברולה גרוע ויין הבית לבן פשוט וטוב.
&nbsp
בחנות מקרונים קטנה במונמרטר (ממש מול הפוניקולר התחתון של סקרה קר), קנינו מקרונים אלוהיים (טובים מאלה של ארמה, סלחו לי על הכפירה) - אפרסק עם רוזמרין, פטל עם לבנדר, קשאסה וליים ואחד נוסף שששכחתי. פשוט נפלאים.
&nbsp
שישי התחיל בשיטוט בשני שווקים הסמוכים לנו, פטל, חמוציות ואומניות טריים ומצויינים, צדפות שפתחו עבורנו מול העיניים (6 אירו לחמישה), מקרונים של פייר ארמה, פאט או פרויי של אנרי דה לארו, וקפה בדו-מאגו (כי חייבים).
&nbsp
ארוחת ערב במיאמה - מסעדה סינית קטנה ואותנטית. מרק עם דמפלינגז שרימפס בשבילי - מרק די חסר טעם והמון כופתאות מצויינות. מרק ורמיצ'לי עם פירורי בשר סרטן לו - די מיותר. ברווז צלוי ואורז מטוגן בצד - בול בפוני !!! בשר הברווז צלוי בדיוק לנקודה הנכונה שבה הבשר עסיסי והעור פריך. מוגש עם רוטב חמים ועשיר ודורש עבודת ידיים רבה
האורז המטוגן היה כל מה שהמרקים לא היו - עשיר בטעם, מלא ירקות, שרימפס קטנים ופירורי חזיר.
עם בקבוק יין לבן שילמנו 43 אירו.
&nbsp
עוד אכתוב באריכות על הארוחה בל'אמי ז'אן, אבל תקציר המנהלים: שירות נחמד ומקצועי, אוכל בין בינוני לרע, שתי מנות חזה עוף שהוגשו ורדרדות עד כדי חוסר אפשרות לאכול אותן. החליפו אחת מהן ביוזמתם בצלעות עבש. פודינג אורז נפלא, וקפה שהזמנו ואנחנו מחכים לו עד עכשיו.
קיבלנו שני בקבוקוני סיידר קנדי מקוויבק, לקחת הביתה.
&nbsp
תהיו טובים

&nbsp
 

bruno01

New member
אני לא יודע מה יותר הרג אותי


התיאור של הברווז או פירות היער בשוק!

תעשו חיים!
 

salo22

New member
בוז גדול ללאמי ז'אן
ערב או צהריים ?

השף המשוגע ז'אגו במטבח ? אותה ארוחת טעימות שעדיין מתרפק עליה, הייתה לטעמי הארוחה הטובה אי פעם, אבל בהחלט ייתכן שכמעט "שף פרטי" עם מסעדה ריקה בצהריים, הפכו את זה למה שזה היה.. השמועות גם אומרות שארוחות הערב\פיקס פשוט, בהחלט מזגזגות.
יפה שמיאמה (או מיראמה) עדיין בסביבה שם, אני חושב שהזכרתי אותם בערך כשהפורום פה נפתח
תיאור הארוחה הוא בול כמו שהיה בעבר, המרקים לא הצטיינו. מאז הכרתי סינית טובה יותר שנקראת Likafo, אבל היא בצ'ינטאון ברובע 13.. יש שם עוד כמה מסעדות אסיאתיות זולות, פשוטות ומעולות.
 

ortolan

New member
אני חושב שז'אגו נהנה לאחרונה משירותי

הפסיכיאטריה המודרנית, פחות משוגע בהרבה אם כי צוות המטבח עדיין נראה מבועת.

הארוחות אכן יכולות להיות כל דבר בין סתמיות למעולות ויש הבדלים בלתי מוסברים לעתים בין מנות מוצלחות מאד, למשל צלחת ענק של סקאלופס קטנות עשויות כאילו היו מולים ולעומתה מרק נחמד מלפת כזו או אחרת עם כמה קישוטים באותו מחיר... במסגרת תפריט טעימות זה אולי הגיוני, אבל יכול להיות מבאס אם מזמינים מהקארט לא נכון.

לגבי מידת ההכנה של עוף אני לא מאמין לישראלים או אמריקאים.
 

החתולית

New member
אתה יכול לא להאמין

או לטעון שאני משקרת, אבל זה לא ישנה את העובדות.
&nbsp
אני יודעת היטב מה ההבדל בין עוף עשוי לבין עוף לא עשוי, ואני אוהבת את חזה העוף שלי עסיסי ולא מיובש כפי שמקובל במקומות רבים.
&nbsp
נתח חזה העוף שלי היה עשוי ברובו, מלבד רצועה קטנה באמצעיתו. כל החלק האמצעי של נתח חזה העוף של בן הזוג שלי, היה לא עשוי. הוא הניח את הסכו"ם, המלצר ניגש, הסתכל על המנה, הבין מיד בעצמו מה הבעיה, והציע להחליף. הוא ידע שאנחנו תיירים, ושמעתי אותו אומר לשף ששוב חזה העוף לא עשוי מספיק.
&nbsp
השף אמר לו להציע לנו מנה של צלעות כבש, וכך היה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ortolan

New member
אני מאמין לך לגמרי

שהאמצע היה ורוד עד מאד, אבל זאת לא בעיה.
 

החתולית

New member
לא ורוד עד מאד - נא, לא עשוי כלל

בדיוק במידה שאסור לאכול עוף מטעמי בריאות. אילו היה מדובר בבקר, זו לא היתה בעיה כלל, כמובן.
&nbsp
&nbsp
 

ortolan

New member
אין שום בעיה לאכול חזה עוף

חי במרכזו אם הוא טרי ומגיע ממקור אמין.
 

Nרב

New member
אולי זאת לא בעיה, זה פשוט דוחה (לעומת בקר או דג)

 

ortolan

New member
זה עניין תרבותי

למשל ברוב דרום אמריקה אף אחד לא יגע בבקר לא מבושל היטב והרבה ישראלים מהדור שלפני הסושי לא אוכלים דגים לא מבושלים עד יובש.

בפאב השכונתי שלנו (שאין לו איזה אספירציות קולינאריות מיוחדות) יש מנה של חזה עוף צרוב אבל חי, בפאב אחר בשכונה יש חזה עוף שטובלים אותו לשניה במים רותחים ואז מטילים לקרח כדי שלא יתבשל (מוגש רק בימים בהם השוק פתוח). במסעדות יקיטורי נחשבות מגישים גם סאשימי ממש. כבדי עוף בוודאי נהנים מטיפול דומה שמשאיר אותם ורודים עד מאד...

באירופה המדיניות משתנה, אבל כאמור כשיש עוף מחווה ספציפית שלא עבר בבית מטבחיים תעשייתי (וז'אגו משתמש בעופות שנחשבים לטובים בצרפת מחוץ לברס, לא זוכר את שם החוואי) אין סיבה לא להניח שזה דוחה ולא להניח שזה מסוכן:

https://www.flickr.com/photos/hoteldelapaixgeneve/5040677333

נ.ב. שמעתי טענות דומות מישראלים ואמריקאים לגבי בשר חזיר וזה נראה לי הזוי לחלוטין.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mett
 

החתולית

New member
השף היה במטבח

אכלנו צהריים והמסעדה לא היתה מלאה עד אפס מקום, אבל גם לא ריקה.
&nbsp
מילא מזגזגת, אבל חזה עוף לא עשוי? זו סכנה של ממש. אולי לכן מיהרו להחליף את המנה.
היות שהזמנתי מקום דרך אתר האינטרנט שלהם, קיבלתי מהמערכת שלהם 3 אי-מיילים שמבקשים שאדרג את הארוחה. דירגתי בכוכב אחד, והסברתי למה.
&nbsp
לגבי המסעדה הסינית, אכן מיראמה.
&nbsp
אנחנו מחשבים מסלול מחדש מבחינה קולינארית, ויש לנו תכנונים על כמה מסעדות שלא היו ברשימה.
&nbsp
היום אכלנו על המדרכה בשוק הבסטיליה (באגט טרי, גבינות פשוטות ונקניק חזיר עם קממבר יבש), ובביסטרו קטן ברובע ה- 15. עוד מעט יוצאים לשתות יין ולנשנש משהו.
&nbsp
 

salo22

New member
מקווה שיש חוויות מסעדות אחרות טובות בהרבה


ובסופו של יום (או טיול) מה שאמורים לזכור במיוחד משהייה עם דירה בפריז, אלו הגבינות, שרקוטרי, מתוקים, מאפים ושאר חוויות השווקים.. אני בטוח שזה יקרה גם אצלכם
 
גם אני לא מהמתפעלים מהמקרונים בפייר ארמה ותמיד

מעדיפה לקחת שם את המיל פיי. זה גם מה שהמלצתי לך. אם לא טעמתם - תחזרו...

הברווז הסיני - ברובע הסיני 'החדש' סביב פלאס בלוויל, תמצאי אותם תלויים בהמון מסעדות. אפשר לבקש לחתוך אותם ולארוז ולקחת הבייתה.

עזבי אוכל - איך את נהנית בכלל מהעיר והשיטוט בה?
 

החתולית

New member
כמו שכתבתי בקצרה בהודעה הראשונה

לא התאהבנו בפריז. היא יפה, טעימה, נוחה לטיול, אבל אנחנו לא מאוהבים בה (טוב שעדיין מאוהבים אחד בשניה ולהפך).
 

ady18

Well-known member
מוזס

לא הלכנו על מנות ההמבורגר
הפרגיות היו מעולות
הזמנו שתי מנות עם פירה שהיה חמוץ טיפה
לא התווכחו החליפו מיד
השלישית הזמינה פרגית ורצה לחמניה שלא מוגשת במנה ללא תוספת חיוב
קינוחים מעולים ,במיוחד סנדביץ הבראוניז שלקקו את האצבעות
מנת המתנה גם נחמדה מאוד מאפינס בננות עדין
והנחה מאוד גדולה בעקבות חברת מועדון....
והשארנו טיפ די גבוה.....
 

erezavn

New member
השומר 1 + גלידות באניטה ובארטה

סיבוב שישי צהריים בלוינסקי. משם לכרמל דרך נווה צדק שם נשנשנו גלידה ראשונה באניטה. תמיד טוב. גלידת ערמונים וקרם אגוזים מצוינת.
אחרי סיבוב קניות קצר בשוק הכרמל קפצנו לארוחת צהריים בהשומר 1.
הפעם ישבתי במסעדונת הקטנה שפתחו לא רחוק מהדוכן. בפעם הראשונה ישבתי על הבר בדוכן ואכלתי את המעורב פועלים המעולה. הפעם הזמנתי את מנת הקבב העירקי עם חציל שרוף בחלה פריכה (36 ש"ח). היה בינוני. החלה הייתה over done והרגישו טעם חרוך מדי. הקבב היה מעט יבש ומעט תפל (וגם קטן יחסית). שאר המרכיבים היו מצוינים. שותפתי הזמינה את מנת קציצות הערוק (קציצות ירקות) שהייתה טובה מאד (32 ש"ח). אני סיימתי את 2 הביסים האחרונים שלה ולטעמי זה היה יותר מוצלח מהקבב שלי. (וזה ראוי לציון היות ואני חובב בשרים מושבע). לפני כן נשנשנו גם סלט עגבניות ופלפל חריף שהיה טעים, טרי ומוצלח, אם כי הייתי שמח שהחריף היה באמת חריף ולא פיקנטי. (את הגרעינים של הצ'ילי הורידו).
אחרי זה קפצנו לגלידרייה Arte הסמוכה וקינחנו בסורבה. אני הלכתי על סורבה אננס ואפרסק לבנדר שהיו טובים מאד (למרירות של הלבנדר צריך להתרגל). שותפתי טעמה את סורבה השוקולד (מעולה) ואת סורבה פירות היער (חמוץ ומעניין. פחות לטעמי). בכל מקרה Arte מסתמנת בעיניי כאחת הגלידריות הטובות בעיר, אם לא ה...



 
ממשיכים לעבור דירה

מדהים שאני עוברת כבר חודשיים דירה, בתקווה רבה שהכל יסתיים בקרוב.
&nbsp
בחמישי ראינו את המחזמר מאמה מיה - אני חובבת מחזות זמר גדולה ופשוט נהנתי מכל דקה של המופע, כיף אחד גדול. אחריו קפצנו לפורטר לבירה ונשנוש לפני השינה.
&nbsp
בבוקר קמנו מוקדם כדי לנסות את הבראנץ החדש של הטראק דה לוקס - ביקורת בהמשך העמוד. בערב הכנתי לנו ארוחת ערב - לראשונות קרפצ'יו וחציל בטחינה עם עגבניות ולעיקריות סקרטים עם קציצות מנגולד וקרישה וסלט כבושים מאולתר.
&nbsp
בשבת בבוקר הלכנו לצבוע את הדירה לקראת היציאה ממנה, הבחור הכין לנו פרצעלים קטנים וממכרים לנשנוש כל היום. בערב אחרי שחזרנו עייפים מכל היום הזמנו ג'ירף שהיה ג'ירף וסגר לנו את הפינה לאותו יום.
 
למעלה