ברלין: המלצות אוכל

amity001

New member
ברלין: המלצות אוכל


בילינו 6 ימים בברלין, סוף יולי, תחילת אוגוסט, בעיצומו של גל חום, אבל היה מושלם, בעיקר בתחום הקולינרי.
בברלין, שילוב של קהילות מהגרים מבוססות, מסורות מקומיות, התכתבות תמידית עם סצנת האוכל העולמית ומעל לכל- היפסטריות בלתי מתפשרת, מציבה את העיר בקטגוריה של ערים כמו לוס אנג'לס ולונדון.
מביקורים קודמים בעיר למדנו שלא צריך להוציא הרבה כסף על מנת לאכול מצויין ולכן בביקור זה התמקדנו באוכל מהיר וקליל (מבחינת אווירה, האוכל לא תמיד היה קליל).
נחלק את הדיווח למספר קטגוריות.
 

amity001

New member
ברלין: שווקי אוכל, אירועים מיוחדים

בשנים האחרונות הולכת וגוברת הפופולריות של שווקים ומתחמי אוכל. כמעט בכל יום בשבוע ניתן להסתדר על ארוחה בשוק או אירוע אוכל כלשהו. אנחנו ביקרנו בשני אירועים מסוג זה שלקחו את הרעיון דרגה אחת מעלה.
 

amity001

New member
Street food Thursday

האירוע שהתחיל את הטרנד (בתחילת 2013, מכאן ניתן להבין עד כמה הרעיון עצמו חדש). מתקיים בימי חמישי בערב ב- Markthalle neun בשכונת קרויצברג. במתחם דמוי האנגר מתאספים מדי שבוע עשרות דוכנים של אוכל רחוב, חלקם של עסקים קיימים בעלי חנויות קבע במקום עצמו או במיקומים אחרים בעיר, חלקם דוכנים שפועלים אך ורק במסגרת האירוע השבועי. בילוי ערב באירוע זה מגשים כ- 90% מפנטזיות האוכל של חובב אוכל ממוצע.
אזהרה: המקום צפוף בצורה מחרידה, כדאי להגיע קרוב לשעת הפתיחה (5 בערב) כי הדוכנים מוכרים עד שנגמר להם האוכל.
דילמה: מבחינה לוגיסטית (צפיפות, זמן המתנה, חוויה כוללת) עדיף להגיע בזוג, עם זאת, אם מגיעים יחד מספר גדול של אנשים (כמו שאנחנו- שבעה) אפשר לטעום מהרבה סוגים של אוכל...

אכלנו:
- דוכן יפני שמתמחה ב- onigirazu שזה onigiri (כדורי אורז ממולאים ועטופים באצה- זה לא סושי!! חטיף עממי ובסיסי ביפן) בצורת סנדוויץ'- שטוח, גדול ואצה בתפקיד ה"לחם". יש עם סלמון, בקר וטמפה. כשבאנו נשאר רק טמפה, אנחנו די מחבבים טמפה כך שהיינו מרוצים.
- ביבימבאפ (bibimbap) ב- Mr. Susan, פיוז'ון קוריאני. הביבימבאפ המסורתי מקבל חיזוק של כרוב כבוש גרמני במיצי סלק.
- באו- לחמניות מאודות ב- bao kitchen שמגדירים את עצמם כבורגר טאיווני. ניסינו את מילויי בטן החזיר ואת הטופו, הלחמניות חלומיות.
- כריך רובן פסטרמי ב- Mogg & Melzer, Modern American deli את פרוסות לחם השיפון המסורתי מחליפה לחמניית שיפון.
- Käsespätzle ב- Heisser Hobel, food truck שמתמחה בהכנת הבצקניות המיניאטוריות הטובעות בגבינה מומסת וחמאה, ועוד עם בצל מטוגן ופריך מעל. הגרסה האותנטית ל- mac n cheese. אזהרה: זה ממכר כמו קראק.
- קנודל ב- Knödelwirtschaftswunder. כופתאות בצק בגודל של כדור גולף, מבושלות במים עם פיניש של חמאה מומסת וגבינה, אחת עם גבינה והשנייה עם תרד. טעמנו גם גרסה מתוקה עם משמש שלם בפנים.
עוד אכלנו גלידות, קרטיבים טבעיים (לימון-מלפפון) של paletas. יש גם את מאפיית Sironi האיטלקית הידועה המוכרת כיכרות לחם ענקיים.
עוד רצינו לאכול ולא הצלחנו (מסיבות כאלה ואחרות...): pot pie אישיים במילוי בשר, מקום המתמחה בקינוחים טבעוניים, takoyaki (כדורוני פנקייק ממולאים בתמנון, מאכל רחוב יפני), כריכי דגים (הלובסטר רול sold out מזמן), meatballs ועוד ועוד.

















 

amity001

New member
Bite club

אירוע אוכל שמשנה את מיקומו מעת לעת. הקיץ הזה הוא מתקיים (כל שבועיים בימי שישי) במתחם ה- Hoppetosse הצמוד למועדון ה- Badeschiff המתפקד כ- beach bar עם בריכת שחייה. המתחם כולו נמצא על גדות נהר השפרה בשכונת טרפטאו (Treptow) בין קרויצברג לפרידריכסהיין.
העיקרון דומה ל- Street food Thursday אך באווירה רגועה עם מספר קטן יותר של דוכנים. האווירה היא של מסיבת אחה"צ על ה- deck (יש גם חול) עם דיג'יי שמשמיע מוזיקת צ'ילאאוט. במקום מצאנו חלק מהדוכנים מהיום הקודם ב- Markthalle Neun (לא מנע מאיתנו לאכול בהם שוב, שפצל...) אך מלבד זאת אכלנו גם:
- טוסט אבוקדו מ- future breakfast. בעצם טוסט, עם אבוקדו (...) עם תוספות מאיצי בריאות בעיקר ממשפחת מזונות העל כגון: hemp seeds, זרעי צ'יה, גרגירי רימון ועוד.
- טמלה (Tamale) טבעוניים ב- Taco Kween. Masa (סוג של דייסת תירס) מאודה בתוך עלים. מאכל מרכז אמריקאי.
- כריכים בסגנון איטלקי ב- Pic Nic 34. לחמנייה צרובה על הגריל ובתוכה נקניק ham צרוב גם כן, משולב בצורה גאונית עם מוצרלה באפלו טרייה. לדעתנו זוהי המנה הטובה ביותר שאכלנו ב- 2 אירועי האוכל.
- צלחת של jerk chicken ג'מאייקני מ- Jerk My Day. צלחת עם עוף מעושן ב- rub תבלינים אופייניים, אורז קוקוס ושעועית. היה שם אננס ופלנטיין. מאוד חריף.
- צ'יזבורגר ב- Bunsmobile. גולת הכותרת: צ'יפס בטטה בציפוי פריך.
- סנדוויץ' גלידה מ- Zwei Dicke Bären.





 

amity001

New member
ברלין: אוכל רחוב (דוכני אוכל עם הושבה מינימלית)

Curry 36: נקניקיות. מנת הדגל היא ה- Currywurst (נקניקיית חזיר מבושלת ואז צלויה, מתובלת בתבלין הקארי ומעל רוטב קטשופ עם אבקת קארי. מאכל אופייני לברלין). מוגשת חתוכה ונאכלת עם מזלגון בתוספת צ'יפס. המיקום המקורי הוא בקרויצברג, אנחנו היינו חייבים לאכול אותה מיד עם הגעתנו לעיר אז ביקרנו בסניף שליד גן החיות. גם ה- bratwurst שלהם מצויין עם צורת הגשה אופיינית של נקניקייה ארוכה בתוך לחמנייה שהיא חצי מהגודל שלה.
מקום ידוע נוסף לאכול בו את ה- currywurst הוא ה- Konnopke imbiss שנמצא ממש מתחת לתחנת ה- U-bahn Eberswalder Straße שבפרנצלאואר ברג.

דונר (döner) ב- Tadim: הגרסה הברלינאית-טורקית לשווארמה, נתחי כבש בתוך רבע פיתה ענקית (המזכירה פרנה) צלויה על הגריל, רוטב צ'ילי חמצמץ, יוגורט-שום, ירקות טריים, ומעל פירורי גבינת פטה. בשונה מהשווארמה הישראלית, תיבול הבשר פחות חזק ונותן במה לטעם הטבעי שלו. כמו כן, ניגוד המרקמים והטמפרטורות משחק תפקיד חשוב במנה.
Tadim נמצא בשכונת קרויצברג, בה נמצא ריכוז האוכלוסייה הטורקית הגדול ביותר מחוץ לטורקיה. באיזור ניתן למצוא עוד המון מסעדות ודוכני אוכל טורקי.
עוד אכלנו דונר בפרידריסהיין בצומת הרחובות Simon-Dach ו- Krossener (מקום מרכזי בשכונה). שם הדונר עשוי מעוף ומוגש עם ירקות מטוגנים (הביס יותר רך). שם מגישים גם גרסה צמחונית עם גבינת חלומי צלוייה.
מקום נוסף ואהוב במיוחד הוא בצומת הגדולה- Rosenthaler platz שב- Mitte. שם ניתן לבחור בין כבש, בקר או עוף. במקום יש טאבון ומכינים שם מגוון מאפים כמו פיצות, לחמעג'ון ו- pide.





 

amity001

New member
ברלין: אוכל מהיר (שירות עצמי אך מקומות ישיבה נוחים)

Patta: מקום חדש בפרידריכסהיין אשר מתמחה בתפוחי אדמה אפויים. תפוחי אדמה אקסטרא-לארג' אפויים לשלמות, הפנים מעוך על מנת לעשות מקום לתוספות שמעורבבות/ממולאות בתפוחי האדמה. ניתן לבחור באופן חופשי ממגוון של ירקות, עוף, טופו ועוד. יש גם קומבינציות של המקום. אנחנו בחרנו תוספות של: עוף, גזר צלוי בזעפרן, קוסקוס, שעועית, חלפיניו, ופטה. מומלץ מאוד.

Burger Dealer: בפרנצלאואר ברג. התכנון המקורי היה ללכת ל- Bird הידוע שליד מאואר פארק אך משום שזה היה סגור וכבר היינו במצב רוח להמבורגרים נכנסנו למקום, שלמען האמת, נתקלנו בו ממש במקרה, ולא הצטערנו. ההמבורגרים במקום הם בסגנון המעוך (מקסימום קראסט), סטייל Shake Shack הניו-יורקי. המנה כולה לא עמוסה מדי והקומבינציות עובדות בול. אנחנו אכלנו את הבייקון-צ'יזבורגר והגורגונזולה-בורגר. יש גם צ'יפס מסולסל (curly fries) שמוגש עם גבינת שמנת בתור דיפ (דבר שנתקלנו בו לראשונה שם, חלקנו חושבים שזה לא כל כך עובד...).

Fast Rabit: בזמן שאוכלי הבשר נהנים מההמבורגרים ב- Burger dealer, הצמחוניים/טבעוניים יכולים לגשת ל- Fast Rabit ממש ליד (אפשר אפילו לשבת לאכול יחד בבורגר, הם לא עושים מזה עניין). המקום טבעוני ומגיש מגוון של סלטים, מרקים, רולים, ראפים ושייקים טבעיים. נראה שהם נהנו.





 

amity001

New member
ברלין: מאפיות

העיר כולה מלאה במאפיות שמוכרות לחמים מצויינים, כריכים, מאפים מתוקים, ועוגות. בדרך כלל ישנם מקומות ישיבה, דבר המאפשר להנות מארוחת צהריים זריזה במקום.

Brezel company: מאפייה המשווקת מיני מאפים, מתמחה בפרצלים. ישנם 2 סניפים המתפקדים כבית קפה, אחד מהם (לשמחתנו) ממש קרוב לדירת ה- airbnb שהשכרנו בשכונת קרויצברג על גבול נויקלן. שדרגנו את ארוחת הבוקר בארבעה פרצלים נהדרים: קלאסי, גבינה, פרצל-קרואסון (בשפה תקנית lye croissant, קרואסןן שעובר את תהליך הפרצליזציה- בישול עם סודה קאוסטית לקבלת הקראסט) ופרצל בציפוי שוקולד, שהיה לו מרקם דמוי דונאט.

Kamps: רשת מאפיות עם הרבה סניפים בכל גרמניה ואפילו שניים בלונדון. האווירה היא של רשת גדולה, לא ארטיזנלי, אך המאפים שומרים על איכות אחידה וגבוהה, המחירים זולים, והמבחר גדול. מקום מצויין לסיפוק יצר הפחמימות (ישנם אנשים שיכולים להרכיב ארחות צהריים שלמה רק מהמאפים המתוקים שלהם... ).
אכלנו: פלאמקוכן (פיצה אלזסית) עם קוביות בייקון ובצל, מגוון כריכים וראפים, ולמתוקים:
- streuseltaler: מאפה אליו התמכרנו קשות. עוגת שמרים עגולה שטוחה (בעלת מרקם שמזכיר scone) עם פירורי שטרויזל (=בצק עוגיות) וגלייז סוכר.
- מאפה שמרים פתוח עם פודינג ומשמשים (המשמשים באופן כללי לא כל כך מתוקים והם בכל זאת מתעקשים לשלב אותם בכל מאפה שנקרה בדרכם... עניין של העדפה?)
- עוגת שמרים פרג עם (כמובן) שטרויזל וגלייז סוכר.
- עוגת דובדבנים בחושה עם פירורי שטרויזל (=coffee cake), הוכתר בתור הדבר המוצלח ביותר שאכלנו שם.
- Puddingbrezel: מאפה בצק עלים בצורת פרצל הממולא בפודניג ווניל.

* ישנן גם מאפיות טורקיות רבות, בעיקר בשכונות כמו קרויצברג. חלק מהמאכלים חופפים למה שניתן למצוא בישראל (בקלאוות, לא כל כך אקזוטי) אך ניתן למצוא גם מאכלים טורקיים פחות מוכרים ממדינה בעלת תרבות אוכל מאוד ייחודית ומפוארת.

* בתחום המאפיות בהחלט לא באנו על סיפוקנו. ישנן מאפיות מומלצות רבות שלא הצלחנו להגיע אליהן (Beumer und Lutum, Bäckerei Siebert, Alpenstück, Bäckerei und Konditorei Balzer).







 

amity001

New member
ברלין: מסעדות (מקומות ישיבה מסודרים עם שירות)

Chen Che: בית תה וייטנאמי. בברלין קהילה וייטנאמית גדולה ומבוססת ומשום כך ניתן למצוא מספר רב של מסעדות וייטנאמיות, וכאשר התחרות גדולה- האיכות גבוהה.
בלב רובע ה- Mitte, בתוך חצר פנימית, שוכנת המסעדה, בעלת חלל יפייפה. התפריט פונה באופן מובהק לצמחוניים כאשר הבשר מוצג כאופציה חלופית. היינו שבעה אנשים, מה שגרר הזמנה של רוב תפריט האוכל. המנות העיקריות הן בעיקר מרקים או מבוססות אורז או נודלס. הראשונות מעניינות: ספרינג רולס (טריים או מטוגנים בבלילה), המבורגרים מלחמניית אורז, אורז דביק בחלב קוקוס, קרפים, כיסונים ממולאים ועוד.
המקום מכנה את עצמו בית תה ועם כל הכבוד לאוכל, מה שמייחד את המקום הוא התה ובכלל השתייה. חם או קר, קלאסי או חדשני, נקי או מתוק, כל אחד יכול למצוא דבר לטעמו בתפריט השתייה הרחב.
אנחנו שתינו תה וייטנאמי ייחודי המוגש בקערות ונלגם תוך כדי החזקתו בשני ידיים. התה מבושל יחד עם מרכיבים טריים (עשבים, פרחים, עלים, ג'ינג'ר), חלקם מוגשים יחד איתו כן שניתן להנות מהמרקמים השונים.

Nest: בית קפה, ארוחות בוקר. מרחק הליכה קצרה מדירתנו, מעברו השני של פארק גורליצר. מושלם ליום ראשון בבוקר בו מגישים את הבראנץ' בופה (במחיר של 15 יורו לאדם, מאוד זול בהשוואה לישראל) המפנק הכולל: גבינות, נקניקים, דגים מעושנים, מנות חמות (ביצים, שקשוקה, נקניקיות, כדורי בשר, חזה עוף, שעועית), ראפים, מגוון רחב של סלטים מעניינים (פסטה, עדשים, ירקות צלויים), ממרחים, לחמים מעולים (בריוש, נגיסי פרצל, קרואסונים), מוזלי, פירות, יוגורט, וקינוחים.
העיר נמצאת כרגע בשיגעון של ארוחות בוקר ובראנצ'ים ובמספר רב של מאפיות ובתי קפה ניתן למצוא תפריט מורחב לבוקר עצל.

Barcomi's: בית קפה-דלי בסגנון ניו יורקי הנמצא ב- Sophie-Gips-Höfe, אחת החצרות הפנימיות היפות ב- Mitte. שם אכלנו בייגלס עם גבינות שמנת למיניהן, כריכים עם נקניקים וגבינות, סלטים עשירים. יש קומבינציות של מוצרי המעדנייה כמו Swiss Miss או Italo platter המוגשות עם לחמים מהמקום. על פי מביני דבר, המקום מגיש את עוגות הגבינה הניו יורקיות הטובות בעיר, טעמנו מהקלאסית והלימון, שתיהן מעולות.
במקום יש איזור נפרד עם תצוגה מרהיבה של מוצרי דלי ומאפייה שניתן לקנות ולקחת הביתה.























 

amity001

New member
ברלין: קפה ומתוקים

Café Einstein Unter den Linden: בית קפה בסגנון קלאסי-וינאי שנחמד לשבת בו ולצפות בעוברים ושבים בשדרת האונטר דן לינדן. השטרודל תפוחים שלהם נהדר. לא זול אבל האווירה מצויינת.

Cupcake Berlin: חנות הקאפקייק הראשונה בעיר בשכונת פרידריסהיין. התצוגה צבעונית ומפתה, הציפויים עשויים באופן מושלם והעוגות טעימות להפליא. יש גם אופציה טבעונית.





 

amity001

New member
ברלין: בר, אווירה

Cafe am Neuen See: גינת בירה (biergarten) בחלק המערבי של ה- Tiergarten (הפארק המרכזי של העיר, מומלץ מאוד להפוגה מהעירוניות), ממוקמת על גדות אגמון. שולחנות פיקניק פרוסים ברחבה המקורה באופן טבעי על ידי העצים הסבוכים. השירות עצמי ומלבד בירה צוננת ניתן להנות מאוכל גרמני מסורתי (נקניקיות לבנות, סלט כרוב, תפו"א), פיצות, פסטות ולקינוח וואפלים עם הרים של גלידה וקצפת.

Santa Maria Mexican Diner: על Oranienstraße האופנתי. מגיש אוכל בסגנון טאקריה, מספר מקומות הישיבה מוגבל ומעט צפוף אך המקום אידיאלי לטאקו מהיר ומרגריטה צוננת וטעימה.



 

amity001

New member
ברלין: חנויות אוכל

אם אתם שוכרים דירה בעיר (מומלץ גם לשהייה קצרה של מספר ימים), תוכלו לנצל את המטבח המאובזר ולהנות מארוחות בוקר מפנקות (או כל ארוחה אחרת) שניתן להפיק בזמן קצר, זאת בזכות זמינות גבוהה של מוצרי מזון הדורשים התעסקות מינימלית. רק בקרבת הדירה שלנו (בשכונת קרוציברג) ממוקמים סניפים של שתי רשתות סופרמקטים גדולות וזולות: Lidl ו- Penny's.
שם תמצאו פירות וירקות באיכות גבוהה (המחירים לא כאלו שונים מבישראל), מגוון חלומי של נקיניקים וגבינות (רק לפתוח את האריזה ולאכול), יוגורטים, מילקי ב- 20 יורו סנט. הלחמים והמאפים הפתיעו מאוד באיכותם ובטריותם והמגוון רחב, מלחמי שיפון גרמניים כבדים, באגטים צרפתיים, ועד מאפי גבינה ממכרים.
בנוסף לרשתות הסופרים הרגילות, ניתן מלצוא ברחבי העיר סופרים אורגניים (הנקראים "ביו" בשפת המקום).

אם תרצו ביום מן הימים להביא לנו מתנה, תשכחו מחולצות עם הדפסים של שם העיר או פסלוני שער ברנדנבורג שצוברים אבק על המדף, אם יש מקום במזוודה- נעדיף למלא אותה באוכל. אם גם אתם אנשים מהסוג הזה- וודאי תעריכו את חנויות הגורמה שיש לעיר להציע.

קומת האוכל של KaDeWe. בעיקרון זהו כלבו רב קומות מפואר המוכר את מיטב המותגים הנחשבים מתחום האופנה והקוסמטיקה או לפחות, כך אומרים. אנחנו לא יודעים כי בשלושת הביקורים שלנו בעיר עלינו מיד לקומה השישית שהיא קומת הגורמה. המקום מרכז מותגי אוכל גורמה ידועים (בעיקר אירופאיים) מכל סוג וסוג: בשרים, גבינות, פירות ים טריים, שוקולדים, פרלינים עבודת יד , מרציפנים, משקאות אלכוהוליים, תה, קפה, מלחים, תבלינים ומה לא. המחירים גבוהים, בטוח שניתן למצוא את המוצרים ביותר זול בחנויות המקור אך המגוון והעושר וקלות הקנייה שווים את זה. אנחנו הסתערנו מיד על מחלקת השוקולדים והתה.
בקומה ישנם גם דוכני אוכל עם מקומות ישיבה דמויי בר, שם ניתן לדגום אוייסטרים טריים, פטיסרי צרפתי מעודן, טאפאס ספרדי, שמפנייה של Moët & Chandon, ועוד... כל זאת באווירת קז'ואל ובמחירים סבירים (בהשוואה לישיבה במסעדת גורמה). עד כמה שהמקום מצטייר כ- upscale, ניתן להגיד שהוא בעצם מצליח להנגיש את מאכלי הגורמה למעמד הבינוני (ולתיירים בעלי אמצעים מוגבלים).

Lindner: מעדנייה ופטיסרי. רשת בעלת סניפים רבים בעיר המציעה מגוון מאכלי גורמה תוצרת המותג: ניתן למצוא מוצרי דלי (נקניקים, גבינות, דגים מעושנים), לחמים, עוגות פטיסרי יפייפיות, שוקולדים איכותיים, קישים, סלטים ועוד. כל מה שצריך לפיקניק של מלכים. אנחנו טעמנו משם את עוגת המרציפן ורבנו על כל חתיכה (תדמיינו עוגת שמרים עשירה , עם איים של מרציפן בפנים ועם גלייז סוכרי מעל).

Fassbender & Rausch: חנות הדגל של מותג השוקולד הגרמני Rausch, ממוקמת בכיכר ה- Gendarmenmarkt והיא חנות השוקולד הגדולה בעולם. טבלאות שוקולד, תצוגה לא שפויה של פרלינים, בונבוניירות. כל זה בחלל מהודר עם תקרת עץ המקושט בפסלי שוקולד ענקיים של מיטב האתרים התיירותיים של העיר (שער ברנדנבורג, מגדל הטלוויזיה... יש שם גם הר געש ממנו פורץ זרם שוקולדי תמידי). יש גם קומה שנייה, שם יש בית קפה המגיש מנות שוקולדיות ביותר. כמו כן, ישנה מסעדה (עם אוכל אמיתי) שבכל מנה בה משולב שוקולד (סטייק- ברוטב שוקולד ושבבי שוקולד, מרק- עם שוקולד, סלט- עם שוקולד, וכך הלאה... ).



















 

החתולית

New member
על השירשור הזה

אקרא אותו במשך היום, ואעלה אותו לקישורי הפורום.
&nbsp
&nbsp
 

salo22

New member
וואוו !! תודה תודה

נראה שהם עושים את זה שם כל כך יותר טוב, זמין, מזמין ומקצועי ממה שקורה פה, העיקר שתל אביב היא זו שנכנסת לרשימות הטובות בעולם &quot
תודה רבה על ההשקעה הגדולה.
 

passioneta

New member
אני ממש לא התרשמתי מהאוכל בברלין

אוכל ממש מוצלח אכלתי רק בשלושה מקומות: אוטנטאלר - מסעדה אוסטרית מצוינת, צדפות בבאר של הקהדהווה, וארוחה במסעדת השוקולד של פאסבנדר ראוך.
המאפים בשלל המאפיות היו בינוניים לגמרי, האוכל האסיאתי במקום מומלץ היה, נו, בינוני כמו פה. גם במסעדות מומלצות אחרות - בינוני לגמרי. קרפ בבייסמנט של הגלרי לפייט היה פשוט לא טעים. והמאפים שם אפילו לא נראו טוב במיוחד.
 
מסכימה. מהסופרים הגדולים מאד נהניתי וממה שסחבתי מהם לדירה...

עם זאת במקרה לגמרי נפלתי על הודית טובה אבל אין לי מושג מה היה כתובתה.
 

salo22

New member
תודה על המידע

3.5 מליון תושבים בברלין, מרקם מגוון של מהגרים, אני בטוח שיש המון מה לחקור, לנסות ומאוד להנות שם בתחום הקולינארי, תלוי כמובן כמה זמן פנוי יש לעניין, מבחינת מטבע ועלויות השמועות אומרות שגם כן זו תגובה טובה לטייל ולחקור שם כרגע, בטח מול מה שיש לנו כאן בשנים האחרונות. הייתי שם לפני כמעט 20 שנה אני חושב ולא זוכר כלום מהאוכל, זו הייתה גם תקופה שונה שם, אולי נעבור שוב בקרוב..
אם ניקח כדוגמא את פרנקפורט, לה בהחלט יש מונטין די גרוע בתחום הקולינארי והאמת שלפני כשנה ומשהו עם קצת הכנה מקדימה, היה מאוד מהנה להסתובב יום אחד וגם לאכול שם, הכל יחסי כמובן, אני בטוח שבברלין יש הרבה יותר לנסות ולהנות בתחום הזה, בעיקר כמובן לכיוונים שתמיד יותר מעניינים של שווקים, סופרים ו"עממי".
 

passioneta

New member
הייתי בברלין בתחילת יוני, לא מזמן...

בביקור אצל אח שחי שם שנה.
שנינו אוהבים אוכל טוב ויודעים לזהות אותו. לא חוששים לנסות דברים חדשים. הוא גם הסתובב בשכונות השונות, קבל המלצות ממקומיים וכו'.
גם הוא חשב כך - האוכל רחוק מלהיות מרגש.
שיהיה בהצלחה,
 

bruno01

New member
איזה כיף, תודה! נוסע עוד פחות מחודש, שומר לי את זה


 
למעלה