אז מה אכלתם בסוף השבוע?

salo22

New member
סופ"ש

די חוזר על עצמו, שוק הכרמל זהה לחלוטין בסחורת המקררים משהו לשבוע שעבר, היה די משעמם.. הרבה מנגו ממקררים במחיר בינוני יחסית של 10 ש"ח לקילו הלכו לייבוש, שיהיה..
לחם סלק מאדון שיפון, עברתי שם די מוקדם באיזור שמונה (מוקדם מאוד במונחי תל אביב וכמעט אמצע היום בחיפה..), בכל מקרה אולי 3-4 אפשרויות לבחור מהן, אחת נפסלה כי זוגתי לא נוגעת בזיתים, משהו עם תאנים, משהו כפרי והסלק, היה קצת מפתיע ובהחלט מאכזב, לא "התפוצצות בולנז'רי של בוקר" כזו, אבל אולי מתעוררים שם קצת מאוחר. לגבי לחם הסלק, מעבר להיותו כנראה מופת מחמצת (מורגש, אנחנו לא אכלנים גדולים בתחום..), היו לו שתי בעיות מרכזיות, לא הורגש מקדם הסלק ובעיקר חלק לא קטן בכלל מהקרום היה מפוחם ולא נעים לחיתוך ובמיוחד לאכילה, במחיר מרתיע משהו של 25 ש"ח, אני לא בטוח שנהפוך ללקוחות קבועים, מה גם שלא חובבי לחם גדולים וכולי וכולי..
מה עוד יצא לעשות ? הריטואל הקבוע של תועפות השרי שנשאר משבוע שעבר הפכו לרוטב של הסופ"ש הנוכחי, עם שום והרבה עשבי תיבול. כוסה מחשי, היו קישואים קטנים נפלאים בשוק ב 14 ש"ח לקילו, מחיר מזעזע אבל לא עמדתי בפיתוי.. איזכור למר רפי כהן, אני חושב שיש לו פינת בישול נפלאה איפושהו בפורטל ברשת והנחיות הממולאים שלו שוות הרבה, השתמשתי בקווים הכלליים במיוחד ביחס לבישול עצמו, אכן אם לא נותנים לעניינים לרתוח ועובדים נמוך יחסית, יוצאות תוצאות די מוצקות ונפלאות.. אורז לסושי זה מה היה בבית וגם השתלב נפלא, סתם בערבוב עם בשר טחון מתובל מאבו חילווה, אחרי השריית האורז כמובן..
לרות לגבי גבינות עובש בדווקא גורמה, 11 ש"ח לגורגונזולה מאיטליה, 7 ש"ח לדנבלו, הייתה גם קמבוזולה מגרמניה אבל פיספסתי את המחיר, המקום תמיד שווה בדיקה כשבאיזור.
 

החתולית

New member
אני הייתי מעירה על לחם מפוחם כזה

היו בחנות רק ארבע סוגי לחמים? אפילו באמצע השבוע יש בדרך כלל יותר סוגים.
 

salo22

New member
בחנות אי אפשר היה לדעת

וזה עוד נון לחובתם, אין גישה ישירה ללחם והוא בכל מקרה כהה עד מאוד, קיוויתי כמובן שזה קשור לסלק. לא כל הקרום היה שרוף והצבע הכללי כמעט זהה, פינה מאוד מסויימת הייתה מפוחמת אבל העיבה מאוד על ההנאה. כשביקשתי לפרוס נאמר שהלחם חם וטרי מאוד ולכן עדיף שלא, אני בטוח שהיהיותר קל לשים לב אם היה נחתך במקום.. בכל מקרה מיהרתי מאוד לעבור לשוק ולא התעמקתי.
המדפים נראו ריקים ולמיטב זיכרוני אולי עד חמישה סוגים ולא יותר, לא זכורים לי גם מוצרים אפשריים מעבר לכיכרות, אבל אולי לא התעמקתי מספיק.. תשובת המוכרנית מסבירה ללא ספק שהמלאי היה חלקי בלבד, קולות לישה חזקים נשמעו מהמטבח ולשאלתי אם אלו כל האפשרויות נענתי שעובדים על זה ובהמשך היום יהיו לחמים נוספים אבל לא יכלה להגיד אילו (שאלתי על התרד).. אולי היה בשישי משהו נקודתי עם ההכנה, יכול לקרות, לא עקרוני במיוחד..
 
מבאס לשמוע על אדון שיפון

כי אישית אנחנו מעדיפים אותו על פני לחמים שקצת קרובה יותר אלינו.
&nbsp
מהניסיון שלי במקום בכל שלב נתון יש 4 - 5 סוגי לחמים ובאגטים שמתחלפים במהלך היום, כבר יצא לנו לחכות על קפה בזמן שלחם מסוג שרצינו יצא מהתנור. אני גם מאוד אוהבת את לחם הסלק העגול שלו.
 

salo22

New member
זה לא נורא, יכול לקרות


אני בטוח שהמקום טוב מאוד בתחומו, פשוט כמו שציינתי תחומו לא ממש גבוה בהעדפותינו ובכל מקרה מניסיון אחד באמת שאין מה להסיק יותר מידי. גם אני הייתי מעדיף לקנות שם אם הייתי רוצה לחם מאשר בלחמים, אני לא חושב שיש מקום להשוואה רבה בין השניים, בלחמים לא זכור לטובה העניין, מעבר ללחמניית הדגנים ופירות יבשים הטובה (והיקרה) ואוזני מן מעולות בפורים, לא זוכר פייבוריטים רציניים משם.
 
תודה שזכרת אותי. אם תזכור פעם הבאה, תשאל לגבי הסטילטון

שהיא הכחולה שאהובה עלי.

ממולאים - גם אני הכנתי. גם עם קישואים קטנים אבל עיקר הסיר היו חצילונים קטנים שקניתי בשוק שרונה, עגבניות ופלפלים אדומים ארוכים. מעל לכל עלי גפן ממולאים מהרזרבה שקטפתי בעונה מהגפן והקפאתי. בשר טחון רגיל מאבו חילווה, עדיף לטעמי על המתובל לקבבים. התיבול של הקבב לא מתאים לממולאים [כך אמרה סבתא שלי...והיא הייתה אלופה].

הסיר הכי אהוב על המשפוחה...
 

salo22

New member
אין בעיה, אבדוק

הרוטב עגבניות שרי המדולל עשה לטעמי המון בסיר הזה, נכנסו אליו הרבה שמיר ופטרוזיליה קצוצים טוב טוב וקישואים פשוט שרים לטעמי, כשהשמיר בסביבה.
אני יודע שאפשר ואולי רצוי לעשות עם בשר לא מתובל, אבל כמו שכבר ברור, אצלי הדברים לא כל כך קונבנציונאליים
נשאר עוד בשר טחון אז ערבבתי עם שאריות האורז ועשיתי סתם כדוריות קטנות שנשתלו בסיר וגם זה היה יופי, הסמיך גם את הרוטב והטעמים העדינים מקצת שומן הכבש שזלג לתבשיל, ממש לא עשיתי הרבה ממולאים עד היום ואלו בהחלט היו הישג השיא, למרות שתמיד יש עוד מה לעבוד.. בתוכנית אגב היו גם חצילים שקניתי למילוי אבל לא הספקתי.. אוהב מאוד להחמיץ את הקטנים אגב, לא הספקתי השנה למצוא מקור טוב לעניין..
 

inבאלי

New member
שורי בורי, המעדניה ביקום ומוזס בכפר סבא

ביום רביעי נפגשתי פגישה אחרונה עם חברה מסן פרנסיסקו לפני שהיא שבה הביתה. היא רצתה משהו פשוט ולכן קפצנו לשורי בורי בהרצליה. זו מסעדה גדולה מאד שהיתה מלאה כמעט לחלוטין, לא עניין של מה בכך באמצע השבוע.
לפתיחה קיבלנו סלטים בפנכות - בינייהם חצילים בסויה טעים מאד, צזיקי מצויין, סלט עגבניות טוב, סלט ירקות טרי, קישואים מטוגנים עם מעט צזיקי וחומוס בינוני. כששאלתי אם אפשר לקבל סלט בלי עגבניות קיבלתי קערה של קוביות מלפפונים לא מתובלות כלל. גם הלחמניה שבאה עם הסלטים מבאסת - לחניה מקמח לבן הכי פושטית שיש.
הדגים היו מצויינים, שמרו על עסיסיות ונהננו מאד מהם.
המלצרית הציעה צ'יפס כתוספת שכן הדגים לא מגיעים עם תוספת, בלי לציין שזה בתשלום...בכל מקרה סירבנו.
השירות היה טוב בסך הכל.
182ש"ח לפני שירות.

ביום שישי בין סידורים בשיא החום קפצנו ליקום - בחדר האוכל הקיבוצי יש את המעדניה, שבאמצע השבוע מציעה ארוחת צהריים בסגנון מוסדי וביום שישי אוכל לקחת הביתה. הרעיון היה לעשות השלמות לארוחת הערב המשפחתית המצומצמת .
לקחנו אגרולים שהיו לא מוצלחים, קנישס תפו"א ופטריות לא רעים, קציצות דגים פיקנטיות שאהבו מאד אצלנו, ואני דגמתי מפרום חצילים נחמד, בצל ממולא אורז ובשר שבושל ביין והיה טעים למעט הקינמון שלא אהבתי, וארטישוק ממולא שהיה מצויין. המחירים סבירים לחלוטין והמבחר מאד מגוון. פתרון טוב למי שבאזורנו.

בשבת לפנות ערב נפגשתי עם אחי ומשפחתו במוזס בכפר סבא. זו רשת שאיני מחבבת במיוחד אבל נותנת מענה הולם לאחייניתי הצליאקית. אכלתי סלט קיסר עם חזה עוף שהיה טוב - גם התיבול, גם חזה העוף העסיסי וגם עלי החסה הפריכים. נאכלו גם המבורגר, ארוחות ילדים, המבורגר טבעוני שדווח עליו כיבש ולחמניה עם שניצל דג שהיתה סבירה. תוספת ירקות בתנור הגיעה חריפה מאד ללא אזהרה. מלבד לחמניה ללא גלוטן יש גם אפשרות לצ'יפס ללא גלוטן שמטוגן בנפרד

גם הקינוח - קרם ברולה - היה ללא גלוטן והיה טעים אך מחירו, 36ש"ח, יקר מדי לטעמי ובעצם משקף את המחירים ברשת באופן כללי שהם לדעתי גבוהים ללא הצדקה.

בבית סיימתי את הטיפול בשני קרטונים גדולים של מנגו שקיבלתי והפכו לגלידת מנגו ומעין ריבת מנגו שיצאה מתוקה מדי.
 
לא הרבה יותר מדי

ביום שלישי החלטתי לבלבל בין רגל ימין ובין רגל שמאל ומצאתי את עצמי מתגלגלת חצי קומה למטה בבניין. חוויה לא נעימה שזיכתה אותי בבוקר במיון. לשמחתי מדובר בעיקר בחבלות יבשות, נפוחות וכואבות ולא בשבר. בגלל הנפילה, הייתי פחות תפקודית בסוף השבוע וביליתי אותו בעיקר עם הרגל למעלה.
&nbsp
בחמישי בערב הזמנו פיצה שאין באמת מה לכתוב עליה. בשישי נפגשנו עם חברים וקפצנו לאבו חסן (הסניף בשבטי ישראל), אני אכלתי מסבחה שכרגיל הייתה טובה ודאגה לסתום אותי טוב טוב עד הערב. בערב הגענו למסיבת הפתעה של חבר שכלל גם ארוחה חלבית עשירה מאוד וביתית מאוד - תפו"א מוקרם, פסטות שונות, הרבה מאוד פשטידות חלביות, סלטים ביתיים ועוד ועוד. אחרי האירוע קפצנו עם חברים אחרים למעוז, אני והבחור חלקנו קנקן מרדסו.
&nbsp
בשבת בצהריים החלטתי להיות קצת יותר תפקודית והכנתי לראשונה קרפצ'יו ולעיקרית סטייק שייטל עם תוספת של דלורית בתנור. בערב הבחור הכין שתי פוקצ'ות - האחת עם סלק והשנייה עם ארטישוק שסגרו פינה בזמן שאני השלמתי במהירות שיא כמה עבודות שהייתי צריכה להגיש למחרת בלימודים.
 

פופלקס1

New member
אלגנטיות וחן בסזאר ביסטרו ברחובות

מסעדת "סזאר ביסטרו" ברחובות היא מקום שבהחלט ראוי לאכול בו. האם זו מסעדה מצוינת? אולי עדיף להתחיל בכך שהיא טובה מאוד, ושהניסיון שלה להיות אלגנטית אבל גם לא מתיימרת מצליח ואפילו נותן תקווה: הנה מקום שמגיש אוכל טעים מבלי לנופף בתפריט עמוס בעשרות מנות מקצות תבל, ולא מתחפש למסעדה מתנשאת מהעיר הגדולה. ובצדק – הם לא צריכים שום מסכות.
&nbsp
תפריט מינימליסטי ("אוכל ישראלי עם נגיעות איטלקיות" פלוס המבורגרים) הוא דבר טוב, אבל על חלק חשוב בו – השתייה – ויתרו משום מה. עם כל הכבוד למלצרית החביבה שסיפרה לנו על האפשרויות, שתייה – גם אם מדובר בלימונדה - היא חלק מהארוחה ואין שום סיבה להתעלם ממנה.
&nbsp
היינו ארבעה סועדים. למנות הראשונות הזמנו חציל קלוי עם צנוברים וביצה, וסלט עגבניות מנומרות עם גבינת סנט מור; לא מנות מקוריות במיוחד אבל הן הוגשו יפה והיו טעימות. בהמשך, שניים מאתנו הלכו על מנות איטלקיות: פגטיני עם כבדים צלויים בשום ושמן זית, וניוקי ארטישוק עם כרישה, זיתי טאסוס, שמן זית ועשבי תיבול. הפגטיני היה טוב: זו מנה פשוטה יחסית עם מידה הולמת לכל אחד מהמרכיבים שלה. הניוקי, לעומת זאת, התגלה כמנה נהדרת ממש וכולם טעמו ממנה. רק קחו בחשבון שהיא מגיעה עם הרבה מאוד פטרוזיליה – גם מבושלת וגם טרייה (מה שלא מוזכר בתפריט וחבל). במקום שתי מנות עיקריות נוספות, הזמנו גם סלט ערמונים מוצלח עם לבבות חסה וגבינה כחולה. בימים חמים כמו אלה, כשהתיאבון מוגבל, לא צריך יותר מזה.
&nbsp
השירות במסעדה טוב. לא תצטרכו להתעקש שאפשר לקבל שירות ברמה גבוהה יותר – זה נכון – אבל רובכם, יש להניח, יסתפקו בכך. חלל המסעדה נותן קצת הרגשה של חו"ל – אירופה, דיינר במנהטן ואולי עוד משהו – בעוד המלצריות היעילות והחברמניות מזכירות שאתם בישראל. וזה סבבה לגמרי.
&nbsp
קינחנו עם קרם ברולה מעולה וגם קיבלנו סורבה קוקוס על חשבון הבית. המחיר לא זול אבל סביר ביותר: 470 שקלים בסך הכל. איך נסכם? מלה אחת תספיק הפעם: מומלץ.
&nbsp
 
עסקית מוצלחת בגוסטו בחמישי אחה"צ

חבר צמחוני ביקר מלונדון והלכנו לחגוג את פגישתנו האחרונה לביקור זה. הספקנו עוד לעסקית וטוב שכך.
פוקאצ'ה טריה ומענגת (אולי טיפה מלוחה מדי), שתי מנות סלט נדיבות - אחת סלק, שניה קפרזה - מענגות, עם חומרי גלם טובים וטריים, ופיצה גדולה אחת של חצילים ואם איני טועה גם פטה. בנוסף כוס בירה מהחבית וכוס פרימיטיבו מפוליה, ועוד קיבלנו על חשבון הבית מוסקטו מענג. שירות טוב מאוד וחוויה שכולה תענוג. 192 ש"ח לפני טיפ.
 
למעלה