אז מה אכלתם בסוף השבוע?

הרבה אוכל

בחמישי בערב היה לבחור מבחן חצי קורס ולכן חזר הבייתה עם קיש בצל מצויין.
כדי לפנק אותו קצת הכנתי מעין ריזוטו על בסיס פתיתים עם עגבניות ופטה עיזים.

בשישי בבוקר סיבוב שוק, הבאנו הבייתה דגים לערב וגם עברנו במיט מרקט להביא קבבים. זכיתי לראות קצת סחורה חדשה ולדאוג להזמין לי לשישי הבא.
בצהריים קפצו חברים והכנו את הקבבים לצד פיתות, טחינה וסלט ירקות - היה פשוט וטעים.

בערב השתוללתי קצת עם היצירתיות - בהשפעת פרק החסינות ששודר השבוע במאסטר שף אוסטרליה (עונה 7) הכנתי טרטר טונה עם צנונית ובצל סגול חיים, צנונית ובצל סגול כבושים, מעט פלפל חריף וגולת הכותרת - תותי עץ. הכל עבד מעולה ואני הייתי מרוצה.
לעיקרית הכנתי פארידה בתנור עם מרינדה של פטרוזליה, יין לבן, לימון ומעט ציר דגים שהכנתי גם כן. המנה לוותה בפירה תפוח אדמה ושורש סלרי ורוטב על בסיס יין לבן, הציר והרבה מאוד חמאה.

בשבת בבוקר הבחור הכין בריושים נהדרים וגם קרם דיפלומט שהיה כיף למרוח עליהם. ,בצהריים קפצנו להורים לארוחה עשירה שכללה מוסקה מצוינת, קישואים בעגבניות, כנפיים ברוטב כלשהו ועוד ועוד.

בערב, כיוון שהיינו רעבים החלטנו לקחת טייקאווי מוולפנייטס לילנבלום, הזמנו והגענו כחצי שעה אחר כך. ההזמנה הייתה מוכנה אבל הייתי צריכה לחכות למעלה מחמש דקות כדי בכלל לקבל יחס כיוון שהבחור שאחראי על לקיחת ההזמנות היה עסוק בלבהות בגריל בלי שום סיבה. כשהערתי לו שלולא שילמנו מראש על ההזמנה המוכנה הייתי כבר מזמן הולכת משם, קיבלתי את תשובת ה"את לא חייבת להיות כל כך עצבנית" הנהדרת. הגענו הבייתה לגלות שהרטבים הנוספים שהזמנו (ועליהם הם לוקחים 2 שח לקופסא) לא צורפו בכלל להזמנה שלנו. יש סיכוי שנקח מהם חופשה קצרה אחרי ההתנהלות הזו.











 

salo22

New member
סופ"ש

די התפרענו, הכפתור במכנסיים הבוקר בהחלט לוחץ יותר מתמיד.
בחמישי החלטתי להתמודד בבית עם אחת מבעיות האוכל המשמעותיות יותר שמטרידות אותנו בשנה האחרונה ודורשות פיתרון מיידי - באבל טי. הקרב הסתיים לבינתיים בתבוסה קלה - תערובת של "קפה ויאטנמי" עם תה סיני משובח, נס קפה טוב, מקלות וניל, קליפות קינמון ועוד כמה תוספות, גם קצת חלב מרוכז, יצאה טעימה מאוד והלכה לקירור מהיר. בישול הטאפיוקה לא הצליח, מדובר בכדורים הגדולים כמובן, שמתי אותם להתבשל בקפה ולא עזר מה שניסיתי, גם אחרי שעה פלוס של רתיחה הם לא התבשלו כראוי ונשארו קשים במרכז.. אני חושב ששמתי יותר מידי כדורים על פחות מידי נוזל והעסק התמסמס.. אני בטוח שייפתר בקרוב והמטרה להחזיק כמובן מלאי קבוע במקרר לשליפה מהירה..
ליד זה איטריות ביצים בקרמל בצל שרוף ופיטריות מיובשות.. מנה שאנחנו מאוד אוהבים בבית והיא פשוטה יחסית, זולה וטעימה ביותר.. איטריות ביצים פשוטות, שאלוטס קצוצים שרופים טוב בטיגון איטי, מגוון פטריות מיובשות קצוצות היטב אחרי השרייה, אחרי זה מוסיפים בערך מה שיש בבית למין רוטב ברביקיון אסיאתי - מיים מההשרייה של הפיטריות כמובן, מירין טוב, סוייה, טאריאקי, מעט חומץ סיני שחור או מה שיש, סרירצ'ה.. ומקרמלים ומסמיכים לאט.. מערבבים עם האיטריות וכוסברה קצוצה (חשוב שהכל קצוץ טוב), ומפזרים על כל מנה אבקת פיצוחים קלויים, אני הוספתי גם קליפת יוזו מיובש בכמות נדיבה.

שישי בוקר לחמנינה - שינו את מאפה הריקוטה חמוציות, בוז, לא התלהבנו. הפרג כרגיל טוב, נלסון אחד לדרך, סה"כ 56 ש"ח די יקרים

בשישי בשוק האיכרים בתל אביב - קצת קניות, מיץ לא זול במיוחד אבל טעים מדוכן המיצים ועסקית מאוחרת בקיטשן מרקט.. היה לנו כיף מאוד לשבת על המין בר שלהם, המקום הלך והתמלא והאוכל בהחלט היה ראוי, תמורה טובה.
הזמנו לחם עם מטבל העגבניות ושמן הזית שהיה סה"כ טוב, לא מפיל. המנות הראשונות קצת חלשות (מידי) - טאבולה שרימפס לא הייתה טעימה מספיק, תיבול חלש, כוונות טובות. גם מנת הטרטר סלמון, יותר טובה אך עדיין קצת "אנמית" מידי לטעמי.
נראה שמנות הבשר העיקריות הן היכן שהמקום באמת זורח - שתיהן היו פנטסטיות. ראשונה ובכירה סינטה 300 גרם שהגיעה כבר מחולקת לשני נתחים יפים מאוד, פירה מצויין, חסה מקורמלת טעימה מאוד, אוהב לקרמל חסה גם בבית, רוטב נפלא עם נקודות טעימות מאוד מסביב של משהו ירקרק. המנה הכי טובה שאכלנו שם בביקורינו הקצרים מאוד ואחת הטובות באופן כללי בשנה האחרונה. גם טרין הטלה היה שוב נעים ומוצלח מאוד, אבל קצת דהה הפעם ליד הסינטה.
קינוח גלידת גרניום עם טארט לימון, הפעם הטארט היה לטעמי טיפ מתוק, אבל שוב יופי של קינוח בכל קנה מידה.
יחד עם חצי ווינשטפן ומלכה אחת, הפוך והקינוח, כ 400 ש"ח לפני, לא זול, אבל איפה בערב שילמנו שם איזור 600-650 ש"ח אם אני לא טועה, על ארוחה די זהה, מדבר בעד עצמו, נהננו מאוד ונשתדל לחזור בקרוב, לעסקית..

בערב שוב הרעב תקף, שמחתי לעבוד עם כמה מירקות השוק לארוחה קלה - קייל צלוי טוב טוב עם פטריות אוסטר צלויות היטב גם כן, אין כמו קייל צלוי
נו טוב אולי כרוב או חסה צלוייה..
ליד זה שלל עגבניות מהשוק עם מוצרלה, חתיכות גרוייר צרפתי "במבצע" מהדוכן בשוק, 9.90 (בשוק הכרמל יעלה איזור 7 אני חושב), הנלסון של לחמנינה, לא צריך יותר.. אולי רק גלידת פיסטוק עם גרניטה מהקפה הויאטנמי מעל, זה שילוב טוב, באמת


בשבת ציר בסיר לחץ מגרונות הודו+ירקות+מיסו, חצילים שרופים בגריל עד שהתחננו די, על זה בשר בקר טחון מוקפץ עם בשר הגרונות, טחינה, חריף, ירקות ועלים קצוצים, מסתמנת מנה פיבוריטית בבית.. הציר הפך למרק ברוקולי וכרובית טחון עם הרבה פרמז'ן, לא קייצי במיוחד אבל טוב.. לקינוח עשינו מדלנים עם פטל אדום שלם באמצע ואז מזריקים פנימה כשמוכן קארד לימון, אני חושב שמקור המתכון הוא מתוכנית של מישהי בערוץ האוכל על בישול ביתי בפריז או משהו כזה, זוגתי אוהבת לצפות. המדלנים בהחלט דוז פואה, רק יותר מידי חמאה במאפים הללו לטעמי..
 

החתולית

New member
אקונומיקה וסאלו

יש לי יום הולדת לקראת סוף יוני, והיות שנראה שהבחור לא יהיה בארץ באותו יום, אני מרשה לכם לאמץ אותי, ולחגוג לי במשך יומיים שלושה.
 

קליספרה

New member
אני חושבת שזה לא חוקי

שהבחור לא יהיה בארץ ביום ההולדת

היה לי סיוט כזה לפני כמה ימים
בחיי
 

salo22

New member
אווו יפה לו


יש לו כנראה מספיק זמן לשחק עם אוכל ועוד כנראה משלמים לו &quot
זה בהחלט זה ותודה על הלינק, קצת יקצר תהליכים.
 

pix37

New member
סבתא מנסה להתמודד עם עדר הצמחונים + פורידיס

תמיד נחמד לראות מטבח בתהליך של שינוי
עדר הצמחונים שגדל לנו במשפחה הכריח את סבתא (אמא שלי) לנסות ולהתאים את המטבח שלה לדרישות ההמון.
אז אחרי כמה שנים של חיכוכים ונסיונות כושלים היא התחילה לנסות ולאמץ את הסייטן והסויה למטבח המצרי ישראלי שלה ולנסות לעדכן את המתכונים המקוריים על מנת להתאימם לילדים ולנכדים הצמחונים.

אז ביום ששי האחרון - היא נסתה לייצר קציצות מצריות אך במקום בשר להשתמש בעדשים ירוקות ובשבבי סויה וכמובן בהרבה כמון (אחרת זה לא יהיה אוכל שלה), התוצאה היתה נהדרת ונטרפה על ידי כולם (כולל האמוניבורים) למרות שחלק מהקציצות עצמן לא ממש החזיקו בטיגון נסיון להשתמש בפרורי לחם ללא גלוטן היה פשוט יותר מידי לקונסטרוקציה של המנה.

בנוסף היה גם רטטוי מעולה, נזיד עדשים ירוקות ואורז שדווקא לא הרשים.

שבת ביתית רגילה בלי יותר מידי חידושים או בישולים - בערב בחזרה מהים עצרנו במינימרקט חוואשי בפראדיס ופשטנו על מקרר הסלטים שלו. טעמנו:
סלט חצילים במיונז - 14 ש"ח - מעולה
סלט ביצים - 14 ש"ח - הילדים טרפו
וגבינה ערבית של מחלבת עדי שטוגנה בבית כמו שניצל ונטרפה גם היא.
 

homets

New member
ששי בצהריים בחדר האוכל

במהלך הבוקר העברתי סדנת אפייה ומיד אחריה הרעב גבר והחלטנו ללכת לחדר האוכל אחרי הרבה זמן שלא היינו שם.
אכלתי מנה של קציצות דג מעולות, לא פחות, שהוגשו על קרם עגבניות עם חציל קלוי - היה משובח מאוד ובהחלט מנה שאשמח להזמין שוב. הבנזוג הזמין מנת ספיישל של נקניקייה על פירה עם בצל מטוגן - פשוט וטעים. אמא שלו הזמינה מנת ניוקי עם תרד ומסרה שהיה מצוין (אם כי ציינה שאין לה מה להתבייש בניוקי שהיא מכינה - צודקת :)).
לראשונות חלקנו כבד קצוץ שהיה כרגיל מעולה עם לחם הגרעינים המופלא של המקום, וסלט מוצרלה שהיה טעים מאוד והירקות הרגישו סופר-טריים ופריכים.
לקינוח קיבלנו קראמבל תפוחי עץ על חשבון הבית - קינוח נהדר (וגדול מאוד) עם גלידת וניל למעלה. סיום מצוין יחד עם הקפה.
סה"כ, יחד עם 1/2 בירה אלכסנדר ובקבוק סן פלגרינו עלה בסביבות 350 ש"ח (לא שילמתי, אז לא יודעת בודאות) לארוחה משביעה, טעימה וממש מוצלחת. בהחלט נשוב!
 

מיתר44

New member
אוזריה, נורמן ובדירה

צהריים באוזריה: עסקית 55, טוסט ועליו טונה מעושנת, סופלקי עוף על פיתה אש תנור
ברוטב צזיקי. מים קרים ועוד ועוד ועוד. אחלה.
צהריים בשישי בנורמן (אין עסקית): שלושה סועדים 800 ₪. אכלתי 3 קוקי סן ז׳ק מנה טובה
מאוד המוגשת בהידור רב. קונפי שוק אווז יבשושי קמעה + פירה תפוא לא הכי מצטיין.
לידי אכלו אספרגוס לבן מצויין ומולים עם צ׳יפס מעולים! וגם פילט אחד של מוסר ים
שעלותו שערורייתי 160 ₪ בערך. שתינו 2 גבורץ אלזסי משובב נפש.
אספרסו ותה צמחים חתמו את הארוחה. מתאים למי שרוצה להרגיש מלך בת״א ומוכן
א. לוותר על vfm לטובת החלום. ב. לשלם במוגזם בשביל הרושם.
לטובת הציבור: יש עסקיות בימות השבוע. מחיר סביר. התשלום הנ״ל כולל לחם טוב במילוי
חוזר, חמאה ומי קרח כנדרש בכוסות רידייל (?)
בשבת: סלט גדול, עלי גפן דרוזיים משוק דיזנגוף סנטר, סטייקים אנטרקוט ופילטים
של מוסר ים שנרכשו ביפו מבעוד יום. אחלה שבאחלה בתוספת שרדונה של קסטל
2012 שהחל להכהות בצבעו. (נלגם בכוסות למים רגילות ואפילו הסכמתי לבן למהול
אותו בסודה. (;









 

מיתר44

New member
איך שכחתי: 2 מנות קינוח בנורמן

עוגת גבינה ופשטידת לחם עם רוטב וניל. אהבתי.
 
למעלה